...може із життя:
На початку навчального року класна
керівниця шостого класу стояла перед своїми колишніми
пятикласниками. Вона окинула поглядом своїх дітей і сказала , що всіх їх
однаково любить і рада бачити . Це
було великою брехнею , оскільки за однією з передніх парт , зіщулившись
у грудочку , сидів один хлопчик , якого вчителька не любила. Вона познайомилася з ним , так як і з усіма своїми учнями , у минулому навчальному році. Ще тоді вона помітила , що він не грає з однокласниками , одягнений у брудний одяг і пахне так , ніби ніколи не мився . З
часом ставлення вчительки до цього учневі ставало все гірше і дійшло до
того , що їй хотілося почерканий всі його письмові роботи червоною
ручкою і поставити одиницю . Якось
раз завуч школи попросив проаналізувати характеристики на всіх учнів з
початку навчання їх у школі , і вчителька поставила справу нелюбимого
учня в самий кінець . Коли вона , нарешті , дійшла до нього і знехотя почала вивчати його характеристики , то була приголомшена . Вчителька , яка вела хлопчика в першому класі , писала: « Це блискучий дитина , з променистою усмішкою. Робить домашні завдання чисто й акуратно . Одне задоволення перебувати поруч з ним ». Вчителька
другого класу писала про нього: «Це чудовий учень , якого цінують його
товариші , але у нього проблеми в сім'ї: його мати хвора на невиліковну
хворобу , і його життя вдома , має бути , суцільна боротьба зі смертю ».
Вчителька третього класу зазначила: «Смерть матері дуже сильно вдарила по ньому. Він
намагається з усіх сил , але його батько не виявляє до нього інтересу і
його життя вдома скоро може вплинути на його навчання , якщо нічого не
зробити ». Вчителька
четвертого класу записала : «Хлопчик необов'язковий , не проявляє
інтересу до навчання , майже не має друзів і часто засинає прямо в класі
». Після прочитання характеристик вчительці стало дуже соромно перед самою собою. Вона
відчула себе ще гірше , коли на Новий рік всі учні принесли їй
подарунки , загорнуті в блискучу подарунковий папір з бантами . Подарунок її нелюбого учня був загорнутий у грубу коричневий папір . Деякі
діти стали сміятися , коли вчителька вийняла з цього згортка браслетик ,
в якому бракувало кількох каменів і пляшечку парфумів , заповнений на
чверть. Але вчителька придушила сміх у класі , вигукнувши: - О, який гарний браслет! - І , відрив флакон , побризкала трохи духів на зап'ясті. У цей день хлопчик затримався після уроків , підійшов до вчительки і сказав: - Сьогодні ви пахнете , як пахла моя мама. Коли він пішов , вона довго плакала. З
цього дня вона відмовилася викладати тільки літературу , лист і
математику , і почала вчити дітей добру , принципам , співчуттю . Через якийсь час такого навчання нелюбимий учень став повертатися до життя. У кінці навчального року він перетворився на одного з найкращих учнів . Незважаючи
на те , що вчителька повторювала , що любить усіх учнів однаково ,
по-справжньому вона цінувала і любила тільки його. Через
рік , коли вона працювала вже з іншими , вона знайшла під дверима
навчального класу записку , де хлопчик писав , що вона найкраща з усіх
вчителів , які у нього були за все життя. Минуло
ще п'ять років , перш ніж вона отримала ще один лист від свого
колишнього учня ; він розповідав , що закінчив коледж і зайняв за
оцінками третє місце в класі , і що вона продовжує бути кращою
вчителькою в його житті. Минуло
чотири роки і вчителька отримала ще один лист , де її учень писав , що ,
незважаючи на всі труднощі , скоро закінчує університет з найкращими
оцінками , і підтвердив , що вона до цих пір є кращою вчителькою , яка
була у нього в житті. Через ще чотири роки прийшов ще один лист . Цього разу він писав , що після закінчення університету вирішив підвищити рівень своїх знань. Тепер перед його ім'ям і прізвищем стояло слово доктор . І в цьому листі він писав , що вона найкраща з усіх вчителів , які були у нього в житті . Час йшов . В
одному зі своїх листів він розповідав , що познайомився з однією
дівчиною і одружується з нею , що його батько помер два роки тому і
запитав , чи не відмовиться вона на його весіллі зайняти місце , на
якому зазвичай сидить мама нареченого. Звичайно ж , вчителька погодилася. У
день весілля свого учня вона наділа той самий браслет з відсутніми
камінням і купила ті ж парфуми , які нагадували нещасному хлопчикові про
його маму . Вони зустрілися , обнялися , і він відчув рідний запах .
-
Дякую за віру в мене , спасибі, що дали мені відчути мою потрібність і
значущість і навчили вірити в свої сили , що навчили відрізняти хороше
від поганого. Вчителька зі сльозами на очах відповіла: - Помиляєшся , це ти мене навчив усьому . Я не знала , як вчити , поки не познайомилася з тобою ...
Так хочеться щоб вчителі були такими...