Але діти, які зазнавали труднощів із взаємодією, не вміли слухати і
вирішувати конфлікти, з меншою ймовірністю закінчили середню школу, не
кажучи вже про університет. У них частіше виникали проблеми із законом, і
вони частіше вживали психотропні речовини.
Чи потрібно розвивати соціально-емоційні навички?
Маючи всі докази, що підтверджують важливість соціальних і емоційних
умінь, чому ми все одно більшу частину наших ресурсів вкладаємо в
навчання дітей академічних навичок? Вони не допоможуть нашим дітям стати
емоційно компетентними. Ми повинні самі подбати про це, не покладаючись
на школу.
Вони вдвічі частіше здобували вищу освіту. У них також було більше шансів влаштуватися на гарну роботу у віці до 25 років.
І не панікуйте, якщо ваша дитина вже закінчила дитячий садок. Ви
можете навчити цього в будь-якому віці – головне, дати дітям можливість
практикуватися в повсякденному житті.
Ключові навички:
- Самосвідомість: здатність розпізнавати власні емоції і вибудовувати зв’язки між своїми почуттями, думками і поведінкою.
- Керування собою: здатність конструктивно керувати своїми емоціями, думками і поведінкою, самоконтроль.
- Соціальна обізнаність: здатність покласти себе на місце іншої людини і демонструвати емпатію.
- Навички спілкування: здатність створювати і підтримувати здорові стосунки.
- Відповідальність у прийнятті рішень: здатність приймати правильні рішення щодо власної поведінки і взаємодії з іншими.
- Вправи
У книзі «13 речей, які не роблять розумні батьки» описані
конкретні вправи, які навчають дітей різного віку керувати своїми
емоціями і вдосконалювати свої соціальні навички. При регулярній
практиці діти можуть розвинути розумовий м’яз, необхідний їм для
досягнення найбільшого потенціалу.
Ось кілька простих вправ, які можуть допомогти вашій дитині розвинути емоційну компетентність:
- Означте почуття своєї дитини. Практикуйте такі фрази, як «Схоже, ти
сьогодні сумний» або «Здається, тобі трохи не по собі». Зрештою, ваша
дитина навчиться самостійно висловлювати свої почуття.
- Підтверджуйте почуття своєї дитини. Чиніть опір бажанням сказати
такі речі, як «Заспокойся – це не важливо». Замість цього скажіть: «Я
бачу, що ти дійсно засмучений». Незалежно від того, чи вважаєте ви, що
її емоційний відгук не відповідає ситуації, навчіть свою дитину, що
переживати різні почуття – це нормально!
- Вивчайте співчуття. Скажіть: «Покажи мені, що відчував цей хлопчик,
коли ти його вдарив». Коли ваша дитина робить сумне чи сердите обличчя,
вона насправді відчуває цю емоцію на мить. І поступово вона стане більш
співчутливою – що є ключовим елементом соціального успіху.
- Нехай ваша дитина відчуває незручні емоції. Добре, що іноді буває
нудно, сердито, страшно або самотньо. Навчіть дитину впоратися з
дискомфортом. З вашою підтримкою малюк може дізнатися, що незручні
емоції можна витримати.
- Виправте вчинки, а не емоції. Дайте зрозуміти, що сердитися – це
нормально, а поводитися агресивно – ні. І навчіть дитину, що
засмучуватися, це не означає кричати. Дисципліна – це найкращий спосіб
боротьби з емоціями.
Незалежно від того, 4 вашій дитині чи 14, зробіть ці вправи частиною
повсякденного життя. Так, ви дасте дитині інструменти, які знадобляться
їй в майбутньому, щоб досягти найбільшого потенціалу.
А читати і писати вона навчиться і так!
Коментарі
Голубка
124.03.20, 16:36