Введення в JOSM (частина 2)
- 13.08.11, 22:04
- Osm
Розділ 3
Введення в JOSM
частина 2
4. Вивчення основ креслення в JOSM
- А тепер давайте відкриємо зразковий файл OSM, на якому ми будемо вивчати основні способи креслення мап в JOSM. Зауважте, що ця мапа несправжня, і тому що вона не є мапою реального місця, ми не будемо зберігати OpenStreetMap.
- Якщо ви отримали набір файлів від вашого інструктора, у вас вже тоді повинен бути файл, який ми відкриємо, що називається sample.osm.
- Якщо у вас немає файлу sample.osm на вашому комп’ютері, ви можете завантажити його з Інтернету. Відкрийте свій веб-оглядач. В адресному рядку в горі вікна введіть наступний текст:
або завантажте цей файл sample.osm
Клацніть правою клавішею миші на файлі sample.osm, та оберіть «Зберегти як…» (“Save Link As...”). Оберіть місце на вашому комп’ютері для збереження файлу.
- Тепер відкрийте зразковий файл в JOSM. Відкрийте JOSM. Клацніть на кнопку «Відкрити» (“Open”) вгорі ліворуч.
- Знайдіть файл sample.osm. Клацніть по ньому та натисніть «Відкрити» (“Open”).
- Ви повинні побачити зразкову мапу, схожу на цю:
- Для пересування мапи ліворуч або праворуч, вгору та вниз натисніть праву клавішу миші та потягніть мишу в потрібному напрямку.
- Є кілька способів зміни масштабу мапи. Якщо ви використовуєте мишу, ви можете крутити коліщатко для збільшення чи зменшення масштабу. Якщо ви використовуєте ноутбук і у вас немає миші, ви можете змінювати масштаб за допомогою масштабної лінійки у верхньому правому куті вікна з мапою. Потягніть бігунок ліворуч або праворуч використовуючи ліву кнопку та сенсорну панель вашого ноутбука.
- Погляньте на зразкову мапу. На ній присутні об’єкти кількох типів. Тут є річка, ліс, кілька будинків, дороги та кілька магазинів. Для того, щоб виділити об’єкт, клацніть по ньому лівою клавішею миші.
- Клацаючи на різні об’єкти на зразковій мапі, зверніть увагу що на ній присутні три різних типи об’єктів. Це точки, лінії та фігури.
- Точки є одиничними об’єктами, представленими значками. На цій мапі є дві точки — магазин одягу та супермаркет. Магазин одягу показаний значком із сорочкою, а супермаркет значком із візком.
- Тут також є кілька різних ліній, що позначають дороги. Якщо ви придивитесь, то побачите, що дороги теж мають точки. Ці точки не мають ніяких значків чи іншої інформації пов’язаної з ними, але вони дозволяють визначити як розташована лінія.
- І на останок, тут кілька фігур, що представляють різні місця — ліс, річку та будівлі. Фігури в основному представляють території, такі як поля чи будівлі. Фігура теж є лінією, але ця лінія є замкненою — тобто початок і кінець її збігаються в одній точці.
- Ви можете звернути увагу, що коли ви виділяєте об’єкти, праворуч від мапи у вікні «Параметри» з’являється перелік параметрів. Ці параметри також відомі як теґи. Теґи є інформацією, пов’язаною з точкою, лінією або з фігурою, яка описує чим це є. Ми дізнаємось більш докладно про теґи у Розділі 7, Вдосконалене редагування. Зараз вам потрібно запам’ятати, що ця інформація допомагає описати, чи є ваш об’єкт лісом, річкою, або ж будівлею, чи чимсь іншим.
- Згадайте про креслення мапи вручну і як ви наносили точки, лінії та фігури. Які місця краще позначати точкам? Які лініями? А які фігурами?
- Виділіть ліс ліворуч на мапі. Переконайтесь, що ви клацнули на лінію, якою окреслено ліс, а не на точку цієї лінії. Тепер натисніть ліву клавішу миші і потягніть за лінію. Таким чином ви можете перемістити ліс у нове місце на мапі.
- Клацніть на точку на ліні ліса. Утримуючи ліву кнопку миші потягніть її. Так можна пересунути точку. Так можна змінювати форму об’єктів та переміщати точки.
- Зліва у вікні JOSM є стовпчик з кнопками. Більшість з цих кнопок дозволяють відкрити нові вікна праворуч в панелі діалогів та надають більше інформації про мапу. Найбільш важливі кнопки розташовані, звісно, вгорі. Ці кнопки змінюють те, що можна робити за допомогою вашої миші.
- Верхні чотири кнопки є найважливішими. Вони дозволяють вам:
- Виділяти
- Креслити
- Збільшувати масштаб
- Вилучати
- До цього моменту ми використовували інструмент Виділення, який виглядає так —
- Перед тим, як креслити вам потрібно переконатись що нічого не виділено. Клацніть на пусту ділянку мапи для того щоб зняти поточне виділення.
- Клацніть на другу кнопку, інструмент Креслення —
- Знайдіть пусту ділянку на мапі та зробіть на ній подвійне клацання лівою кнопкою миші. Це дозволить вам поставити одиничну точку.
- Для того, що накреслити лінію, клацніть лівою кнопкою миші один раз. Перемістіть курсор миші та клацніть знов. Продовжуйте до тих пір, доки вам потрібно креслити лінію. Для закінчення креслення лінію зробіть подвійне клацання в кінцевій точці лінії.
- Креслення фігур здійснюється також як і креслення ліній, тільки закінчується креслення клацанням на точці з якої ви почали лінію.
- Тепер ви знаєте, як ставити точки, креслити лінії та фігури, але ми все ще не визначили, що вони представляють. Ми хочемо мати можливість сказати, що на місці нашої точки заходиться магазин, школа, або ще щось, а також що наші фігури є полями, будівлями й так далі.
- Клацніть на інструмент Виділення, у панелі інструментів ліворуч.
- Виділіть один об’єкт, який ви накреслили за допомогою інструмента Креслення. В основному меню згори оберіть пункт «Заготовки» (“Presets”). Пройдіть за допомогою миші через підменю до типу об’єктів, який ви хочете позначити.
- Коли ви оберете заготовку, з’явиться вікно для вводу додаткової інформації. Вам не треба заповнювати всі поля, але вам треба внести важливу інформацію про об’єкт, таку як його назва.
- Після того, як ви закінчите введення інформації клацніть «Застосувати заготовку» (“Apply Preset”). Якщо все добре, ваша точка, лінія, чи фігура змінять свій колір або буде показаний значок. Це відбулось тому, що ви визначили чим цей об’єкт є.
- Тепер спробуйте накреслити мапу, використовуючи прийоми, яким ви навчились. Ви можливо забажаєте перемалювати мапу, яку ви створили на папері у Розділі 1.
- Перетягніть мапу з ділянки зразкової мапи. Натисніть праву кнопку миші та перетягніть мапу у чисте місце для початку роботи над власною мапою.
- Використовуйте інструмент Креслення для створення точок, ліній та фігур. Описуйте чим є ваші об’єкти виділяючи їх та обираючи для них заготовки.
- Коли ви закінчите, ви будете мати власну мапу, схожу на зразкову мапу з файлу sample.osm.
Чудово! Якщо все пройшло добре, ви навчились як встановити JOSM на ваш комп’ютер та як використовувати основні інструменти для креслення мап. В наступному розділі ви дізнаєтесь, як використовувати GPS та Walking Papers для створення мапи у вашому місті або селі. В Розділі 6 ми повернемось до JOSM та використовуючи зібрану нами інформацію, ми додамо об’єкти в OpenStreetMap.
0
Коментарі