хочу сюди!
 

Киев

49 років, рак, познайомиться з хлопцем у віці 42-53 років

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 23:41

 

Резюмуючи зазначене вище, можна стверджувати: результати експерименту підтверджують, що формування ГДУ освітою на основі участі в управлінні освітою всіх зацікавлених структур є необхідною умовою модернізації й підвищення якості загальної середньої освіти.

Для визначення рівня впровадження системи ГДУ освітою в експериментальному освітньому окрузі оцінювання здійснювалося на основі результатів анкетування керівників органів місцевого самоврядування, лідерів та активістів професійних освітянських об’єднань, батьківських і учнівських організацій, незалежних громадських структур. Питання в анкеті стосувалися участі згаданих вище структур у реалізації функцій ГДУ освітою, зокрема щодо підготовки інформації з проблем і шляхів розвитку освітніх округів (визначення спектру проблем і протиріч, пропозицій щодо мети й завдань, критеріїв оцінки результатів, основних напрямів діяльності освітніх округів); розроблення інтегральної моделі розвитку освітніх округів (формулювання прийнятних мети й завдань, визначення критеріїв оцінки результатів, узгодження основних напрямів діяльності, розроблення й узгодження плану дій); упровадження розробленої інтегральної моделі (узгоджена конкретизація завдань, етапів, форм і методів діяльності; налагодження комунікацій між партнерськими структурами; регулювання й координація дій з упровадження моделі; узгоджене стимулювання учасників діяльності); здійснення громадського контролю та експертизи (узгодження мети й завдань контролю та експертизи; формування експертних груп; проведення контрольно-експертних заходів; аналіз їхніх результатів і вироблення пропозицій; оприлюднення результатів контролю та експертизи); коригування діяльності з упровадження моделі розвитку освітніх округів (узгоджена корекція мети й завдань, критеріїв оцінки, основних напрямів і плану діяльності, корекція і координація діяльності з упровадження моделі розвитку освітніх округів).

Упровадження запропонованої в роботі авторської системи ГДУ освітою, яка експериментально перевірялася на базі Селянщинського освітнього округу Черняхівського району, передбачало здійснення управлінської діяльності на основі тісної співпраці ради освітнього округу з окружними педагогічною (методичною) радою, батьківською радою (комітетом), учнівською радою (комітетом, шкільним парламентом), піклувальною радою (комітетом), радою місцевого самоврядування, які в свою чергу співпрацюють з окружними методичними об’єднаннями, окружними центрами педагогічного досвіду, творчими групами, асоціаціями педагогів тощо (освітяни); окружними батьківськими вишколами, батьківськими консульт-пунктами, батьківським всеобучем, клубами, шкільними батьківськими комітетами і т. ін. (батьки), учкомами шкіл, радами наукових і спортивних товариств, молодіжними клубами, асоціаціями тощо (учні); творчими спілками, об’єднаннями роботодавців, жіночими, ветеранськими радами, благодійними фондами, громадсько-патріотичними об’єднаннями (громадськість); виконавчими комітетами, депутатськими комісіями та окремими депутатами (місцеве самоврядування).

Така діяльність в управлінні освітнім округом професійних освітянських об’єднань, незалежних громадських організацій, органів місцевого самоврядування та державних структур, як зазначалося вище, проявилася в процесі реалізації ними функцій ГДУ (інформаційно-діагностичної, інтегрувально-моделювальної, організаційно-координаційної, контрольно-експертної, координаційно-коригувальної) на основі застосування демократичних форм і методів управління («круглі столи», конференції, метод Дельфі, програмно-цільовий метод тощо).

Як показали результати експериментальної перевірки, члени міжшкільної методичної ради активно брали участь в управлінні, освітою в Селянщинському ОО (додаток А):

 

-         рівень участі в реалізації інформаційно-діагностичної функції управління членів міжшкільної методичної ради в ОО дорівнює 0,7;

-         рівень участі в реалізації інтегрувально-моделювальної функції управління в ОО складає 08;

-         рівень участі в реалізації організаційно-координаційної функції управління в ОО дорівнює 0,8;

-         рівень участі в реалізації контрольно-експертної функції управління в ОО складає 0,8;

-         рівень участі членів міжшкільної методичної ради в реалізації координаційно-коригувальної функції управління в ОО дорівнює 0,8.

Рівень участі міжшкільної методичної ради (середнє значення) в управлінні Селянщинським освітнім округом дорівнює 0,78.

Нами проведено оцінювання рівня участі членів батьківської ради в управлінні Селянщинським освітнім округом, результати якої висвітлені в таблиці (додаток Б):

-         рівень участі в реалізації інформаційно-діагностичної функції управління членів батьківської ради в ОО дорівнює 0,6;

-         рівень участі в реалізації інтегрувально-моделювальної функції управління в ОО складає 0,7;

-         рівень участі в реалізації організаційно-координаційної функції управління в ОО дорівнює 0,7;

-         рівень участі в реалізації контрольно-експертної функції управління в ОО складає 0,4;

-         рівень участі членів батьківської ради в реалізації координаційно-коригувальної функції управління в ОО дорівнює 0,5.

Рівень участі батьківської ради (середнє значення) в управлінні Селянщинським освітнім округом дорівнює 0,58.

Було також проведено оцінювання рівня участі членів учнівської ради в реалізації функцій управління у Селянщинському освітньому окрузі Черняхівського району (додаток В). Учні активно брали участь в управлінні, що виражено в таблиці, по кожній функції маємо наступні результати:

-         рівень участі в реалізації інформаційно-діагностичної функції управління членів учнівської ради в ОО – 0,6;

-         рівень участі в реалізації інтегрувально-моделювальної функції управління в ОО – 0,6;

-         рівень участі в реалізації організаційно-координаційної функції управління в ОО – 0,7;

-         рівень участі в реалізації контрольно-експертної функції управління в ОО – 07;

-         рівень участі членів учнівської ради в реалізації координаційно-коригувальної функції управління в ОО– 0,7;

Рівень участі учнівської ради (середнє значення) в управлінні Селянщинським освітнім округом дорівнює 0,66.

Нами проведено оцінювання рівня участі членів піклувальної ради в реалізації функцій управління у Селянщинському освітньому окрузі, що показано в таблиці (додаток Ґ):

-         рівень участі в реалізації інформаційно-діагностичної функції управління в ОО членів піклувальної ради – 0,6;

-         рівень участі в реалізації інтегрувально-моделювальної функції управління в ОО – 0,6;

-         рівень участі в реалізації організаційно-координаційної функції управління в ОО – 0,7;

-         рівень участі в реалізації контрольно-експертної функції управління в ОО – 0,7;

-         рівень участі в реалізації координаційно-коригувальної функції управління в ОО членів піклувальної ради – 0,7.

Рівень участі піклувальної ради (середнє значення) в управлінні Селянщинським освітнім округом дорівнює 0,66.

У роботі також проведено оцінювання рівня участі депутатів сільських рад в реалізації функцій управління у Селянщинському освітньому окрузі, що висвітлено в таблиці (додаток Д):

-         рівень участі в реалізації інформаційно-діагностичної функції управління в ОО депутатів сільських рад – 0,4;

-         рівень участі в реалізації інтегрувально-моделювальної функції управління в ОО – 0,5;

-         рівень участі в реалізації організаційно-координаційної функції управління в ОО – 0,6;

-         рівень участі в реалізації контрольно-експертної функції управління в ОО – 0,2;

-         рівень участі депутатів сільських рад в реалізації координаційно-коригувальної функції управління в ОО– 0,1

Рівень участі сільських рад (середнє значення) в управлінні Селянщинським освітнім округом дорівнює 0,36.

Середнє значення рівня участі всіх п’яти громадських управлінських структур в управлінні Селянщинським освітнім округом складає:

 

(0,78 + 0,58 + 0,66 + 0,66 + 0,36) : 5 = 0,608.

 

Оскільки рівень участі громадських управлінських структур (міжшкільної методичної ради, батьківської ради, учнівської ради, піклувальної ради, сільських рад) дорівнює 0,608 і є більшим, ніж 0,5, то управління освітою у Селянщинському освітньому окрузі є громадсько-державним.

Експериментальне дослідження підтвердило ефективність авторської системи управління системи громадсько-державного управління освітою в умовах району.

0

Коментарі