Всім, хто верещав "майдан геть!", присвячується....


Всім, хто верещав "майдан геть!", присвячується....

Igor Lutsenko
На смерть Майдану-2
Я набагато більше побоююсь влади, котра тітушками, «комунальниками в бронежилетах» і Беркутом 2.0 зачистила Майдан, аніж усіх феесбешників та безхатченків, котрих теоретично можна було б уявити у наметах на головні площі. 
Система, котра прибрала таких небезпечних бомжів з Майдану, показала, що вона лишилася тупою, жорсткою і здатною діяти силою у незаконний спосіб. Переговори, опора на суспільство, довіра – це не її шлях. 
Частково ми мали у центрі клоаку, але спосіб, яким влада позбавилася від цієї клоаки – це свідчення, що гниль все ще панує над країною, гниль набагато гірша, ніж будь-що, що ворушиться у наметах.
Гниль, яку нам ще (знову) треба буде видалити.
Порадували лише окремі підрозділи МВС, що повелися достойно. 
Безумовно, винуваті ми всі, майданів ці, що допустили це. І те, що Майдан місцями перетворився у антимайдан, і що влада сили не перетворилася на владу правди. Ми виявилися неготовими до цієї несподіваної революції – ми лише трималися з усіх сил, і вистояли, не заплямувавши себе убивством і терором.
Я раніше пропонував шлях – знайти конструктивну частину майданівців, авторитетних екс-лідерів Майдану та адекватну частину тих, хто працює там зараз, і, спираючись на неї, витіснити маргінальний елемент. Виявилося, що адекватних переговірників у сьогоднішній владі ще менше, ніж на вчорашньому Майдані.
Я пропонував витіснити бомжатню, чітко усвідомлюючи, що ми будемо робити з Майданом далі. Але над майбутнім ніхто й не думав працювати, вирішили повернутися в минуле.
Що буде далі - тепер уже видно. Зросте і так величезна популяція незаконних генделиків, котрими заставлено Майдан, людей витіснять з центральної площі міста в угоду автомобілям. За Майдан з генделиками і майбахами на тротуарах – ось за що воював новітній «Беркут» з бомжами та хуліганами.
У цій війні постраждали мобілізаційні намети добровольчих частин, що зараз воюють у АТО – сумніваюся, що їм надана можливість для роботи деінде.
Я не раджу киянам радіти, що Майдан очищено. Нашою нездатністю самостійно розчистити Майдан скористалися ті, кого треба було зачистити у першу чергу. 
Владу в країні не очищено, тому скоро, дуже скоро ця влада прийде за вами – у образі ментів, що кришують ларьки, тітушок, що (тепер уже з автоматами) захищають незаконні забудови і захоплюють медичні заклади, у вигляді повного спектру інших бісів і демонів, котрі так нам приїлися за попередні роки. Пекло повертається, зараз воно робить розминку на Майдані, завтра звично візьметься за вас.
Одна надія – що вітер змін все ще дме у вітрила, і наша історія прискорюється.


А це слова патріота, який пройшов податковий майдан, учасник Врадієвської ходи і був весь час на майдані:

Василь Любарец

Які ж вони маленькі і нещасні в своему баченні (!?) щоб СВЯТИНЮ України – МАЙДАН – перетворити в «проезжую часть»… А до того ж ще і лукаві, мовляв МАЙДАН має залишатися в серцях… Чим себе і видають – якби МАЙДАН залишався в їх серцях, у них навіть думки б не виникло його знищувати…
А що сталося?
Починаючи з 22 лютого, як тільки задниці (самий чутливий орган наших керманичів) відчули комфорт владних крісел, вони почали МАЙДАН знищувати, закачуючи туди повій, моральних уродів, ті тушок, алкоголь і наркотики не міряно…
Далі більше… Замість того, щоб створити «добровольчий штрафбат» із верховної ради та їх отприсків-мажорів та послати на схід…, вони, маніпулюючи патріотичними почуттями кращих синів українського народу, підкупом сотників і брехнею, знищують МАЙДАН фізично – кидають його під кулі і «град» путіна (свого побратима по нещастю, бо МАЙДАН і йому став кісткою в горлі)…
На 9 липня в інформаційному просторі (подивіться в що перетворився тільки 5-й канал) був створений імідж МАЙДАНУ, як соціального непотребу…, і , ті, хто вибирав із Порошенка і Кличко собі пана, а не слуг, сповнені ентузіазму, прибрали МАЙДАН… Рука цих рабів не здригнулася навіть перед банером та меморіальними плитами «НЕБЕСНОЇ СОТНІ»…
Ну що ж, молодці! Самі і зачистили той непотріб, яким накачали МАЙДАН… 
А МАЙДАН стоїть і стояти буде, бо це СВЯТИНЯ УКРАЇНИ і він ВІЧНИЙ – MaydayForever !!! 
Панове ГРОМАДЯНИ, самі знайте і іншим передайте... 22 листопада, в день СВОБОДИ, знову всі виходимо на МАЙДАН і в один день все вирішуємо! 
СЛАВА УКРАЇНІ!

Хроніка подій на майдані вночі 08.08.2014

Це я перетягнула теж з фесбука.

Lidi Ya

Будет обновляться

С одного из куполов Спильно снят тент, второй стоит как был. Как только мы разместились в открытом куполе пришли люди, принесли печеньку.
Из грузовичка разгружаются шины...
Сейчас кстати девятый месяц с начала Майдана, срок появления результата. 
По поводу того , что алкотрешмайдан изжил себя - еще более изжила идея комунальщиков в бронежилетах, которым все можно. Вместо того, чтобы хоть попытаться убрать Майдан цивилизованным путем, договорами, социологами, психологическими службами, власть применила проверенное: провокации, комунальщиков в бронежилетах, автозаки.
Руководит всем представитель партии Батькивщина пан Емец. 
Основная ударная сила утром была Киев1, батальон Левый берег, бывшая 17 сотня. Руководил пан Медведь, при поддержке пана Емца из партии Батькивщина. Говорят, Киев1 и Левый Берег взяли за ж при попытке рейдерского захвата, чьей то собственности, и в качестве искупления поставили задачу зачистки. 
Киев2, который пытались натравить на палатки отказался выполнять приказ. Преклонили колено перед Небесной Сотней, спели гимн и отступили. 
Медведь получил кирпичом. 
Зато Майдан разжился 4-мя грузовиками, двумя кранами и автобусом ПАЗ...
Я в это время делала маникюр. 
Только что зачищен Михайловский, задержаны Йосып, Большой. 
На Банковой пожарные машины. Что то грохнуло.
Свет гаснет.
Несколько десятков человек уже арестовано. 
Ждем месива наподобие 18-го...

Каждый готовится как умеет.
Я стараюсь запомниться молодой и красивой, Миша творит магию из картонной каробки. 
Саурон снова бросил нам перчатку...

00:30
Апдейт. На сцене молитва, по Майдану шарится медведевская Нарния и следователи разных РОВД.

01:00 по инсайдерской инфе работникам СБУ выдали резиновые и боевые пули. Причина из захода на Майдан - нахождение здесь техники, которую нужно якобы отсюда вывезти.

1:04 Подошел сотрудник Красного Креста, говорят, что милиция готовится, и просят разместить раненых в оставшемсякуполе. Мы согласны.

срим1

http://www.ustream.tv/recorded/51054482

2:10 нужно еще 4 человека для флешмоба. На сцене снова молитва. Раньше молитва была или каждый час или во во время атаки. Высаживает чуть чуть

2.50 наладили прямую трансляцию угол институтской и крещатика
Www.Spilno.tv/uk
Работают глушилки. Приходится перегружать планшет чуть ли не раз в пять минут

стрим 2

http://www.ustream.tv/recorded/51057456

6:00 не дождавжись штурма засыпаем.

10:00 На данный момент на Майдане группки крепких мужиков в камуфляже и гражданской одежде, которые о чем то переговариваются...
Под сценой спорит толпа пенсионеров. 
Проходят люди на работу и туристы.
Бомжи урулили, думаю, еще с вечера, как только число вооруженных людей в автобусах на смежных улицах превысило число майдановцев внутри баррикад. 
Можно признать, что Вкличко удалось очистить Майдан, и даже вдохнуть в него новую жизнь.

Про майдан

Останнім часом дуже багато постів з приводу доцільності існування майдану. Не можу промовчати. Моя думка така: майдан, як козацька січ. І там не завжди приваблива картинка, яка милує жіноче око. Там є усіляка публіка, але Майдан виконує основну функцію - протест проти незміненої олігархічної влади! Люстрацію не проведено! Винні у вбивствах не покарані. Ці покидьки і досі займають високі посади. Спротив громадськості не вичерпаний. Про який розгін може йти мова? У нас що воєнний стан оголошено? Ні? То тоді я розцінюю дії Кличка і прокурора, як злочинні. Методи застосовуються як при Януковичу в листопаді 2013 року. Кричать про палатки алкашів, а підпалили палатку ГО "Спротив". Це як розцінювати? І ще. Я особисто знайома з Миколою Бондарем. Знаю його як чесного, добропорядного громадянина, (в мирний час займався підприємницькою діяльністю).  З першого дня перебував на майдані. І якщо він вважає за потрібне і зараз перебувати на майдані - значить в цьому є сенс. 
У фейсбуці натрапила на такий пост, який доповнює мої думки:

Тупые приверженцы методов Кличка-Пидорошенка-Януковича! ЧИТАЙТЕ! ДУМАЙТЕ!
Существует много организаций на базе майдана: Громадський Сектор, Координацийна Рада, Рада Сотникив, там есть общественники, занимающиеся люстрацией, самоуправлением, судами, они пишут законы, тыкают власти по поводу коррупции, саботажа, предательства в армии и т.д. И это естественно не может нравится. Там есть некий элемент в виде тихарей и провокаторов, криминал. Но ведь с криминалом там не борются, а именно со всем майданом! а есть ещё бесплатный прессцентр - где, кроме как там вы можете оповестить прессу БЕСПЛАТНО? Или бомжей вы накормили и создали им за городом гетто-условия, чтоб не путались у Вас гламурных пидоров под ногами? Или велосипед вы можете бесплатно починить где-то в другом месте, как ни на майдане в велоферме?


Марина Миронюк:
"Тільки що повернулась з майдану.
Після того, як я на власні очі бачила все що там відбувалось, інтервью кличка на першому каналі стало не просто розчаруванням, він брехав не гірше кісєльова. Кличко - іуда нашого часу. Склалось враження, що за останні місяці, коли влада всіляко намагалась утопити майдан у брехні, вони самі повірили в те, що на майдані алкаші, бомжі і злочінці. Стосовно сьогоднішніх подій.
На сьогодні було заплановано зустріч адміністряації КМДА та ради майдану, для обговорення ситуації. До речі: з того часу як кличка обрали мером, він жодного разу не прийшов на майдан, мотивуючи це дуже просто - є купа чиновників, от нехай вони і ходять (перефразую: не царское это дело). Майданівці були дуже здивовані, це нічого не сказати, появою зранку комунальнників у супроводі батальйонів Київ-1 і Київ-2. Не менше здивування викликали особи "комунальників". За місяці стояння на майдані морди беркутівців запам'ятались не погано, а під помаранчевими жилетами комунальників добре проглядали бронежилети. Беркут довго розмовляти не вміє, мабуть бракує словарного запасу, тому вони майже одразу почали просто перевертати намети. Майданівці спробували захистити своє майно, у відповідь отримали пару шумавих гранат, які навмисне намагалися кинути як можна ближче до спвробітників ЗМІ, що на той момент вже були на майдані. А далі пішла жара: "комунальники" просто палили намети, майданівці запалили шини, батальйон Київ-1 стріляв з травматів по майданівцям, майданівці вхопили бруківку і дали відсіч. Батальйон Київ-1 випішив, що своя шкура дорожча за якийсь парад президента і ретирувався....от така от х@ня, малята...
А для тих хто кричить, що немає там вже людей із старого майдану: мене знову пригріли і нароїли смачною кавою ті самі люди, що й в ніч з 18 на 19 лютого...І всі хто хоче поливати брудом Майдан можуть одразу йти в ЖОПУ!
P.S.на цей раз хлопці витовкали мене з Майдану, бо готуються до силової зачистки. На час мого відїзду Майдан був оточений ментами з усіх боків: Інститутська, Михайлівська, Городецького і т.д....На Михайлівській площі бачила цю свору на власні очі. І на додачу: на даний момент Майдан - тил добровольчих батальйонів, паплюжачі Майдан, влада замовчує скільки допомоги відправляється з Майдану на схід в зону АТО.
Ах да, забула подякувати кличку за спалені намети з касками, бронежилетами та медикаментами, які повинні були завтра відправити нашим солдатам."(ц)

Алла Яворська: "Переговори з Майданом.
Влада: Майдан повинен розійтись. Там бомжі, які своїм штином заважають пахнущім киянам і Кличку зокрема.
Майдан: Ви знайшли і посадили вбивць Небесної сотні.
Влада: Ми работаєм над тим. Є підозра, що то все Янукович. А у вас зато люди бухають прямо на Майдані!
Майдан: Ви провели люстрацію? Звільнили і посадили хабарників?
Влада: Не на часі. Зараз війна. Кожен бувший в команді Януковича нам зараз потрібен. А у вас зато хлопці в бронежилетах сидять в Києві. Могли б поїхати на війну! Ми ж не можемо покинути кабінетів. А їм ітак нема що робити.
Майдан: Ви розігнали те кодло під назвою Верховна Рада, які приймали закони 16 січня і безсоромно крали бюджет.
Влада: Ми не можемо їх так просто розігнати. То ж поважні люди! Ви не дивіться, що вони кричали забрати в України Крим і просили Путіна ввести війська. А у вас зато на Майдані є зброя і хлопці ходять в шльопанцях зі шкарпетками!
Майдан: Коротше, йдіть вирішувати ці три питання, потім прийдете - поговоримо.
Влада: Екстремісти!!! Камунальщики!!! Міліція!!! Терміново зачистити Майдан!!! В них там бомжі і неадеквати!!! Київ-1!!! Київ-2!!! Київ-двайсітьп'ять!!! На допомогу!!!!
А тим часом Кличко отримав субсидії на "супірстолицю Київ" в розмірі 1,8 млрд.грн.(еквівалент 211 тисяч бронежилетів за ціною 8500 гривень). Субсидії переважно безконтрольні. Субсидію надано з ПДВ, яке заплатили і ті майданівці, які все ще вимагають змін."(ц)

127 551 грн – ціна вирубки в заказнику Іванівський.

127 551 грн – ціна вирубки в заказнику Іванівський.

 

Однією з найбільш скандальних природоохоронних  історій 2013 року була вирубка лісу в заказнику Іванівський на Тернопільщині. Природоохоронці з багатьох областей долучились до боротьби проти прокладання гірськолижної траси через заказник. Вирубка розпочалась 7 вересня 2013 року і відразу привернула увагу активістів[1].

Почалося все з того, що зі створеної ще у 1985 році лижеролерної траси товариства в жовтні 2012 р. було виділено в приватну власність 15 ділянок по 0,1 га кожний. Це обурило спортсменів, у відповідь на що було прийнято рішення спорудити нову трасу – причому, у відповідності із сучасними стандартами. Ось її-то і вирішили провести через заказник! А оскільки біатлон поєднує лижні перегони зі стрільбою, то для такої траси в лісі дерева треба вирубати, а пні викорчувати[2]. Про вирубку в заказнику не посоромились написати і на спортивних сайтах (як про досягнення)[3].

Відповідно до листа екологічної інспекції в Тернопільській області, на території ботанічного заказника місцевого значення "Іванівський" проводилась "рубка з метою розширення лісових доріг". По результатах її перевірки була встановлена відсутність дозвільної документації на розкорчовування пнів та знищення місцезростання рослин, занесених до Червоної книги України. Збитки за порушення природоохоронного законодавства були розраховані в сумі 28.578 гривен[4]. Згодом, за зверненням нардепа О.Бригинця, Держекоінспекція оцінила збитки, нанесені державі знищенням середовища існування рідкісних рослин більш адекватно. При цьому, факт рубки в заказнику Держекоінспекція проігнорувала.Повторні перевірки, проведені у 2014 році, показали, що збитків державі нанесено значно більше. Так, листом №04/2/5-1319-14 від 11.з04.2014 Прокуратура Тернопільської області. За невиконання припису Держекоінспекції щодо зупинення робіт у заказнику, повторна перевірка визначила додаткову суму збитків – 56290 грн[5].. відповідальна особа ДП «Тернопільське лісове господарство» притягнута до відповідальності відповідно до ст188-5 КУпАП. Також порушена кримінальна справа за ч.1.ст.252 ККУ[6].Додатково, Держекоінспекція нарахувала збитки, нанесені проведенням робіт по викорчовуванні пнів, за що нараховано суму збитків у 42503 грн[7].Слідство за обома порушеними кримінальними справами триває. Втім, питання про виявлення незаконних землевідведень досі відкладається.

Дежавю або зміни до конституції

ДЕЖАВЮ АБО ЗМІНИ ДО КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ 
ВІД ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ .
Цей законопроект презентував і палко відстоював необхідність його прийняття задля успішного проведення реформи місцевого самоврядування перший віце – Прем’єр міністр Кабінету Міністрів України Гройсман .
Уважно проаналізувавши текст «Змін» , громадяни дійшли висновку , що цей «шедевр» може слугувати підручником під назвою «Як розвести лохів» .
Автор «Змін» не читав текст чинної Конституції України , погано володіє українською мовою і уяви не має про Конституційне право .
Докази цього мовою оригіналу .
Ст.133(п.5) «Змін» «Громадою є утворена в порядку , визначеному законом , адміністративно – територіальна одиниця , яка включає один або декілька населених пунктів (село , селище ,місто), а також прилеглі до них території» .
В ст..140чинної Конституції України є визначення територіальної громади .
Ст.140(п.1) «Змін» «Місцеве самоврядування є правом і спроможністю жителів громад у межах Конституції і законів України самостійно вирішувати питання місцевого значення в інтересах місцевого населення» .
Ви помітили , що жителі громад та місцеве населення ніяк не прив’язані до певних територій ?
У жителів громад за текстом «Змін» ані землі , ані будь – якої власності та коштів немає . Прав також немає .
Замість ст..143 чинної Конституції України , в якій чітко прописано права власності , управління та контролю за власністю територіальних громад в «Змінах» вкидається
ст..143(п.2) «Сільскі , селищні , міські , районні , обласні ради можуть у порядку , визначеному законом , надавати в межах відповідної адміністративно – територіальної одиниці статус спеціальної російській мові ,іншим мовам національних меншин України». 
Спеціальна мова це що ?
І це в той час , коли діє закон Ківалова – Колисниченка і жодних утисків російської мови немає , а за використання української мови на сході України і досі катують і вбивають людей .
Якщо ми , громадяни , хочемо миру і злагоди в єдиній Україні , ми маємо усвідомити , що як тільки хтось піднімає питання мови з порушенням прав будь – якої частини народу України , ті люди хочуть , щоб ми чубилися , а вони в цей час спокійно нас обкрадали .
Російськомовні громадяни України мають знати , що насильницької українізації не буде . Кожен бажаючий зможе вивчити українську мову на безкоштовних курсах .
Але всі чиновники в Україні зобов’язані володіти державною українською мовою згідно Конституції України .
Вищим органом виконавчої влади в Україні є Кабінет Міністрів .
Місцеві державні адміністрації належать до виконавчої влади . Голови держадміністрації призначаються та звільняються Президентом України за поданням Прем’єр-міністра України підзвітні та підконтрольні місцевим радам , які можуть звільнити Голову держадміністрації 2/3 голосів депутатів місцевої ради .
Так , місцеві державні адміністрації дублюють роботу рад . Необхідно скоротити повноваження та чисельність працівників місцевих держадміністрацій .
Що ж пропонує в «Змінах» Президент замість місцевих державних адміністрацій ?
Ст.107(прім) «Змін» «Представники Президента України призначаються на посади і звільняються з посад особисто Президентом України .
Представники Президента України при здійсненні своїх повноважень відповідальні перед Президентом України , підзвітні та підконтрольні особисто йому .
Рішення представників ПрезидентаУкраїни , що суперечать Конституції та законам України , скасовуються особисто Президентом України» .
Ст.144 «Змін» «Рішення Конституційного суду України є підставою для дострокового припинення повноважень органу місцевого самоврядування особисто Президентом України» .
Різницю відчуваєте ?
За додержанням власної Конституції , «прав» і «свобод» жителів громад Президент хоче наглядати одноосібно , хоче він і достроково особисто припиняти повноваження місцевих рад .
А ради звільнити представника Президента більше не зможуть .
Вітаємо вас , жителі громад !
Такими темпами ми дуже скоро можемо опинитися в ситуації , коли жителям громад в Україні не буде належати нічого .
А для здійснення цієї «шедевральної» реформи Президент України хоче привласнити повноваження Верховної Ради України .
Згідно чинної Конституції України всіх вищих посадових осіб призначає і звільняє Верховна Рада України .
В «Змінах» від Президента ця норма скасовується (вилучено п.12 ст.85 чинної Конституції України) .
Замість Верховної Ради України згідно 
ст..106(п.9(2)) «Змін» «Президент України особисто призначає на посаду та особисто звільняє з посад Голову Антимонопольного комітету України , Голів і членів національних комісій , що здійснюють державне регулювання природних монополій , у сферах зв’язку та інформатизації , ринків цінних паперів і фінансових послуг» .
Розумієте , для чого потрібна Президенту України «шедевральна» реформа місцевого самоврядування?
Щоб безправні жителі громад не заважали йому особисто «регулювати» природні монополії ,землі , кошти та інше майно громадян України.
Ст.106(п.11) «Змін» «Президент України призначає на посаду за згодою ВР України та особисто звільняє з посади Генерального прокурора України .
Президент особисто призачає на посаду та особисто звільняє з посади Голову служби безпеки України .
П.14 Президент особисто призачає на посаду та особисто звільняє з посади Голову служби зовнішньої розідки України .
П.14(1) Президент України призначає на посаду за згодою ВР України та особисто звільняє з посади Голову Державного бюро розслідувань» .
Через маніпуляції з привласненням чужих повноважень Президентом завдяки «Змінам» до Конституції в Україні може з’явитися «проєвропейський шейх» .
За чинною Конституцією Україна парламентська-президентська республіка .
Зміна повноважень посадових осіб є зміною конституційного ладу .
Згідно ст.5 чинної Конституції України «Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою , її органами або посадовими особами .
Ніхто не може узурпувати державну владу».
ВИСНОВКИ.
Кому війна , а кому мати рідна .
Згідно ст.5 Конституції України «Джерелом і носієм влади в Україні є народ».
Всі посадові особи в органах державної влади є тимчасово наймані Українським Народом працівники з обмеженими повноваженнями .
Тільки народ на виборах затверджує повноваження обраної посадової особи на період каденції до наступних виборів .
Держава Україна не є структурою в корпорації «Рошен» , власником якої є Президент України Порошенко .
Спроба зміни конституційного ладу та узурпації державної влади в Україні є тяжкий кримінальний злочин ,здійснений групою осіб за попередньою змовою .
Згідно ст.24 Конституції України «Громадяни є рівними перед законом» .

Громадяни України .


Катерина Александрова

Децентралізація: чи ввійде Україна у відчинені двері, як Польща?

Під цими дверми за 23 роки нашої незалежності були помічені всі пережиті країною президенти. Тупцювали біля порогу, переступали з ноги на ногу. Робили якісь важливі заяви, а потім тихенько, разом зі своїми партіями, причиняли двері. Щоб не здуло. Щоб не розметало вітром змін самодержавну владу, преференції, потоки... 

Але якби хоч хтось із них віддав повноваження на місця, ми б тепер не воювали на Сході. Та й не слухали б цинічних повчальних розповідей про федералізацію з вуст сусіда, котрий розв'язав у нас війну, а можливо, приймали б у себе якусь делегацію з Республіки Саха, демонструючи успіхи громад Донецького регіону, що швидко розвиваються. І вже точно не їхали б сто двадцять п'ятий раз у Варшаву слухати, як це вдалося полякам, опускаючи очі на фразі: "Dla reformy jest potrzebna polityczna wola".

Приголомшливий факт, але, попри наш багатолітній холостий хід і відсутність цієї ж таки політичної волі, сьогодні ми опинилися акурат на тому ж порозі, на якому Польща стояла 25 років тому. Здавалося б, у найменш відповідний момент для країни у стані війни. 

Але в нас є (як у 1989-му в команди польських експертів-активістів, що гордо пред'явили режиму Ярузельського, який доживав свого віку, протокол розбіжностей) готовий пакет реформи. Є власна команда реформаторів — причому вже в чинному уряді. Є навіть декларація президента про майбутню децентралізацію. По суті, у нас на руках ключовий інструмент побудови нової єдиної країни і громадянського суспільства, здатного не тільки рвати кайдани на Майдані, а й зводити нові будинки. 

І ось президент Порошенко вже начебто й ногу підняв, щоб увійти в зал парламенту (краще — нового) і залишити слід в історії. І дуже хочеться не помічати при цьому, що з кишені Петра Олексійовича стирчить якийсь "лівий" проект Конституції, що він його (чи то через недосвідченість, чи то через нерозбірливість в оточенні) вже відправив у Венеціанську комісію, ризикуючи таки в історію не ввійти, а вляпатися. 

Однак у цей вирішальний момент варто ще раз оперативно звірити годинники. Аби самим остаточно вияснити — куди зібралися? І нагадати президентові, що він насправді своїй країні та світу вже пообіцяв. Безумовно, на прикладі досвіду Польщі, офіційно взятого за основу урядом України. 

Історія, принципи 
та етапи реформи

Єжи Регульський (один з авторів польської реформи місцевого самоврядування) у день свого дев'яносторіччя (!) читав лекцію групі українських журналістів. Натхненно читав, із відчуттям виконаного життєвого обов'язку. Визнаючи при цьому помилки й розставляючи акценти з урахуванням нагромадженого за 25 років досвіду. Реформа ж ще триває. 

Тоді, у 1989-му, Польща ставила крапку на минулому, ламаючи комуністичний хребет держави й закладаючи нові її принципи. Як так сталося, що ми, хто нібито попрощався з радянським минулим усього на 2 роки пізніше, досі цього хребта не зламали? Судіть самі.

Пан професор має на увазі 5 ключових монополій, які нова польська держава ліквідувала в процесі свого становлення. Політичну монополію було зруйновано в результаті абсолютно демократичних виборів до органів місцевого самоврядування 
1990 р. Тоді ж Польща відкинула ієрархічну залежність і вертикальне підпорядкування нижчої одиниці вищій. Голова сільської ради тепер не має над собою начальника. "Ніхто не може сказати йому, що він повинен робити. Навіть прем'єр-міністр. 
І це — ключова річ", — каже Регульський. 

Далі, необхідність інструментів для реалізації реформи примусила поляків ударити по монополії власності. "Щоб управляти й керувати, треба мати власність. Треба мати право власності. І ми передали у власність гмінам(гміна — основна одиниця місцевого самоврядування в Польщі, рівнозначна пропонованій у нас громаді. – Авт.), землю, будинки й устаткування", — продовжує Регульський. 

Наступною впала фінансова монополія держави: місцеві бюджети були виділені з держбюджету. Гміни отримали можливість самостійно розпоряджатися своїми грішми й нести за це відповідальність. Останній крок — руйнування адміністративної монополії. 27 травня 1990 р., опівночі, 100 тис. людей у Польщі змінили місце роботи. Вони перестали бути державними службовцями, а стали працівниками гмін. 

"Зміни, по суті, торкнулися всього державного ладу, — уточнює Регульський. — Масштаби цих змін найкраще ілюструє кількість законів, які ми змінили тільки 1990 р.,— їх було майже 90". 

Професор назвав і головні умови успіху реформи. 

"По-перше, політична воля керівників держави. Влада не може обмежуватися лише розмовами. Вона має насамперед розуміти, що реформа викличе великий опір, який їй доведеться долати. 

По-друге, знання експертів, які повинні розуміти, що робити і як. 

По-третє, підтримка суспільства. Без неї реформа не може бути успішною. І тут потрібна дуже велика підтримка та професіоналізм ЗМІ. 

По-четверте, кваліфіковані кадри. Тільки їм під силу впровадити реформу. І їх слід навчати. Вони мусять розуміти сенс і необхідність реформи", — завершив Регульський.

Ці чинники на той історичний момент у Польщі збіглися. Ключове — на той момент. Бо й експерти, які доти майже 10 років, практично в підпіллі, готували реформу, і політики "Солідарності", що довірилися їм і були готові взяти владу в країні, розуміли: часу на жорсткі кроки критично мало. Тому принцип був такий: робимо те, що можна, а те, чого не можна, відкладаємо на пізнішій період. Таким чином, щоб закласти основу місцевого самоврядування — створити гміни, полякам знадобився рік. І тут — буквально по кроках для наших політиків та чиновників, котрі ніяк не візьмуться за справу. 

читати далі тут: 

http://gazeta.dt.ua/internal/decentralizaciya-chi-vviyde-ukrayina-u-vidchineni-dveri-yak-polscha-1989-go-_.html



Под Славянском начата подготовка к добыче сланцевого газа

Под Славянском, за который в течение трёх месяцев вели ожесточенные боевые действия украинские войска, начата подготовка к добыче сланцевого газа. Об этом сообщают местные жители. Отмечается, что «украинские силовики берут район планируемой добычи сланцевого газа в кольцо».
25 июля 2014, 20:47

По словам местных жителей, «гражданские люди под защитой украинских военных занимаются подготовкой к установке буровых вышек. Завозится оборудование», сообщает ИТАР-ТАСС со ссылкой на агентство «Новороссия».

В Славянске, который находится в центре Юзовского месторождения сланцевого газа, в течение прошлых лет неоднократно проходили акции протеста против планов его разработки. Жители Славянска даже собирались провести референдум по этому вопросу. Экологов беспокоят последствия применяемой при добыче сланцевого газа технологии гидроразрыва.

Такое же беспокойство населения вызывает подобный метод добычи газа в Европе и США. Общественные активисты считают, что используемые при этой технологии химикаты отличаются высокой степенью ядовитости, в результате чего опасности подвергнутся не только грунтовые воды, но и атмосфера. Эксперты отмечают, что вопрос утилизации вредных веществ в ходе разработки месторождений сланцевого газа еще не решен ни в одной стране мира.

В мае 2012 года конкурс на право заключения соглашения на разработку Юзовского месторождения, проведенный Госслужбой геологии и недр Украины, выиграла британско-нидерландская компания Shell.



Оригинал статьи: http://russian.rt.com/article/42496#ixzz38bCXI6SG

Потрібні зміни в законодавстві України!


Так сталося, що з 2007 року я була втягнута в тривалу боротьбу за збереження Заказника загальнодержавного значення «Інгулецький степ», що розташований на території поблизу села Недайвода Криворізького району Дніпропетровської області. Цей мальовничий куточок з надзвичайно багатим різноманіттям червонокнижних рослин та тварин на березі річки Інгулець припав до вподоби чиновникам з мінприроди і з того часу почалося жорстке протистояння між бюрократами в органах влади, бізнес-структурою під назвою ТОВ «Граніт Групп» та громадськими активістами.

Чиновники зробили підміну території заказника, намалювавши олівцем на карті, що в сільській раді, межі заказника на городах громадян, а унікальну територію віддали в оренду для видобутку граніту.

Здавалося б що після численних скарг громадян повинні були б втрутитися правоохоронні органи і притягти до відповідальності винних. Але це не в нашій країні, де перш за все серед чиновників існує культ грошей. І сумнозвісна міліція, і прокуратура «закриває очі» на правопорушення, якщо власниками підприємства-порушника виступає хтось близький до верхівки так званої влади. Не допомогли також і звернення до депутатів Верховної Ради та адміністрації Президента.

Таким чином громадські активісти залишилися сам на сам зі своїми проблемами. І в червні місяці 2011 року ТОВ «Граніт Групп» без жодних дозвільних документів почало розкривні роботи на даній території. Довелося селянам ставати перед бульдозерами, зупиняти власними тілами залізні машини. Викликали і міліцію, і прокуратуру. Прокуратура винесла припис про призупинення робіт, наче б то навіть якісь кримінальні справи були відкриті проти керівників підприємства, але до суду справа так і не дійшла. Після цього громадяни вирішили самотужки звернутися до суду, оскільки виявилися численні порушення в документації щодо дозволу на початок робіт. Суди тривають і по сьогодні.

Але на цьому пригоди селян не скінчилися. Окрім історичної, ботанічної та зоологічної цінності, ця цілинна територія має ще й археологічну цінність. Там було розташовано два кургани і оборонні укріплення часів Великої Вітчизняної війни. Під час пошукових робіт, що терміново почали здійснювати місцеві археологи після руйнування кургану, виявилося, що під шаром ґрунту було приховане святилище часів пізньої бронзи. Історики датують його приблизно 11-13 ст. до н.е. Були знайдені поховання різних часів, унікальні антропоморфні стели, за розміром аналогів яким немає в світі, та жертовні камені з графічними зображеннями. Все це фіксувалося науковцями протягом 2009 - 2013 роки. Вже й наукові статі публікувалися, і в пресі неодноразово були публікації, навіть фільми були зняті про це святилище. І були підстави вважати, що перемога справедливості вже не за горами. Громадські активісти вирішили, що все буде вирішуватися згідно чинного законодавства та згодом буде створено національний парк з музеєм під відкритим небом. Це був би об’єкт для екскурсій не тільки для українців а й для закордонних туристів. Вже мріяли і будували плани про те, що скоро всьому світу буде відомо про таку унікальну святиню.

Але не так сталося, як гадалося. 20 листопада 2013 року селяни з жахом виявили, що унікальні антропоморфні стели і жертовні камені кудись зникли! Виявили сліди важкої кар’єрної техніки і зрозуміли, що до зникнення цих об’єктів причетні зацікавлені особи, а саме - представники ТОВ «Граніт Групп». Провели свої слідчі дії, з яких стало відомо, що ці камені бачили на території ЦГЗК. Далі більше – до цього причетні археологи, які проводили розкопки. Далі громадські активісти діяли в рамках, визначених законодавством – викликали міліцію і я, як член ініціативної групи і депутат сільської ради, подала заяву про злочин за ст.. 298 Кримінального кодексу України.

Так і не дочекавшись будь-якої відповіді з Криворізького РВ ГУ МВСУ у Дніпропетровській області, я поїхала до відділку міліції, щоб отримати відповідь особисто. Там мені повідомили, що справа закрита за відсутності складу злочину і мені було наче б то направлено листа. Отримавши копію того листа, де було написано: «Проведеною перевіркою було встановлено, що ознак кримінального правопорушення не вбачається, оскільки Недайводською сільською радою наданою довідкою та за планом розміщення історичних пам’яток (курганів) на вказаній Вами території не має.

По Вашому повідомленню працівниками міліції розгляд справи закінчено».

Сказати, що я була обурена, це нічого не сказати. Я просто оскаженіла від такої зухвалості наших «правоохоронних» органів.

Далі я вирішила оскаржити таку недолугу відповідь через  прокуратуру.

04.04.2014 року звернулася до Прокурора Дніпропетровської області зі скаргою на дії, які були вчинені начальником Криворізького РВ ГУ МВС України у Дніпропетровській області Харьковським В.М., в якому детально описала  обставини за яких було вчинено злочин, який в подальшому укривався посадовими особами та розглядався всупереч чинному законодавству, а саме Кримінально-Процесуальному Кодексу України 2012 року, тому начальником Криворізького РВ ГУ МВСУ у Дніпропетровській області Харьковським В.М. вчинено злочин передбачений статтею 396 ККУ «Приховування злочину».

На мою скаргу прокуратура Дніпропетровської області 15.04.2014 року надіслала листа за №04/2/2-02-14. яким повідомила, що мою скаргу направлено для розгляду до прокуратури Криворізького району.

03.06.2014 року я отримала відповідь від прокурора Криворізького району Дніпропетровської області, старшого радника юстиції Т.І Леонової за №393с/09 від 27.05.2014р., якою мені повідомлено, що «за результатами проведеної перевірки прокуратурою Криворізького району порушень в діях працівників КЗК «Міський історико – краєзнавчий музей» не встановлено, підстави для вжиття заходів прокурорського реагування відсутні».

І знову мені довелося писати листа до обласної прокуратури з роз’ясненням, що факт демонтажу частини архітектурного комплексу був зафіксований слідчо-оперативною групою 20.11.2013 року в присутності мене і ще чотирьох свідків, про що був складений відповідний протокол, а це вже є приводом для проведення слідчо-оперативних дій, про встановлення якими особами і згідно якого нормативного акту або дозвільного документу були вчинені такі дії. І не встановивши, хто, за яких обставин і на підставі яких документів було демонтовано частину пам’ятки, взявши до уваги фіктивну довідку від сільської ради про відсутність історичної пам’ятки на вказаній території, прокурор Криворізького району, старший радник юстиції Т.І. Леонова не вжила заходів по попередженню правопорушення і свідомо покриває не правові дії начальника міліції В.М.Харьковського. А також вказала, що відповідно до ст.3, розділу ІІ Закону України «Про охорону культурної спадщини» державне управління у сфері охорони культурної спадщини покладається на Кабінет Міністрів України та спеціально уповноважені органи охорони культурної спадщини. До спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини належать: центральні органи виконавчої влади, обласні, районні адміністрації, виконавчі органи сільської, селищної, міської ради. Натомість жодного рішення про надання дозволу про перенесення частини архітектурного комплексу не надано.

В цьому листі також я звернула увагу на те, що прокурор Криворізького району, старший радник юстиції Т.І. Леонова свідомо вводить в оману, оскільки стверджує, що «Знайдене святилище не внесено до Державного реєстру нерухомих пам’яток України і не підлягає внесенню до такого реєстру, так як в ході розкопок було повністю досліджено.»

Насправді в ст.1 Закону є визначення: «щойно виявлений об’єкт культурної спадщини - об’єкт культурної спадщини, який занесено до Переліку об’єктів культурної спадщини відповідно до цього Закону». Це означає, що будь-який щойно виявлений об’єкт культурної спадщини підлягає охороні згідно Закону.  Таким чином на даний об’єкт, згідно ст. 23 Закону, повинен бути укладений охоронний договір з відповідним органом охорони культурної спадщини. Натомість такий договір відсутній. Також я вказала на те, що висновок інституту археології №125/01-10-716 від 07.12.2011 р. на який посилається прокуратура, як на підставу для перенесення артефактів, не є дозвільним документом, а носить рекомендаційний характер, і тому не може бути підставою для перенесення окремих рухомих об’єктів, що входять до складу архітектурного комплексу святилища. До того ж розміщення унікальних антропоморфних стел і жертовників на вугільному складі без жодного договору на зберігання в неналежних умовах зберігання може призвести до руйнації або втрати даних об’єктів. Такі дії мають ознаки складу злочину, передбаченого ч.2, 3,5 ст. 298 Кримінального Кодексу України.

Потім ще була подібна відповідь про те, що прокуратура знову ж таки не вбачає складу злочину. Чим ще раз підтвердили небажання виконувати свої прямі обов’язки щодо проведення слідчих дій по факту злочину.

Статтею 54 Конституції України передбачено, що культурна спадщина охороняється законом. Держава забезпечує збереження історичних пам’яток та інших об’єктів, що становлять культурну цінність. Враховуючи що Законом  «Про охорону культурної спадщини» не передбачено захист історичних пам’яток пересічними громадянами, а покладається тільки на органи влади та органи місцевого самоврядування, тобто, якщо органи місцевого самоврядування не мають відповідної структури з охорони культурної спадщини, то моніторинг та збереження історичних пам’яток покладено цілковито на Державу. Нагляд за додержанням законів, згідно Конституції України покладено на Прокуратуру. Це означає, що прокуратура свідомо порушує закони України не відкриваючи кримінальне провадження, хоча має для цього усі підстави.

Скориставшись правом ознайомитися з матеріалами справи, мені стало відомо, що слідчі дії прокуратурою майже не проводилися. В матеріалах справи є лише покази Мельника О.О., який повідомляє, що ним було прийняте рішення (?!!) про перевезення антропоморфних стел на вугільний склад ЦГЗК і здано згідно акту передачі на зберігання. Також є акт передачі антропоморфних стел невідомій особі без зазначення паспортних даних цієї особи (вказані лише прізвище і ініціали). Даний документ не завірений печаткою установи, яка приймає на зберігання цінний експонат. І не визначена відповідальність за збереження даних об’єктів.  А це означає, що у випадку знищення артефакту, кримінальну відповідальність ніхто нести не буде.  І саме цікаве, що прокуратуру ці пояснення цілком задовольнили! Не виникло питання про те, які повноваження має Мельник О.О. в даній справі, якщо «Відкритий лист» на проведення пошукових робіт був виданий на ім’я Отрощенка В.В., а дозвіл на проведення робіт взагалі відсутній. 

Аналізуючи перебіг цієї історії стає зрозумілим, що на сьогодні Держава ніяким чином не забезпечує визначені Конституцією України права громадян на розвиток національної самосвідомості та культури. Безвідповідальність органів влади призводить до незворотної втрати історичної пам’яті народу. І це наводить на думку, що потрібно терміново вносити зміни до законодавства України.

Аууууу! Депутати Верховної Ради, почуйте мене, просту, не байдужу громадянку! Терміново потрібно змінювати механізм дозвільної системи для будівництва. Необхідно включити обов’язкові громадські слухання щодо початку будь-якого будівництва на їх території і обов’язкове рішення територіальної громади 50%+1 від загальної кількості членів громади. Тоді не буде виникати питання корупції і можна буде скоротити цілий ряд інспекцій. Тоді як зараз з державного бюджету, за кошти платників податків, утримується ціла структура, яка не виконує основних функцій. Маю на увазі міністерство культури і туризму та його різні підрозділи, які мають право давати дозволи на будівництво, але при цьому не несуть жодної відповідальності за знищення унікальних історичних цінностей. На сьогодні не ведеться моніторинг збереження курганів, немає обліку земель історико-культурного призначення та охоронних договорів щодо збереження археологічних об’єктів. Чиновниками підписуються дозволи на виділення земель не виходячи з кабінетів, без обстеження цих територій експертами. І маємо сумний досвід, коли директор управління культури і туризму Дніпропетровського обласного Центру охорони історико-культурних цінностей Л.М. Голубчик з сумом констатує: «Усі археологічні роботи зараз ведуться на знищення, шляхом фотографування, вимірювання і внесення даних у відповідні журнали згідно методики. І залишаються тільки результати досліджень в наукових журналах та артефакти в музеях». Але пересічні громадяни не мають доступу до наукових журналів, а тому і не можуть оцінити усього масштабу втраченої історичної пам’яті. От так і виростає нове покоління без роду, без племені, без історичної пам’яті про те, хто він і звідкіля родом. Таким чином втрачається національна самосвідомість. Негайно потрібно змінювати ставлення до історії, інакше, ми втратимо Державу!

Світлана Дьякова.

ЗАЯВА щодо недопустимості змін до Конституції

ЗАЯВА щодо недопустимості змін до Конституції в частині, яка стосується прав територіальних громад

Фаза: Обговорення і внесення змін триває до 2014-07-09 23:29 | Сфера: Конституційні права територіальних громад | Автор: Віктор Католик

Вважаємо неприпустимим кулуарне просування змін до Основного Закону.

Наша Конституція, з часу її прийняття у 1996 році, була визнана світовою спільнотою однією з найкращих. І впродовж усіх років незалежності найбільшою проблемою були не вади Основного Закону країни, а його тотальне невиконання.

Таке ургентне бажання змінити Конституцію аргументується необхідністю здійснити децентралізацію влади. Але при цьому замовчується той факт, що для децентралізації влади і передачі повноважень на місця необхідно лиш виконати діючу Конституцію, зокрема ст.140-143, Цивільний кодекс та Європейську Хартію місцевого самоврядування.

Нас переконують, що завдяки змінам до Конституції більше прав отримає не президент чи парламент, а носій влади – народ та органи місцевого самоврядування. Але, в дійсності, все якраз навпаки. Нова редакція Конституції позбавляє народ конституційного права на пряме народовладдя, регламентоване статтями 140-143. Підміняючи первинні територіальні громади адміністративно-територіальними одиницями, які підконтрольні виключно владі зверху, автори конституційних змін унеможливлюють безпосередню участь громади в управлінні державою. Тож так звана децентралізація радше схожа на узурпацію влади чиновниками і посилення владної вертикалі, аніж на подальший демократичний розвиток країни.

Головна небезпека пропонованих змін полягає у фактичній ліквідації первинного елемента місцевого самоврядування – територіальної громади як історично-сформованої спільноти людей, які проживають в місті/селі/селищі, мають спільні інтереси, визначений законом правовий статус і є суб’єктом права власності. Натомість, внаслідок підміни понять, громада визначається як адміністративно-територіальна одиниця, яка включає один або декілька населених пунктів, а також прилеглі до них території. Таким чином, переривається історичний зв’язок між поколіннями, а поняття «громада» постає штучним аморфним утворенням, яке виникло в результаті адміністративно-територіального поділу.

На думку авторів, конституційна реформа необхідна тому, що модель місцевого самоврядування перехідного періоду значною мірою вичерпала свої функціональні можливості. Але це при тому, що дана модель так і не була реалізована на практиці. Більше того, автори чомусь вирішили, що зазначена у Конституції модель громадянин — громада — держава була всього лиш моделлю перехідного періоду, а не тисячолітньою традицією українського народу.

У пропонованих змінах до 140-ї статті зникає право територіальної громади здійснювати свою владу безпосередньо.

Стаття 142 Конституції гласить: "Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад."

На виконання цієї статті Основного Закону повинен бути механізм утворення територіальних громад - юридичних осіб публічного права та оформлення ними права власності на належне їм майно.

Такий механізм на сьогодні відсутній. Натомість, у запропонованих змінах до Конституції, замість "власності територіальних громад" з'являється поняття "комунальної власності громад", а сам термін "громади" означає лише назву адміністративно-територіальної одиниці.

Пропоновані зміни до ст. 143-ї позбавляють український народ права на свою законну власність - національне багатство, оскільки вже не територіальні громади безпосередньо, або через створені ними органи місцевого самоврядування, управляють комунальним майном, землею, ресурсами, а лише органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, чиї повноваження планується обмежити відповідними повноваженнями представників Президента України. Тобто долю спільного майна визначатимуть виключно депутати та представники центральної влади, що на практиці, як ми знаємо, перетворюється на звичайний грабунок укранського народу. Тому можна уявити собі масштаби розкрадань, якщо усунути з правового поля справжнього власника національного багатства – народ.

Зміна статті 143-ї Конституції України на манер російської, з вилученням права громади на безпосереднє управління свом майном, взагалі виглядає цинічним кроком в умовах військово агресі сусідньої держави.

Навіть з поверхневого аналізу стає зрозумілим - про жодну реальну децентралізацію не йдеться. Це лише мімікрія системи, яка насправді хоче повністю вихолостити принципи народовладдя, закладені в чинній редакції Основного Закону.

Якщо ми вибрали європейський шлях розвитку, тоді чому уподібнюємо нашу Конституцію до російської? Адже тільки у Росії народ позбавлений права на пряме народовладдя, в той час, як усі європейські конституції та Європейська Хартія місцевого самоврядування ревно обстоюють це право.

Ми закликаємо не міняти Конституцію, а навпаки – виконати чинну: усунути перешкоди для нормально роботи територіальних громад власників та запровадити відповідні законодавчі механізми на виконання діючих статей Основного Закону, які би забезпечили реалізацію народом свого права на безпосереднє народовладдя та володіння майном у відповідності до чинної Конституції України та Європейської Хартії місцевого самоврядування.

Майдан подарував українцям безцінний практичний досвід народовладдя, породив справжнє громадянське суспільство, яке тепер не бажає миритися зі свавіллям можновладців, відкрив можливість взяти владу в свої руки і брати активну участь у керівництві своєю державою.

Саме це і є зміною системи влади і справжньою євроінтеграцією, за яку стояв Майдан.