хочу сюди!
 

Ліда

50 років, водолій, познайомиться з хлопцем у віці 46-56 років

Вітчизняні авто

Вирішив закрити гештальт — звіт-перелік автомобілів українського виробництва. Виношував таку енциклопедію більше 7 років, тому подумав, що тягнути далі нікуди. Все одно, рідкісні машини навряд чи десь вдасться сфоткати, та й розжитися новою інформацією теж складно. Тому в блогах на Дрімі і в ЖЖ вийшов неповний звіт, з того, що вдалося відзняти. А тут захотів все-таки охопити весь чи майже весь модельний ряд. Ну а для того, щоб це все було лакончно, зробив колажики з сфотографованого мною і з фоток з інтернету. Причому намагався диферінційовувати кольори, щоб було різноманіття. Фейсліфтинги і рестайлінги намагався не дуже розкладати (по ним й інформацію знайти важко), тому деякі автомобілі навмисно пропустив у цій підбірці.

Що можна вваджати вітчизняним автомобілем?
- Машину, розроблену і випущену в країні (для декого це єдиний критетій "вітчизняності").
- Ліцензійний повномасштабний випуск (автомобіль, розроблений закордоном).
- Дрібновузлове складання (CKD — complete knock-down): складання розібраних машинокомплектів (в тому числі, з використанням вітчизняних комплектуючих) зі зварюванням і фарбуванням кузовів.
- Великовузлове складання (SKD — semi knock-down): так зване "викруткове складання", доскладання готового автомобіля з повного машинокомплекту — наприклад, встановлення двигунів, акумуляторів, прикручування колес. Часто використовується для обходу мит і санкцій.

На мою думку, фактично вітчизняними можна назвати перші три категорії. SKD-складання можна вважати вітчизняним лише формально. А ви як вважаєте?

Радянське автомобілебудування не беру до розгляду (хоча там теж є "білі плями"). Однак і пострадянський період, що став історією, не менш захоплюючий.

Ну, що, поїхали?

Розпочну з вітчизняного у повному розумінні. З "Запорожців" і "Таврій" ЗАЗу. У них були рестайлінги: на ЗАЗ 968М в останні роки виробництва ставили дзеркала від "Таврії"; ЗАЗ 1102 "Таврії" після розпаду СРСР збирали без змін, однак після стоврення спільного підприємства з Daewoo, в 1998-му, корейці модернізували "Таврію", сімейство отримало назву "Таврія Нова". Автомобіль дещо змінився і зовні (передня панель, значок, стоп-сигнал на задній двері та спойлер — на люксових модифікаціях), і технічно.

Прикольна модифікація була у "Запорожця" — пікап. Спочатку його виготовляли для внутрішньозаводських потреб, але пізніше стали випускати для пересічних покупців. Задньомоторний пікап виявився незручним, тому випусти їх мало. Я бачив лише два.

На базі "Таврії" освоїли нові кузови: з 1994-го почали випускати універсал "Дана" (недовго, виробили мало, до 14000), а з 1999-го седан нотчбек "Славута" (зібрали 141 898 автомобілів). З 1993-го дрібними партіями, а з 1999-го у великих обсягах освоїли сімейство фургонів/пікапів 110550/110557. Також випускали вантажопасажирські та вантажні хетчбеки (з додатковим об'ємом).

У "Славути" був не лише інший кузов, а й капот. А ось пікапи випускались з капотами від "Таврій Нова" і "Славут". Також були відмінності в комплектаціях, які могли відрізнятись, наприклад, пофарбованими бамперами. Існували і модифікації.


Наступний етап — корейсько-китайські ліцензійні авто. Найвідомішим і наймасовішим є Lanos у різних кузовах — седан, 5-ти дверний хетчбек (читав, щл існували і тридверні хетчбеки, але їх була мізерна кількість), фугон (української розробки). Також існували два покоління, радше, рестайлінг: на седанах змінили багажник і задні ліхтарі. До того ж, Lanos в Україні випускали під різними брендами (Daewoo, Chevrolet, ZAZ) і різними назвами (Lanos, L-1300, Sens, Chance). Пояснювати причину ребрендінгів довго, тому просто знайте, що Ланос називали по-різному.

Спочатку Lanos збирали великовузловим методом на Іллічівському автозаводі, з китайських комплектів. Згодом почали паралельно випускати дрібновузливим методом на АвтоЗАЗі. Потім випуск повністю перенесли у Запоріжжя.
Протягом випуску сімейство Ланосів виготовляли у кузовах Т-100 і Т-150. А ще Ланоси пережили декілька(!) фейсліфтингів. Приблизно з 2007-го змінилась передня решітка, з 2012-го решітка знову змінилась, а з 2014-го ліхтарі поворотники переїхали з передніх крил на дзеркала, а бічний молдинг став встановлюватись на всі комплектації. Тоді ж у пікапів змінились виштамповки у задній частині кузова.

Sens і Lanos зовні не відрізняються. Головні відмінності — у двигуні (на Сенсах стояв мелітопольський мотор і КПП). Ну і перші Sens в базовій комплектації були біндішими.
Будки пікапів робили зі склопластику, тому Lanos Pick-up, переважно, фарбували у білий колір. Якщо ж автомобіль мав інший колір,будка була білою.

Chevrolet Aveo (що в першому поколінні називався Daewoo Kalos), який складали на ЗАЗі, зі збільшенням локалізації стали випускати під маркою ZAZ і назвали Vida. У 2014-му поворотники переїхали на дзеркала.
Під маркою ЗАЗ з 2012-го виготовляли як седани, так і хетчбеки. А з 2016-го стали виробляти фургон власної розробки.

Chery A13 або Chery Fulwin 2, складений в Україні, отримав назву Forza. Випускався у двох кузовах — нотчбек і хетчбек. Випуск тривав недовго і це були найдорожчі ЗАЗи.

Daewoo Leganza складали в Іллічівську великовузловим методом. Там ще складали Nubira, але даних про нього не вдалося знайти.







До АвтоЗАЗу повернемось наприкінці цього посту, а на черзі ще один вітчизняний виробник — ЛуАЗ. Модель 1302 є продовженням 969М, від якого відрізнялась двигуном від "Таврії". Виготовили їх небагато — 1865 штук. Мала дрібносерійну модифікацію — вантажівка 13021 (випустили не більше 200 шт.).

ЛуАЗ 1301 повинен був стати наступною основною моделлю міні-позашляховика, але через довгий строк проектування нова розробка морально застаріла. До того ж, на ЛуАЗі визнали більш вигідним великовузлове складання імпортних машин. За деякими даними зробили дослідну партію з 43-х екземплярів даної моделі.

Chery Amulet, що є модернізованим SEAT Toledo першого покоління, Виготовляли на Іллічівському автоскладальному заводі методом великовузлового складання до 2011 року.

Dacia Solenza рік чи два доскладали великовузловою технологією на ЗАЗі. У автомобільних журналах були тести автомобіля української локалізації.

Багато моделей фірми Geely складали великовузловим методом на Кременчуцькому автоскладальному заводі (не плутати з КрАЗом). У своєму переліку представив лише одну модель — MK. Крім неї складали MK-2, CK, CK-2, FC).

Hyundai вітчизняної локалізації були представлені кількома моделями. Tucson (у повнопривідниій і монопривідній версіях) складали великовузловим (2006-2010) на ЛуАЗі і дрібновузловим (2008-2013) методом на заводі "Богдан" в Черкасах.

Hyundai Accent також складали великовузловим і дрібновузловим способом. Випускала корпорація "Богдан".

Hyundai Elantra XD з 2009 по 2011 складали дрібновузловим методом, там же, де й інші Hyundai.





Opel Astra G / Astra Classic виготовлявся дрібновузловим методом на ЗАЗі. З 2004-го по 2009-й (десь загубив статистику, але, по-моєму, їх зробили понад 39 тисяч). Наступне покоління теж складали, але "викрутковим" методом. Від європейської версії українська відрізнялась підвищеним дорожнім просвітом.

Chevrolet Tacima (в дівоцтві — Daewoo Tacuma) виробляли великовузловим складанням до 2009 року.

Інші моделі Chevrolet — великовузлове складання.

JAC J5 з кінця 2013 по лютий 2014 робили дрібновузловим складанням на заводі "Богдан". Встигли випустити лише 418 одиниць.



В Україні навіть доскладали Мерседеси (Е-клас і ML). Правда, це було великовузлове складання (на ЗАЗі) і зібрали їх не більше 200 шт.

KIA збирались великовузловим способом на ЛуАЗі. Cerato, Magentis II, Sorento збирали до 2009-го, Cee'd до 2009-го на ЛуАЗі, а з того ж року виробництво розпочали на ЗАЗі. Carnival складали до 2008-го, а друге покоління Sportage — до 2010-го.

Віднедавна на ЗАЗі великовузловим методом з російських машинокоплектів (ось де зрада!) почали складати Rio і хетчбек кросовер на його базі Rio X.



Ssang-Yong дивного дизайну складали на Кременчуцькому автоскладальному заводі великовузловим методом.

Skoda випускались і випускаються на заводі "Єврокар" у Закарпатті. Octavia (седан і універсал) робили спочатку великовузловим, а потім, дрібновузловим методом. Всього було вироблено 43485 шт. Після появи другого покоління авто перейменували в Octavia Tour.

Fabia першого покоління тех склали багато (до 40 тис. шт.). В основному, це були хетчбеки. Хоча також випускали седан і універсал.



Fabia наступних поколінь у різних кузовах (хетчбек і універсал), як до- , так і після рестайлінгів продовжили виробничу програму "Єврокару".

Пізніше до них доєднався Roomster, який мав передню частину (бампер, фари, капот, облицювання, передні віконні стійки), як у Fabia 2-го покоління і проходив аналогічний рестайлінг. Головна відмінність була в кабіні (кузові).

Представницький різних поколінь Superb також складали на Єврокарі.

Випускали сімейство компактних бюджетних Rapid і Spaceback, які мали однаковий дизайн і відрізнялись лише типом кузову.

Потім на складальний конвеєр став кросовер-позашляховик Karoq.

Octavia другого покоління в усіх кузовах (седан і універсал) складали великовузловим способом. Причому модельний ряд поповнила кросоверна модифікація Scout.

Після фейсліфтингу друге покоління також складали.

Третє покоління Octavia у дорестайлі і після рестайлінгу теж складали. В тому числі, "заряджену" модифікацію RS, що зовні відрізнялась бамперами, решіткою без хрому і заднім спойлером.
Три моделі Great Wall складали великовузловим методом на КрАСЗ. Зокрема, пікап Wingle 3. Що цікаво, одне з наступних поколінь цієї моделі взяли за основу для військового позашляховика пікапу Богдан 2351, який є переробленим готовим пікапом Great Wall Wingle 5.

На "Єврокарі" складали великовузловим методом Фольксвагени. Наприклад, моделі Passat (поколіня В6) і Bora.

На черкаському заводі "Богдан" з 2005-го року (під власною маркою з 2009 року — переважно для експорту в Росію) випускали російські ВАЗи сімейства 2110: седан 2110, універсал 2111, а також універсал-кросовер Богдан 2111 Cross і фургон Богдан 2310 з вантажною автівкою Богдан 2312 (ці три моделі власної розробки). В незначних кількостях випускали 5-ти дверний хетчбек ВАЗ 2112, який випускали для українського ринку.
Фургонів 2310 випустили більше 1500 шт. Вони мали будку зі склопластику.

В 2012-му провели рестайлінг. Автомобілі отримали нові передні бампери і решітки облицювання.



В Україні складали багато російських машин. На Київському авторемонтному заводі №5 дозбирали Москвичі сімейства 2141 і складали рідкісну вантажопасажирську (універсал з високим дахом) модифікацію 2901, яку пощастило побачити у ресталінговій версії. Зустрічав інформацію, що Москвич 2901 складали лише у Києві. Потом машини відправляли назад, до Росії. Виготовили їх не більше 700 екземплярів. Причому і Москвич 2141, і 2901 на КаРЗі випускали як в дорестайлінговому, так і в післярестайлінговому вигляді. Тому у моєму переліку 2901 дорестайлінговий, а базовий, 2141 — в рестайлінгу.

В одній з колишніх адмінбудівель заводу, що була закинутою, навіть вдалося полазити.

ІЖ-2717-90 — суто українська модифікація. Її виготовляли на ЛуАЗі, переробляючи вантажний фургон ІЖ-2717 у вантажопасажирський (замінювали задні дверцята, прорізали віконечка і ставили сидіння в будці).

На КрАЗі складали Iveco: вантажівки і малотонажні вантажні фургони Iveco TurboDaily 35Е10V і  TurboDaily 49E10V, а також пасажирську модифікацію TurboDaily A40E10 (на картинці). Мікроавтобуси випускали до- і після фейсліфтингу (відрізнялись решіткою радіатора). Виготовляли їх недовго — не витримали конкуренції з більш дешевими "Газельками".

"Волги" складали на декількох підприємстах. Зокрема, на "КримАвтоГАЗ" випускали "перехідний" ГАЗ 31029-330 і ГАЗ 3110. Там їх складали великовузловим методом і створювали такі модифкації, яких не було на Росії. Наприклад, люксова версія 3110 з заводським тюнінгом у вигляді бампера. Також на "Волги" встановлювали двигуни Toyota і Rover.

В Криму також складали бортові і вантажопасажирські "Газельки" (дорестайлінгові та дорестайлінгові після фейсліфтингу в 2000-му.

Але найбільше складали ВАЗів. "Класику" 2106, 2107 і 21043 випускали на декількох заводах. Їх доскладали на ЛуАЗі, "Богдані", "Анто-Рус", КрАСЗ.







На ЛуАЗі виготовляли "Ніви" з карбюраторним (ВАЗ 21213) та інжекторним (ВАЗ 23214) двигунами.

ВАЗ 21093 і 21099 складали з 2001 року великовузловим методом на ЛуАЗі, а з 2003-го доібновузловим (!) на ЗАЗі. До 2007-го їх випускали з високою панеллю приладів і двигуном від ВАЗ 2111, а з 2007-го вони отримали євросалон і двигун від "Калини".

Віднедавна на ЗАЗі відновили складання (тепер вже — великовузловим методом) майже всього модельного ряду ВАЗ. Пишуть, що перемовини про складання велись з Renault, а не ВАЗом, але від цього зрада не зменшилась.

Renault Arkana теж зрада-зрадою, бо це модель, спеціально розроблена для Росії і випускається лише у Росії. Яка локалізація в Україні?


Ось такі авто виробляли в Україні. Перелік не повний, але й так вистачить.
Тепер можете розказувати про суто вітчизняні модифікації і версії. І взагалі, дізнались більше про історію сучасного українського автопрому.
6

Коментарі

120.12.21, 18:01

спасибо, столько информации! даже и не думала, что у нас такое разнообразие, хотелось бы и качество конечно и дизайн у некоторых ну вообще никуда. А вы что о качестве думаете?

    220.12.21, 18:49Відповідь на 1 від Кат*Ери*На

    спасибо, столько информации! даже и не думала, что у нас такое разнообразие, хотелось бы и качество конечно и дизайн у некоторых ну вообще никуда. А вы что о качестве думаете?Дизайн автомобілів власної розробки застарілий, бо в Радянському Союзі нові машини запускали у виробництво з запізненням.

    Про якість пишуть різне. Відгуки протирічні. До того ж, одна й та сама модель може бути якісною, а комусь може дістатись брак. Хтось взагалі ставиться з упередженням.
    Я вважаю, що якість не повинна сильно відрізнятись.

      320.12.21, 18:53Відповідь на 2 від Makcімаліст

      спасибо, столько информации! даже и не думала, что у нас такое разнообразие, хотелось бы и качество конечно и дизайн у некоторых ну вообще никуда. А вы что о качестве думаете?Дизайн автомобілів власної розробки застарілий, бо в Радянському Союзі нові машини запускали у виробництво з запізненням.

      Про якість пишуть різне. Відгуки протирічні. До того ж, одна й та сама модель може бути якісною, а комусь може дістатись брак. Хтось взагалі ставиться з упередженням.
      Я вважаю, що якість не повинна сильно відрізнятись.
      обидно,что наше производство так кульгает в качестве. Вот бы нам выпускать качественный продукт в этой отрасли! так хочется признания на мировом автомобильном рынке

        420.12.21, 19:51

          521.12.21, 11:08

          Багато піни навколо того факту, що вітчизняної автівки Україна поки не має. Виняток - випадкові 43 нові луази - лише підтверджує факт.
          Може це і правильно. На ринку автівок із ДВЗ нема чого пирхатися. Вже давно.
          Доцільніше розробляти електрички, гібриди, водневі та інші новітні типи автотранспорту.

            621.12.21, 13:20Відповідь на 3 від Кат*Ери*На

            обидно,что наше производство так кульгает в качестве. Вот бы нам выпускать качественный продукт в этой отрасли! так хочется признания на мировом автомобильном рынкеДля того потрібно, щоб сировина була вітчизняною і необхідний більший ринок збуту.

              721.12.21, 13:21Відповідь на 5 від Lulu

              Доцільніше розробляти електрички, гібриди, водневі та інші новітні типи автотранспорту.Далі прототипів справа не йде.

                821.12.21, 15:22

                нічого в автівках не розумію, у тата був ЗАЗ 968 - з "кишенями" по боках - в цій колекції такого нема

                  922.12.21, 20:44Відповідь на 8 від яНат

                  нічого в автівках не розумію, у тата був ЗАЗ 968 - з "кишенями" по боках - в цій колекції такого немаВ цій колекції лише сучасні машини, вироблені після відновлення незалежності.

                    1022.12.21, 21:52Відповідь на 9 від Makcімаліст

                    нічого в автівках не розумію, у тата був ЗАЗ 968 - з "кишенями" по боках - в цій колекції такого немаВ цій колекції лише сучасні машини, вироблені після відновлення незалежності.ааа, зрозуміло)

                      Сторінки:
                      1
                      2
                      попередня
                      наступна