Популярні приколи

відео

хочу сюди!
 

Маша

50 років, козоріг, познайомиться з хлопцем у віці 37-65 років

"Протон-М".Катастрофа носія чи крах Росавіакосмосу?

Російська ракета-носій "Протон-М" з розгінним блоком ДМ-03 і трьома російськими навігаційними космічними апаратами "Глонасс-М", яка стартувала з Байконура, впала на першій хвилині старту.Старт ракети  транслювався у прямому ефірі.

youtube.com/watch?v=WSAU1GIZswo
Спеціалісти наразі схиляються до двох можливих причин причин аварії,або несправність рушійної установки, або несправність системи управління.Аварія "Протона"поки остання з цілої череди аварій, які буквально переслідують російську космонавтику на протязі останніх 15 років.Нижче наведений далеко неповний перелік катастроф, інформацію про які я знайшов у відкритих російських джерелах.Більш точні дані знайти важко, адже Росавіакосмос продовжує приховувати інформацію про невдалі старти.Так, за даними газети "Ізвестія" Роскосмос приховав аварії при запуску супутників.  Йдеться про січневий старт ракети "Рокот" з космодрому Плесецьк. На борту були три супутники для Головного розвідуправління. Сам носій відпрацював штатно, а от розгінний блок зі своїм завданням не впорався. У підсумку апарати не вийшли на розрахункову орбіту. Через декілька місяців два з них усе ж вдалося поставити під контроль центру управління. А ось третій можна вважати втраченим.
Це вже не перший збій розгінного блоку "Бриз", який адаптували для ракети "Рокот". Програма запусків цього носія заморожена. Комісія тепер має з'ясувати причину поломок, а виробник - усунути дефекти.
Несправність того ж самого розгінного блоку "Бриз" стала причиною аварії іншого космічного апарата,телекомунікаційного супутника супутника "Ямал-402".Двигуни розгінного модуля вимкнулися раніше встановленого часу і супутник не вийшов на розрахункову геостаціонарну орбіту 36000км.Інженерам французької фірми, яка виготовила супутник, довелося увімкнути рушійну установку самого апарата .В результаті супутник вдалося вивести на орбіту, але термін " життя на орбіті" апарата скоротився від 15 до 11 років.
1 лютого запуск ракети-носія "Зеніт-3SL" разом із супутником Intelsat-27 закінчився аварією. Приблизно через 11,4 секунди після старту система управління ракети виявила перевищення заданих граничних значень по кутах обертання і рискання і, відповідно, прореагувала на це запуском бортової циклограми вимикання маршового двигуна першого ступеня РД-171. Робота маршового двигуна була припинена через 20 секунд після початку польоту, що призвело до падіння ракети з космічним апаратом (Intelsat-27) в акваторію Тихого океану приблизно в чотирьох кілометрах від стартової платформи "Одіссей". У результаті події ніхто не постраждав.

2012

7 серпня запуск ракети-носія "Протона-М", що виводив на орбіту російський супутник зв'язку "Експрес-МД2" і індонезійський телекомунікаційний космічний апарат "Телком-3", закінчився нештатно через збій в роботі розгінного блоку "Бриз-М". Нештатний запуск ракети-носія "Протон-М" був пов'язаний з аварійною роботою розгінного блоку "Бриз-М", яка в свою чергу була викликана виробничої проблемою: сталося засмічення магістралі наддуву додаткових паливних баків пального "Бризу-М".

2011



23 грудня супутник зв'язку подвійного призначення (військового і цивільного) "Меридіан" впав після запуску в Тюменській області в районі міста Тобольська. Він повинен був виведений на розрахункову орбіту ракетою-носієм "Союз-2.1б", що стартувала з космодрому Плесецьк. Причиною позаштатної ситуації з супутником стали проблеми з від'єднанням третього ступеня ракети-носія, а також неполадки в двигуні ракетоносія "Союз-2".
24 серпня після старту нового вантажного корабля "Прогрес М-12М" на ділянці роботи третього ступеня ракети-носія "Союз У" на 325-й секунді сталося порушення роботи рушійної установки, що призвело до її аварійного відключення. Уламки космічної вантажівки, які не згоріли в щільних шарах атмосфери, впали в Гірському Алтаї. Жертв і руйнувань на землі не було.

1 лютого не вийшов на зв'язок в розрахунковий час геодезичний космічний апарат військового призначення "Гео-ІК-2". Апарат був запущений з космодрому Плесецьк ракетою-носієм легкого класу "Рокот". Пізніше він був виявлений на нерозрахункової орбіті. 22 квітня космічним військам (КВ) РФ вдалося встановити зв'язок з "Гео-ІК-2".

Держкомісія встановила, що попередньою причиною відсутності зв'язку з "Гео-ІК-2" став негативний енергобаланс космічного апарату, що утворився в результаті падіння напруги бортового електроживлення.

2010



5 грудня були втрачені три супутники "Глонасс-М", які повинні були завершити формування російської глобальної навігаційної системи ГЛОНАСС. Ракета-носій "Протон-М" з трьома супутниками стартувала з космодрому Байконур. Однак супутники на орбіту виведені НЕ були - після вдалого старту розгінний блок ДМ-03 виробництва РКК "Енергія" разом з космічними апаратами впав в Тихий океан.
Згідно з висновками комісії, що розслідувала інцидент, всі щаблі й системи ракети-носія "Протон" відпрацювали штатно, а супутники були втрачені через те, що в розгінний блок ДМ-03 через помилки в конструкторської документації залили 1,5 тонни зайвого палива .

2008

15 березня з космодрому Байконур стартувала ракета-носій "Протон-М" з американським супутником зв'язку AMC-14 на борту. Відділення всіх ступенів ракети і перший запуск розгінного блоку "Бриз-М" пройшли в штатному режимі, і апарат був виведений на опорну орбіту. Але при другому включенні маршового двигуна розгінного блоку, робота двигуна була припинена на 130 секунд раніше розрахункового часу, внаслідок чого космічний апарат ні виведений на розрахункову орбіту.

Апарат AMC-14 запускався з метою трансляції супутникового телесигналу на територію США.

2007



6 вересня з космодрому Байконур стартувала ракета-носій "Протон-М" з метою виведення на орбіту японського супутника JCSat 11. Аварія сталася на 129 секунді польоту в результаті, не поділу першого і другого ступенів ракети. Уламки космічного апарату впали на території Казахстану, розсипавшись в зоні площею 50 на 18 кілометрів у напрямку траси польоту. За результатами досліджень було виявлено локальне забруднення грунту компонентами ракетного палива та їх похідними.
Супутник JСSat 11 повинен був стати резервним апаратом у складі орбітального угрупування JSat.

2006

28 лютого з космодрому Байконур за допомогою російської ракети-носія "Протон-М" був запущений супутник зв'язку арабської компанії Arab Satellite. У результаті аварії космічний прилад не був виведений на розрахункову орбіту. Аварія сталася через нештатну роботу під час другого включення розгінного блоку "Бриз-М" вже після вдалого відділення всіх ступенів ракети і виведення апарата на опорну орбіту, звідки повинен здійснюватися старт. Пізніше супутник був зведений з орбіти і затоплений.

26 липня з космодрому Байконур була запущена російсько-українська ракета-носій "Дніпро" з метою виведення на орбіту 18 космічних апаратів, у тому числі перший білоруський космічний апарат "БелКа", російський "Бауманець", а так само кілька зарубіжних супутників. На 86 секунді польоту сталося аварійне відключення двигунів першого ступеня ракети-носія, в результаті чого ракета впала на землю в 150 кілометрах від місця старту.

2005

8 жовтня з космодрому Плесецьк стартувала конверсійна ракета-носій "Рокот" з європейським космічним апаратом CryoSat на борту. Під час польоту не відбулося виключення двигунів другого ступеня, в результаті ракета разом із супутником впала в Північний Льодовитий океан.

Передбачалося, що CryoSat буде виведений на орбіту для проведення високоточних вимірювань товщини і протяжності льодовикового покриву в приполярних океанічних зонах.

21 червня c борту атомного підводного човна "Борисоглібська" стартувала конверсійна ракета-носій "Волна" з унікальним космічним апаратом "Космос-1", оснащеним "сонячним вітрилом". На 83-й секунді польоту двигун першого ступеня ракети-носія припинив свою роботу, і елементи конструкції впали у воду.

У результаті аварії не вдалося реалізувати на практиці ідею російських і американських вчених про можливість використання космічного "сонячного вітрила" для пересування за межами Землі, використовуючи силу сонячного випромінювання. Це була друге невдале  випробування після аналогічної спроби в липні 2001 року

21 червня з космодрому Плесецьк відбувся запуск супутника зв'язку військового призначення "Молния-3К" за допомогою ракети-носія "Молния-М". Аварія сталася в результаті нештатної роботи двигуна другого ступеня на 298 секунді польоту ракети.

Уламки ракети-носія і космічного апарату впали в районі полігону "Тобольськ" в Уватского районі Тюменської області.

Серйозних наслідків для системи управління військами втрата супутника не спричинила.

2002

26 листопада на космодрому Байконур за допомогою ракети-носія "Протон-К" був запущений європейський супутник зв'язку Astra 1K. У ході пуску ракети - відділення всіх трьох ступенів і виведення супутника на опорну орбіту здійснювалися в штатному режимі. Аварія сталася в момент другого включення розгінного блоку, запущеного для виведення космічного апарата на розрахункову орбіту. Після відмови двигуна розгінного блоку "ДМ-3" відбулося відділення супутника, який так і не був виведений на розрахункову орбіту.

15 жовтня з космодрому Плесецьк стартувала ракета-носій "Союз-У" з метою виведення на орбіту космічного апарату наукового призначення "Фотон-М", що є спільним проектом "Росавіакосмоса" та Європейського космічного агентства (ЄКА). На 20-й секунді польоту сталося аварійне відключення двигунів, і через 41 секунду після старту ракета впала на землю в 400 метрах від спостережного пункту.

В результаті аварії постраждали вісім військовослужбовців, шість з них були госпіталізовані з порізами від вибитих шибок, один рядовий від отриманих травм помер. Так само збиток був нанесений будівлям в радіусі 2,5 км від місця падіння ракети.

2001

20 липня з борту російського атомного підводного човна "Борисоглібська" був проведений запуск конверсійної ракети-носія "Волна" з метою виведення на орбіту експериментального демонстраційного космічного апарату "Космос-1" оснащеного "сонячним вітрилом". При відділенні третьої ступені відбулися неполадки, внаслідок яких космічний апарат відокремився і вітрило ні розгорнуть. Випробування космічного апарату були зірвані.

2000

21 листопада з космодрому Плесецьк було проведено пуск ракети-носія "Космос-3М" з метою виведення на орбіту американського космічного апарату QuickBird-1. Аварія сталася після того як ракета-носій вийшла із зони видимості російських радіолокаційних станцій і контрольно-вимірювальних пунктів, тому точні причини аварії встановити не вдалося. Найбільш вірогідною причиною втрати ракети експерти називали нештатну роботу рухової установки другого ступеня.
Збитки від аварії "Протона" оцінюються порядка 6 мільярдів рублів.Не виключена і екологічне забруднення місця вибуху,адже у якості палива в "Протоні" використовується високотоксичний гептил.У 2012 році російські спеціалісти підрахували що тільки в період від 2010 по 2012 рік Росавіакосмос поніс збитки від невдалих запусків космічних апаратів на суму 27 мільярдів рублів

18

Коментарі

13.07.13, 22:47

ЦЯ ракета мала винести на орбіту пристрій з якого лазером опівночі жидомоскалі мали явити ХРЕСТ І ПОДОБУ Христа БРЕХЛИВО кажучи що ЦЕ НІБИТО БОГ прийшов з БОЖИМ СУДОМ..http://blog.i.ua/user/4400999/ СЛАВА БОГУ що не допустив це зло в космос ! .

    23.07.13, 22:48

    Схиляюсь до думки, що аварії почались, від появи на ринку китайського сміття

      Гість: R0mmel

      33.07.13, 22:54Відповідь на 2 від vov4ik126

      в цій сфері китайське сміття не використовують. Там, наскільки я знаю були порушені технології виробництва підприємствами-підрядниками. Халатність...

        43.07.13, 22:57Відповідь на 2 від vov4ik126

        Коли заливають у бак на півтори тонни більше пального ніж потрібно, китайське сміття тут ні при чому.Це все людський так званий фактор.

          53.07.13, 23:00Відповідь на 3 від Гість: R0mmel

          Самі росіяни говорять про брак.Особливо про те що заводи пхають неякісний метал.У ракеті сильні вібрації ще і при перевантаженнях.Також температурний фактор.

            63.07.13, 23:12Відповідь на 3 від Гість: R0mmel

            в цій сфері китайське сміття не використовують. Там, наскільки я знаю були порушені технології виробництва підприємствами-підрядниками. Халатність...Хочете сказати, що радіокомплектуючі виключно російські?
            Процес складання контролюють десятки разів, а от комплектуючі - звісно шукають де дешевше.

              73.07.13, 23:15Відповідь на 4 від uraha

              Коли заливають у бак на півтори тонни більше пального ніж потрібно, китайське сміття тут ні при чому.Це все людський так званий фактор.Більше пального? Десь я вже таке чув (Скнилів)...
              про інший фактор, в попередньому коментарі

                83.07.13, 23:28Відповідь на 7 від vov4ik126

                читай статтю
                5 грудня були втрачені три супутники "Глонасс-М", які повинні були завершити формування російської глобальної навігаційної системи ГЛОНАСС. Ракета-носій "Протон-М" з трьома супутниками стартувала з космодрому Байконур. Однак супутники на орбіту виведені НЕ були - після вдалого старту розгінний блок ДМ-03 виробництва РКК "Енергія" разом з космічними апаратами впав в Тихий океан.
                Згідно з висновками комісії, що розслідувала інцидент, всі щаблі й системи ракети-носія "Протон" відпрацювали штатно, а супутники були втрачені через те, що в розгінний блок ДМ-03 через помилки в конструкторської документації залили 1,5 тонни зайвого палива .

                  Гість: R0mmel

                  93.07.13, 23:31Відповідь на 6 від vov4ik126

                  в цій сфері китайське сміття не використовують. Там, наскільки я знаю були порушені технології виробництва підприємствами-підрядниками. Халатність...Хочете сказати, що радіокомплектуючі виключно російські?
                  Процес складання контролюють десятки разів, а от комплектуючі - звісно шукають де дешевше.
                  складання окремих вузлів велося в гаражних приміщеннях у підрядників, я сьогодні про це читав на російському сайті. Яка ж там герметика та пилозахист? А от на комплектуючих, чисто по якості, я думаю що не економлять, не та сфера. Так що тільки один фактор - людський, тобто халатність...

                    104.07.13, 06:33

                    1. Чого пристали до братів? Головне що вони создали комиссию. І до слідуючого падіння хоч трава не рости
                    2. І ось теперь добре видно результати дискусії Глушко і Корольова. Перший був за гептилові двигуни, другий за керосин. Переміг перший. І теперь і Росія і Казахстан досхочу наїдяться і надихаються його
                    3. Нам потрібно терміново вступати в ТС бо без братнього союзу народів - братів бачу діла нема

                      Сторінки:
                      1
                      2
                      попередня
                      наступна