Творчість Левка Микитича можна окреслити кількома етапами. До першого періоду його творчості відносимо пейзажні живописні твори, тематично по‘вязані з переосмисленням рідної підкарпатської природи. Франкові стежки - невичерпне джерело для творчих пошуків та інтерпретацій.
В його роботах впізнаємо і Франків дуб, і церкву, в якій хрестили Франка. Експресивні настрої природи, змінні переходи пір року,що виливаються у колористичних нюансах - все цевиявляється у пейзажах Левка Микитича. Реалістичний підхід до трактування тих чи інших сюжетів вдало поєднується тут із вільним володінням виражальними засобами - експресивною манерою живописного письма.
Левко Микитич не прагне у творчій праці стабільності, розрахунку в очікуваному результаті, раціональності. Швидше навпаки - він постійно експерементує,інтуїтивно шукаючи шляхи оптимального поєднання вражень які одержує від сприйняття навколишнього світу, зі своїми роздумами та переживаннями. Такий спосіб творення готує постійні несподіванки і бажання наступної зустрічі з автором.
фото О.Пушенка(архів музею Франка)
Левко Микитич
Серед представників молодого покоління сучасних українських живописців окрему групу формують митці, творчість яких невпинно пов'язана з історією, культурними та мистецькими традиціями рідного краю, а їх мистецький доробок позначений національними художньо-стилістичними особливостями. Традиції народного мистецтва Бойківщини, мальовничі карпатські краєвиди лягли в основу творчих пошуків митця Левка Микитича, уродженця Нагуєвич.
Професійну освіту Левко здобув у Львівській мистецькій школі - училищі декоративно-ужиткового мистецтва ім.І.Труша, під керівництвом відомих львівських митців - Михайла Драгана, Петра Марковича та багатьох інших. Навчання на відділі художнього інтер'єру в училищі впродовж 1983-1987 рр. зміцнило професійно-творчі пошуки молодого митця. Навички, здобуті в школі виявилися під час роботи Левка Микитича у Львівській академії мистецтв, а згодом, на творчій ниві української діаспори в Молдові (1990-1998). Вагомий внесок у творчий процес принесла участь у творчих виставках українських художників діаспори у Молдові, членство в об'єднанні українських художників у Молдові "Відродження". Це, в свою чергу, сприяло піднесенню творчого потенціалу українських молодих митців поза межами Батьківщини.
Рідна підкарпатська природа вкотре навернула художника-живописця до рідної домівки. Після повернення, з 1990 р. Левко Микитич, працює викладачем у Малій академії мистецтв, поряд з домівкою, у мальовничому Підбужі. Основи живопису та композиції стали тими дисциплінами, які дозволили передати творчі навики молодим особистостям, юним талантам.
Сьогодні творчість Микитича можна окреслити кількома етапами. До першого періоду його творчості відносимо пейзажі, живописні твори, тематично пов'язані з переосмисленням рідної підкарпатської природи. Франкові стежки невичерпне джерело для творчих пошуків та інтерпретацій. В його роботах впізнаємо і франковий дуб, і церкву, в якій хрестили молодого Франка. Експресивні настрої природи, змінні переходи пір року що виливаються у колоритних нюансах - все це виявляється у пейзажах Левка Микитича. Реалістичний підхід до трактування тих чи інших сюжетів вдало поєднується тут із вільним володінням виражальними засобами - експресивною манерою живописного письма.
Еволюція творчих пошуків молодого митця привела його до неформальних виразових засобів у живописних творах. Поступово, реалістичні форми, образи рідної природи почали трансформуватися в абстрактні елементи на тлі ледь вловимих натяків на пейзаж. Згодом почала підсилюватися також експресія та кольорова напруга живописних полотен. Такі зміни в творчій манері митця можна пов'язати з певним неспокоєм, напругою нашого сьогодення. Так, болем, переживанням за майбутнє рідного краю сповнена робота "Спустошення", де на тлі гірського краєвиду ніби розкидані графічні образи традиційних бойківських хат. Тематика даного твору очевидно пов'язана з проблемами втрати сьогодні традиційних культурних цінностей краю. Напружений червоно-синій колорит підсилює апокаліптичне враження краєвиду. Не значною на перший погляд деталлю полотна є ледь-помітний лик Шевченка на тлі експресивних форм. Очевидно, це своєрідний знак, прохання до нащадків не забувати славні традиції боротьби за свободу України.
Окремо слід виділити роботи Левка Микитича, в яких простежуються впливи мистецтва сюрреалізму. До цієї серії відносяться кілька робіт без назви, що позначені глибокими чуттєвими переживаннями митця. В одній з робіт - ніби дзеркальне відображення "замків мрій", інша ілюструє думки про трагічні наслідки сучасної урбаністики. Всі ці роботи об'єднає напружений червоно-синій колорит, експресивність ліній та абстрактне загострення форм. Посилює динаміку сприйняття широкий рельєфний мазок, яким вдало оперує майстер.
Загалом, попри пошуки нового формотворення в своїй творчості, Левко Микитич не полишає тематичної направленості своїх робіт на традиції власної історії та актуальні проблеми сучасності. Експонування його робіт на багаточисленних виставках у Дрогобичі, Трускавці свідчать про актуальність його мистецького доробку та зріст його творчого потенціалу.
м.Львів
Левко Микитич народився 20.10. у1966 році в с.Нагуєвичі Дрогобицького р-ну.
1980 -1983 -навчався у Дрогобицькій художній школі.
1987 - закінчив Львівське училище прикладного та ужиткового мистецтва ім.І.Труша.
2005 - закінчив Дрогобицький педагогічний університет.
З 1999 року викладач живопису ПСШІ (Мала академія Мистецтв у Підбужі).
Учасник Всеукраїнських та міжнарожних виставок.
Член Національної спілки художників України.
Сфери професійної діяльності - живопис, мистецька педагогіка.
Живе та працює в м.Дрогобичі (тел. 0677094138)