хочу сюди!
 

Інна

48 років, риби, познайомиться з хлопцем у віці 38-48 років

Велика монгольська імперія?

  • 23.04.26, 08:48
Отже, підведемо підсумок. Моя думка (вона лише моя) така: Велика МОНГОЛЬСЬКА імперія — це фейк, міф. Кочівники не можуть створити не те що імперію, а навіть примітивну державу. Кажуть, що Чингісхан мріяв дійти до «останнього моря». Скажіть, будь ласка, як може людина мріяти про те, чого вона ніколи не бачила, більше того — мріяти про існування того, про що вона навіть не може підозрювати! Звідки неграмотний кочівник, який ніколи не покидав степу, міг дізнатися про існування моря, більше того — дізнатися, що море є «першим», і відповідно «останнім»? Десь я вичитав (убийте, не пам’ятаю де, пам’ятаю лише, що стаття була написана черговим «доктором професорських наук»), що у Чингісхана, виявляється, була карта «всесвіту», а точніше Євразії, на якій і були показані всі моря — океани, ріки і гори… Господи! Та цей прохвесор хоч уявляє, яка це праця — складати карту, і що як мінімум для цього потрібно? А потрібно для цього як мінімум 3 речі — компас, секстант і хронометр (нічого з переліченого в ті часи не існувало, ну максимум компас), крім цього — купа часу і море кваліфікованих помічників. А якщо ця карта — спадщина «давніших цивілізацій», то як вона потрапила до кочівника, і як той зрозумів, що реально у нього в руках?
Підемо далі. «За кілька років монгольська армія, миттєво переймаючи всі досягнення тактики, військової техніки й технології у своїх противників…» Ага, зараз! Неграмотні кочівники одразу навчилися стріляти бойовими ракетами…
Хто служив в армії, той у цирку не сміється! Хто служив, той знає, що хлопців, призваних із гірських кишлаків — аулів до складної техніки на гарматний постріл не допускали, бо наслідки незворотні. При тому, що ці хлопці мали такі самі атестати про середню освіту, як і всі інші. А тут кочівники — та за кілька років… ну не смішіть.
До «останнього моря»… От наказав Чингісхан, і вони пішли. Навіщо? А наказав вождь — от і пішли. Ну от накаже вам мер, або навіть цілий президент, усе кинути і кудись іти — і що, ви підете? Сумніваюся. Якщо народ кудись зривається з насиджених місць, значить на те є об’єктивна причина (похолодання, посуха чи ще щось), а просто так, бо цар наказав — то навряд чи.
І ще ось що: у монголів немає імені Чингіс, таке ім’я є у тюрків (для ясності я так називаю всі тюркомовні народи — татар, турків, туркменів, узбеків, якутів, киргизів, казахів тощо).
У монголів немає титулу хан, він є лише у тюрків і в перекладі означає «владика». У монгольській мові немає слова «орда», у перекладі з тюркської воно означає «армія, організоване військо». Не вірите? У Казахстані є славне місто Кизилорда, свою назву воно отримало у 1925 році, до цього називалося інакше, а названо на честь Червоної Армії. Кизил Армія, Червона Орда.
Чи був у реальності такий чоловік Чингісхан? Швидше за все, був. Чи був він монголом? Нізащо і ніколи. Уууу, дилетант! Закричать ревнителі «нетлінки». Його звали Темуджин, а ім’я Чингісхан він прийняв у пам’ять про переможеного татарського хана на знак поваги до противника. Добре, поставимо питання інакше: а ви знаєте, що т. Сталін у червні 1945 р. наказав іменувати себе фюрером Адольфом Алоїзовичем Муссоліні? На знак поваги. Маячня, дурниця, такого не було і бути не могло! Знову заволають «ревнителі» — і будуть праві. А Темуджин? Було, було! Так ким же він був? Тюрком, і ніким іншим. Чи був він кочівником? Дуже навряд чи. Швидше за все, він був досить освіченим тюрком, а освіту він міг отримати лише в місті. Міста в Середній Азії були. Причому досить великі і розвинені у сенсі науки та освіти. Тоді все сходиться. Освічена людина, до того ж талановитий полководець і адміністратор цілком могла закласти основу імперії (звісно не в тих розмірах, як пишуть «професори», але все ж таки).
Не зрозуміло мені лише одне, і для себе я пояснення не знаходжу такому факту: держава, заснована Чингісханом, називалася Золота Орда. ЗОЛОТА ОРДА. Одне слово слов’янське, інше — тюркське. Чому так? Не знаю. Орда — армія. Держава, названа армією? Дивно, незрозуміло, принаймні мені.
8

Коментарі

123.04.26, 09:17

Забавно. Ну что ж. Приступим обсуждать.
Монголо-татарське іго — це історичний парадокс, де Чингісхан фактично знищив татар як політичну силу, але їхнє гучне ім'я «приклеїлося» до його імперії через звичку сусідів називати всіх степовиків «татарами» та подальше розчинення нечисленних монголів у величезному тюркському морі.
Так же появились "крымские татары" - "коренные".

    223.04.26, 09:24

    Сами монголы называли это государство Улус Джучи.
    «Золотой Ордой» (Алтын Орда) её стали называть позже. «Алтын» — золото (тюркское), «Орда» — ставка/дворец. Летописцы Руси просто перевели первое слово на свой язык. Никакой мистики, обычный перевод.
    Возвращаюсь в Будапешт. Это столица государства Magyarorszаg (страна мадьяр), а не угорщина или венгрия.
    От того, что у нас в Украине что то как то назвали, это не значит, что оно так и есть на самом деле для других.
    И перелетаем в Чехию. Ovoce (Овочі) — це фрукти. Pаdlo (Падло) — це не погана людина, а всього лише весло.

      323.04.26, 09:24Відповідь на 2 від The Martian

      Ну і «вишенька на торті» — слово Sukat (Шукат). В українській (і польській) це «шукати», а в чеській це дуже грубе сленгове слово, що означає займатися сексом. Тому ніколи не кажи в Празі: «Я шукаю свою жінку», бо на тебе подивляться дуже дивно!

        423.04.26, 09:52

        Нуу,шукати жінку в любому прояві сленг чи не сленг,це нормально для всіх крім затягнутого,високодуховного совка))А от пам'ятати і розповідати про розміри хуїв співслужбовців які ти досі бачив у своїх вісмутовських снах з 1976 і напинати хустку типу щоб не чути шахедів у запоріжжі це багато про що каже.І б навіть гей це,в принципі,особиста справа нікого то не повинно турбувати але ти вісмут-старий підарас,когось звинувачуєш у аморальності від "шукаю жінку" до латентного старого запорізького гамадріла з запоріжжя)Стули свій писок і пиздуй підмітати яку площу фестівальну чи що,зроби яку користь іждєвєнєц

          523.04.26, 10:08

          казахи - тюрки , скоріш за все потрібно досліджувати історичні періоди формування казахів і монголів як самобутніх етносів, іх взаємовідносин. Чингіз - ім'я поширене в центральній азіі , Азербайджан, Киргизія, ... Справжнє ім' я Тимуджин таки монгольське, а от що стало поштовхом для перейменування ? Скоріш за все його армія була і з тюрків і з монголів тому Чингіз Хан --- Чингісхан, щоб не образити ні тих ні інших.

            623.04.26, 10:27Відповідь на 3 від The Martian

            Багато слів ми кажемо так, як нам зручно і зрозуміло, а дуже часто в інших країнах вони звучать зовсім по іншому, або звучать так само, але мають інше значення, будучи у Польщі не задумайте спитати у жінок спічки, бо по польські пічка це лайлива, груба назва жіночого статевого органу

              723.04.26, 10:33Відповідь на 5 від Mr_Mister

              Так, але у монголів імені Чингіз нема від слова зовсім

                823.04.26, 10:38Відповідь на 1 від The Martian

                Тюркомовні народи, їх багато. Так зараз московити хочуть усіх слов'ян записати в руськіє

                  923.04.26, 10:46Відповідь на 7 від Тарас Музичук

                  Так, але у монголів імені Чингіз нема від слова зовсімИмя у монголов Чингис, а не -гиз. И оно сейас очень популярно, но уже post factum.
                  Что касается хана, то его имя Тэмуджин. И на украинском тоже.
                  Чингисхан — это титул, а не личное имя. Если проводить аналогии с другими правителями, то это работает примерно так же, как Август (почетный титул) для Октавиана или Царь для Ивана Грозного.
                  Я всегда думал что Август, например, это имя и от него- месяц. Но у римлян это был титул! На латыни Augustus означает «возвеличенный божеством», «священный» или «почитаемый».

                    1023.04.26, 10:50Відповідь на 8 від Тарас Музичук

                    Тюркомовні народи, їх багато. Так зараз московити хочуть усіх слов'ян записати в руськієЭто маячня. Как раз тут там все россияне со времён Ломоносова. И потому до сих пор в Украине всех русских называют россиянами). Хотя там русские это как сталевары среди металлургов. А это пошло на наших землях под властью Польши. Были подданные Польши и враги - россияне.

                      Сторінки:
                      1
                      2
                      3
                      4
                      5
                      6
                      7
                      8
                      11
                      попередня
                      наступна