3. «Хочеш зробити це самостійно чи тобі допомогти?»
4. «Що ти зрозумів з цієї помилки?»
5. «Будь ласка, …».
6. «Сьогодні ми повинні йти швидко!»
7. «Хочеш піти зараз або через десять хвилин?»
8. «Давай додамо цю іграшку в список подарунків на день народження!»
Пояснення: якщо бути чесними, ми часто можемо купити
це маленьке Лего, ми просто не хочемо його купувати. Замість того, щоб
говорити про відсутність грошей і створювати відчуття дефіциту, краще
навчити їх дочекатися іграшки або заробити на неї.
9. «Зупинися, вдихни повітря, тепер проси».
Не вживайте: «Припини рюмсати!»
Приклад: «Давайте зупинимося, подихаємо разом, тепер спробуй ще раз попросити, чого ти хочеш».
Пояснення: Обов’язково змоделюймо це. Продовжуйте повторювати це спокійно, поки дитина не заспокоїться і не змінить свого тону.
10. «Поважай себе та інших».
Не вживайте: «Будь чемним».
Приклад: «Не забувай, що потрібно поважати себе та інших, навіть якщо ти нервуєшся».
Пояснення: будьте конкретними, оскільки діти часто
не сприймають загальних понять. Запитайте, чого ви хочете і попросіть їх
повторити те, що важливо запам’ятати.
11. «Працюй в команді».
Приберіть: «Не командуй!» і «Ніхто не захоче гратися з тобою, якщо будеш робити так».
Приклад: «Ти чудовий лідер. Не забувай
використовувати своїх навичок спільної роботи сьогодні. Запитуй друзів, а
не навчай їх, що робити».
Роз’яснення: багато дітей, які хочуть домінувати
(або відчувати себе сильними) часто говорять, що вони владні або що
ніхто не хоче їх слухати.
Станьте тренером своєї дитини і навчіть її чесної гри: запитувати
замість того, щоб командувати, показувати замість того, щоб розповідати і
робити щось по черзі.
12. «Мені потрібно, щоб ти…».
Не вживайте: «Припини робити ___» і «Це не нормально для ___».
Приклад: «Мені потрібно, щоб ти легенько погладив
собаку». «Мені потрібно, щоб ти сповільнилася і рухалася, як черепаха,
адже ми знаходимося на небезпечному паркінгу».
Пояснення: заборони часто не діють ефективно і діти
краще реагують, коли ми спілкуємося з ними не наказовим способом. Крім
того, прохання про те, чого ви хочете – величезне, воно спрямовує дітей в
потрібному вам напрямку (на відміну від зосередження на тому, чого ви
НЕ хочете!)
13. «Поплач, я хвилююся за тебе».
Не вживайте: «Не будь дитиною» або «Не плач».
Приклад: “Цілком нормально, що тобі сумно, я буду тут, якщо знадоблюся. Я знаю, що ти зможеш знайти спосіб подбати про себе”.
Пояснення: діти дуже позитивно реагують, коли ми не
тиснемо на них, щоб зупинити їх плач або спробувати змусити їх не
хвилюватися. Навчайте їх тому, що вони здатні впоратися з собою і вони
швидше перестануть сумувати, а також вибудують свою самооцінку.
14. «Як ти подбаєш про себе?»
Не вживайте: «Зроби це і все буде добре», «Це не має значення» або «Чому ти завжди розпускаєш нюні? Візьми печиво».
Приклад: «Це нормально, що ти…. Що ти можеш зробити, щоб допомогти собі почуватися краще?
Пояснення: вміння дітей піклуватися про себе –
неймовірний подарунок! Діти, які вміють чесно переживати емоції, роблять
менше непродуманих дій, менше потрапляють в неприємності і мають більш
високу самооцінку.
15. «Я почекаю, поки ти закінчиш».
Не вживайте: «Дай я зроблю це».
Приклад: «Схоже, тобі потрібен час, я сяду і почекаю».
Пояснення: батькам потрібно менше поспішати. Нехай
дитина сама зав’яже шнурки або прочитає вивіску. Мета – дозволити дітям
спробувати, витримати невдачу, повторити спробу і закріпити почуття
умілості, щоб вони не завжди залежали від нас!
16. «Я люблю тебе, незважаючи ні на що».
Не вживайте: «Ніхто не любить тебе, коли ти погано поводишся» або «Не цілуй мене після того, як зробив таке».
Приклад: «Я люблю тебе, незалежно від того, як ти себе поводила. Наступного разу попроси іграшку, замість того, щоб схопити її».
Пояснення: в основі позитивного виховання лежить
безумовна любов. Це означає, що наша любов до наших дітей не повинна
залежати від їхньої доброї поведінки. Ми любимо їх всім серцем,
безумовно. Це задовольняє потребу дітей належати, що є ключовим
мотивувальним фактором.
17. «Я хвилююся, тому що…».
Не вживайте: «Ти недостатньо дорослий» або «Ти занадто малий, щоб зробити це».
Приклад: «Я хвилююся за тебе, коли ти йдеш по цій стіні, я боюся, що ти впадеш і нашкодиш собі».
Пояснення: коли у нас є свої страхи і турботи, наші
діти краще реагують і поважають наші обмеження. Діти часто думають, що
вони є досить дорослими, досить сильними і досить вмілими.
Тому вони швидко ганяють на велосипеді або лізуть на високий паркан.
Нагадайте дітям про ризик, використовуючи фразу “Я хвилююся…”.
18. «Зроби це сам».
Не вживайте: «Мені байдуже».
Приклад: «Мені б дуже сподобалася твоя допомога».
Пояснення: коли нам дійсно все одно, це чудова можливість розширити можливості наших дітей і дозволити їм зробити щось самостійно!
Хороші лідери також є хорошими послідовниками, тому потрібно дозволити дітям іноді самостійно приймати рішення.
19. «Я вірю в тебе і підтримую тебе».
Не вживайте: «Я сам подбаю про це» або «Чому я повинен робити це замість тебе?»
Приклад: «Я бачу, як це складно для тебе і я вірю в
те, що ти впораєшся з цим. Я тут, щоб підтримати тебе, якщо потрібні
думки про те, як правильно вирішити ситуацію».
Пояснення: важливо налаштовувати наших дітей на
успіх. Вони повинні вміти піклуватися про себе, вирішувати свої проблеми
і бути впевненими в тому, на що здатні. Підтримка замість вирішення
ситуації часто вимагає більшого терпіння, але вона створює самооцінку і
внутрішню мотивацію у дітей!
20. «Як ти почуваєшся?»
Не вживайте: «Заспокойся! Не потрібно так сумувати!»
Приклад: «Я бачу, що ти засмучена, що ти відчуваєш?»
Пояснення: Допомагати дітям ідентифікувати свої емоції й ефективно спілкуватися з ними – важливий елемент позитивного виховання.
Коли діти добре себе почувають, відчуваючи емоції і, передаючи їх
іншим (замість того, щоб заперечувати їх і намагатися приховати),
поведінка змінюється і стає більш відкритою та сповненою поваги.
Використовуйте ці фрази, щоб налагодити діалог зі своїми дітьми!
Джерело
Коментарі
Голубка
111.06.19, 16:17
blac bird
211.06.19, 18:56
Mykolaj_58
312.06.19, 08:38
_