Дорогі друзі, хто святкує нині Різдво!
- 24.12.11, 21:18
Нью-Йорк, Токіо, Лондон... Від життя в сучасних мегаполісах не кожен отримує задоволення та комфорт.
Усі урбанізовані жителі Києва зі мною погодяться: величезні транспортні потоки, переповнені вагони та станції метро, автомобільні затори та шалений темп життя – із часом по-різному діють на людину.
Що об'єднує всесвітньовідомі мегаполіси? Одне так це точно: безперервність їхнього життя. Усе працює в режимі нон-стоп.
На одних це згубно впливає, іншим дозволяє відчувати себе як риба у воді.
Жителі великих міст усе частіше намагаються знайти ту шпарину впродовж дня, аби просто подумати про щось хороше, поспілкуватися із друзями, близькими.
І от Києву в цьому сенсі повезло як жодному з мегаполісів світу.
У житті киян є бодай така N-хвилинна можливість кожного робочого дня, такий собі "піт-стоп", "кава-брейк", коли транспортні артерії міста завмирають...
Бо на роботу їде ВІН.
Двічі на день, зранку та ввечері – усі: кияни та гості міста насолоджуються незапланованим відпочинком.
Головне в такі моменти – думати про хороше, віднаходити власний "дзен".
Кортежі збільшуються, смуги перекривають в обидві сторони руху. А сьогодні, 11.11.11 – і дійсно незвичайний день. Тисячі очевидців помітили, що вперше на шляху руху Його Кортежу було на деякий час призупинено й рух міської електрички.
Хотілося б дати пораду тим, хто охороняє Його.
Ви не допрацьовуєте. Є ще два напрямки роботи.
По-перше, це рух цивільної авіації: у Борисполі та Жулянах у години руху Кортежу необхідно затримати рейси всіх можливих літальних засобів.
По-друге, рух Київського метрополітену: його теж необхідно призупиняти, бо "как би чєго нє вишло".
А може, як було вказано на початку цього допису, життя в мегаполісах – не для всіх? І, чи лікується паранойя свіжим, корисним для мізків заміським повітрям Межигір'я?
Олександр Радчук, киянин, медіа-група "Concept-GR", спеціально для УП
— Отче, розкажіть, будь ласка, докладніше, якою на сьогоднішній день є структура УГКЦ?
— Треба почати з того, що Українська Греко-Католицька Церква не має однорідної структури. Це — три різні структури: одна — Верховне Архиєпископство, яке охоплює частину України без Закарпаття; друга — Церква в діаспорі; третя — власне Мукачівська Греко-Католицька єпархія. Ці три структури українців греко-католиків певним чином пов’язані між собою, але не повністю. Це є сучасний стан. Власне, Верховне Архиєпископство прирівнюється до незалежної митрополії. Наприклад, такої, як у Словаччині. Там є «своєправна» Церква, яка має мінімум три єпархії, оформлена в митрополію, що дозволяє мати свій Синод. У нас є більше єпископів, і ми є Верховно-Архиєпископською Церквою, але вона могла б назватись і митрополією.
УГКЦ називається інакше, бо має більше прав. Різниця між «своєправною» Митрополією (suijuris), чи Митрополичою Церквою і Верховно-Архиєпископською Церквою є в тому, що Верховне Архиєпископство прирівнюється до Патріархату і набагато більше речей може вирішувати самостійно, без потреби узгоджувати все з Римським Апостольським престолом. Така сьогоднішня структура.
— Відомий католицький каноніст Джордж Недунгетт Т.І., коли пише про митрополії в своєму Путівнику по Східному Кодексу, підкреслює, що серед всіх Східних католицьких Церков тільки УГКЦ та Сиро-Малабарська Церква мають правдиво митрополичу структуру. Що це означає?
— Отже, в Католицькій Церкві є два типи митрополій. Є «своєправні» митрополії, чи Митрополичі Церкви, і є митрополії, які є частинами Верховно-Архиєпископської, чи Патріаршої Церкви. Але митрополій, які б належали до Верховного Архиєпископства УГКЦ, в нас немає. Ті митрополії, які є в США, Канаді та Польщі — це митрополії, які прямо залежні від Конгрегації Східних Церков.
— Але їхні єпископи є членами Синоду УГКЦ?
— Це є реальний зв'язок тих єпископів із своєю матірною Церквою. Однак, в цьому контексті слід згаладти про вимоги всіх східних патріархів до Римського престолу. Іде мова про юрисдикцію патріарха поза патріаршою територією. Вимога полягає в тому, що «закордонні» єпископи мають бути дійсними членами тієї Церкви, до якої вони належать. І головною інстанцією, яка все вирішує, є Великий Синод Церкви. Але сьогодні для одних головною інстанцією є Великий Синод, а для інших — Римська канцелярія.
— Тоді, отче, що означає для УГКЦ виокремлення цих трьох митрополій на території України? Як зміниться структура Церкви?
— Це є унікальний прецедент в Україні. Але спершу трошки історії. Перед тим була Київська митрополія, потім була Галицька митрополія. Але завжди так складалось, що був один митрополит і одна митрополія. Якщо Київська занепадала, то Галицька підіймалась, якщо остання занепадала, то знову відроджувалась Київська. Покійний каноніст о. Йосиф Андріїшин твердив, що в Україні було одночасно дві митрополії: Київська і Галицька. Але ніхто не підтримує тезу, що це були різні митрополії. Згідно із загальною думкою, в Україні була одна митрополія — чи Київська, чи Галицька, — але це була одна традиція. А згодом ця одна митрополія виросла, і в 1963 році митрополит Йосиф Сліпий усвідомив це і отримав від Римського престолу визнання, що це не є проста митрополія, а що це утворення, вище за статусом. І ця Церква отримала назву Верховного Архиєпископства. І якщо це є вищий статус, це означає, що ця Церква має в собі більше специфік. Що в ній є різні церковні тенденції. Є різні єпархії, які діють трохи по-своєму. Такий нинішній поділ є більш-менш природній.
Тепер це Верховне Архиєпископство, яке пов’язане з певною територією, буде мати чотири митрополії. Буде Київська митрополія, Львівська, Івано-Франківська і Тернопільська. Тепер буде чіткіше видно постать Верховного Архиєпископа над цими структурами. Бо зараз чітко не видно, що він стоїть «над».
— А яка є специфіка кожної з цих нових митрополій?
— Я так собі схематично окреслив: Тернопіль – «паралітургія», там без молебнів і всіх позалітургічних практик нічого не відбувається. Там люди мають таке відчуття церковного життя. Івано-Франківськ — це «Замостя», Замойський Синод. Для них це є ознака греко-католицизму. А Львівщина — це вже «постмодернізм». Тут все змішане. Ну а Схід, то є Схід – я думаю, там є найкраще відчуття нашої «київськості». Отже, тепер ми будемо мати чотири митрополії, які покривають територію України, не враховуючи Закарпаття. І також матимемо чотирьох регіональних лідерів, які зможуть, згідно зі специфікою свого регіону, разом зі своїми єпископами приймати деякі рішення для свого регіону.
Наступна річ — це канонічна візитація. Відкривається можливість кращого нагляду за життям єпархій. Якщо єпископ, наприклад, не може відвідувати парафії, чи люди жаліються, що вони не бачили свого єпископа давно. Тоді митрополит може втрутитися в ситуацію, може навіть і сам відвідати ту парафію. Важливо знати кожну громаду. Чому це необхідно? Бо в кожній громаді відбувається ціла євхаристія, ціла Церква в повноті живе в кожній громаді. Кожна громада діє від імені єпископа. Тому мусить бути живий контакт між громадою та її єпископом. І це не може бути тільки теоретично.
Також, наприклад, коли є малі єпархії, які не мають достатньо людських і матеріальних ресурсів, щоби створити відповідні структури для повноцінного служіння, для роботи зі священнослужителями чи різними євангелізаційними програмами, то на рівні митрополії ці єпархії зможуть разом творити необхідні структури чи шукати засоби. Важливою є проблема грошей. У Церкві, як і в суспільстві, якщо немає контролю над грошима, то їх ніколи не вистачає, і вони десь пропадають. Тому делікатним є питання посади економа, бо канонічне право приписує, що він повинен змінюватись кожних п’ять років. І якщо місцевий єпископ не хоче змінити свого економа, то у справу може втрутитись митрополит.
Є різні практичні питання. Наприклад, в кожній митрополії буде митрополичий суд. Тобто, апеляційним трибуналом для кожної єпархії буде митрополичий трибунал. Канонічне право пише, що в митрополіях треба дбати про віру і дисципліну. Це значить, що при кожному митрополиті мають бути штатний богослов і штатний каноніст, які мали б допомагати митрополитові дбати про відповідні аспекти. Це, звичайно, не може бути одна особа, а потрібен цілий штат таких людей. Наприклад, Львівщина має більше проблем з «догналізмом», тому це питання повинне вирішуватись у першу чергу на рівні митрополії. Це не має бути всеукраїнська церковна справа. Більш природно, щоб вона вирішувалась на місці. Бо у сторонніх людей складається враження, що в УГКЦ велика проблема. Цей розголос надає проблемі більших масштабів, навіть робить рекламу цій секті, яка не є аж такою поширеною. Вона є агресивною, але не аж такою успішною. Це є місцева проблема. І це є в компетенції митрополії.
— А чим буде, наприклад, відрізнятися Львівська митрополія від Івано-Франківської?
— Наприклад, є питання, як хрестити дитину. Франківська єпархія настоювала дуже довго на тому, що Хрещення має бути тільки згідно з приписами Замойського Синоду, без причастя і без занурення. Але чи на Київщині така практика прийнятна? Це є неприйнятне. Тобто, у таких моментах, я думаю, коли Церква у своєму загалі рухається в одному напрямку, у певних не першорядних речах можуть бути відмінності в різних регіонах.
— Це означає, що таким чином будуть зняті певні напруги всередині Церкви?
— Очевидно. Воно буде легітимізувати і упорядковувати різні особливості, які мають свою історію і своє право на існування. Бо тут справді, як полагодити ту справу із Замойським Синодом і впорядкуванням літургічного і загалом церковного життя нашої Церкви? Якщо він вже має понад 100 років. А якщо йому понад 100 років, то він вже є традицією. Значить має право на існування. З іншого боку, ІІ Ватиканський собор говорить про древню традицію. А древня традиція — це та традиція, яка була до того, як відбувся внутрішній розкол. А в нас внутрішній розкол відбувся з Берестейською Унією. Тому для нас древня традиція — це є доберестейська традиція Київської Церкви. А для цілого ряду людей традиція — це вже Замойський Синод. І як зробити так, щоб одне із другим співіснувало? І тут митрополії можуть відіграти свою позитивну роль. У нас є свій колорит. Ми не є зовсім різними, але трохи відрізняємось одні від одних. І це не робить Церкву слабшою, це її збагачує. Також слід розуміти, що так є в кожній парафії. Як то кажуть, «що попик, то Типік». Тобто, кожен служить трошки по-іншому. А з часом воно набуде певної стабільності, і якщо враз щось відкинути, то люди відразу спитають «А чому Ви, отче, того не зробили?».
— То яким буде ступінь автономії цих митрополій в рамках УГКЦ?
— Це все залежатиме від Великого Синоду, який надасть більшу чи меншу автономію. Митрополії не зможуть мати свій Синод, якщо не буде трьох єпископів. Там, де буде тільки дві єпархії, не може бути Синоду. Це значить, що Львівська зможе мати Синод, а Тернопільська чи Івано-Франківська поки що не зможуть.
— Чи це означає, що з часом в рамках митрополій відбудеться поділ єпархій?
— Якщо дійсно для цього буде пастирська потреба, то так. Ділити єпархії можна з двох причин: з пастирської потреби або з бюрократичної. Отже, перш за все, треба розуміти, чи цей єпископ потрібен. Я вважаю, що завжди потрібен, бо єпископ має бути батьком. А в наших реаліях єпископ не може бути батьком, бо він навіть не може всіх знати. Він має забагато клопотів і різних справ. І для того, щоб єпископ мав менше справ і міг реально знати про стан кожного свого священика, про дух, який панує в кожній парафії, тобто бути тим батьком, то поділ єпархій потрібен.
— У Греції, наприклад, є дуже дрібний поділ єпархій.
— Так, те саме в Італії. Бачите, два світи — римо-католицький і православний — і підхід до поділу на малі єпархії такий же. Тому з пасторального боку це великий позитив. Але тут є фінансова сторона справи. Чи зможуть люди утримувати єпископа, і як це буде все функціонувати? Але я думаю, що з тим можна дати собі раду. Тому я гадаю, що раніше чи пізніше такий поділ відбудеться. Якщо Церква буде розвиватися, якщо в кожному селі чи в кожному другому селі буде парафія. А у великих містах, якщо будуть парафії у багатоповерхових кварталах, то значить, наша Церква має ще у два, а той у три рази збільшитись — і в пресвітерах, і в єпископах. Якщо буде динаміка – це буде нормальний процес розвитку Церкви.
І в принципі, якщо митрополії будуть мати таку автономію, то тоді, я думаю, і Мукачівська єпархія могла б бути частиною, автономною митрополією цього Верховного Архиєпископства. Це було б природньо.
Чому частина Мукачівської єпархії була проти входження в Києво-Галицьке Верховне Архиєпископство? Бо вони завжди говорили, що в них є своя специфіка: і літургічна, і поєднання різних народностей тощо, і вони переживали, що в УГКЦ їхня особливість буде нівелюватись. Але за нових умов ці всі питання знімаються.
Тут варто додати ще одну річ. Якщо в майбутньому Мукачівська єпархія чи митрополія може залишитись поза УГКЦ, то за таким же принципом до складу Київського Верховного Архиєпископства треба повернути Перемиську митрополію. Тобто, державні кордони не повинні впливати на церковну юрисдикцію. Тоді найстаріша єпархія Київської митрополії – Перемиська, яка зараз в Польщі, повинна бути в складі Київського Верховного Архиєпископства.
— Отче, чи не може відбутись певного вивищення митрополита на фоні місцевого єпископа? Як, наприклад, відбулось з єпископом Константинополя, який завдяки своєму стратегічному положенню в столиці імперії став її першим єпископом Східної Церкви?
— Ні, митрополит не має права безпосередньої інтервенції без причини в справи іншої єпархії. Справа в тому, що він не є вищий. Він є слугою, це його служіння. Очевидно, що більше служіння додає і більшої ваги. Але все таки треба пам’ятати, що це служіння. Він має дбати тепер не тільки про свою єпархію, але і про ті єпархії, які становлять митрополію. Це загальний принцип у Церкві, коли один є першим серед єпископів.
— Чи це є на зразок митрополій Римо-Католицької Церкви? Де є митрополія і суфраганні єпархії.
— Схоже, але не зовсім. Бо там це виглядає більш теоретично. Вони не мають свого Синоду. Вони навіть не згадують його у своїх Літургіях. Вони їдуть до Римського архиєрея по паліум.
— Тоді цікаве питання про поминання єрархів за Літургією після утворення митрополій. Як тепер це відбуватиметься?
— На жаль, тепер буде багато імен. Мусить відбутись реформа в нашій Літургії, щоб повернутись до оригінального способу поминання. Колись поминали тільки місцевого єпископа.
— Яким чином будуть обиратись нові митрополити?
— Дух традиції церковного права є такий, що митрополита обирали єпископи даного округу. Але в цьому випадку, ймовірно, митрополитів УГКЦ будуть обирати на Великому Синоді.
— Сьогодні говориться, що заснування митрополій — це ще один крок до патріархату. Чи справді ці речі поєднані, чи варто їх розділити?
— Єдине, як це можна пов‘язати, це питання «хто створює ці митрополії»? Створює Патріарх чи Верховний Архиєпископ. І ці дії — це посилення його влади. Якщо він може засновувати митрополії — це підкреслює його владу. Він це робить, «порадившись з Апостольським престолом», як пише канон 85. Але це робить він. Це вказує, що Верховно-Архиєпископська Церква, з точки зору Римського престолу, працює. Тут треба пам‘ятати одну річ. З точки зору УГКЦ ми є Патріархатом. У 2002 році наш Собор проголосив Патріархат одноголосно, і Синод теж одноголосно за це проголосував. Є церковні акти, яких ніхто не заперечував, не було накладено ніякого «вето» на них з боку Римського Апостольського престолу. Навпаки, Іван Павло ІІ говорив, що це є добра справа, але він не може це офіційно благословити, але говорив нам рухатися в тій справі далі. Тому нам треба бути свідомими, що в нас є Патріархат, але немає благословення з Римського боку.
Анатолій Бабинський , РІСУ
Є дві речі, які мало хто з пересічних українців бачив, а саме: як танцює балерина Волочкова і як малює художник Поярков. Отже, що саме я малюю можна побачити у мистецькому Арсеналі щодня з 10 до 19 години до неділі включно ви можете подивитися мій новий проект "Антитіла". Там виставлені мої роботи і не має навіть натяку на Волочкову.
Антитела – это такие очень маленькие, но жизненно необходимые штуковины, которые мы (и общество в целом) вырабатываем естественным образом, когда на нас набрасывается разная мерзость и хочет нас помучить (как минимум) или уничтожить (как максимум).
Когда существует угроза или организму, или здравому смыслу, обязана последовать реакция отторжения или возмущения. У живых, во всяком случае. Мерзкие, на нас наезжающие организмы существуют не только в микробиологии. В політиці їх, вибачте, як гівна за лазнею.
И на "козлов, которые мешают нам жить" не надо обижаться, а стебать их в хвост и в гриву. Если бы англичане услышали, что американцы называют их "младшими братьями", то не обиделись бы, а оборжались. Стеб звенел бы, как лом на морозе. Поселенцы, пришедшие из киевской земли, основали московскую колонию, где-то на задворках своей цивилизации.
Снежинки над Кремлем так же похожи на маленькие трезубцы, как Россия на старшего брата Украины. Мы дожили до странных времен, панове, когда наш патриотизм воспринимается соседями, как провокация.
Снег в колонии
Когда наши северные соседи позволяют себе, в том числе публично, называть нас "хохлами", то я хочу объяснить "поборникам исторически сложившейся терминологии", как то: Малороссия, москали, хохлы или кацапы, что солдат, отслуживших в Московии 20 лет, забывших язык и вернувшихся домой, называли москалями.
Украинцев за осоледци называли хохлами, а за козлиные боярские бородки россиян называли кацапами. Поэтому, РУССКИЕ нас называют УКРАИНЦАМИ, а кацапы, то есть КОЗЛЫ, нас называют ХОХЛАМИ. Так что русский ты или козел - каждый из вас решает сам, дорогие соседи, в индивидуальном порядке.
Меня искренне возмущает, когда Виктора или Федоровича, или Андреевича, неважно, если они говорят по-украински, считают в Кремле отщепенцами от империи, а Путин, говорящий по-русски – патриот и великоросс. Если мы хотим купить газ подешевле, нам заявляют, что мы мерзкие торгаши, а когда Газпром хочет продать нам газ подороже, то они рачительные бизнесмены.
Как и миллионы украинцев в 2004-ом, я был на Майдане, в результате чего на последних выборах Януковича избрали ДЕМОКРАТИЧЕСКИМ путем, на ЧЕСТНЫХ выборах. И теперь он благодаря Майдану и мне в том числе воспринимается и принимается во всем свободном мире как легитимно избранный европейский лидер. Пока что, во всяком случае.
Меня, как и миллионы моих сограждан, бесит, когда Путин, давно уничтоживший свободу и демократию в своей стране в угаре ФСБ-эшного чванства, выросшего на газовой трубе, небрежно бросает европейским политикам: "Нет такой страны как Украина" - это комплекс кремлевского Муаммара Владимировича, настоянный на совке.
Вилка к обеду или дело вкуса
Кстати, эта "великая держава" совсем не великая, а просто большая. Разворачиваясь через двойную сплошную на Кутузовском проспекте я спокойно покупал ваших Ментов за 500 рублей (20 долларов). А в великой стране полиция, в принципе, не должна продаваться. Наверное, мы с вами похожи, с точки зрения цивилизованных стран: дикие, неумелые, ленивые, но вы существенно смешнее нас, потому что мы не провозглашали себя великими.Если кто-то из затулино-образных марковых обзывает наш герб вилкой, то пусть сразу же попробует, как ему будет сподручно хавать салат своим двухглавым орлом. И все сразу станет на свои места. Мы не хотим быть вашей провинцией. Мы не хотим мыть сапоги в Индийском океане, не считаем, что гибель НАШИХ детей в Чечне можно оправдать интересами ВАШЕЙ империи.
Наверное мы похожи, але принципово різні
Это не наш президент громко свистел, как Троцкий, о нанотехнологиях и тихо обосрался, сидя на нефтедолларах. В великой стране не может быть такой армии как у вас. Ваши солдаты едят собачьи консервы, призывники замерзают насмерть, а ваши прапорщики в Чечне продают патроны противнику.
И наше отсутствие претензий на величие подчеркивает всю карикатурность кремлевского режима. Были пацаны реально покруче, это я уже говорил и вашим и нашим: Чаушеску, Каддафи, Хусейн, они, как и Путин, "героически" воздержались от прямых эфиров в своих странах. Вам кажется, что все под контролем, и вы правите безраздельно? Смішні істотки, ви керуєте світом, як ото порося мішком!
Англия не Америка (Україна не Росія)
Дорогие северные соседи, я тоже тогда не понимаю, почему с братским монголо-татарским народом у вас не сложилось навеки быть вместе – загадка. Их империя была явно круче вашей. Прожили вместе 300 лет душа в душу. Зачем русский Мазепа-Пересвет полез в драку с басурманином Челубеем, совершенно непонятно. Искреннее непонимание многими россиянами, почему 84 процента украинцев не мыслит себе возвращение в империю, штука скорее веселая, чем загадочная.
Чем вам не милы были поляки? Почему ваши Бандера и Шухевич, то есть, Минин и Пожарский, поперлись в Сусанины, в хорошем смысле этого слова? Не столько банальная, сколько классическая фраза Кучмы "Украина не Россия", если УКРАЇНА написать зернышками, отрицательный союз НЕ составить из флагов наших стран (братья, но НЕ), РОСІЯ - из тараканов, а имя автора цитаты выложить из долларов, то любой согласится.
Нет грамматических ошибок. Добавлю, и фактических ошибок нет, если господин Путин по-прежнему будет считать, что нет такой страны как Украина. Тараканы не на моей картине, а в ваших имперски заточенных головах - строем ходят. Теперь, посмотрев на мою работу, вы доперли с каким юморком дедушка Данилыч назвал свою книгу?
Точки над Е
Интересно, когда этот процесс дебютирует в вотчине кремлевских карликов, какое название даст ему российский народ? И насколько велика будет разница, если не киевские студенты, а луганские шахтеры будут подбирать цвет грядущих событий для нашей власти?Пешка, поднимающаяся на бабле, должна понимать, что рано или поздно, она автоматически доберется до высоты, где через ее тупую башку проходит траектория пули, которая обязательно отправится в полет. В независимости от географических координат арабская весна, революция роз или оранжевая будут переходить в эндшпиль.
Сука, учи английский
Давайте отдадим нашим внукам решение проблем по флагу, гимну. Новое поколение точно будет умнее нас. Они пусть и решают, сколько языков надо наделить каким статусом. У нас сейчас есть выбор, где мы окажемся – в неумолимой машине прогресса или закончим свое существование как страна - блеклым пятнышком, оставшимся от мухи, разбившейся на ветровом стекле истории.Нам уже сейчас надо выбирать между ветхозаветным постимперским бредом, коммуняцкой гнилью, обидчивостью профессиональных лентяев и нытиков с одной стороны, и свободным миром общества профессиональных и свободных трудоголиков с другой. Сегодня глупо тратить драгоценное время на обсуждение имперского прошлого.
Для тех, кто считает, что надо бросить все и вводить второй государственный, ставить памятники Сталину и возвращаться на имперскую обочину, эта работа называется: СУКА, УЧИ АНГЛИЙСКИЙ.
Ukraine – це більше, ніж прикольно
Когда я увидел печально известных "Гарнюню и Спрытко" этот кошмарный бюрократический выкидыш системы откатов и противовесов, слепленный за сто тысяч долларов, с нездоровой претензией представлять нашу страну в мире, я подумал, сколько людей абсолютно бесплатно, в кайф, хотели бы попробовать себя в изобретении национально прикольного символа, этакой булавки, которую и на лацкане пиджака носить не стыдно, и в зад врагу воткнуть приятно. Шпилька Пояркова. Це більше ніж прикольно.
Кастинг или крещение Руси
Когда вдоволь натрындевшись о смирении и воздержании, откормившиеся в постах до свиноподобия, циники в рясах вываливаются из Мерседесов за четверть миллиона долларов и, осеняя себя крестным знамением сарделькообразных пальцев, начинают мерзко собачиться на межконфессиональной почве, чья вера прибыльнее и чей христос кошернее, я понимаю, что к вере такая церковь не будет иметь никакого отношение до тех пор, пока паства не выдавит из себя лоха по капле. (Ну, вот не зря президент так неравнодушен к Чехову).Что вызывает большее раздражение, чем беспросветные бизнесмены, объявившие себя политиками? Только барыги, провозгласившие себя священниками.
Богопротивный термин "каноническая территория" прямо противоречит и букве и сути Святого писания. У веры нет, не может быть и не будет никогда канонической территории. Таковая "территория" суть есть ересь. И ересь эту корыстолюбиво несут с церковного амвона носители швейцарских часов и телефонов Vertu. Каноническая территория – это термин для бандитов, поделивших вещевые рынки и киоски у метро. У бандитов, безусловно, бывают канонические территории. Они строят храм Спаса на терках.
Если каноническая территория вашей веры меньше, чем вселенная, ваш бог фальшивый, а ваш священник канонический жулик.
И в финале, как и положено, сюрприз. Половина работ в этом проекте (всего их 36) абсолютно аполитичны.
Рожденный летать
Это крик моей души. Ведь не крылья, а воля к полету отрывает нас от земли. Но кто, глядя на картину, сможет мне возразить, что с нашими "птицами" – на "змей" надежда!?
Без вариантов
Даже самую банальную фразу можно прочесть по-новому. Если слово "made" написать из брендов, а слово "china" из названий стран, есть ли уголок на земле, где не поймут о чем я?
Повністю дивіться тут: http://life.pravda.com.ua/society/2011/11/11/89190/
3 листопада. Пом’яни невинно убієнних українців!
У цей день в урочищі Сандармох (зараз республіка Карелія, Росія) розстріляні в’язні Соловецького лагера. Серед них були українці:
Василь Баб’як, офіцер УГА; Олександр Бадан-Яворенко, професор історії; Аркадій Барбар, медик; Федір Бардашевський, офіцер УГА; єрм. Іринарх Білявський; Антон Бенедик; Михайло Білий, воїн австрійської армії; Михайло Білий; Петро Бовсуновський, викладач; Іван Бойко, агроном; Яків Відьмак; Сергій Вікул, економіст; Тарас Вінницький, офіцер УГА; Степан Вовк, викладач; Яків Войтюк; Григорій Вокор; Георгій Волков, екскурсовод; Омелян Волох, офіцер армії УНР; Марко Вороний, поет; Олекса Ганджа; Антон Гарбуз, науковець; Федір Гончаренко; Василь Гоца, професор; Сергій Грушевський, історик; Федір Гумецький; Семен Гуцуляк, офіцер австрійської армії; Петро Демчук; Петро Дідушок-Гельмер, офіцер; Володимир Дідушок, офіцер; Іван Дорожний-Міненко, літератор; Казимир Дудкевич, режисер; Петро Дятлов, професор; Григорій Епік, поет; Петро Замислов, економіст; Степан Запорований, економіст; Микола Зеров, професор, поет; Володимир Ільницький; Мирослав Ірчан, письменник; Михайло Качанюк, офіцер УГА, літературний критик; Олексій Книшик, воїн австрійської армії; Григорій Ковальчук, агроном; Кирило Ковальчук, комсомолець; Яків Ковальчук, журналіст; Михайло Козоріз; Климентій Коник, економіст; Василь Корбутяк, економіст; Павло Кореновський, медик, воїн УГА; Ілля Корзун; Ілля Корсовецький; Мирон Косар-Заячківський; Григорій Котляревський, вчитель; Микола (Макар) Кошкань; Петро Кривенко-Матієнко, журналіст; Антон Крушельницький, літератор, викладач; Богдан Крушельницький; Остап Крушельницький; Йосип Кубрак; Микола Кузняк; Тимофій Кузьменко; Микола Куліш, драматург; Микола Кухаренко; Лесь Курбас, режисер; Іван Лівий; Михайло Лозинський, юрист; Юрій Мазуренко, економіст; Йосип Максимюк; Юрій Машкевич, економіст; Тамара Нестерова, економістка; Юрій Озерський, видавець; Василь Олійник; Йосип Олійник; Микола Павлушков, співробітник ВУАН; Олексій Паламарчук, офіцер Армії УНР; Андрій Панов, викладач; Микола Петренко-Самійленко, юрист; Валеріян Підмогильний, письменник; Борис Пилипенко, музейний працівник; Прокопій Плюндрас, друкар; Володимир Підгаєцький, хірург, психіатр; Валер’ян Поліщук, письменник; Клим Поліщук; Михайло Полоз, нарком фінансів; Степан Попович, хорунжий УГА, редактор; Петро Приступа, студент; Тимотей Ріпа, офіцер австрійської армії; Дмитро Ровинський, директор держтеатрів; Степан Рудницький, географ; Генадій Садовський; Юрій Самбурський; Северіян Сапіга; Олексій Сарван; Семен Середа; Василь Сирко; Іван Сіяк; Микола Сіяк; Борис Скубко; Олекса Слісаренко, письменник; Петро Солодуб, економіст; Петро Стасюк, вчитель; Микола Стрєльцов, письменник; Петро Тимецький; Тимофій Тихонов; Микола Трофименко; Іван Туз, економіст; Іван Тур-Запоренюк; Микола Тютюнник; Петро Фарина; Павло Филипович, поет, професор; Степан Фреїв, офіцер УГА; Осип Фур’єр; Микола Хам; Михайло Хижняк, офіцер Армії УНР; Володимир Хуторянський; Євген Черняк, історик; Володимир Чеховський, історик; Іван Шаль; Іван Шах; Олексій Шваюк, журналіст; Володимир Штангей, письменник; Олексій Яворський; Матвій Яворський, історик, економіст; Михайло Яловий (Юліян Шпол), письменник; Олександр Яцун; Михайло Ящук
43 роки тому, в листопаді 1968-го, іноземні інформаґентства поширили повідомлення українського самвидаву: «Громадянин України Василь Макух, протестуючи проти совітського комуністичного режиму, поневолення українського народу і аґресії СРСР проти Чехословаччини, здійснив у Києві акт самоспалення. Перед безпрецедентним і мужнім вчинком схиляє голови вся світова спільнота». Колишній воїн Української Повстанської Армії, політв’язень, напередодні річниці «Великої Жовтневої соціалістичної революції», під вечір 5 листопада 1968 року, на Хрещатику, біля будинку № 27-А, облився бензином і підпалив себе. Палаючий смолоскип біг у напрямку площі Жовтневої революції (нині Майдан Незалежности) і вигукував: «Геть колонізаторів! Хай живе вільна Україна!» та гасла проти окупації Чехословаччини. Нажахані перехожі розбігалися. Обгоріле тіло міліціонер погасив своєю шинелею. Та від отриманих опіків Василь Макух наступного дня помер. За годину до смерти прийшов було до тями. «Ви ж осиротили дітей», – сказав лікар. Макух відповів: «Вони ще будуть пишатися батьком. А нині ми всі сироти. Нині Україна сирота...» Народився Василь Омелянович Макух 14 листопада 1927 р. в с. Карів Сокальського р-ну Львівської обл. у селянській родині. Під впливом батька та сусідів Миколи і Петра Дужих (другий – відомий публіцист, редактор журналу ОУН «Ідея і чин») 1944 р. вступив до лав УПА, служив у військовій розвідці. 15.02.1946 р. в бою був поранений у ногу і схоплений НКВД. Засуджений на 10 р. ув’язнення і 5 р. обмеження в правах. Карався в таборах Мордовії та в Сибіру. Звільнений 8.08.1955. і висланий на спецпоселення. Звільнений 16.04.1956. Колишнім повстанцям заборонено було повертатися в Західну Україну, то В. Макух поїхав у Дніпропетровськ до знайомої зі спецпоселення політв’язенки артистки Лідії Запари, відбудував її хатину, одружився з нею. Працював на тяжких роботах, але закінчив вечірню школу, вступив на педагогічний факультет університету, але його швидко виключили за те, що приховав від приймальної комісії судимість. Вражало Василя, що в козацькому краю з його дочки Олі (1960 р.н.) та сина Володимира (1964 р.н.) в дитсадку і в школі однолітки насміхаються через їхню українську мову. 1968 рік – це рік роману Олеся Гончара «Собор» і погрому його в пресі. Це «Празька весна», це надії на «соціалізм із людським обличчям» – і брутальна окупація Чехословаччини 21 серпня військами Варшавського договору. Ці події вкрай обурили Василя Макуха. У жовтні 1968 р. він узяв відпустку і поїхав до сестри на Львівщину. Звідти з трилітровим слоїком бензину приїхав у Київ. Є неперевірені дані, що він мав із кимось зустрітися в Києві, що готувалася акція протесту проти окупації Чехословаччини, однак вона зірвалася. Тоді Макух запротестував сам… Згадаймо: семеро москвичів заявили протест на Красній площі 25 серпня 1968 р. (Наталя Горбаневська, Лариса Богораз, Павло Литвинов, Володимир Дремлюга, Костянтин Бабицький, Вадим Делоне, Віктор Файнберґ). Усі були ув’язнені. Українець Василь Макух спалахнув 5 листопада 1968. Чеський студент Ян Палах вчинив самоспалення на Вацлавській площі в Празі 16 січня 1969. Микола Береславський з Дніпропетровщини намагався спалитися у вестибюлі Київського університету ім. Т.Шевченка 10 лютого 1969, протестуючи проти русифікації. З тих же мотивів колишній повстанець і політв’язень Олекса Гірник спалився на Чернечій горі в Каневі 21 січня 1978 р. Патріарх Мстислав (Скрипник) побував там 22 травня 1991 р. і сказав: «Хтось може подумати, що Олекса Гірник – самогубця. Але той, хто йде на війну за Батьківщину – свідомо на смерть іде заради життя, хіба самогубцею є? Думаю, що Бог його простить. Він усього себе віддав Україні, без останку». Те саме можна сказати й про Василя Макуха. О. Гірнику присвоєне звання Героя України посмертно. Громадськість України домагається присвоєння Василеві Макуху звання Героя України та встановлення пам’ятної таблиці біля місяця його героїчного вчинку. Громадянська акція пам’яті Василя Макуха відбудеться 5 листопада 2011 року, в суботу, о 17 годині біля будинку № 27-А по вулиці Хрещатик.