Прозріли
- 18.09.11, 23:48
20 сентября делегация Донецкой области собирается отправиться в Киев на трех автобусах, чтобы пикетировать Верховную Раду.
Фото та відео - http://www.62.ua/article/77472
20 сентября делегация Донецкой области собирается отправиться в Киев на трех автобусах, чтобы пикетировать Верховную Раду.
Фото та відео - http://www.62.ua/article/77472
Нещадавно в Луганську, під охороною міліцейських кордонів, місцевий «регіональний» бомонд урочисто відкрив пам’ятник вихідцям із Луганщини — жертвам ОУН–УПА. На підніжжі «монумента» — 18 прізвищ; навпроти одного — уточнення: «семья 4 чел.)». Тобто якщо вірити авторам, усього з 1943 по 1956 роки від рук націоналістів у Західній Україні загинув 21 луганець, або — вибачте неполіткоректній статистиці — за рік там убивали рівно по 1,5 вихідця з найсхіднішого регіону України. Чи не замало для урочистості, на яку запросили самого Затуліна? Сьогодні частіше вбивають луганців–заробітчан у Москві, але жодних монументів на їх честь не спостерігається навіть в ескізних проектах.
Жертви чи карателі?Переважна більшість закарбованих прізвищ луганцям ні про що не говорить, а тому декому й справді може здатися, що це всуціль — жертви. Та як бути, скажімо, з Кириченком П. Г.? Петро Григорович не вчитель і не лікар — він старший уповноважений НКВС. Дослужився до полковника. Стояв цей високопоставлений співробітник беріївського відомства на сторожі соціалістичної законності чи навпаки, але записувати його в «жертви» — це просто ображати його честь офіцера.
Найбільш з усіх відома жертва, точніше, єдина, про яку луганцям розповіли бодай щось — випускниця Старобільського учительського інституту Раїса Борзило. Фабула її життя й смерті проста, як мізки в деяких народних обранців із відомої партії. А саме: комсомолка Рая так прагнула встановити соціалістичні порядки в Західній Україні, що добровільно, за покликом серця, поїхала туди «сіяти розумне, добре, вічне». За що й була по–звірячому вбита бандерівцями...
Нестиковки виникають уже на цьому етапі знайомства з героїнею. «Добровільно» — це як? У більш пізні й набагато спокійніші часи «застою»випускник вузу зобов’язаний був їхати за розподілом. А тут — сталінські часи, коли за 20 хвилин запізнення на роботу давали чималий строк. Друге: Раїса була членом ВЛКСМ. Загалом можна було б обійтися й без цієїподробиці, однак Луганщиною сьогодні керують номенклатурні вихованці саме цієї організації, тому без комсомолу тут — ніяк. Замовники образяться. Але тут знову вигинається величезний знак питання.
Знову згадаймо про епоху, в якій розгорталася трагедія. Сталінський комсомол суттєво відрізнявся від комсомолу часів, коли свою кар’єру робив Костя Затулін та його луганські... однодумці. Достатньо згадати, що чи не в кожній розповіді вцілілих від Голодомору 33–го селян фігурує каратель–комсомолець. То, виходить, комсомолка Рая їхала на Галичину, аби повторити «подвиги» старших своїх товаришів?
Між іншим, у музеї міста Сватова (а Борзило народилася й виросла саме у Сватівському районі) про «жертв ОУН–УПА» знають набагато більше, ніж у Луганській облраді. Зокрема й про те, що в обов’язки сільських учителів входило брати участь у... хлібозаготівлі. Раїса, яка виросла в селі, достатньо точно уявляла собі, що це таке і яка тут її роль як комсомолки. Тож чи є підстави ображатися на «націоналістів», які не схотіли мовчки вмирати від голодної смерті? Прикро, що під гарячу руку їм потрапляли не лише полковники НКВС, а й молода, симпатична, судячи з фото, дівчина, однак...
Слово для захистуОднак товариші провокатори жодних доказів у причетності УПА до звірячого вбивства комсомолки не спромоглися навести. І це досить дивно,особливо з огляду на мізерну кількість винайдених ними «жертв». Хоча б задля однієї могли б покопирсатися в архівах. Як кажуть на їхній духовній батьківщині, — «лень–матушка».
Напередодні відкриття пам’ятника на шоу Шустера нардеп від ПРУ Вадим Колісниченко розмахував газетою Луганської облради «Наша газета» як «убивчим» доказом причетності бандерівців до вбивства Раїси Борзило і намагався перекричати розбурхану аудиторію: «Это же ее родная сестра рассказывает!» Судячи з біографії товариша, в нього юридична освіта. А нам він намагався «впарить» відверту туфту. Ну що могла розповісти жінка через 62 роки після злочину, якщо вона жила в Донбасі, а сестру її вбивали в селі Гаї Пустомитівського району на Львівщині? Та тільки те, що їй самій розповіли доблесні чекісти. Розповідь їхня правдивістю рідко відзначалася. Доведено історією.
Між тим стаття в «Нашій газеті» справді цікава. Виявляється, Раїса Борзило народилася в куркульській сім’ї. Батько її був виселений на північний Кавказ, під час війни був призваний у Червону армію, потрапив у полон — а після полону «спокутував провину» на якійсь із шахт Сталінської (нині — Донецької) області. Судячи з журналістської обмовки,донька з ним не перервала стосунки і писала йому навіть із Гаїв. І це по–новому висвітлює образ дівчини.
Левко Лук’яненко згадує, що після закінчення Московського університету їхав — до речі, за розподілом — в Західну Україну в надії потрапити до лав УПА. Йому не судилося, але чому з тими ж думками не могла туди їхати дочка розкуркуленого і двічі репресованого селянина? Яка, як уже було зазначено, на власні очі бачила штучний голод у рідному селі. Яка пережила окупацію, а отже, її комуністична система вважала людиною, щонайменше, підозрілою.
Загадкові обставини вбивства сільської вчительки. Родичі розповідають, що листи від неї перестали приходити в грудні 1945–го, а лише в березні надійшло офіційне повідомлення про смерть. У статті в офіціозі йдеться про те, що Раїса Борзило заснувала в селі комсомольський осередок. І от зникає не лише вчителька, а й голова сільської організації ВЛКСМ — а ніхто не цікавиться, включно із всемогутнім і всезнаючим НКВС. А, бува, не тому, що «органи» й насправді точно знали, хто й за що вбив дівчину?
Знайшли її в лісі; пишуть, що на тілі було вирізано зірку, очі випалені жариною з вогнища... Звідки такі подробиці? Особливо з огляду на те, що тіло три місяці пролежало в лісі, а жодної експертизи ніхто не робив. Це можна стверджувати напевно, оскільки похована вчителька в селі, де працювала. На одному зі сватівських сайтів розміщені фотографії її могили, а також пам’ятника, про який Колісниченко кричав, що його знесли. А фотографії зроблені в 2006 році... Могила, судячи з фото, добре доглянута. Принаймні набагато краще, ніж у Луганську — могила НіниІванцової, однієї з учасниць краснодонського підпілля — «Молодої гвардії».
То чи не на зв’язок із місцевим загоном УПА виходила молода сватівчанка в ліс — і потрапила до «чистих» рук катів НКВС? Принаймні почерк — їхній.
Безглузда смерть учителя ВасильєваВласне, вчительку могли вбити й випадково. Як–от учителя з явно не галичанським прізвищем Васильєв. У «Чорній книзі України» наводиться «цілком таємний» запис з «окремої папки до протоколу нр. 49 засідання бюро Дрогобицького обкому КП(б)У від 13 квітня 1945 року». Протокол підписано секретарем Дрогобицького обкому КП(б)У (Олексенко). У розділі ІІІ протоколу «відзначені факти грубого порушення радянської законності робітниками райвідділу НКВС» Славського району. Їх багато, як на один райвідділ і на проміжок часу усього в три місяці. А серед іншого відзначено таке.
«Тими ж Мацком і Кислицьким (помічники оперуповноваженого. — Авт.), які були в п’яному стані, затриманий учитель села Рожанка Нижня Васильєв Стефан Федорович, 1928 року народження, брат якого в Червоній Армії, а батько працює головою споживкооперації, і розстріляний без всяких на те підстав. В той же день оперуповноважений Кислицький намагався застрелити голову сільради села Рожанка Нижня».
На жаль, невідомо, звідки 17–річний хлопець приїхав до галицького села і як він у такому віці став учителем. Не інакше, за комсомольською путівкою. На луганському монументі немає прізвища «Васильєв», але скільки там тих, кого застрелили п’яні помічники оперуповноважених?
Просто так, задля розваги...Задля справедливості мушу уточнити. Стоячи поруч із монументом відразу після церемонії його відкриття, екс–голова Луганської облради, а нині віце–прем’єр Віктор Тихонов повідомив: «У нас є дані про сто луганців, загиблих від рук ОУН». Цей сюжет дала в ефір одна з луганських телекомпаній. Через деякий час інша телекомпанія показала голову фракції ПРУ у ВРУ Олександра Єфремова. Цей, стоячи на тому ж самому місці, що й Тихонов, заявив про відомі «нам» дві сотні «жертв». Хто з них краще порахував, нехай розбираються між собою. А тут варто звернути увагу на прихильність обох «комсомольців» до подвійних стандартів. Бо якщо їм так болить мученицька смерть їхніх земляків, то в першу чергу слід було встановлювати пам’ятники по всій Луганщині. Наприклад, у т.зв.Сучій балці на околиці обласного центру. Луганський «Меморіал» ще в 1990–му віднайшов це місце розстрілів репресованих луганців. Але перший секретар міськкому КПУ Тихонов тоді чомусь ніяк не відреагував на знахідку. Там і досі навіть простого хреста не встановлено.
Вибіркова пам’ятьТо, може, розстрілювали мирних громадян у Сучій балці зовсім не чекісти? Ну по–перше, яка різниця, якщо це невинно убієнні люди? А по–друге, таки на НКВС тяжіє відповідальність. Про це свідчать документи. До речі, про документи. Порівняно недавно, у 2004 році, було надруковано книгу «Реабілітовані історією. Луганська область». Там перелічено імена тих, хто незаконно був репресований у сталінську добу, а потім реабілітований. Юридично. Тобто доведено, що саджали та розстрілювали людей безпідставно. А до того, за «доброю» чекістською традицією, піддавали тортурам. Пам’ятника їм немає.
Може, дані в книзі сфальшовані? Цілком можливо, але в такому разі відповідальність за це мають нести упорядники. Зокрема, заступник голови обласної редколегії книги Валерій Голенко, нині — голова обласної держадміністрації.
30 тисяч — це лише ті, хто був, хоч і не праведно, але засуджений, а потім виправданий. Проблема в тім, що до книги потрапили не всі — ті, хто реально працював над збиранням даних, стверджують, що таких — приблизно третина. За Кучми спеціальні архіви не дуже поспішали відкривати свої сховища для цікавих. Скільки розстріляли й замордували вкатівнях без суду — зовсім невідомо. А ще більш ніж досить тих, кого вже в «незалежній» Україні відмовилися реабілітувати. Часто — за те, що боролися за незалежність своєї Батьківщини. Як –от професора Луганського педагогічного інституту Максима Бернацького, що очолював в окупованій гітлерівцями області підпільний осередок ОУН.
У вже кілька разів згадуваному тут Сватовому розстрілювали організаторів «Просвіти». Люди всього лише намагалися відродити в містечку українські культурні традиції, нікого не вбивали й не видавали гестапо. Обласний прокурор Микола Курочка в 1996–му не знайшов підстав для реабілітації. Мабуть, ходив радитися із першим заступником голови ОДА Віктором Тихоновим.
Очевидно, ці товариші асоціюють себе не так із земляками, як зі своїми попередниками і наставниками при владі.
Спасибо жителям Донбасса За президента с автобазы С образованием в три класса И несудимого два раза. За клептомании проказу, За золотые унитазы, За Крым в обмен на скидку к газу, За плагиат, что виден сразу. За Украину для людей, За прокуроров и судей, За олигархов тесный пир, За welcome back to русскій мір. За имидж глупой быдломассы Спасибо жителям Донбасса! А ось ще один віршик Спасибо жителям Донбасса за йолку, двери и венок, За украинского поэта и за «роздягнених жінок». За кровосиси и капусту с китайской гречневой крупой… Спасибо жителям Донбасса за управление страной.Когда шагаешь по проспекту, вздымая сине-жёлтый флаг, Смотри, за каждым перекрёстком тебя встречает автозак. Накроет кодекс пенсионный, задушит кодекс трудовой… Спасибо жителям Донбасса за управление страной.
А если ты срифмуешь слово созвучно с именем Донбасс, То городам отключат воду, то городам отключат газ. П**пец брутальный наступает своей безжалостной ногой Спасибо жителям Донбасса за управление страной.
Триптих – збірник статтей трьох авторів-українців різних поколінь, покликаний в доступній і короткій формі надати широкому загалу фактичний матеріал з метою розвінчати міф про походження росіян, викрити російських істориків-фальсифікаторів і ще раз довести, що росіяни ніколи не були «братами» українців, тим більше «старшими»; що вони не мають нічого спільного зі слов’янськими народами та, зокрема, привласнили самоназву «рускіє», що походить від імені української держави Київської Русі, до якої давні росіяни ніколи не належали.
Ця чудова праця видатного українського історика - ще один осиковий кілок в розбухле тіло імперської брехні. Всім українцям, для яких Україна це не тільки саловодкаковбаса, раджу прочитати цю книгу.
От тепер мені добре, от тепер мені — у самий раз! До неділі 24 липня я, по правді, почувався дещо скривдженим, коли мій сусіда Колька, як було зустрінемось на сходах під’їзду, неодмінно вишкіриться своєю поганою пикою — і знай допікає мені: «хохол» та й «хохол». Уже я йому розтовкмачував, що у прізвиську «хохол» нічого образливого нема: така назва походить від тих часів, як москалі уперше побачились із запорізькими козаками, що голили голови, але, на відміну від своїх ворогів — турків та кримських татар — залишали на маківці такий собі чуб, «оселедець», або по–московському — «хохол». Але що ти зробиш із тим довбнею, про якого у нас кажуть: «високий до неба, а дурний, як треба»? Хіба таких проймеш словом? І чим більше я намагався йому довести його історичну малограмотність, тим більше Колька аж захлинався від радісної хвилини, коли він допікав мені власною дурістю. Чи він навмисне чекав, як я йтиму сходами, щоб і собі, разом спускаючись донизу, кривлятися по–мавпячому і сорокою цокотіти свого «хохла»?
Аж поки мені не урвався терпець, і я йому врізав — ні, не кулаком — теж словом — «кацап»! Напевно, Кольку, як кажуть, «дістало», бо він, схопивши мене за барки, стиха просичав: «Повторі, што ти сказал?». Я йому спокійно пояснив, що запорізькі козаки, як побачили вперше московських довгобородих бояр, що прибули на Вкраїну для переговорів, то так і сказали: «Як цап». З того часу і пішло: «как цап» — «кацап». Довелось пояснювати Кольці, що українське слово «цап» перекладається російською як «козьол». У Кольки очі стали білими від люті. Бо Колька ніякий не «кацап», він, такий самий, як і я, українець, тобто по–кольчиному теж «хохол», тільки «хохол» російськомовний, і воліє бути ще більшим росіянином, ніж всеросійський піп Кірілл.
Колька не стерпів і врізав мені поза вуха кулаком, а я його — під дих. Колька зойкнув чи то російською, чи рідною українською і зігнувся в три погибелі на сходах, доки я йому пояснював, що дражнитися за національною ознакою не гідно цивілізованої людини. Що всі люди народжуються рівними і гідні поваги. Колька мовчки сопів не розгинаючись, а коли я скінчив знайомити його з основними положеннями Декларації ООН про права націй, вирівнявся і тихо сказав:«Ну, гад!».
З того дня Колька вже не чекав мене на сходах. Натомість на мене чекали у дворі його дружки, за спинами яких ховався мій ворог, і, зрозуміло, дражнили мене по–кольчиному, дихаючи горілчаним перегаром. Перевага у фізичній силі була не на мою користь.
Тому я мовчки проминав захисників «вєлікого і магучєго», не даючи приводу для загострення ситуації. Але морально я почувався не найкраще.
І хто його знає, скільки б ще довелось мені терпіти, аж поки не виручило мене українське радіо «Культура», як я вже згадував, 24 липня 2011 року, у святу неділю.
Ведуча передачі солодким голосом заворожила мене, враз позбавивши всіх тупуватих кольчиних кпин. Виявляється, — о Боже великий, це ж щастя! — що якась там одна з тюркських мов теж має слово «хохол», яким нас, українців, намагаються зачепити за живе! Тільки воно отією тюркською мовою означає... що б ви собі думали? Може, гадаєте, якусь зневагу? Образу? Та ні, в жодному разі! Це слово перекладається на нашу мову як: «син неба»!
Нехай відтепер скаженіє Кольчина хмільна ватага, кидаючи мені навздогін: «Хохол!». Мені тепер це не дошкуляє, бо мені, на відміну від Кольки і його компанії, відома істинна суть тюркського слова «хохол»! «Син неба!» — співає в моїй душі. Я — «син неба»! Шкода, що я забув, яка саме з багатьох тюркських мов приховує такий величний зміст. От якби радіо «Культура» та повідомило! Напевно, у Кольки відібрало б мову! А якщо додати ще й повідомлення того ж таки радіо «Культура», що рівень поширення алкоголізму збігається з рівнем зросійщення українців, Кольчина компанія заніміла б! Нехай собі воріженьки вправляються у знущанні над українцями — вихід знайдено! Варто лишень гарно пошукати серед тюркських мов і діалектів (а чому б і не серед африканських, наприклад, готентотів?) рятівного відповідника і — гинути нашим ворогам, як на ясному сонці росi!
Олесь ГРИБ, Кольчин сусідаПриводим фрагменты интервью классика современной украинской литературы Gazeta.UA:
Ви не сумуєте за романтичним періодом кінця 1980х – початку 1990х?– Звісно, ні – тоді ж іще був совок. Я дуже зрадів, коли совку настав пі…ц і закінчились радянська влада й комунізм, бо різниця стала величезна<…> Рецидиви совка є й тепер, але жити в концтаборі й за його межами – зовсім різні речі. Хоча цікаво й у концтаборі також.
На швидкі зміни сподіватися не варто. Але вже зараз, думаю, Україна насправді ділиться не на Схід і Захід, а на совок і несовок.До якої групи віднесете нашу владу?
– Усе це якраз совки. Жлоби, які насправді нічого не вміють, і завдання яких – не допустити до влади того, хто вміє. Тому що головний ворог для нинішньої влади – професіонал. Тільки за умови відсутності професіоналізму вони можуть якось існувати<...>Маючи владу, щоб ви змінили в країні?
– Те ж, що Міхо Саакашвілі. Насамперед треба знищити системні складові корупції<...>Назвіть мені хоч одну причину, задля якої існує ця держава. У теорії – вона захищає мене ментами, її вчителі вчать моїх дітей, і медицина мене обслуговує. Але ж усе це не працює! Менти, замість того, щоб мене охороняти, мене ж п…дять, і, коли я їду, штрафують ні за що. Учителі вчать погано – краще самому винайняти когось. Армія хрінова<…>
Така держава, як зараз, не потрібна нікому. Вона не здатна ані нагодувати, ані вилікувати, ані захистити.<…>Це абсолютно непередбачувана країна, не треба на ній ставити хрест. От у Росії можна точно знати, що буде. Бо для них головне, щоб нагорі хтось був. А нам – і в цьому наша принципова національна відмінність – головне, щоб нікого там не було. Україна завжди була децентралізована, ми ніколи не мали якоїсь сильної руки, батюшкицаря. Союз підгадив, звичайно. Але свідомість українця й зараз абсолютно буржуазна. Він одноосібник, дбає про свої справи, і терпить, терпить, терпить – аж доки курка сусіда не прибіжить на його город. Тоді він бере вила й з'ясовує стосунки.
Ми прокидаємося тільки тоді, коли зазіхають на нашу приватну власність. Якщо ворухнути історію, побачимо: козацька війна 1648го почалася з того, що один дрібний шляхтич спалив хутір іншого дрібного шляхтича. І закрутилась така пурга, що 10 років воювали<…>
Еволюційний шлях за наявності центральної влади, яка у всіх все забирає –неможливий. Хоча… Може, колись це все людям просто набридне.Доведеться довго чекати.
– Ніхто не знає. Ви думали, що буде Майдан – отакий, як він був 2004го? Це дуже небагато людей передбачали. От відчуття було, а точно ніхто не міг сказати. Я сам тоді у видавця Петра Мацкевича виграв пляшку коньяку.Він казав: «Та нічого не буде, ніколи не буде». Я казав, що вийдуть тисяч 300–400. Я помилився, вийшли більше.А зараз є подібні відчуття?
– Очевидно, що люди при владі абсолютно не відповідають часу ані за коефіцієнтом інтелекту, ані за чимось іншим<…>Добровільно владу вони навряд чи віддадуть.
– Влада – це така цікава штука. Вона з'являється, а потім раз – і вислизає з пальців. Її не могли втримати й не такі фраєра, як Янукович, а й люди з більшим IQ. Зараз по всьому шаріку таке відбувається. У цивілізованих країнах це ротація на виборах, а в нецивілізованих – у інакший трошки спосіб. "ОБКОМ"Симон Петлюра «МОСКОВСЬКА ВОША оповідання дядька Семена про те, як московські воші їдять Україну та що з ними треба робити»
Париж, Бібліотека ім. Симона Петлюри та Націоналістичне видавництво у Европі, 1966 - 101 с. Книга написана напередодні смерті отамана у 1925 році. Однак немає сумнівів, що задумана вона була набагато раніше. У книзі автор подає відомості про тогочасний стан на різних територіях України. Але найцінніше у творі - популярний виклад історії Української революції, розпачливої боротьби, гарячкових заходів Уряду УНР та допущених помилок.