хочу сюди!
 

Наталия

49 років, рак, познайомиться з хлопцем у віці 35-55 років

Влада і дефіцити ліберального мислення

Наш співрозмовник — Анатолій Гальчинський — був одним із головних ідеологів ліберальних реформ, що проводилися в Україні з 1994-го по 2004 рік (у цей період він обіймав посаду радника президента Кучми з питань макроекономіки (1994—2005), очолюючи також раду Національного банку України (2000—2005) і Національний інститут стратегічних досліджень (2002—2005)).

Крім іншого, у розмові з експертом ми спробували з’ясувати, наскільки реальною є загроза встановлення жорсткого авторитаризму в Україні, з огляду на очевидну нинішню кризу ліберальних доктрин, що панували раніше, навіть у розвинених демократичних державах і, м’яко кажучи, не надто вражаючі успіхи відповідних реформ у нашій країні.

— Анатолію Степановичу, чи погоджуєтеся ви з тим, що ліберальні підходи в макроекономічній політиці розвинених держав, які повністю домінували раніше, нині переживають далеко не найкращі часи? Де причиною, а де наслідком і свідченням цього стала світова економічна криза 2008—2009 років, яка досі так і не завершилася. Питання не пусте, з огляду на далеко неоднозначне ставлення українського політикуму до ліберальної перспективи нашої держави.

 — Ви праві в тому, що є прямий взаємозв’язок між кризою 2008—2009 років і кризою лібералізму. Але йдеться в цьому випадку не про кризу лібералізму взагалі, а про кризу його конкретної історичної форми — неолібералізму, за лекалами якого в останні десятиліття вибудовувалася світова економіка. Неолібералізм справді вже відпрацював свій конструктивний ресурс, і нині на Заході крок за кроком демонтуються його підвалини. Криза 2008—2009 років істотно активізувала цей процес.

Та зміна функціональної форми — це завжди відображення не спаду, а, навпаки, життєвої сили відповідного процесу. Нині поступово затверджуються принципово нові, ще системно не сформовані постнеоліберальні фрагменти лібералізму.

Що ж до фундаментальних принципів лібералізму, які визначають його історичну значущість як «глобальної геокультури», то вони залишаються незмінними. Це насамперед визначення особистості як найвищої цінності, що має природну свободу, право свободи вибору, яке поєднується з особистою відповідальністю людини за себе та свої дії.

Лібералізм — це також право кожної людини на свою індивідуальність, право завжди залишатися самим собою і, нарешті, це рівність кожного з нас перед законом, суспільством і державою, якщо хочете, перед Богом. Протягом кількох століть західне суспільство розвивається цією траєкторією. Саме в цьому запорука його привабливості.

10

Коментарі

127.07.11, 01:03

Ряд дуже цікавих думок. Гальчинський хоч і був радником Кучми, проте не його вина, що той вирішив створити кланову модель економіки. те , що економічний лібералізм далеко не вичерпав своїх ресурсів - факт. Адже в України на сьогодні немає величезних запасів ресурсів для розподілу для впровадження лівої моделі. Ми надто відстаємо у ВВП. Тож єдиний варіант для початку економічних зрушеня - ліберально-податкове законодавство для швидкого набирання обсягів фінансових ресурсів максимально більшою кількістю активних у бізнесі громадян. Тобто становлення середнього класу - основи громадянського суспільства європейських країн.

    227.07.11, 09:06Відповідь на 1 від Росомон

    саме тому я й розмістив його інтерв"ю. Приємно, що у вас не забракло терпіння йог прочитати

      327.07.11, 11:53

        427.07.11, 22:20

        Дуже багато для мене не зрозумілих моментів щодо зв'язку економіки і лібералізму влади. Для себе зробила простий висновок - до фіга дармоїдів ми годуємо, які себе називають "слуги народу".