Про співтовариство

Український Віртуальний Опір - це добровільна, аполітична організація, що бореться з українофобськими настроями в інтернеті та підтримує українську ідею, що поширюється через світову мережу.

Наш офсайт www.uvo.cv.ua

ПРИЄДНУЙСЯ ДО НАС!

Даєш україномовний Ютуб!

Українці продовжують боротьбу за українізацію інтерфейсу Ютубу! Якщо Ви зареєстровані на сайті Ютубу - дуже велике прохання підтримати відео-лист до команди Гугл, якщо є можливість передайте друзям, якщо є можливість - додайти в "Обране", якщо не хочете ПіаРити канал - скачайте з зовнішнього ресурсу і розмістіть на своєму каналі окремо! Чи буде інтерфейс Ютубу україномовним, чи Ні залежить саме від Тебе! Розміщене відео на Ютубі: http://www.youtube.com/watch?v=CBPrd94mYxs Ссилка на скачку відео із зовнішнього файлосховища: http://files.i.ua/user/3167788/52676/ ДЯКУЮ ЗА УЧАСТЬ!

Україномовний Youtube

Український Віртуальний Опір продовжує акцію «Україномовний YouTube».

Українці, ми маємо право на український інтерфейс на міжнародному порталі www.youtube.com!

Просимо усіх надіслати листа на адресу: [email protected] Просимо обрати один з наступних листів або написати свого, якщо володієте англійською.

 

Dear Youtube Team, I am writing to you because I am still being disappointed by your company. To date, I have not been able to find my location, Ukraine, listed on Youtube, nor is the Ukranian language listed as a language option. I have in the past, requested that Youtube make this upgrade in their service, but to no avail. This is important not only to me, but to 50 million other Ukrainians around the world, who would prefer to use their own language. Most major web sites, including Facebook, Google, etc. offer a Ukrainian language option. Why is this not an option for Youtube?? Please look into this and add Ukraine as a location and the Ukrainian language as an option as soon as possible. Kind Regards

 

 

або

 

Dear Youtube, I am writing to you because I have tried to sign up and use the Ukrainian language on YouTube, but cannot. Although I have learned English, I prefer to use my native language, Ukrainian, and there are 50-60 Million other Ukrainians, most who do not know English. Please implement the use of the Ukrainian language on your site. It will not only benefit me and my fellow Ukrainians but also Youtube, due to the millions of additional users you will have!! Thanks

 

 або

 

Dear Youtube After a lot of time spent on line on your site, I figured out that Youtube does not have a Ukrainian language option. Why is that??? Ukraine is one of the largest countries in Europe, with over 50 million citizens, and probably another 10 million overseas. I would think that Youtube would want to serve such a large untapped audience. So, on behalf of myself and my fellow Ukrainians, please implement a Ukrainian version of Youtube. Google and Facebook, among others, already have it and so should you! Thanks

 

Від маленьких до великих перемог, разом ми - сила! Слава Україні!!!

ВЕЛИКЕ ПРОХАННЯ ПЕРЕДАВАТИ І ПОСТИТИ ЦЕ ЗВЕРНЕННЯ ДАЛІ! ЧИМ БІЛЬШЕ ЛЮДЕЙ ВІДІШЛЮТЬ ЛИСТА - ТИМ СКОРІШЕ ЮТУБ СТАНЕ УКРАЇНОМОВНИМ!

free counters

У всьому винні українці?

  Коли пишу статті і звинувачюю когось у чомусь, мені дуже часто закидають "а при чьом он" і щось подібне. От наприклад "да-да-да!Во всем виноват янукович!" - звичайно тут перекаламбурив мій контект один із користувачів Політико.

   Тому в цій замітці напишу про лідерство і відповідальність.

12112.jpeg

   Американський соціолог Берд, що проаналізував понад 20 досліджень лідерства, створив список із 79 рис, що притаманні лише лідерам. Із них 65 рис були названі лише раз, 20 - два рази, 5 - три рази і тільки 2(!) чотири рази. Причому більшість рис серед приведених були взаємовиключаючими.

   Після цього дослідження була сформована ситуаційна концепція лідерства, згідно якої лідер - функція ситуації.

   А ось згідно сучасного бачення лідерства (це те що зазвичай читають на тренінгах), лідер має бути:

а) цілеспрямованим;

б) відповідальним;

в) впевненим;

   Думаю пояснювати про кожен окремий пункт не треба:)

   Давайте візьмемо того, кого нам зараз пропонують як л(п)ідера нації - таваріща Якуновіча. Що із трьох речей відноситься до нього???

   Впевненість? - Мабуть він настільки впевнений, що мітингувальників з прапорами боїться...

   Цілеспрямованість? - Воно хоч одну заяву про свою цілеспрямованість зробило?..

   Відповідальність? - Дивлюся ТВ, чи читаю Інтернет і увесь час влада говорить про те, що "винні попєрєднікі". Цікава і досить дієва концепція для тих хто не здатен брати на себе відповідальність...

   Ви питаєте у чому винен Якуновіч, якщо корупція була і при Ющенку? - ВІН ВИНЕН У ТОМУ, ЩО НЕ ЗДАТЕН ВІДПОВІДАТИ ЗА ТЕ ЩО ВОНА ІСНУЄ ЗАРАЗ...

   Ви питаєте у чому винен Хазаров коли економіка і рік тому була   "в состоянии не стояния", а я Вам відповім - у тому ЩО ВІН ПЕРЕКЛАДАЄ ВИНУ НА ПОПЕРЕДНИКІВ, НЕ НАМАГАЮЧИСЬ ВЗЯТИ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА СВОЮ НЕСПРОМОЖНІСТЬ ВИПРАВИТИ СИТУАЦІЮ...

   А якщо л(п)ідери нації не можуть взяти на себе відповідальність за те, що твориться у країні - то на себе має взяти відповідальність народ України?..

   ТО ЩО У ВСЬОМУ ВИННІ УКРАЇНЦІ?..


52%, 17 голосів

12%, 4 голоси

6%, 2 голоси

30%, 10 голосів
Авторизуйтеся, щоб проголосувати.

How much?..

   Ось і настало літо - час не тільки вступних іспитів та ЗНО, а також час державних іспитів і дипломувань у ВИШах. 

   Поспілкувавшись з кількома своїми знайомими і друзями я вирішив написати БАЙКУ (оскільки в нашій країні з приходом Януковича корупції немає і бути не може) про корупцію в ВИШах, або скільки що коштує (звичайно гіпотетично - в ВИШах при Януковічі і Партії Регіонів взяток не БЕРУТЬ).

   Ітак - БАЙКА про корупцію в системі освіти:

1. Байка "Моя міліция - мєня бєрежьот..."


Дніпропетровський Університет Внутрішніх Справ

   Злі язики подейкують (вруть сцуки), що нині здача на "4" усіх екзаменів, практики і дипломної роботи оптом коштує 3,5 тис. грн.... Непогана ціна (відать знижка від ПР) враховуючи факт того, що пару років тому здача оптом коштувала трохи побільше, а саме близько 5 тис. грн.. Криза - що зробиш...

   Ціна здачі зачьоту відносно невелика - від 100 до 200 грн. Екзамену - від 150 до 500 грн..

   Для того, аби підти на магістратуру (і звичайно-ж не з"являтися в Юрці) нині кошторис оцінюється в 27 тис. грн (за системою "ол інклюзів")...

   Враховуючи факт того, що більша частина студентів сини і дочки майорів, полковників і генералів (смертній людині без грошей туди не потрапити) то "колядники" з Університету МВС заробляють не так вже і багато - може мільйончик, другий - що на весь колектив може і не вистачає...

   П.С. Знань закону "саатвєтствєнна уравня школи"...

2. Байка "Наши мощниє мєталургічєскіє прєдпріятія - гордость украінской економіки..."


Національна Металургійна Академія України

   Дуже важко сказати про систему тарифікації в такому великому ВИШі, але злі язики подейкують, що "дать на лапу" тут найлегше - система тарифів подібна до 1-ї БАЙКИ... Деякі люди брехали про 300 долярів за сесію - але хай брешуть ті хто брешуть, а в нас казка з гарним закінченням (паскольку Вєктор Гєноцидовіч нє аценіт)...

3. Байка "Как багати наши нєдра..." 
Національний Гірничий Університет

   "Горка" просто приклад "для подражанія", принаймні так здається... Хоча роки зо два тому вивели одного чи то ректора, чи просто "прєпода" в наручніках за корупцію... З тих пір брати стали не менше...

   Але безумовний "+"- низький тариф. Це виражається у сумі в 150 грн за екзамен...

4. Байка "Національний, національний..."
Дніпропетровський Національний Університет ім. Олеся Гончара

   Дуже великий і важкий ВУЗ... А головне дорогий (як і личить Національному) - екзамен оцінюється в 500 грн, досить велика сума порівнюючі з усіма іншими учбовими закладами... 

   А ще на різноманітних конкурсах усередині ВУЗу перемагають...  ну досить екзотичні особистості (наприклад дивишся на фото і розумієш "красота спасьот мір... но нє етот..."), в яких окрім екстравагантної зовнішності, або знань ще присутні багаті родичі...

П.С. Натхнення є ще на десяток ВУЗів - але давайте поки обмежуся цими...

ЗВИЧАЙНО-Ж ВСЕ НАПИСАНЕ - ЦЕ ЧИСТОЇ ВОДИ ВИГАДКА, ОСКІЛЬКИ НІЯКОЇ КОРУПЦІЇ ПРИ ПРЕЗИДЕНТІ ЯНУКОВИЧІ І БУТИ НЕ МОЖЕ...

Говорити українською в Україні - протизаконно?..

У Слов’янську дітей виключають із садочка за вимогу батьків проводити заняття українською

21 травня 2010 року вихователь слов’янського дитсадка №8 Слаква Лариса Анатоліївна під час проведення батьківських зборів підбурювала батьків дітей молодшої української групи ініціювати виключення Ганни Нечипоренко за вимоги її матері Оксани проводити заняття у групі українською мовою.

До такого брутального методу боротьби з "неугодними" послідовниця українофоба-Табачніка вдалася не вперше. Після відмови виховательки використовувати українську мову у спілкуванні з дітьми Оксана Нечипоренко звернулася до начальника відділу освіти Слов’янська Володимира Проскуніна із вимогою вжити належних заходів. Відповідь чиновника виявилася не лише формальною відпискою, але й містила наклепи на дитину та батьків 

Після цього вихователька Лариса Слаква скликала батьківські збори і спонукала батьків дітей з групи посприяти виключенню Ганни Нечипоренко з дошкільного закладу. Вихователь висловила присутнім своє обурення вимогам проводити зарядку та ігри українською мовою, прив`язавши це до членства Оксани Нечипоренко у Всеукраїнському об`єднанні "Свобода". Слаква зачитала скаргу Оксани та відповідь на неї відділу освіти та влаштувала судилище.

Оксана розповіла про "методи роботи" виховательки: "В результаті нагнітання істерії вихователькою серед висловлювань батьків були такі: "Чому ви не любите руських?", "Їдьте у Львів", "Ви не змусите нас думати українською", "Припиніть вимагати свою мову". Вихователь натякнула, що зі мною треба "щось вирішувати", інакше вона не зможе працювати. Батьки вирішили звернутись до влади з проханням виключити мою дитину з дитячого закладу. Аргументи, які наводились: 1- не згодні з україномовним вихованням дітей, 2- не згодні з моєю відмовою надати добровільну допомогу садочку.

Відтак можна стверджувати, що право дитини на виховання українською мовою в Україні не визнається функціонерами державної дошкільної освіти. Причина такої поведінки вихователя, напевне, в ненависті до української мови та українців.

Вихователь Слаква разом із чиновником Проскуніним порушують базові засади дошкільного виховання, зокрема Закону України "Про дошкільну освіту". Своїми діями вони калічать дітей.

 

Діма Собачнік хоче знищити село

  • 31.05.10, 00:04
Скорочення кількості шкіл у сільській місцевості буде знищенням села як такого, української духовності та історії.

 

Так в коментаріGazeta.uaвідреагувала член політради ВО «Свобода», доцент «Львіської політехніки» Ірина Фаріон на заяву міністра освіти Дмитра Табачника. Він пропонує перенести навчання сільських дітей у більші школи, а ті, що не виконують освітню функцію — закрити.

 

«Це знищення села як такого. Воно існує до того часу поки є мінімальний культурний центр. Це школа, а в радянські часи був клуб. Це наступ на основи української нації», — відзначила вона.

Фаріон назвала таке рішення намаганням знищення села через «освітній голод».

 

«Кожна нація вийшла з села, зокрема українська. Вже був спосіб боротьби з нею, коли всіх вчителів обізвали куркулями, а знищили через голод. Тепер намагаються нищити село через освітній голод. І природно, що це робить Діма Собачнік, так я його називаю».

 

Міністр освіти планує розвозити дітей по школам на великі відстані автобусами. Тому, за його словами, слід розвивати програму «Шкільний автобус».

 

«Те, що робить ця влада — це театр абсурду. Їхня мотивація  — це виправдання своєї неспроможності. Але основне, що лежить в цьому — це знищення острівців української духовності, руйнація фаху вчителя. Якщо в селі є вчитель, то до нього можна прийти і щось запитати. Автобуси тут абсолютно ні до чого. Замість того, щоб збільшувати мережу шкіл, дбати про демографічну політику, йде боротьба, щоб загнати в один казан».

 

На думку «свободівки», метою цього є надання уніфікованої освіти у всій країні.

«Їм метою є дати всім уніфіковану освіту. Це найбільша біда. Кожне село має свою традицію, свою історію, кожна школа має своєрідні методичні прийоми. Істота, яка все це запроваджує, думає про те, скільки сільських вчителів залишиться без роботи? Може, він хоче, щоби так було»,  — наголосила Фаріон.

 

«Він називає це укрупненням української школи, а я називаю це вбивством української школи. І вбивством українського духу. Я є собою, бо мене вчили прекрасні вчителі. Вони вчили не того, що їм казали. Вчителі на місцях саме так і вчать, вони живляться з власного кореня».

 

Табачник вважає, що вчитель, який вчить фізику та музику водночас, чинить негативний вплив на психіку дитини. А це відбувається через нестачу сільських вчителів.

 

«Треба дбати, щоб браку кадрів не було. Але в 17-му столітті видатні вчені були абсолютно різнопрофільні. Візьмімо хоча би Феофана Пропоковича, який читав 10 дисциплін. Замість того, щоб боротися з причинами цього явища, він до гротеску доводить наслідки. Такого абсолютно ніде немає», — підсумувала вона.

«Сьогодні міліція і СБУ виконують функції КҐБ — гестапо»

  • 30.05.10, 23:54
Організація Міжнародна амністія у доповіді про дотримання прав людини в країнах світу в 2009 стверджує, що в Україні з'явилася нова тенденція — загроза свободи мітингів і зборів.

 

«Ми бачимо це на прикладі Львова. Коли з ректорами вишів спецслужби провели «профілактичну роботу», попередивши про наслідки, якщо їхні студенти братимуть участь у протестах проти Януковича»,  — зазначив директор Інституту трансформації суспільства Олег Соскін.

 

На думку експерта, також посилена політична складова тиску міліції на громадян. З політичними лідерами розправляються шляхом підведення їх під кримінальні діяння. Активістам, які хочуть організувати страйки чи інші акції, влаштовують бійку, підкидають наркотики чи зброю, провокують на скандал. Потім відкривають карну справу.

 

«Наразі бачимо, що лідери акції проти Табачника у Львові нейтралізовані, хоча вони казали, що створюватимуть страйкоми і будуть продовжувати протести», — заявив Олег Соскін.

 

«Подібні механізми застосували до перевізників, які мали надати транспорт для поїздок мітингувальників до Києва. Міліція погрожувала, що їх позбавлять ліцензій. Це прямий політичний тиск».

 

На думку Олега Соскіна не властиву їй функцію почала виконувати Служба безпеки України на чолі з Валерієм Хорошковським. Співробітники СБУ проводять залякувальні акції.

 

«Учора я брав участь у передачі на Львівському телебаченні про приїзд Януковича. Сьогодні її не показали у повторі на 12-му каналі. З людиною, яка робила цю передачу, есбеушники провели «розмову»,  — розповів Олег Соскін.

 

«Таким чином сьогодні міліція і СБУ виконують функції КҐБ — гестапо. Наступним етапом буде поява «чорних» бригад чи ескадронів, які розправлятимуться з лідерами політичних сил. Видно також, що ведеться серйозна робота по залякуванню лідерів робітничого руху. Бо у нас зовсім нема страйків. У жодній країні не буває, щоб за жебрацької зарплати робітники мовчали. Усе це свідчить про спроби встановити в Україні диктатуру, ще страшнішу, ніж за часів Кучми, — сталінсько-гітлерівського зразка».

 

Джерело: ГазетаУа

Заява ректора УКУ

Меморандум
ректора Українського Католицького Університету
про
відвідини УКУ представником Служби безпеки України –
відповідальним
за стосунки з Церквами
Львів, 18 травня 2010 р., кабінет ректора,
9:50-10:34

Вранці 18 травня о 9:27 я отримав дзвінок на свій
приватний мобільний телефон від представника СБУ, який попросив про
зустріч. Ми домовилися зустрітися через двадцять хвилин у приміщенні
ректорату УКУ. Цей співробітник вже контактував з ректоратом рік тому,
під час візиту до університету тодішнього Президента України Віктора
Ющенка. Він також відвідав ректорат пізнього пообіддя 11 травня 2010 р. в
справі запиту Інституту екуменічних студій та Інституту історії Церкви
про підписання угоди щодо опрацювання архівів СБУ. У цей час
представників ректорату вже не було в кабінетах, і він мав, за висловом
директора Інституту екуменічних студій д-ра Антуана Аржаковського, з ним
«дуже добру зустріч».
Після свого прибуття 18 травня, цей
співробітник у ввічливий спосіб повідомив про те, що деякі політичні
партії планують протести та демонстрації з приводу суперечливої (а в
деяких випадках обурливої) політики нової української влади. Студенти
будуть задіяні у цих протестах. Існує небезпека, що деякі з цих акцій
можуть супроводжуватися провокаціями. Він ствердив, що студенти,
звичайно, мають право протестувати, однак адміністрація університету
повинна їх застерегти, що ті, хто візьме участь у будь-якій протиправній
діяльності, будуть притягнуті до відповідальності перед законом.
Протиправна діяльність включає в себе не тільки акти насильства, а й,
наприклад, пікети, що блокують доступ до робочих місць урядових
службовців (або будь-які інші протести, не санкціоновані владою).
Після
усного представлення справи співробітник поклав на стіл розкритого
листа на аркуші паперу, що був адресований мені. Він попросив мене
прочитати листа, а тоді підтвердити підписом, що я ознайомився з його
змістом. Відвідувач ствердив, що після того, як я прочитаю і підпишу цей
лист, він повинен забрати його з собою. Оскільки я зміг побачити, що
документ був адресований мені як ректорові (я також зауважив, що на
ньому було два підписи, які надавали йому особливо офіційного
характеру), я спокійно відповів, що всякий лист, адресований мені, стає
моєю власністю і повинен залишатися у мене, принаймні у формі копії.
Лише за цих умов я міг погодитися прочитати цей лист (не говорячи вже
про те, щоб його підписувати).
Співробітник був явно збентежений моєю
відповіддю. Видавалося, що він не мав подібних прецедентів, тому що у
моїй присутності зателефонував по мобільному зв’язку до свого
(місцевого) керівництва, запитуючи про інструкції, що робити далі.
Начальник відмовив у дозволі лишити мені чи то оригінал, чи копію листа,
сказавши, що СБУ побоюється, що я «можу опублікувати його в інтернеті».
Я поставив запитання про доцільність всієї цієї процедури та про
необхідність такої секретності й відмовився навіть дивитися на листа і
читати його зміст. Молодий співробітник був розчарований і частково
збентежений, однак не чинив додаткового тиску і не сперечався з моєю
аргументацією.
Наша розмова мала й душпастирський момент. Я нагадав
співробітнику той факт, що СБУ як нащадок колишнього КДБ, у якій
залишається багато працівників ще з радянських часів, обтяжена спадщиною
фізичного й морального ламання і калічення людей, та що він, як молода
одружена особа, повинен бути обережним, аби не допуститися вчинків, які
можуть завдати непоправної шкоди йому особисто та осоромити його перед
дітьми та онуками. Як священик я почувався зобов’язаним вказати на цю
душпастирську перспективу. До його честі, він відмежувався від спадщини
минулого й заявив про своє прагнення служити потребам українських
громадян. Він також попросив звернути йому увагу, якщо я вважаю, що він
чинить неналежний тиск.
Врешті, я виразив моє особисте й назагал
поширене в народі глибоке розчарування тим, що праця СБУ така
непослідовна, що офіцери безпеки й міліції живуть розкішно, хоч
отримують мізерні зарплати, що їхня діяльність просякнута корупцією та
що нехтуються законні права громадян і їхня рівність перед законом. Я
навів свіжий приклад з моїм двоюрідним братом Теодором Ґудзяком, мером
міста Винники, який у лютому 2010 р. (три дні після обрання нового
Президента) був арештований на підставі сфабрикованого звинувачення в
хабарництві, організованого відомим корупціонером – політичним
конкурентом й колишнім міліціонером – та за допомогою обласної й міської
міліції. Незважаючи на те, що за два місяці до сфабрикованої справи
мер, спираючись на голоси міської ради, надав СБУ відео, на якому
переодягнені у цивільний одяг міліціонери серед ночі безперешкодно
вриваються в його офіс у міській раді, дістають із сейфу міську печатку і
ставлять її на різних документах, СБУ не вжила жодних заходів.
(Предстоятелі Церкви, зокрема Блаженніший Любомир (Гузар), висловили
занепокоєння, що внаслідок маніпульованих асоціацій цей випадок може
бути використаний як привід, аби скомпрометувати ректора УКУ і цілу
інституцію, яка має виняткову репутацію вільної від корупції). Я також
повідомив, що маю достовірні свідчення та аудіодокази того, що мій
телефон прослуховується, і то вже протягом багатьох місяців.
Народ
України продовжує побоюватися й не довіряти як Службі безпеки, так і
міліції через систематичні зловживання законом; через поширену практику
залякування чесних політиків, журналістів, активних громадян; через
зухвалий шантаж і здирства, здійснювані силовими структурами щодо
середнього та малого бізнесу. Я попросив молодого співробітника передати
мою стурбованість такими фактами своєму начальству. Я мав враження, що
він особисто готовий дослухатися до етичних аргументів, але й,
водночас, виконує свою звичну роботу. Мені було ясно, що він старанно
«дотримується інструкцій».
Під час нашої розмови співробітник СБУ
запитав мене про Генеральну асамблею Федерації європейських католицьких
університетів (FUCE), що мала відбутися 20-22 травня в стінах УКУ у
Львові. Він охарактеризував її як важливу подію (вона отримала серйозний
розголос) і спитав про програму, та про те, чи зустріч відкрита для
широкого загалу. Стало зрозуміло, що він був би зацікавлений взяти у ній
участь. Я сказав, що головна тема: «Діяльність католицьких
університетів задля гуманізації суспільства» була оголошена в засобах
масової інформації і що результати обговорень також будуть оприлюднені.
Однак робочі засідання ректорів університетів не є загальнодоступними. Я
пояснив, що 211 членів Міжнародної федерації католицьких університетів
(IFCU) та 49 членів FUCE ретельно слідкують за розвитком єдиного
католицького університету на території колишнього Радянського Союзу.
Вони особливо зацікавились обставинами діяльності УКУ після того, як у
березні на щорічній зустрічі Ради консульторів IFCU в Японії, я мав
нагоду описати деякі наші суспільно-політичні перипетії та загрози
свободі інтелектуального дискурсу (нав’язування радянського бачення
історії; реабілітацію сталінізму і Сталіна, якому 5 травня 2010 р. в
Запоріжжі відкрили новий пам’ятник; відновлення цензури у пресі й на
телебаченні), які несумісні з нормальним університетським життям.
Тоді,
як це й було домовлено на початку зустрічі, я запросив до розмови
першого проректора УКУ д-ра Тараса Добка, якому співробітник повторив
побажання СБУ.
Розуміючи стурбованість СБУ збереженням стабільності
українського супільства, слід зробити декілька висновків з цієї зустрічі
та пропозицій, які на ній були висловлені:
1. Підписання такого
документа, як цей лист, що був мені запропонований до підпису,
рівнозначне зі згодою на співпрацю з СБУ. Особа, яка його підписує,
властиво, погоджується зі змістом листа та з можливими його наслідками. У
практиці радянських спецслужб поставлення підпису на документі, який
був написаний КДБ і зберігався там, було основним методом вербування
таємних інформаторів (сексотів).
2. Такі методи не мають відомих
(мені) прецедентів у незалежній Україні в досвіді УКУ та Львівського
Національного Університету, чийого довголітнього ректора (і колишнього
міністра освіти і науки 2008-2010 рр.) Івана Вакарчука я спитався
безпосередньо після цієї зустрічі. Ці методи були добре відомі в
радянські часи.
3. Конфіскація листа після підписання робить його і
підпис інструментами для використання СБУ на власний розсуд.
4.
Можливі сценарії використання подібного документа включають таке:
a)
У випадку арешту студента, СБУ може звернутися до ректорату з
оскарженням, що університет був поінформований про небезпеку для
студентів, але не вжив необхідних заходів, щоб вберегти їх від
протиправних вчинків чи насилля щодо них. У такому випадку адміністрації
університету може бути висунуте звинувачення з подальшою моральною та
юридичною відповідальністю. Звинувачення з юридичними наслідками може
стати інструментом змусити університет піти на компроміс стосовно своїх
засадничих принципів (свободи слова, форм суспільної діяльності та
критики, навіть релігійних практик – все це має свої прецеденти в
недавній історії). Більше того, влада може використовувати такий
претекст, аби здійснювати потужний тиск на університет з метою
приборкати будь-які студентські протести.
б) Після гіпотетичного
арешту студента чи студентів, їхнім колегам і батькам, як і іншим членам
університетської спільноти можуть показати документ, яким адміністрація
була попереджена, і їй порадили приборкати прояви студентської
активності. Оскільки адміністрація не відвернула студентів від
незаконної діяльності, яка стала приводом для арешту, батьки й інші
особи можуть зробити висновок, що університет недостатньо (неадекватно)
піклується безпекою своїх студентів. Це був би найефективніший спосіб
поділити університетську спільноту та підірвати репутацію університету
серед його найважливіших членів – студентів.
5. Явний та справжній
сюрприз, яким стала для співробітника моя відмова вчинити так, як
вимагалося, може означати, що він не часто зустрічається з подібною
реакцією. Він пояснив мені, що регулярно працює з духовенством. Можна
припускати, що подібним чином зверталися або будуть звертатися і до
інших душпастирів (які працюють з молоддю, студентами і т.д.), та що
хтось не міг або не зможе відмовитися підписати такий документ.
6.
Заходи такого типу породжують острах і тривогу. Вони й задумані для
того, аби залякати адміністрації університетів та студентів. Вони є
елементом методології, добре знаної українському народові. Відродження
таких практик є свідомою спробою відродити методи радянського
тоталітарного минулого та наново посіяти страх у суспільстві, яке тільки
почало відчувати свою свободу.
7. Оскільки лише декілька з приблизно
170 українських університетів заявили протест проти недавніх змін у
політиці та освіті, а багатьох ректорів спонукакли і/або змусили
висловитися на їхню підтримку, то зрозуміло, що останнім часом у вищу
освіту швидкою ходою повертаються страх і пристосуванство. Можна
очікувати, що УКУ буде об’єктом особливої уваги й можливого тиску в
наступні місяці. Солідарність міжнародної спільноти і, особливо,
академічного світу буде важливою допомогою для УКУ, аби університет
відстояв свою принципову позицію стосовно інтелектуальної і суспільної
свободи.
8. Відкриті висловлювання і публікації на ці теми є мирним і
найбільш ефективним способом протидії секретному контролю та
залякуванню студентів і громадян. Як стало очевидним під час згаданого
випадку, представники владних структур є особливо чутливими до винесення
їхніх дій на публіку. Інформація може відігравати запобіжну, коригуючу й
зцілюючу роль, якщо вона виявляє заплановані дії, які мають на меті
обмежити громадянську свободу, демократію та людську гідність.
Слід
зазначити, що 11 травня 2010 р., коли українські студенти організовували
протести у Львові та Києві, представник апарату Ігоря Держка,
заступника Голови ЛОДА, відповідального за гуманітарні питання,
зателефонував до ректорату й запитав про статистику – кількість
студентів, які беруть участь у демонстраціях. В УКУ відповіли, що не
знають, яким чином вести такі підрахунки.
Прошу пам’ятати про УКУ,
про всіх студентів та громадян України у Ваших думках і молитвах.

о.
Борис Ґудзяк
Ректор
Українського Католицького Університету
19
травня 2010 р.Б.

Ялинковий спротив

  • 26.05.10, 09:00
Утиски нового режиму перейшли людські межі - Ялинку (в народі – Йолка), яка впала на нашого Гаранта Конституції, була  затримана правоохоронними органами. Йолку  допитують і катують в застінках СБУ, вимагаючи свідчень щодо організаторів замаху.

Ми розуміємо, що однією Ялинкою-героїнею все не закінчиться. Руки каральних органів дійдуть до Карпат і Полісся, знищуючи всі ялинки та смереки на захист Гаранта Конституції від майбутніх замахів.

В Адміністрації Президента вже підготовлено указ, який заборонить встановлювати ялинки на Новорічні та Різдвяні свята. На Майдані Незалежності вже за 2 тижні почнеться спорудження найбільшої в світі пальми Мєрцалова – нового символу Новорічних свят.

У зв‘язку з цим закликаємо весь чесний люд приєднатись до порятунку Ялинки. Сьогодні знищать одну, а завтра підуть під ніж всі інші! Здамо її – здамо всі наші ліси.

Що ти можеш зробити вже сьогодні:
- посади Йолку в своєму подвір‘ї
- купи ялинкову гірлянду, і вистав в себе на балконі чи у вікні
- посипай ялинковою хвоєю шлях Президентського кортежу
- принеси до Адміністрації президента гірлянду, і прив‘яжи до огорожі
- прив‘яжи ялинкову гірлянду до антени автомобіля
- пришпиль гілочку ялини до свого одягу, постав вазон з ялинкою на вікні
- домалюй до свого аватара (юзерпікчі) гілочку ялинки чи цілу ялинку
- придумай свою цікаву акцію в захист Ялинки

Збережемо Карпати і Полісся від перетворення на донецькі степи!

Вся країна повинна сказати: «НІ КРИВАВОМУ РЕЖИМУ! НІ КАТУВАННЮ ЯЛИНКИ»!



Будемо вдячні за перепости, ретвіти та іншу інформаційну допомогу