Вчора, переглядаючи новини, натрапила на ще одну цікаву особистість. Бенксі.
Почала шукати більш детальну інформацію про нього.
Для тих, хто не хоче переходити за посиланнями, дублюю текст внизу.
На початку листопада малюнок андеграундного художника Бенксі з'явився на стіні зруйнованого будинку в Бородянці. Згодом було підтверджено ще шість графіті у Києві та Ірпені. Про цю подію говорили всі, адже роботи митця з'являються по всьому світу, а деякі з них продаються на аукціонах за кількадесят мільйонів доларів. Суспільне Культура розповідає, чим відомий Бенксі.
Бенксі – псевдонім вуличного художника, політичного активіста та режисера з Великої Британії. Його справжнє ім'я досі залишається невідомим, а більшість фанатів не хоче, аби його розкривали. Поціновувачі творчості Бенксі захоплюються тим, як він із вандала, який розписував стіни у Великій Британії в 90-х роках, став художником, чиї роботи коштують кількадесят мільйонів доларів на аукціонах у Великій Британії та Америці.
Початок кар'єриБенксі почав свою кар'єру в 90-х роках, коли в Бристолі, що у Великій Британії, сформувалося потужне андеграундне середовище. Був учасником угруповання DryBreadZ Crew, до якого входили його друзі Като і Тес.
Бенксі малював балончиком від руки, але на початку 2000-х років почав користуватися трафаретами, які допомагали наносити малюнок до приїзду поліцейських. А вони часто приїжджали, адже стріт-арт незаконний, якщо не узгоджений із владою чи власниками приміщення, де малюють графіті. У своїй книзі "Wall and Peace" (до речі, Бенксі має кілька виданих книг) він розповідає, як йому спала на думку ідея з трафаретами.
У той час художник хотів намалювати великі сріблясті літери на пасажирському поїзді, аж тут з'явилися британські поліцейські. Його товариші встигли втекти, а Бенксі довелося сховатися під великою машиною. Лежачи під нею, він помітив трафаретний серійний номер на дні паливного бака та зрозумів, що може використовувати цей стиль, щоб швидко малювати графіті.
Що малює БенксіБенксі малює графіті завжди обираючи гостро-соціальні теми. Критика капіталізму та споживацтва є ключовою темою, яку Бенксі досліджує і до якої повертається протягом усієї своєї кар'єри. Роботи Бенксі несуть антиконсьюмеристські, антивоєнні, антифашистські та антиімперіалістичні меседжі. Митець поєднує вуличне мистецтво, популярну культуру та соціальний активізм.
У своїх роботах він завжди пише гасла та часто зображає щурів, мавп, поліцейських, солдатів, дітей та людей похилого віку. До речі, щурів він малює найчастіше, вони символізують андеграунд та боротьбу за незалежність. Саме з цими тваринами митець асоціює вуличних художників, що створюють свої найкращі роботи вночі. Також щури є символом людей.
Найвідоміші роботи та виставки БенксіБенксі закладає глибокий сенс у свої роботи, але ніколи їх не пояснює. Саме через це завжди з’являється декілька інтерпретацій його малюнків. Митець ніколи не стоїть осторонь подій у світі, тому залишає свої часто дотепні й глибокі послання в ретельно обраних місцях.
Точну кількість робіт Бенксі порахувати неможливо, адже деякі з них зникають протягом 24 годин після того, як митець їх намалював. Малюнки регулярно перепродують, замальовують, знищують, а ще часто видаляють стіни з ними. Проте більшість з них Бенксі документував з самого початку своєї творчості. На початку своєї кар'єри він взагалі відмовився від авторських прав та викладав роботи на сайті, аби всі охочі могли використовувати їх у хорошій якості. Також він має самвидавні книги, які містять сотні фотографій його трафаретів. До речі, Бенксі створив своє невеличке агентство Pest Control, яке офіційно та непублічно продає деякі його роботи.
Найбільш популярною та культовою роботою Бенксі є графіті "Дівчина з повітряною кулею" з цитатою "Надія є завжди", яке вперше з'явилося в 2002 році в Лондоні. Цей мурал є одним із найвпізнаваніших творів мистецтва 21 століття. Пізніше Бенксі повторив його в різних місцях. А в 2014 році пройшла акція, в рамках якої малюнок використали як символ протесту проти війни в Сирії.
У жовтні 2018 року на аукціоні Sotheby's виставили картину "Дівчина з повітряною кулею", а після закінчення торгів – за кілька секунд після того, як оголосили продаж за 1,3 млн доларів – невідома особа запустила шредер, вбудований у нижню частину рами. Чи то навмисне, чи то випадково він зламався під час цього перформансу й частина малюнка залишилася неушкодженою. Цей артоб'єкт назвали "Любов у кошику для сміття", а через три роки знову виставили на аукціон та продали за 25,4 млн доларів.
(За браком місця повністю статтю читайте за посиланням. Якщо цікаво. Там же можна подивитися світлини його робіт)