Вид:
короткий
повний

Просвіта

***

  • 03.06.11, 17:53

«Спогади про великих людей

так само корисні, як і їхня присутність».

Сенека.

«Ось розумне поєднання, необхідне для зберігання та зміцнення здоров’я: правильний гігієнічний режим, фізичні навантаження, загартовування, обмеження в їжі, активний відпочинок. Це є необхідним для всіх людей без винятку». …«це легко сказати, але важко зробити». …на жаль, «заважає інша особливість психіки, що дісталася людині від тварини, - те, що ми називаємо лінню. Природа заощаджує енергію і без потреби напружувати м’язи не вимагає. Щоправда, людина може протистояти ліні, але це вдається не всім».

***

На думку Амосова, головні шкали для компромісного вибору координат ідеології такі:

- воля або рівність; 

- матеріальне або духовне; 

- праця або розваги; 

- суспільне або особисте (альтруїзм або егоїзм); 

- терпимість або непримиренність;

- сьогодення або

майбутнє; 

- Бог – матерія або віра – знання; 

- Цінності загальнолюдські або групові (нація, релігія, клас, ідеологія). 

При цьому автор підкреслює, що оптимальність ідеології сьогодні традиційно визначають «щастям народу, стійкістю до

прогресу». До цього додається ще й збереження природи.

«Моє щастя зі мною – воно у мисленні і потоці істини… Важливо шукати» Амосов М.

Слід кривавий стелиться...

  • 02.06.11, 21:42

Під час Першої світової війни в Україні точилася кривава громадянська війна. Багато уваги режисерів приділено періоду УНР, Гетьманату та Директорії, та зовсім незаслужено забутими є українці, що билися за "червону" Україну. Помиляється той, хто думає що вони були вірними псами Леніна. Фільм про легендарного червоного командира Миколу Щорса і роздуми на тему його таємничої загибелі.

Жанр: історичне
Країна: Україна
Телеканал / кіностудія: Студія "Телекон"
Режисер: Ігор Кобрин



П.С. Хто не бреше і не краде, той не москаль! Все, що стосується московства всіх кольорів є брехнею. Брехня на брехні їде і брехнею поганяє... Але Ви собі навіть не можете уявити розмірів цієї брехні. Цей фільм є прикладом, як червона пропаганда, не червоніючи, зробила свого ворога БОРЦЕМ і мучеником за свою ідеологію. А скільки їх совецьких міфів...)))

Повернення правди. Юрій Горліс-Горський

Жанр: історичний, біографічний, документальний Країна: Україна Телеканал / кіностудія: ДТРК "Культура" Режисер: Олександр Домбровський Актори: Владислав Куценко, Тарас Дунський, Олександр Пастернак, Тетяна Вангородська. Коментатори: Роман Коваль, Василь Шкляр, Петро Бойко, Ірина Ільченко, Юрій Ляшко. Сюжет: Крізь роки брехні і замовчування ім’я Юрія Горліса-Горського повертається до нас як приклад самовідданої любові до України. Хорунжий Армії Української Народної Республіки, осавул 1-го куреня, учасник бойових дій Холодноярської республіки 1918-1921 рр. Юрій Городянин-Лісовський (таке справжнє прізвище письменника) був відомий серед вояків визвольних змагань під псевдонімом Залізняк. Радянські тюрми, психіатрична клініка, еміграція, – ніщо не змогло зламати цієї насправді залізної людини. Востаннє його бачили в Аугсбурзі 27 вересня 1946 року, де він зійшов з поїзда і сів в автомобіль… Заснована у Німеччині Юрієм Горліс-Горським разом з Іваном Багряним газета «Українські вісті» існує до сьогодні. А його книжки чекають свого видання у Незалежній Україні.

на толоці

Доктор Д. Донцов "Дороговказ Григорія Сковороди нашій сучасності

  • 01.06.11, 19:35

Доктор Дмитро Донцов "Дороговказ Григорія Сковороди нашій сучасності"

„Дух животворить”

Ця маловідома праця має свою особливу цінність, а це тому, що вона є останньою, яку написав доктор Дмитро Донцов в свойому житті і то в кінцевих тижнях перед своєю смертю. Остання сторінка так і залишилась не витягненою з валка машинки до писання...

Шлях

  • 25.05.11, 21:27
Долинами йшли люди. Їх йшло багато і вели їх поводирі. Одним ті поводирі розповідали по сенс життя, іншим про чесноти, ще іншим про повинності. І була в тих натовпах своя ієрархія і своя шана. Котрі добре йшли - ставали спостерігаючими за тим, хто як іде. А кращі з спостерігаючих ставали на розподіл харчів і одежини. Перші з розподіляючих були помічниками в поводирів. Ішли ті всі люди колонами в позначених напрямках до якоїсь мети. Котра у кожного була своя, але знаходилась в одному місці – ТАМ. Після колон залишався шлях і страчені за несприйняття того шляху. Тим колонам, в яких масово замислювались, ускладнювали шлях і змінювали поводирів, або розділяли на декілька колон. А в занадто слухняні колони добавляли грішних людей, щоб такими вони не були і відчували провину… На одній горі стояли власники тих людей, що йшли долинами. Радували їх нескінченні різноманітні і несхожі одна на одну колони. Не схожі за шкірою обличчя, одежами, хоругвами і мовами, але контрольовані. Давали вони вказівки поводирям, приймали крам і кошт, зібраний в долинах. Думки думали про шлях для тих, хто внизу. Не радували їх тільки Онуки Божі, котрі стояли на другій горі. І не до вподоби не те, що вони стояли на горі. А те, що могли дивитися їм в вічі. Не знизу вверх, як ті, що йшли, а в одному рівні. А ще більш дратувало власників тих, що йшли, те, що ті Онуки Божі розуміли сенс всього того, що відбувається, і мету кожного в цьому дійстві…

Долинами йшли люди. Їх йшло багато і вели їх поводирі. Одним ті поводирі розповідали по сенс життя, іншим про чесноти, ще іншим про повинності. А на ту гору, де стояли Онуки Божі, тримало шлях небагато виснажених і вимучених людей. Вони відбилися від тих колон. Зуміли вижити не будучи страченими за не сприйняття того шляху. Змогли не втратити розуму. Вони долали свій шлях. Перешкодою для них була не висока гора і гостре каміння. Перешкодою був страх - страх раба з котрим боролась Гордість Онука…

Юрій Фоменко, “Земля Мамаїв”

Народна війна

  • 16.05.11, 19:05
У столиці України презентували видання «Народна війна».

Як зазначає автор-упорядник книги Роман Круцик, у ній вперше вивели статистику кількості збройних повстань на українських теренах у 1917–1932 роках. Це, на думку автора, зовсім в іншому світлі показує і концепцію «братньої любові народів» СРСР, і передумови Голодомору 30-х років. Видання фактично є путівником по музейній експозиції, присвяченій антибільшовицькій боротьбі у згаданий період, однак воно також містить і не включені до виставки документи.

І виставка «Народна війна», і однойменна книга стали результатом роботи науковців в архівах служби безпеки 18 областей України. Дослідження охоплює період від 1917 до 1932 року.

Воно ілюструє масовий організований повстанський рух у всіх українських губерніях і таким чином руйнує «міф про братню любов радянських народів», зауважує автор-упорядник книги Роман Круцик.

«Навіть за такими неточними, зменшеними підрахунками ми побачили, що в Україні було близько трьохсот збройних повстань періоду 1917–32 років. Навіть на Одещині є одне постання 34-го року, – зауважує автор. – І це не прості повстання, що от повстало село – ні, цілі райони повставали, виганяли, вбивали більшовиків, встановлювали свою владу».
Роман Круцик

Нова концепція політичної історії проти радянського «спадку»

Книга ініціює суспільну дискусію щодо важкого радянського «спадку», яка ще років 20 тому була неможливою, зазначали учасники презентації.

За словами правозахисника і колишнього політв’язня Євгена Сверстюка, нині цінність видання полягає в усвідомленні того, що боротись за свої права можна за будь-яких умов. «Це був наступ на український народ, в той час – на українське селянство, що закінчився тотальним голодовим терором, випробуваним ще у громадянську війну. Але був постійний опір. Великий опір на всіх рівнях», – зауважив Сверстюк.

Видання «Народна війна» є фактично новою концепцією політичної історії України, каже Сергій Кокін, начальник архіву СБУ. За його словами, матеріали виставки є концептуально сильнішими за зроблені донині академічні дослідження. Хоча й не можна говорити про ідеалізацію будь-якої сторони конфлікту, вважає Кокін.

«Наприклад, у 30-му році було Павлоградське повстання. Брали участь у ньому активно мешканці села Вербки майбутньої Дніпропетровської області. Це ж село потрапляє одним із перших на «чорну дошку», – наводить приклад начальник архіву СБУ. – І от виставка це показує. Так, вони були далеко не ангели, у них були свої помилки і ще там деякі речі. Але, все ж таки ми повинні бачити, в яких вони історичних умовах діяли і з ким вони мали справу, щоб потім моралізувати навколо цих постатей і тих подій».

Основну експозицію виставки «Народна війна» відкрили в «Українському домі» у жовтні минулого року. Сьогодні її доповнена версія постійно діє у Київському «Меморіалі». Там же планується і реалізовувати книгу про антибільшовицькі повстання українців.

***

  • 02.05.11, 21:29

За таке просто розстрілювать треба! Це таке деякі прихватизатори/власники з полями/паями роблять: чорнозем здерли і продали. Не можна нікому нічого давати, особливо всім вряд. Тільки тим, хто на землі працює і несе відповідальність. 

Гей, ти батьку мій, степ широкий

  • 25.04.11, 17:27

Гей, ти батьку мій, степ широкий, Поговоримо ще з тобою Молоді мої буйні роки Та пішли за водою Ой ви звізди, ви звізди падучі, Вже мені ця дорога немила Бо мені молодому на кучері Опадає пороша біла. Ой, ви ночі, ви темні, безокі! І не видно мені куди йду. 3 юних літ назавжди одинокий, — Ось таким пропаду. Де ж ви, де ви, брати мої милі? Сліз гірких та й ніхто нам не витер Я стою, наче дуб на могилі, А навкруг тільки хмари та вітер...     

Нестор Махно

Благодійність

  • 25.04.11, 13:51
Травневого дня по старій кам’яній дорозі котила веломашину молода дівчина, посильна сільської ради. Біля одного з будинків, підійшла до воріт і голосно окликнула перекрикуючи гавкіт хазяйської собаки. - Петро Трохимович виходьте! - Ну що там Оксанко – виглянув з майстерні сивоголовий худий дідусь. - Вас сільський голова гукають. - А чому сам не прийшов, а гукає? - Та не Вас одного, ще Андрія Денисовича. Ветеранів. - Щось даватимуть? - Ні везтимуть до району на якийсь захід. За хвилин двадцять, охайно одягнений, з розчесаною сивою шевелюрою, шкандибаючи на поранену в війну ногу, йшов до сільради Петро Трохимович. Біля сільради на лавочці вже сидів Андрій Денисович. - Доброго дня юначе Андрію – привітався Трохимович. - Доброго тобі Петро. - Що це нас згадали? - Свято Перемоги на слідкуючій неділі. - Дивись, наш сільський голова йде. - Ото він і розповість нам як нас поздоровляти будуть цього року. Від дверей будівлі, прискореним кроком до ветеранів йшов Олексій Дмитрович. Чоловік середніх років, темноволосий в світлій тенісці і широких з легкої тканини шароварах. Він нещодавно обраний на цю посаду і тому ще трішки грався в посаду не розуміючи всю її тяжкість і безвихідність у більшості питань. - Здравствуйте. Треба завтрашнього дня їхати до району. - З якою метою? - Будуть Вас вітати з Святом Перемоги. - В якій формі. Концерт, вистава, святкове засідання. - Благодійний обід. - Це що як в нічліжці для бомжів. - Ну, що ви таке говорите. Це обід, який до свята оплатив Сергій Олегович. - Серьожа що був комсомольцем, а потім інструктором райкому? - Так. - І з якого кошту це заплатив? - За рахунок власного бізнесу. - За рахунок вкраденого районного млина і олійниці. - Ну, що ви таке говорите? Він його приватизував, взяв в оренду з правом викупу. Наступного дня з двоякими почуттями сиділи на задньому сидінні стареньких Жигулів сільського голови два діда. В святкових кашкетах, вихідних костюмах і з записками в кишенях що придбати додому. Їхали в роздумах над життям. Виглядали у віна автівки на поля, не раз виорані і засіяні ними, аж поки не з’явилися околиці райцентру. Біля будинку культури вже шумів народ. З усіх сільських рад, за рознарядкою звезли учасників бойових дій Великої Вітчизняної війни. Гомоніли про життя, згадували минуле, обговорювали сьогоднішню подію. Обід, в такій формі, був в диковинку такого раніше не було. Мітинг, шана ветеранам, фронтові сто грам з доброю закускою, спілкування. А цього разу на першому плані акцентування на безплатному обіді і людині за чий рахунок. Вроді захищали не державу, а цього інструктора райкому, що прихватив частину районної власності. Столи ломилися в фойє будинку культури від неглибоких тарілок з супом, обмеженої кількості другої страви, занадто світлого компоту. Повсідалися, розлили по чаркам горілки. Людей, за столи, сотні півтори зібрали. Половина ветерани, а половина працівники райадміністрації і райвиконкому. До середини залу неквапливою ходою вийшов товариш-благодійник. Піднявши чарчину почав поздоровляти: “Шановні ветерани! Дозвольте привітати … Дозвольте побажати… Та як би не ви… “ Одним словом можна передати так “Многії літа якщо зможите...” Тихіше ніж “за упокой” на поминках випили за перемогу. Цокали в неглибоких тарілках ложки черпаючи пісний суп. Був ще другий тост і третій останній. Їхали спочатку мовчки. Потім сільський голова наважився запитати. - Ну як Вам оце все? - Кепсько. Воювали щоб на старості як бомжів до району возили кормить. До пам’ятника навіть не ходили. Добре що за першим тостом хоч наголосили по якому поводу та за чий рахунок. - Що так то так. - Виписали б по районній газеті чи по кубометру дров привезли б. А то отак воювали а на старості така шана переможцям фашизму. - Давайте діди зараз візьмемо в крамниці пляшку, закуску та під сільрадою сядемо в холодочку… - Підтримую. - Тільки скинемось, благодійництва нам на сьогодні досить. Під липами, на котрих розпускалася молода листва, сиділи за столом три односельця. Внизу грала сонячними променями ще холодна дніпровська вода. На скатертині розклали харч, куплений в складчину. Згадали, не цокаючись, тих кого вже нема. - Знаєш голово, кепсько від спогаду про сьогоднішню поїздку. - Самому не пособі і бензину сільрадівського спалили на кошт більший ніж той обід коштує. - А ти думаєш вони це розуміють. - Та ви що? Зараз там така гулянка йде. Дочекались щоб вас по домах відправити і свято собі влаштували. - На кошт благодійника? - Ви як діти малі. На кошт районного бюджету. Там грошей того благодійника хіба що на компот. Приміщення безкоштовне, районний бюджет виділив коштів, а він примазався як маючий неофіційну владу. - А як це неофіційну. - Брат в нього начальник міліції, зять керує податковою, кум голова райдержадміністрації, сваха завідує культурою в районі, сват в прокуратурі. От вони йому і допомагають переводити з комунальної і державної власності в особисту все що сподобається. - Оце тобі інструктор партії? Розходилися діди по домам поздоровленні. Так поздоровленні, що аж серце прихвачувало. Воювали, голодували, недосипали, все працювали щоб якось краще було. А тільки кому? Отаким інструкторам, що вичекали часу обкрадати. А за два дні було дев’яте травня. День Перемоги. Біля пам’ятника вітали дітки ветеранів. А ж з гори стрілою автівка. З неї вийшла поважна жінка в святковому вбранні. - Денисович поглянь, це ж завідуюча культурою в районі. - Сваха благодійника? Лилося піснею поздоровлення тієї “свахи”. Вона бажала добра і висловлювала шану. Розділяла, на словах, нинішнє скрутне становище ветеранів, забувши зняти з себе коштовні прикраси. Тільки від цього було на душі пусто не тільки у ветеранів. Та і віри у все це не було.

2001 рік.

Земля Mамаїв

***

  • 22.04.11, 22:51

Сімамб: "Я продам Книгу Мудрості за 1000 золотих, і кожний скаже, що це не дорого"

Юнус Мармф: "Я відкрию таємницю осягання мудрості, і ніхто не візьме цю книгу навіть даремно".

Идрис Шах "Мислителі Сходу".