Індіанець у великому місті - 3 (На шляху до Лідо-ді-Остія)
- 02.12.20, 18:19
Бути в Римі, знати, що у двадцяти восьми кілометрах від головного вокзалу хлюпочуться хвилі Тірренського моря і не з’їздити до нього, щоб помочити ноги – тяжкий злочин! Ми з Настею – не злочинці, тому запланували дві ночівлі на узбережжі. Рим почекає, він же – Вічне Місто.
Найближче, найлегше і найдешевше дістатись до моря – це поїхати у Лідо-ді-Остія. Це місто знаходиться в міській транспортній зоні Рима. До нього можна доїхати на метро з пересадкою на електричку по тому ж квитку за 1,5 євро. Задача тільки, як дістатись від аеропорту до метро. Я ще вдома нагуглив три варіанти. Перший – стандартний і простий – за 6 Є автобусом до головного вокзалу Терміні. Другий варіант складніший, але дешевший – автобусом за 1,2 Є поїхати з аеропорту Чіампіно в однойменне місто, звідти електричкою до Терміні за 1,5 Є. Звичайно, я вибрав третій варіант – хитріший та найдешевший – 1,2 Є та шість кілометрів автобусом до найближчої станції римського метро Ананьїна. Навіщо платити більше.
Аеропорт Чіампіно. Автобусну зупинку компанії «Atral» знайдено, автомата по продажу квитків на ній не виявлено. Нічого, у нас говорять: «Язик до Києва доведе». Настін англійський поводив нас по кутках терміналу та касам. Нарешті, ми ощасливилися квитками та підстрибом побігли до автобуса, який вже прибув.
Все йшло по плану: автобус мчав в напрямку дорожньої розв’язки, але чомусь не доїхавши до неї, повернув вправо, об’їжджаючи аеропорт – ми напряглися. «Та пусте, можливо у нього такий маршрут: спочатку круть – за злітку в місто Чіампіно, потім верть – назад до розв’язки і в Рим», – заспокоїв я себе та Настю. Ось ми вже крутимось вулицями міста, ще декілька хвилин і автобус зупинився на залізничній станції. Всі люди піднялися і почали виходити. Попереду нас сиділи хлопець з дівчиною, побачили, що ми не рипаємося на вихід і запитали: «Іт іс рейлуей-стейшн?». «О, єс!» – впевнено закивали головами ми. Молоді люди вийшли. «Дивись, вони нас за місцевих прийняли!» – сказала Настя. «Так, – відповів я, – але щось всі люди повиходили…»
Автобус рушив, з водієм залишився розмовляти якийсь чоловік. Його присутність додавала нам впевненості тим, що є пасажир крім нас, значить далі все ж таки поїдемо до метро. Ми виїхали з міста, проїхали знову по тій же дорозі біля аеропорту і тепер вже звернули до розв’язки. На мосту я задоволено сказав Насті, що зараз автобус круть-верть і під цей міст, а там ще кілометрів зо три й ми на станції метро. Я знаю, у мене ж в голові навігатор.
Круть-верть з мосту – якісь кущі по боках… нічого не проглядається… автобус мчить… Настя крутить смартфон туди-сюди й каже: «Навігатор, мабуть, заглючив, показує, що назад до аеропорту під’їжджаємо». Через хвилину автобус дійсно зупинився там. Рвонули ми з гальорки вперед до водія – про що він нам повідає. Водій: «Бас… но метро… но Ананьїна!» – крутить свій вініл і всьо. Пішли ми на вулицю чухати потилиці. Схоже з розгону не в той «Atral» заскочили. Тепер треба знову в касу за квитками, бо ці вже пройшли валідацію руками водія – він надірвав їх. Порадились з Настею швиденько, вирішили, що поїдемо в цьому ж автобусі на залізничну станцію, а бігти в касу за новими квитками та з’ясовувати, чи ходить щось до метро, чи мо наснилось, немає сенсу. Тож, ми заскочили в салон. Водій на нас вже не звертав уваги, напевно, подумав про тупих іноземців, які вирішили, що з другої спроби вони зможуть все-таки доїхати туди, куди автобус не їде.
Рейлуей-стейшн. Каси – анахронізм, «експонат рукамі нє троґать!». Поряд чудо-ящик. Настя робить спробу знайти порозуміння з цією «залізякою». Треба вказати: купити квиток, напрямок, тип, цінову категорію, час, кількість місць – сім кіл пекла для індіанця, який не знає мову. У нас, в резервації, дав кілька гривень водію маршрутки та й поїхали. Добре, що я не один в подорожі, а то поки умовляв би цього «залізного касира», зібралася б величезна зла черга.
Добрі люди підказали, дай їм боже здоров’я, що потрібно зробити валідацію, тобто поставити дату та час на квитках в автоматах на пероні, бо в потязі їх немає. Що ми й зробили, а то б їхали зайцями.
Електричка мчала до Риму, ніяких звичних звуків «дудух-дудух» та розгойдування вліво-вправо, рівномірний рух неначе на одному подиху, як в гіперлупі Маска, а ми в зручних кріслах з високими спинками.
Головний вокзал Терміні – це місто у місті, біля восьмисот поїздів та близько чотириста двадцяти тисяч пасажирів щодоби – оце масштаб! Але наша ціль – не екскурсія вокзалом, а однойменна станція метро. Ми спускаємося по вказівниках під землю та йдемо довгенько траволаторами (рухомими горизонтальними доріжками) до станції.
Ось і зала станції, автомат поміняв наші монети на квитки – вони дійсні протягом ста хвилин з моменту валідації. Ідучи до турнікета, я підгледів, що робить з квитком жінка по сусідству, та й повторив і собі її чарівне дійство – провів квитком по круглій площині датчика, який був зверху тумби… бар’єр не прибирався. Я знову крутонув квиток по датчику – немає реакції… перевірив магнітні смужки, вони знизу – все норм, крутонув в іншу сторону… нічого… Десь всередині мене прокинувся обурений індіанець і поліз за томагавком… Раптом за турнікетом з’явилася Настя: вона мені щось роз’яснювала, розмахуючи руками, але я був ще глухуватий після перельоту, тож нічого не міг розчути серед шуму. Нарешті, я помітив, що за датчиком нижче на стінці тумби є приймач квитків валідатора… Індіанець у мені заспокоївся, і я пройшов турнікет. Конфуз вийшов через ту жінку, яка очевидно провела маніпуляцію з безконтактною проїзною карткою, яку я сприйняв за квиток.
Римські потяги метро тихіші, ніж київські, можна навіть спокійно по мобільному говорити. Вагони видалися мені ширшими, вони не ізольовані між собою, а сконструйовані як один суцільний вагон-гармошка. У Києві такі вагони були б зручнішими для роботи нашим продавцям, музикантам та погорільцям різного роду: зайшли б собі в перший вагон і вийшли б тільки в останньому.
Потяг випірнув з тунелю подивитись на білий світ, щоб знову зануриться під землю через шість станцій. Паралельно лінії метро проходить залізниця, яка має з ним три спільні станції. Ми вийшли на станції «Піраміде» і перейшли на платформу, де вже стояла електричка до Лідо-Ді-Остія. Насправді, в цій електричці були вагони метро і склалось враження, що ми перейшли лише з однієї гілки метрополітену на іншу.
Їхати до Лідо потрібно було хвилин з двадцять-тридцять, тому, щоб не нудьгувати, я почав непомітно розглядати людей у вагоні. Спонукали мене до цього заняття дві молоді жінки, які сиділи праворуч. Рідкісні профілі їх облич притягнули мою увагу. Такі профілі я бачив лише на зображеннях статуй Древньої Греції: рівна лінія носа, що прямо переходить в лоб практично без виділення перенісся. В той давній час такий профіль вважався еталоном краси. Древні греки мали смак – жінки біля мене були гарні та виглядали аристократично.
На одній зі станцій до вагона зайшов чоловік – то був викопаний Адріано Челентано, така неймовірна схожість! Було б прикольно сфоткатись з ним. Взагалі, у вагоні був зріз типових жителів Рима розбавлений трохи латиносами та неграми. Зробив для себе відкриття, що у класичних римлян такі ж великі носи з горбинками, які маємо ми з Настею. Під час перебування в Римі до нас декілька разів зверталися за допомогою туристи: напевно, наші шнобелі вводили їх в оману, і вони сприймали нас за місцевих. Не відрізнятись від аборигенів – це бути для туриста невидимим для продавців непотребу та різного роду ошуканців.
Мої думки розігнав голос з динаміків, повідомивши про прибуття потягу на станцію «Лідо Центро». Десь там в кілометрі від станції чекає нас вечірнє лагідне море, яке своєю водною прохолодою зніме накопичену втому дня. Вечеря в затишному кафе додасть сили, а трохи гарного вина підбадьорить. Прогулянка напівсонними кварталами міста з незвичними обрисами нової реальності оновить усвідомлення буття.
Коментарі
Lulu
12.12.20, 22:00
Файно
Аж йду читати на початок циклу.