Важливі замітки

Останні статті

Свіжі шпалери



Звернення Дмитра Яроша

Відкрите звернення Дмитра Яроша до Президента України

Author: Дмитро Ярош (Понеділок, 02 листопада 2015, 09:29).

Пане Президенте!

Розвиток ситуації в державі потребує Вашої правильної та рішучої реакції на виклики, які підкидають життя та Путін.

Ситуація з виборами в Маріуполі – один з головних викликів. Є два шляхи. Перший: зробити, що від Вас вимагають Америка, Німеччина, а також Путін, та провести вибори 15 листопада цього року. Спільно з Опозиційним Блоком та БПП це питання можна проголосувати у Верховній Раді України, остаточно поховавши проукраїнську коаліцію.

Є і другий: дати регіону шанс на видужання. Призначити вибори на більш пізній час та за цей час спробувати провести певні реформи в регіоні. Використати ситуацію, яка склалася в Маріуполі, як дорожню карту, як своєрідний експеримент, на прикладі якого розробити сценарій щодо подальшої соціалізації на даний час окупованої території Донбасу. Для прийняття рішення вивчити ситуацію в місті, без фальшивих шаблонів та облудних гасел, дивлячись правді у вічі.

А правда у наступному. У Маріуполі ніколи не було, і зараз немає справжніх осередків політичних партій. Є нашвидкуруч складені списки активістів, яких на різних умовах «розібрали» на час виборчої кампанії. У Маріуполі виходять дві газети. Дві - на півмільйонне місто. Одна є власністю підприємства «Азовсталь», інша – ММК ім.Ілліча. Обидва входять до групи компаній «Метінвест». Працюють три телекомпанії. Зайве пояснювати, хто їх контролює. На підприємствах «Метінвесту» працюють десятки тисяч працівників. Ще тисячі працюють на підприємствах, що їх обслуговують. Економічна криза б’є по кожному. Люди очікують звільнень, скорочень та падіння доходів. У місті панує депресія та розчарування у владі.

Це підтверджують дані екзит-полу, проведеному в день голосування біля дільниць: «Опозиційний блок» набрав би 83,5%, жодна з інших політичних партій не набрала і 3%. Тобто 100% Маріупольської міської ради будуть представниками «Оппоблоку». Міський голова, звісно, буде теж висуванець «Метінвесту». Отже, місто буде віддано структурі, навіть в офіційній риториці якої поняття «Україна» просто відсутнє.

У 2014 р. ці люди тиснули руки терористам і вимагали відводу української армії від Маріуполя. Патріоти не дали цього зробити і місто залишилося під українським прапором. Влітку 2014 року активісти двічі ставали на захист міста, у червні 2014 року, коли звільнили його від ДНР, та в серпні, коли живим ланцюгом протистояли російським військам під Маріуполем. І сьогодні свідомі маріупольці не погодяться з сценарієм, заготовленим для нього тими, хто розпалював війну на Донбасі. Втретє на захист міста вони стали в жовтні 2015 року. І не допустили ворога зсередини.

Реальними причинами зриву у Маріуполі були зовсім не технічні питання місця друку бюлетенів, чи протести проти можливих фальсифікацій. Не треба мати ілюзій щодо можливості швидкого перепроведення виборів. Слід усвідомлювати, що навіть формування іншого складу комісій, привезення бюлетенів навіть із водяними знаками, забезпечення проведення голосування в день виборів не гарантує проведення підрахунку голосів, доставку бюлетенів до комісій, визнання комісіями їх результатів, і таке інше. Варіантів дій у патріотів більш ніж достатньо, щоб не допустити поразки України. БО УКРАЇНА, А НЕ ВИБОРИ, ПОНАД УСЕ.

Не забувайте, що довкола міста у великій кількості зосереджені добровольчі підрозділи, а також батальйони МВС, МО та Нацгвардії, які приїхали сюди захищати рідну землю і Україну. Вони не сидітимуть склавши руки, дивлячись, як київські можновладці спихують місто у ДНР. «ДУК ПС», «Азов», «Донбас» тут для захисту України, а не виборів.

Пане Президенте, просто використайте з користю для України ситуацію, що склалася навколо Маріуполя. За час, що дав нам Бог, доля та українські патріоти, зробіть кроки до демонополізації ситуації на Донбасі. Сприяйте створенню численних вільних медіа, закличте міжнародні фонди, які надають гранти на розвиток демократичних процесів, попрацювати в Маріуполі. Змініть управлінські клани в місті та дайте шанс проявити себе численним громадським активістам, які готові кипучу енергію направити на зміни і реформи. Дайте шанс людям на самореалізацію, спростивши умови початку ведення бізнесу і його адміністрування. Почніть, врешті, створювати середній клас, розвивати сферу послуг.

І досить прогинатися під «Метінвест». Сьогодні в Маріуполі вільно дихається. Попри димлячі труби «Метінвесту». Після зриву виборів без вибору залишається відчуття, що Маріуполь залишився єдиним вільним містом на Донбасі. І якщо ще недавно це був форпост України проти російської армади, нині це Острів Свободи в океані Оппоблоку.

Для Путіна Маріуполь нині – як той пазл, якого не вистачає для формування хоч якогось варіанту «Новоросії» та пробивання сухопутного шляху до Криму. Вихід із ситуації є - перенесення виборів на більш пізній термін (найкраще на 2017 рік), а до того часу створення військово-цивільної адміністрації з авторитетних в краї управлінців.

Водночас розробка програми стабілізації регіону, створення незалежних ЗМІ, формування дієвих осередків політичних партій, робота з керівництвом металургійних комбінатів, залучення інвестицій, програми з покращення іміджу України тощо, які дозволять кардинально розвернути в бік України світогляд місцевого населення та провести у 2017 році вибори, з результатами яких погодиться громадськість міста. Або проведемо вибори в Маріуполі разом із окупованим Донецьком.

В цьому є свій глибокий символізм. Маріуполь стане зв’язковою ланкою між Україною та Донбасом. До того ж, така прив’язка пришвидшить і вибори на окупованій території. На умовах українського законодавства. Пане Президенте, переконайтеся у необхідності такого сценарію. Американці і європейські партнери погодяться на такі реформи, вони ж саме їх вимагають. У випадку їх ефективності, ми зробимо окупований Донбас, з яким - відверто - сьогодні не знаємо що робити, справді українським. Слава Україні!

Провідник НВР «Правий сектор», Народний депутат України Дмитро Ярош

- See more at: http://sectorpravdy.com/ua/news/tochka-zoru/1353-vidkryte-zvernennia-dmytra-yarosha-do-prezydenta-ukrainy#sthash.Fx7qAh76.RjbE1HWi.dpuf

Свято

30 жовтня, середа.
 Пропоную в цей день - Віри, Надії, Любові і матері їх Софії - вітати усіх жінок і дівчат , ідея жіночого свята настільки виголошується цими іменами, що аж дивно, що ніхто раніше не запрпонував ...

Свято

30 жовтня, середа.
 Пропоную в цей день - Віри, Надії, Любові і матері їх Софії - вітати усіх жінок і дівчат , ідея жіночого свята настільки виголошується цими іменами, що аж дивно, що ніхто раніше не запрпонував ...

Свято

30 жовтня, середа.
 Пропоную в цей день - Віри, Надії, Любові і матері їх Софії - вітати усіх жінок і дівчат , ідея жіночого свята настільки виголошується цими іменами, що аж дивно, що ніхто раніше не запрпонував ...

...

  • 15.08.15, 20:52

Грех ли не есть яблоки до преображения?

ЖИЗНЬ В ЦЕРКВИГРЕХ ЛИ НЕ ЕСТЬ ЯБЛОКИ ДО ПРЕОБРАЖЕНИЯ?

Именно так, я не ошибся: «грех ли не есть?».

В том, что касается Украины и южных регионов России, ответ должен быть положительным. Принципиальный отказ вкушать яблоки до Преображения здесь следует признать явным нарушением церковного Устава.

Чтобы пояснить это, следует обратиться именно к нему — к Уставу (богослужебным книгам), а не к мнениям «сведущих людей».

 

Под 6-м августа, когда отмечается праздник Преображения Господня, Типикон, т. е. Устав Иерусалимской Лавры святого Саввы, и вслед за ним Минея кроме прочего содержат:

— указание на древний обычай — запрет для монастырской братии вкушать плоды винограда ранее Преображения;

— ссылку на молитву благословения в день Преображения начатков винограда (Типикон) или самый текст этой молитвы — «на благословение гроздия» (Минея);

— определение наказания для тех из братии, кто данный запрет нарушил — ослушавшиеся монахи не должны вкушать виноград весь оставшийся август месяц;

— и указание: «Сей устав бывает и на смоквах (т. е. инжире), и над прочими овощьми: яве яко времена их, кое когда приспеет».

Ввиду последнего Минея содержит также молитву «Над всяким плодом», которая должна использоваться для благословения начатков любых фруктов, овощей, ягод, кроме винограда.

Наконец, московский Требник, помимо еще одной молитвы «В причащении гроздия в 6-й день августа», содержит также географически обусловленное примечание: «Ведомо же буди, яко сия молитва глаголется над гроздием, идеже винограды, и приносятся на благословение во храм в сей шестый день августа. Зде же в Велицей России, идеже не обретаются винограды, приносятся в сей день ко храму яблока, и глаголется молитва о приносящих начатки овощей, ейже начало: Владыко Господи Боже наш; такожде и ино овощие да приносится коеждо во свое время ко храму на благословение, и молитва глаголется над ними та же».

Тот факт, что Устав особым образом выделяет именно виноград среди всех плодов, объясняется достаточно просто. Помимо того, что виноград был одним из самых распространенных культурных растений христианского Востока, именно из него производится вино, затем прелагаемое на Литургии в Кровь Христову, и именно с виноградной лозой сравнивает Себя Господь в Евангелии (Ин. 15: 1-2) — о чем прямо и говорится в упомянутых молитвах «на благословение гроздия» и «в причащении гроздия». Однако между виноградом самим по себе, с одной стороны, и событием преображения Господа Иисуса Христа перед учениками на Фаворе, как оно описано в Евангелии (и которое имело место, вероятно, вовсе не в августе месяце), с другой, едва ли можно установить какую-либо строгую взаимосвязь. Для благословения начатков винограда, очевидно, на Востоке был просто выбран ближайший по времени крупный праздник.

Что же касается остальных плодов, то Устав здесь более не выделяет одних перед другими: начатки любых овощей, фруктов и ягод должны одинаково благословляться в свое время молитвой — что перекликается с ветхозаветным требованием (Исх. 23:19): «Начатки плодов земли твоей приноси в дом Господа, Бога твоего». «Начатки», напомню, это первые поспевшие плоды.

Однако в северной части Руси следовать указаниям Устава, помещенным под 6 августа, оказалось невозможным — если виноград здесь где и выращивают, то поспевает он значительно позже. И очевидно, что именно желанием хоть как-то следовать обычаю, описанному в Уставе, и намерением хоть что-то «освятить» на праздник Преображения можно объяснить тот факт, что на севере виноград был «заменен». На другие плоды, наиболее здесь распространенные и поспевающие именно к августу месяцу — яблоки. Эта замена и была отмечена в московских изданиях Требника.

 

И теперь следует отметить следующие очевидные вещи.

1. Церковный Устав совершенно никак не выделяет яблоки среди прочих плодов — согласно Уставу их начатки следует благословлять той же самой молитвой, что и начатки любых других овощей и фруктов.

2. Яблоки не имеют ни малейшего отношения ни к событию преображения Господа Иисуса Христа на Фаворе, как оно описано в Евангелии, ни к уставному церковному богослужению в этот день.

3. Устав предписывает благословлять молитвой не просто любые плоды, но именно их «начатки», и делать это, соответственно, «кое когда приспеет» — т. е. в начале сбора первого урожая.

4. Замечание московского Требника, что в праздник Преображения в северной («Великой») Руси благословение начатков винограда заменяется благословением яблок, не может быть отнесено к Украине и южным регионам России, не говоря уже о Молдове. Здесь первые плоды яблок созревают значительно раньше — в июле и даже в июне.

5. Наконец, сам запрет на вкушение винограда до благословения его начатков и наказание тем, кто этот запрет нарушил, являются частью монашеского устава и должны безусловно соотноситься с реалиями общинной монастырской жизни (где братия возделывала общие для всех виноградники и имела общую трапезу).

 

Что же мы имеем? В жизни украинских приходов, а не древней Лавры св. Саввы?

Приносят ли все прихожане начатки любых плодов, что выращивают (огурцов, помидоров, лука, картошки и т. д. — без каких-либо исключений), в храм на благословение — как это прямо предписывает монастырский Устав? Нет.

Можно ли как-то разумно объяснить для Украины замену уставного благословения винограда в середине августа именно на яблоки? Нет.

Наконец, что же именно некоторые наши украинские прихожане, ревностно соблюдающие неуставной «обычай» не вкушать яблоки до Преображения, делают с начатками этих фруктов? Они их…

Выбрасывают.

В лучшем случае — закрывают в виде варенья. Но в основной массе своей — выбрасывают. Тогда как и Священное Писание, и Устав ясно указывают прямо противоположное отношение к начаткам плодов — очень бережное, почти сакральное. Первые поспевшие плоды любого растения, что мы вырастили своим трудом, должны, согласно Уставу, освящаться молитвой, а не выбрасываться гнить на мусорник или скармливаться свиньям. И данное предписание Устава касается, безусловно, и яблок в том числе.

Соответствует ли, таким образом, и букве, и духу Устава «обычай» некоторых наших единоверцев здесь, в Украине, не вкушать первые плоды яблок, а выбрасывать их? Нет, не соответствует. Более того — является прямым нарушением. И даже производство варенья из начатков яблочных плодов не может служить оправданием. Ведь указанная выше молитва «Над всяким плодом» должна знаменовать собою не что иное, как начало сбора урожая. И тогда получается, что начатки таки собираются — без какой-либо молитвы, как будто их и нет вовсе, но затем, месяц или два спустя, когда сбор достигает своего пика, строго держащиеся неуставного обычая вдруг «делают вид», будто урожай якобы только-только начался и будто эти августовские плоды — и есть первые поспевшие…

Каким же видится выход? И духовенство, и прихожане в Украине должны знать, что возникшая на северной Руси связка «яблоки—Преображение» (вплоть до именования этого праздника невообразимым «яблочный Спас») нас, нашей страны никак не касается. Затем, прихожане, занимающиеся сельским хозяйством, должны быть более последовательными: если благословлять молитвой сбор нового урожая, то распространять этот обычай не на одни только яблоки — и духовенство здесь должно помнить о прямых обязанностях со своей стороны. Если же кто сам не освящает молитвой начало сбора, скажем, картошки со своего огорода, то он не должен осуждать и тех, кто аналогично не освящает молитвой сбор яблок. Наконец, яблоки следует благословлять именно тогда, когда этого требует Устав — как поспевают первые плоды.

А выбрасывание начатков яблок на мусорник или скармливание их домашнему скоту едва ли может быть названо добродетелью, заслуживающей одобрения и подражания…

 

Об авторе

Протоиерей Василий Мандзюк, клирик Киевской епархии УПЦ.