хочу сюди!
 

Natalia

43 роки, близнюки, познайомиться з хлопцем у віці 35-50 років

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 12.09.17, 23:50

  

2.2 Експериментальна перевірка ефективності авторської системи громадсько-державного управління освітою в умовах району

Як показує аналіз, найкращі можливості для розвитку громадської складової в управлінні загальною середньою освітою мають освітні округи, що є складовими елементами структурно-організаційного блоку авторської моделі системи ГДУ освітою в умовах району. Тому в нашому дослідженні представлено результати перевірки ефективності авторської системи громадсько-державного управління освітою, яка впроваджувалася на базі Селянщинського освітнього округу Черняхівського району.

Мета експериментального дослідження полягала у перевірці ефективності авторської системи громадсько-державного управління освітніми округами в районі.

Відповідно до мети були визначено завдання дослідження, а саме: виявити на основі аналізу особливостей управління позитивні та проблемні аспекти ГДУ освітніми округами; окреслити та обґрунтувати шляхи підвищення ефективності громадсько-державного управління освітніми округами; розробити практичні рекомендації щодо підвищення ефективності громадсько-державного управління в умовах району.

Звернемося до характеристики Селянщинського освітнього округу Черняхівського району, який був створений 01.04.2008 р. До його складу ввійшли Селянщинський спортивний ліцей, Новопільська ЗОШ І–ІІІ ст., Клітищанська ЗОШ І–ІІ ст., Пекарщинська ЗОШ І ст., Ксаверівський, Клітищенський, Пекарщинський та Селянщинський дошкільні навчальні заклади, місцеві будинки культури, медичні заклади, сільські бібліотеки. У загальноосвітніх і дошкільних навчальних закладах округу навчається майже 400 учнів, близько 100 дошкільнят, працює понад 70 вчителів і вихователів.

Напрямами профілізації обрано математичний, гуманітарний, спортивний. Вивчаються курси за вибором: ділове мовлення, цікава математика, основи туризму, спортивні ігри, легка атлетика, волейбол, футбол, теніс тощо. Функціонують міжшкільні факультативи з української мови, інформатики, літератури, історії рідного краю, шахи і шашки. Діють гуртки для дітей округу, зокрема хореографічний, живопису, дизайну, шаховий, волейбольний тощо. Опорним закладом округу став Селянщинський спортивний ліцей.

Управління освітнім округом здійснює Рада округу, до складу якої входять керівники та заступники керівників навчальних закладів освітнього округу, голови батьківських комітетів, представники громадськості.
Для постійного керівництва діяльністю Селянщинського освітнього округу створена міжшкільна методична рада, до складу якої входять директори шкіл та їхні заступники. Окрім того, створені окружна школа педагогічної майстерності, динамічні групи для молодих педагогів округу, міжшкільні методичні об’єднання. Зазначені освітянські об’єднання беруть активну участь в управлінні освітнім округом, вносять професійно обґрунтовані пропозиції до планів розвитку округу, сприяють їхній реалізації, здійсненню контролю та експертизи результатів, коригуванню дій.

У процесі експерименту на окружний рівень вдалося вивести функціонування батьківських і учнівських організацій. Активно діють окружні батьківська рада, школа молодих батьків, батьківський лекторій, учнівська рада, ради наукового товариства «Колос» і спортивного товариства «Старт» тощо.

На увагу заслуговує те, що специфікою діяльності Селянщинського освітнього округу є активна співпраця педагогічних, учнівських
і батьківських структур в управлінні освітнім округом на всіх етапах його діяльності – від планування роботи до втілення планів у практику, вивчення результатів навчально-виховного процесу й внесення коректив у спільну діяльність. Особливо яскраво це проявляється в процесі підготовки й проведення масових заходів, які в окрузі завжди проходять за активної участі освітян, учнів і батьків – свят, змагань, фестивалів тощо.

В останні роки рада освітнього округу налагоджує зв’язки з громадськими організаціями, зокрема з обласною громадською організацією «Тверезий Житомир», а також з Житомирською обласною організацією «Планета для дітей». Водночас поки що така співпраця не стала системною. Це ж стосується й організації спільної діяльності з органами місцевого самоврядування. Їхня участь в управлінні освітнім округом на сучасному етапі має невисоку результативність.

Отже, згадані вище освітянські, громадські і самоврядні структури з різною ефективністю беруть участь в управлінні округом. 

Зауважимо, що активна участь освітянських структур, батьківських і учнівських організацій в управлінні Селянщинським освітнім округом позитивно впливає на результативність навчально-виховного процесу. В окрузі виросла кількість переможців районних і обласних предметних олімпіад, турнірів, конкурсів Малої академії наук, спортивних змагань. Покращилися результати школярів округу в державній підсумковій атестації та зовнішньому незалежному оцінюванні. Учні-спортсмени навчальних закладів округу неодноразово перемагали в обласних і Всеукраїнських змаганнях з різних видів спорту.

0

Коментарі