хочу сюди!
 

Альона

36 років, телець, познайомиться з хлопцем у віці 30-40 років

Цікаві і незвичні звичаї українського подружжя...


  

Ви чули про щорічні ярмарки на дівчат; про ідентифікацію жінки “не людиною”, можливість дружини отримати право голосу на громадських зборах, забравши його у свого ж чоловіка …? Минуле повсякдення українців рясніє всякими диковинками й цікавинками. Про деякі з тих, що побутували у подружньому житті українців, читайте тут.

1. Батьки домовилися – діти виконують

Наприкінці ХVІ ст. серед українців побутувала так звана “змова малолітніх”. Згідно з ним, батьки неповнолітніх дітей домовлялися про їхнє майбутнє одруження. Угода передбачала й розмір посагу/віна, а порушення її супроводжувалося значною матеріальною компенсацією.

2. Жінка робить – чоловік розплачується

Ще у ХVІІІ ст. чоловіків вважали відповідальними за поведінку своїх дружин, тому за порушення останніх карали саме їх (чоловіків).


Пимоненко М. Ідилія 4. Жінка – не людина

У бойків і гуцулів жінку не вважали рівноцінною чоловікові: вона повинна була йти чи їхати на возі позаду нього; йти пішки, коли чоловік їхав збоку на коні; тягар частіше всього несла жінка. Й досі де-не-де на Бойківщині можна зустріти наступну ідентифікацію: коли питають про стать дітей, то кажуть: “дівка чи дитина”; коли говорять про дорослих, то – “жінка чи людина”.

5. Право вибору на Полтавщині

На рубежі ХІХ-ХХ ст. дівчата Полтавщини та Чернігівщини мали юридичне право самі обирати чоловіка, без тиску батьків: вони могли звертатись до суду за дозволом на укладення шлюбу.

6. Поділ майна

Не зважаючи на становище жінки у сім’ї, вона завжди мала частину майна, яке належало виключно їй. Це була материзна – її весільний посаг, що міг включати не тільки “скриню” (одяг, рушники, хустки тощо), а й худобу та ґрунт.

7. Житлові питання

Частіше всього українська жінка переходила жити в дім до чоловіка.

8. Молодість проходила дуже швидко

Через постійне народження дітей, важку фізичну працю, уже в 30-35 років жінки виглядали старими, буквально “чорніли”.



Пимоненко М. З лісу 9.

Б’є – отже любить

Суспільство ХІХ – поч. ХХ ст. не засуджувало “повсякденне “обґрунтоване” насильство чоловіка над жінкою”.

10. Сімейні проблеми вирішували усією громадою

Бували випадки, коли громада передавала право участі у сільських зборах дружині, виявляючи таким чином зневагу до чоловіка-пияка чи марнотратника.

11. Про зраду

Позашлюбні стосунки чоловіка не були чимось надзвичайним. Натомість позашлюбні стосунки жінки одразу ж засуджувались. Проте й вони зустрічались, зокрема, на Наддніпрянщині наприкінці 1920-х рр. такі стосунки мали 7,8% селянок.

Джерело


7

Коментарі

127.04.22, 13:46

    227.04.22, 14:40

      327.04.22, 16:05Відповідь на 1 від Madam Fox

        427.04.22, 16:06Відповідь на 2 від GalinaKiev

        Сама здивувалася

          528.04.22, 01:13

          Во, бля!

            628.04.22, 09:22

            Насправді джерело:
            Кісь О. Подружні стосунки в українській селянській родині кінця ХІХ – початку ХХ століття // Українські жінки в горнилі модернізації. Харків

              728.04.22, 09:47Відповідь на 5 від bobakot

                828.04.22, 09:48Відповідь на 6 від ajnbybz

                Насправді джерело:
                Кісь О. Подружні стосунки в українській селянській родині кінця ХІХ – початку ХХ століття // Українські жінки в горнилі модернізації. Харків
                Знайшла з таким посиланням...

                  928.04.22, 11:02Відповідь на 8 від Голубка

                  Насправді джерело:
                  Кісь О. Подружні стосунки в українській селянській родині кінця ХІХ – початку ХХ століття // Українські жінки в горнилі модернізації. Харків
                  Знайшла з таким посиланням...
                  В неї нижче джерело вказане.

                    1029.04.22, 11:22

                    Б’є – отже любить - то кацапське

                      Сторінки:
                      1
                      2
                      попередня
                      наступна