Осуждение экс-премьер-министра Украины Юлии Тимошенко к семи годам тюремного заключения серьезно подорвало проевропейский имидж Украины, говорится в заявлении Министерства иностранных дел
Польши.
Осуждение экс-премьер-министра Украины Юлии Тимошенко к семи годам тюремного заключения серьезно подорвало проевропейский имидж Украины, говорится в заявлении Министерства иностранных дел
Польши.
Ніна Хрущова, правнучка Микити Хрущова, у своїй статті на сторінках The Daily Beast заявила, що переслідування екс-прем’єра України Юлії Тимошенко викликає в її пам’яті «чорні дні Радянського
Союзу». На її думку суд над Ю.Тимошенко «знаменує новий антирекорд. Пострадянська держава повертає до життя одне з корінних нововведень радянської репресивної системи: показовий політичний процес». У процесі Ю.Тимошенко автор вбачає «численні елементи сталінського абсурдного судового фарсу: прокурор, який балансує на грані істерики, поступливий суддя, правитель, який, подібно до Понтія Пілата, умив руки з цього питання». Для повної подібності не вистачає тільки «підсудного, що кається», вважає Н.Хрущова. Але Ю.Тимошенко «енергійно обороняється», чим не тільки завоювала підтримку «схильної до розбратів опозиції», але і підштовхнула «зазвичай беззлобний» Євросоюз до того, щоб виступити з «рішучим осудом» з даного питання. Автор нагадує, що оточення В.Януковича вкрай зацікавлене в ратифікації договору про вільну торгівлю та співробітництво між Україною та ЄС, оскільки це «допоможе їм інвестувати за межами України, переміщати свої кошти в межах ЄС і таким чином легалізувати свої статки». «Ю.Тимошенко, може, й не бездоганно чиста — вона збила статки в тіньовому світі газової торгівлі 90-х, за що у Росії їй пред'явили карні обвинувачення. Але, знову ж таки, інших у пострадянській політиці немає», — йдеться у статті. Не є винятком і президент України В.Янукович, згадує Н.Хрущова його підсудність. Н.Хрущова виступає з застереженням на адресу судді Родіона Кірєєва та прокурора Олександра Микитенка. Вона нагадує, що обвинувачі й судді, що брали участь у показових процесах радянської епохи, «погано закінчили». "...У випадку винесення обвинувального вердикту і присудження тюремного терміну В.Янукович і його уряд, ймовірно, зроблять все можливе, щоб дистанціюватися від судді і прокурорів. Фізичною смертю тут, можливо, і не пахне, а от кар'єрною смертю — цілком... Україна, на відміну від СРСР — або, якщо на те пішло, сучасної Росії — є демократією, хоча і надзвичайно хаотичною. І,на відміну від нового російського царя Володимира Путіна Янукович свого часу, можливо, і буде голосуванням знятий зі своєї посади. Зміни у напрямку політичних вітрів рідко бувають сприятливі для катів старого режиму".
Таку думку озвучив перший заступник лідера партії "Батьківщина" Олександр Турчинов в ефірі 5 каналу, коментуючи інформацію СБУ про підготовку теракту 11 жовтня.
Коли провокаціями займається, як ми бачимо, СБУ, Міністерство внутрішніх справ, то, безумовно, їх важко уникнути", - зазначив він. "Згадайте 24 серпня. Буквально напередодні масової акції опозиції, нашої мирної ходи, аналогічна заява СБУ: буде вибух в центрі міста. Вони там якусь оперативну інформацію отримали, навіть хлопців якихось там затримали. І, подивіться, знов та сама схема. Невідомо хто", - заявив політик.На думку Турчинова, "це значить - громадяни нікуди не ходіть"."Коли є інформація, то її на телебаченні не виставляють, а проводять оперативні заходи, беруть злочинців і це робиться таємно. І у цьому є професіоналізм. А коли робляться такі заяви, які крім паніки не можуть іншої мети мати, крім залякування людей", - заявив він.
"А те, що робиться - звичайна провокація", - додав перший заступник глави партії.Як відомо, у понеділок ввечері джерело в СБУ повідомило, що пiд час ухвалення вироку екс-прем'єр-мiнiстру Юлiї Тимошенко у будiвлi Печерського суду можливе здiйснення терактiв.Українська правда
У кількох кроках від них близько 10 наметів встановили прихильники Тимошенко.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Раніше міліція забороняла встановлювати намети на цьому боці Хрещатику.Присутній на місці представник МВС, у звання підполковника, повідомив, що "зараз встановлюється розмежування учасників акцій різної політичної спрямованості". Біля БЮТівських наметів присутні народні депутати. "О пів на дев'яту вечора під міліцейською охороною люди Калашнікова почали встановлювати намети. Ми запитали, звідки вони. Розповіли, що приїхали з Луганська", - зазначає депутат від БЮТ Юрій Одарченко.
![]() |
![]() |
Хрещатик з боку Спілки журналістів від Бессарабського ринку до магазину "Гранд Галерея".
При цьому рух тротуаром обмежено у зв'язку з перегородженням його залізними щитами. В цей час на місці присутні близько 100 співробітників міліції.Українська правда
З 1 жовтня цього року вступила в силу анонсована владою «Пенсійна реформа». Вона погіршує становище майбутніх пенсіонерів та отримувачів спеціальних пенсій, але принципово не змінює ситуації. У нас продовжуватиме діяти солідарна система, введення в дію елементів накопичувальної системи відкладено на невизначений термін.
Аналіз цього закону дає змогу побачити, чи є він реформою та в який бік направлені новації.
1. Положення законопроекту, які погіршують становище майбутніх пенсіонерів:- протягом 10 років відбудеться підвищення пенсійного віку для жінок до 60 років – (поступово, щорічно його будуть збільшувати на півроку). Це буде стосуватися практично усіх, за невеликим винятком тих, що працювали в шкідливих умовах, або учасників бойових дій, або виховали 5 і більше дітей чи дітей інвалідів, або інвалідів 1 групи по зору, або карликів;
- Так само протягом 10 років – по півроку за рік, відбудеться підвищення віку для призначення державної соціальної допомоги жінкам, які не набули права на пенсію – до 63 років; - Запроваджується підвищення мінімального страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком, з 5 до 15 років;
- збільшення страхового стажу, необхідного для призначення мінімальної пенсії за віком та для підвищення пенсії за понаднормовий стаж для нових пенсіонерів: жінкам – з 20 до 30 років, чоловікам – з 25 до 35 років;
- збільшення страхового стажу, необхідного для призначення особам, звільненим у зв’язку зі скороченням штатів до 30 років у жінок та 35 років у чоловіків;
- збільшено максимальну величину бази нарахування єдиного внеску з 15 до 17 мінімальних заробітних плат (з 1 жовтня – 16 745 грн.).
- індексація пенсії при зміні розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, будуть здійснюватись тільки для непрацюючих пенсіонерів. (Інші індексації для працюючих залишились);
- для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. Доходи до 2000р. враховуються тільки до 2016р. за бажанням пенсіонера, або коли після 2000р. немає 5 років стажу
2. Положення законопроекту, які погіршують становище отримувачів спеціальних пенсій(держслужбовці, науковці, депутати та їх помічники, судді, прокурори, судові експерти, а також військові):
- максимальний розмір пенсії не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів,установлених для осіб, які втратили працездатність - з 1 жовтня 2011 року – 7840 грн.
- зменшення розміру пенсії з 90 до 80 відсотків від заробітної плати;
- обмеження заробітку для призначення пенсії народним депутатам, суддям, прокурорам, військовослужбовцям сумою заробітної плати, на яку нараховується єдиний соціальний внесок, як для інших категорій пенсіонерів;
- призначення дострокових пенсій народним депутатам, у разі закінчення їх депутатських повноважень, не за два роки до досягнення пенсійного віку, а за півтора, як термін, який застосовується для інших категорій пенсіонерів;
- чоловіки, що мають право на отримання спеціальних пенсій, виходитимуть на пенсію у 62 роки;
- збільшення страхового стажу, необхідного для призначення спеціальних пенсій:жінкам – з 20 до 30 років, чоловікам – з 25 до 35 років;
- протягом 10 років збільшення необхідного стажу роботи (з 20 до 25 років вислуги та з 10 до 15 років на посадах прокурорів і слідчих прокуратури) для призначення їм пенсії за вислугу років; Для військових – збільшення вислуги з 20 до 25років.
- в період роботи на посадах, що дають право на спеціальні пенсії, пенсіонери, яким нарахована „спеціальна” пенсії, отримуватимуть пенсію на загальних підставах.
3. Прийняті технічні зміни, які не полегшують і не погіршують умови нарахування.Наприклад, при відстроченні до 5 років пенсії підвищуються на 0,5 % за кожен місяць роботи після досягнення пенсійного віку; а понад 5 років - на 0,75 %. Раніше шкала була по рокам і для більшості випадків підвищення збільшилося.
Справді, в законі цій системі приділено велику увагу. Накопичування громадян тепер зможуть тримати не тільки державний Накопичувальний фонд, але й приватні пенсійні фонди 2-го рівня. Докладно розписано правила відбору таких фондів та контролю за їх роботою.
Фонд буде мати керуючу компанію, що здійснює оперативне керування, а також адміністратора, що буде контролювати керуючу компанію. Після досягнення пенсійного віку пенсіонер визначає страхову кампанію, в яку накопичувальній фонд переказує гроші. Все докладно розписано. Але все це не вступає в силу. Пан Тігіпко обіцяє, що вступить з 2013р. але всі поправки депутатів закласти цю дату в закон провладна більшість не підтримала. В законі сказано по-іншому:
«накопичувальна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування буде запроваджена з року, в якому буде забезпечено бездефіцитність бюджету Пенсійного фонду України»;
Але в 2010р. дефіцит ПФ досяг 34.4млрд.гр. На 2011р. заплановано 17.8млрд.гр. За рахунок чого Уряд планує у 2 рази зменшити дефіцит?
На 2012р. проект бюджету планує ще менший дефіцит ПФ – 2.2млрд.гр. Тобто, майже скоротити до 0. І тоді в 2013р. можна буде запровадити накопичувальну систему. Знову ж таки, за рахунок чого?
Погіршення пенсійних нарахувань почнеться з 1.10.2011р. і майже не вплине на дефіцит ПФ у 2011р. А заходи по зменшенню спеціальних пенсій на ПФ не вплине зовсім, бо різниця між рівнем звичайної та спеціальної пенсій покриває бюджет.
Насправді, єдине, що здатне зменшити дефіцит, це повільне зростання показника прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. В 2011р. він відставав від інфляції, в 2012 за проектом бюджету буде відставати ще більше. Ще зростуть вимоги до страхового стажу.
Тобто, Уряд планує зменшити нові пенсії для бідних. Бо рівень зарплат росте, тобто рівень пенсій що рахуються від зарплат також буде зростати. Новий закон лише зменшить це зростання.
Нові пенсіонери в будь-якому разі отримають вищі пенсії, ніж ті, що виходили на пенсію в часи СРСР чи до 2000р.
Жінки, що будуть виходити на пенсію із затримкою, до досягнення 60-ти років будуть ще отримувати надбавку до пенсії. Тобто, багато зекономити Уряду, особливо у перші роки, не вдасться.
Незважаючи на намір економити, у 2012р. будуть парламентські вибори і Уряд вже обіцяє 10% збільшення пенсії для всіх. Можна з впевненістю сказати, що в 2013р. бюджет ПФ не буде бездефіцитним. Дай Боже, щоб його збалансували до 2015р., що також не факт.
А кого стосується ця «накопичувальна система»?«Учасниками цієї системи будуть особи, яким на дату запровадження системи виповнилося не більше 35 років».
Якщо, навіть, її введуть у 2013р., то це люди, молодші 33-х. А якщо в 2015-му, то молодші 31-го. Тобто, для тих, хто сьогодні працює, жодної реформи взагалі нема. Тільки погіршення умов майбутньої пенсії.
Але й ті, що молодші, не мають приводу дуже радіти.
Розмір страхового внеску до накопичувальної системи на дату впровадження системи передбачається встановити у розмірі 2 відсотків із подальшим його щорічним підвищенням на один відсоток до досягнення 7 відсотків
Це недостатньо, щоб накопичити, навіть за 30 років, суму для гідної пенсії. Бо загальний внесок до соціальних фондів сьогодні перевищує 40% від заробітку працюючого. І переважна більшість цієї суми продовжить перераховуватись до солідарної системи.
Кому стало краще?Накопичувальній фонд та фонди 2-го рівня будуть 30 років збирати гроші і нічого нікому не виплачувати. Для них це – дійсно реформа!
Майбутньому чиновнику на пенсії зменшать доход. Але діючий чиновник ні в чому собі не відмовив. На 2011р. доход Держбюджету заплановано 281.5млрд.гр, доход ПФ – 193.5млрд.гр або 2/3 бюджету. Це окремі від бюджету гроші, якими розпоряджається чиновник, які перерозподіляє держава. (До речі, влада про них завжди «забуває», коли рахує відсоток державного перерозподілу від ВВП. В неї завжди виходять досить пристойні цифри, бо вона рахує тільки бюджет і не рахує ПФ).
Чиновник залишив пенсіонера в повній залежності від себе. Чиновник встановлює ключові нормативи, від яких залежить нові пенсії та індексація раніше встановлених.. він може дати надбавку перед виборами, чи не дати, коли до виборів далеко.
Пенсії чиновникам в нас аморально більші, ніж пенсії інших людей. Але проблема не в пенсіях. Спеціальні пенсії чиновникам – розповсюджена практика, бо чиновник не може заробити. Він має служити і утримуватись державою. А лікар, вчитель та інші можуть заробляти. Проблема в тому, що у нас навпаки.
Чиновник при зарплаті в 4000гр живе так, що інша людина і на 4000$ не зможе. Тобто питання не в пенсіях, а в держслужбі. Зробити так, щоб чиновник реально жив на грошове утримання від держави. Тоді б його завищена пенсія була компенсацією і не сприймалась би так негативно.
Люди, що працюють сьогодні, майже не мають легальних, інституталізованих засобів для забезпечення собі майбутньої пенсії. І «реформа» їх не створює. Для населення це - погіршення існуючих умов, за відсутності дієвої реформи.Солідарна система робить пенсіонера утриманцем і не може існувати, коли кількість пенсіонерів дорівнює кількості працюючих.
До появи солідарної системи людина похилого віку мала свою соціальну функцію. Окрім доступних робіт по дому, батько вносив у родину накопичене за трудове життя. Дім, інвентар, одежу, техніку, статус в громаді. Був баланс функцій, який знищила солідарна система. Вона була придумана Бісмарком для встановлення авторитарного режиму.
Але на той час кількість працюючих в 6-8 разів перевищувала кількість пенсіонерів. Сьогодні подібна система просто неможлива. Вона протиставляє пенсіонера і працюючого, у котрого забирають великі гроші на утримання пенсіонера без його згоди. А людину, що чесно проробила трудове життя перетворює в утриманця і об’єкт маніпуляцій влади.
Правда, кожен працюючий може відкладати на пенсію. індивідуально. Для цієї цілі в нас є банківські вклади, програми страхування, інвестиційні фонди, недержавні пенсійні фонди, з якими можна заключати договір. Податковий кодекс дозволяє роботодавцям перераховувати гроші на недержавну пенсію працюючим. В обмежених розмірах (до 25% зарплати працюючого та до 10% доходу підприємства) цю суму можна відносити на затрати та зменшувати податок.
Виплати самих працюючих до недержавних фондів також в обмежених розмірах звільняються від оподаткування. Але це не зменшить ваші виплати до ПФ. Тобто власну пенсію Ви зможете фінансувати тільки сплативши 40% своєї зарплати до солідарної системи. З того, що залишиться. Фактично, держава не сприяє людям самим піклуватись про свою старість.
Пенсіонери часів СРСР не мали змоги накопичити собі на старість. Але чому тим, хто сьогодні працює влада не дає такої можливості? Потрібен резерв для подальшого маніпулювання? Не хоче випускати пенсійних грошей з рук?
Найцікавіше, що продовження цієї системи вона зве «реформою».
Автор:учасник спільноти ТЕКСТІВ Владимир
Президент Украины Виктор Янукович в интервью греческой газете Ethnos tis Kyriakis смело заявил, что его нисколько не интересует результат процесса над бывшим премьером страны Юлией Тимошенко, приговор которой суд собирается вынести завтра.
И карманы пиджаков букмекеров трещали от ставок, а народ все напирал. Тотализатор! А почему бы и нет? Почему бы не устроить развеселую азартную игру на всю страну, игрище, в результате коего все желающие глотнут адреналина (в переживаниях исключительно за кровную поставленную десятку), а кто-нибудь, может быть, и удвоит-утроит червонец, угадав правильный вариант? Тотализатор на тему «посадят Юлю или не посадят», или, если формулировать вопрос для более тонко рассуждающих, «как режим выйдет из положения с политическим делом против лидера оппозиции».Только пусть букмекеры отдохнут. В любом матче, забеге, да что там, даже в выборах, если они проходят в соответствии с законом, можно более-менее формулировать вопросы, из ответов на который нужно выбрать правильный и делать ставки (предположения), исходя из реальности и логики. А у нас в данном случае – нельзя. Позволю себе процитировать блестящего публициста Вадима Скуративского, который на днях на вопрос Gazeta.ua касательно прогнозов о завершении так называемого дела Тимошенко привел выдержку из старого фельетона Ярослава Гашека. Плывут, это, значит, на прогулочном катере по Влтаве два жителя Праги, и один спрашивает другого: а мы в таком тумане не налетим на айсберг? Приятель отвечает: «знаешь, при нашем нынешнем муниципалитете я бы этому не удивился». Именно так. При «таком муниципалитете» не стоит принимать во внимание, что во Влтаве (Днепре) айсбергов не может быть как таковых. Не имеет никакого значения, что обвинения против экс-премьера развалились на глазах, и что как следствие, так и судебное слушание проходило и проходит с вопиющими нарушениями. При нашем нынешнем режиме ничего прогнозировать с точки зрения законодательной базы невозможно. Поскольку положения законов «они» попирают, и далеко не только в деле Тимошенко, и далеко не только в уголовных делах. А с точки зрения логики прогнозировать тем более ничего не стоит. И потому, что здравый смысл никогда не был сильным местом «этих». И потому, что остатки логики отказывают, когда загнанные начинают метаться в состоянии крайней растерянности. Растерянность же вызвана как несоответствием желаемого и действительного: вознамерились править долго и авторитарно («не заметив», что в отличие от путинской России не имеют ни природных ресурсов на продажу, ни покорного народа, ни хоть уродливой, но харизмы), так и тем, что авторитетные геополитические структуры очень конкретно погрозили пальцем.Да, кстати, именно сейчас «политологический тотализатор» все активнее говорит о внешнеполитическом факторе в деле Тимошенко. Официальный Киев, мол, будет елико возможно тянуть с оглашением приговора, поскольку тем временем будет торговаться с Евросоюзом за те или иные преференции в обмен на отсутствие решеток пред лицом одного из украинских политиков. Вообще – то, определенный процесс выкупа жертв несправедливых преследований из рук новоиспеченных репрессивных государств буквально стартовал. Недавно президент Европейского Совета Херман ван Рампей назвал условием предоставления экономической помощи Беларуси немедленное освобождение политзаключенных. Нынешний председатель Совета Европы польский премьер Дональд Туск уточнил: речь идет о том, что амнистия и реабилитация заключенных может способствовать «дохозяйствовавшемуся» режиму Лукашенко в получении помощи по стабилизации рубля, грантов и кредитов от МВФ и Европейского инвестбанка на сумму в 9 миллиардов евро, возможность воспользоваться деньгами фондов Европейского партнерства. Знаете, какую картинку в воображении этот процесс вызывает? Цивилизованные, проникшиеся гуманизмом путешественники в Богом забытых дебрях наткнулись на племя, которое живет по своеобразным правилам. Скажем, там оппонентов вождя принято прилюдно жарить и поедать. Дрогнуло сердце, порылись по карманам, у кого стеклянные бусы завалялись, кто купюру не пожалел, а кто и предложил поделиться с племенем консервами из собственного НЗ. Лишь бы выкупить несчастных. Ну, а дальше-то что? Может быть, бартер и состоится. Но перестанет ли вождь племени в дальнейшем за обе щеки трескать своих, скажем так, оппонентов? И – примут ли данного вождя как равного переговорщика в цивилизованном сообществе, из-за одной «помиловки» в обмен на вожделенные консервы? Я – ни в коем случае не к тому, что Евросоюз не должен ставить вопросы выгодного для Украины сотрудничества в том числе и в зависимость от прекращения политических репрессий, в том числе и по отношению к Юлии Тимошенко. Недвусмысленно ставит, и правильно делает. И потому, что страны, исходящие из демократических цивилизованных принципов, так уж повелось, за прочими своими проблемами, стараются вступится за конкретных жертв тоталитарных режимов. И потому, что объединенная Европа заинтересована в демократической Украине и сотрудничестве с ней, а, значит, может выдвигать определенные требования, касающиеся соблюдения прав и свобод граждан в стране, с которой анонсирует принятие беспрецедентного, кстати, Соглашения. Только дело в том, что «размен» узницы Тимошенко на какие-то одноразовые гранты-транши, либо даже подписи под перспективными бумагами, ничего по большому счету стране не принесет. Денежка пойдет на очередные, извините меня за банальность, золотые унитазы. А подпись Евросоюз всегда может отозвать, если киевский режим продолжит свою свистопляску в сворачивании гражданских прав и свобод во всех областях. И не наздравствуется ЕС на каждый чих режима, не будет (и не должен) проводить длительные напряженные торги по каждому неуместному по отношению к своей стране поступку янучаров. Вот именно, по отношению к своей стране. Так что это наше дело. И, кажется, за почти два года мы убедились, что данный режим другим стать не сможет и не захочет. Он должен уйти.
Тем временем мы, включая даже очень приличных людей, в эти дни зациклились на частностях, на тактических задачах. По поводу (уже успешно отклоненных подконтрольной ВР) оппозиционных законопроектов, предполагающих, в том числе, и так называемую декриминилизацию статьи, вменяемой Тимошенко, прессе говорит народный депутат Тарас Стецькив. «Оппозиция сделала все, чтобы дать Януковичу благородный выход из этой ситуации». Глубоко уважаемый мной пан Тарас предполагает, что приговор был бы объявлен, но «в связи с декриминализацией статьи, по смягчающим обстоятельствам, Тимошенко выходит на свободу». Полноте, это можно считать «благородным выходом для Януковича»? Или кто-то считает, что нынешняя сверхзадача общества, это дать ему и Ко «шанс»? Как-то режет слух слово «благородный» в подобном контексте. Нет, не исключительно в сочетании с фамилией. Просто в данном деле, коль скоро обвинение не предоставило доказательств вины, а слушание происходило с нарушениями, определение «благородный» уместно исключительно в свете оправдательного приговора. Да что там, не нужно «благородный», не нужно милости-милостыни, скажем так, «справедливый, приемлемый выход». Декриминализация же статей касающихся хозяйственных преступлений (то есть возмещение ущерба и штраф, а не шитье рукавиц на зоне), это совершенно другая история. Актуальная, поскольку отклонив остальные варианты законопроекта, ВР 6 октября приняла в первом чтении так называемый «президентский». По большому счету, сам процесс, это в какой-то мере гармонизация отечественного законодательства с европейским. По счету нашему, сиюминутному, янучарскому – как говорят многие эксперты, попытка хоть что-то еше урвать в бюджет и мимо бюджета, плюс простор для «государственного рейдерства», поскольку, «склепать» хозяйственное дело против несговорчивого бизнесюка при нынешних условиях правосудия просто, а штрафануть можно так запредельно, что по миру пойдешь. Ну, и для тех, кто в силах откупиться, иронически называют законодательные предложения «индульгенцией»: мол, согреши, откупись, и…греши. А если брать исключительно аспект дела Тимошенко, то регионалы до сих пор надувают щеки: оппозиция, мол, спешно создала поправки, и, в принципе, во втором чтении их можно внести, «декриминализировав» в том числе и статью, инкриминируемую Тимошенко. Если… Тут – спектр велик, от «если наша левая нога будет столь милостива», через «пусть возместит ущерб в размере полтора миллиарда гривен, нанесенный Нефтегазу», до вообще неизвестно каких потенциальных тайных требований. Приходится коснуться несколько отвлеченных, общегуманистических моментов. Если на одной чаше весов лежит буквально – жизнь невиновного человека, то не следует ли класть на другую чашу борьбу за ту же декриминализацию статьи 365, пусть даже в не самом удачном законопроекте? Или, черт побери, даже идти от дома к дому, чтобы собрать «выкуп» за жертву? Так. Но доколе? Авторитетнейшие зарубежные политики утверждают и продолжают утверждать, что они не находят в деле Тимошенко ничего, тянущего на обвинительный приговор. Им ЮВТ – не «родная мама» и не начальница, и с юристами, прежде чем такое говорить от имени серьезных структур, они имеют возможность посоветоваться.Признанная компания «Эрнст энд Янг» проводит аудит, и по результатам его выносит вердикт, материального ущерба Нефтегазу действия Тимошенко не нанесли. Все эти аргументы, надо понимать, вне поля зрения режима вообще и подконтрольного Печерского суда в частности. И, погодите, вне нашего, гражданского поля зрения?,, Говорит председатель делегации Европарламента по связям с Украиной Павел Коваль. В очередной раз подчеркивает, что европейская перспектива Украины завязана на демократических стандартах. И «когда происходит, что бывший премьер-министр находится за решеткой, это конечно, интересно всем. Почему? Что произошло? Такие вопросы очень часто задают депутаты в Европарламенте. Всем интересно, почему бывший премьер в Украине без коррупционных проблем сидит в тюрьме». Конечно, интересно. Точно так же, оперируя термином «интересно», будут говорить, когда, скажем, в Украине будут на месте расстреливать без суда и следствия за кричалку «Янукович – ананас». И это я не в осуждение объединенной Европе. У каждой страны свои обычаи (другое дело, сотрудничать или нет с такой страной), и если народ такие обычаи устраивают, это, прежде всего, дело народа. Дело в том, что если ЕС «интересно», почему при всех существующих условиях рассыпавшегося дела Тимошенко сидит в тюрьме, то нам должно быть «ОЧЕНЬ интересно». Не хватает в наших сегодняшних заметках условного третьего элемента. Если предположить, что горстка режима, которая решила именно так расправляться с оппозицией, да не рассчитала силенок, но все равно пытается стоять на своем – первый элемент. Мировая общественность, имеющая свой интерес сотрудничать с демократической Украиной – второй. То где мы? Граждане?Страстные приверженцы ЮВТ, и те, кто ее лично недолюбливает, но отдает себе отчет, что обществу пытаются навязать опасный прецедент, пожалуйста, доспоримте о персоналиях после. А сегодня – следует включить третий элемент. Как? Трудно быть стратегом, стратегом не будучи. Давайте попробую быть предельно откровенной, хотя стараюсь в журналистике отрешиться от слишком личного и эмоционального. Вчера мы говорили с приятельницей (женщина за 50, беспартийная, лишенная аффективности и самолюбования, имеющая семью и скромную должность). Она сказала: «Якби я знала, що ціною свого життя можу врятувати Україну від яничарів, та й новітніх політв»язнів врятувати, не задумалася б ні на хвилину». Я, журналист, в какую-то минуту заставила себя посмотреть на наш дальнейший разговор со стороны. Мы негромко рассуждали о том, что под колеса автозака можно бросится не только «для красоты», но и по-настоящему. И — быстро ли теряет сознание и перестает чувствовать боль человек при самосожжении. О том, что если общество катится в пропасть, иной раз будить его можно экстраординарными мерами. И о том, что «если что» (теоретически, пока – чисто теоретически), то ведь мы ж не за личность, какой бы нужной стране она сейчас не была, чай, не фанатки, не «за Юлю». Если угодно, за другое слово, тоже женского рода. За страну. За Украину. Мы договорились до диких вещей? Мы перегнули палку? Так несколько выровняйте ее. Расскажите, хоть на этом форуме, что под неправедный приговор, к Печерскому, 11-го идут студенты и профсоюзы, «афганцы» и «чернобыльцы», селяне и мелкий бизнес, интеллигенция, вооруженная классической фразой: «Не разделяю твоих взглядов, но отдам жизнь за твое право свободно высказывать их». Расскажите, что с недопущения необоснованного приговора политическому оппоненту начинается активное противостояние всем губительным для общества делишкам режима.
Виктория АНДРЕЕВА, «ОРД»
Вашингтон – Жалюгідний стан з правами людини в Білорусі та Ірані змушує Європейський Союз запроваджувати санкції проти правлячих режимів цих країн. 10 жовтня міністри закордонних справ країн Європейського Союзу зустрінуться в Люксембурзі, щоб, серед іншого, вирішити, як далі бути з Іраном, Білоруссю та Україною.