Популярні приколи

відео

хочу сюди!
 

Славушка

48 років, телець, познайомиться з хлопцем у віці 45-55 років

«Формування громадсько-державного управління освітою в районі"

  • 13.09.17, 01:26

 Міністерство освіти і науки України

Житомирський державний університет імені Івана Франка

Навчально-науковий інститут педагогіки

Кафедра педагогіки, психології та управління навчальними закладами

 

 

КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТА

на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр»

на тему: «Формування громадсько-державного управління освітою в умовах району»

 

 

Виконав: студент ІІ курсу, 71 групи

напряму підготовки (спеціальності)

8.18010020 Управління навчальним

закладом

Малашевич Юрій Павлович

 

Керівник: Пастовенський О. В.,

доктор педагогічних наук, доцент

 

Рецензент: Плосков В. О.,

кандидат історичних наук

 

«Допущено до захисту»

Завідувач кафедри

доктор педагогічних наук, доцент Шанскова Т. І.

23 травня 2016 р.

 

Житомир – 2016




ЗМІСТ

ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ ………………………………...

3

ВСТУП ……………………………………………………………………

4

РОЗДІЛ 1.

ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ

7

 

1.1 Сутність процесу управління освітою ……………….

7

 

1.2 Ретроспективний аналіз взаємодії держави та громадськості в управління освітою …………………...

 

25

 

1.3 Особливості системи управління освітою в Україні на сучасному етапі ……………………………………..…

 

54

 

Висновки до розділу 1 …………………………………...

60

РОЗДІЛ 2.

ПЕРСПЕКТИВИ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДСЬКО-ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ В УМОВАХ РАЙОНУ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ …….

 

 

62

 

2.1 Авторська модель системи громадсько-державного управління освітою в умовах району …………………....

 

62

 

2.2 Експериментальна перевірка ефективності авторської системи громадсько-державного управління освітою в умовах району ……………………………..…..

 

 

78

 

2.3 Перспективи формування й розвитку громадсько-державного управління освітою в районі в умовах чинного законодавства …………………………………..

 

 

86

 

Висновки до розділу 2 …………………………………..

93

ВИСНОВКИ ………………………………………………..…………….

94

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……………………..…..…...

100

ДОДАТКИ ………………………………………………………………...

112

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ

ГДУ – громадсько-державне управління

ДГУ державно-громадське управління

ЗНЗ – загальноосвітній навчальний заклад

ЗСО – загальна середня освіта

КМУ – Кабінет Міністрів України

МНО – Міністерство народної освіти Російської імперії

НВП – навчально-виховний процес

НТШ – Наукове Товариство ім. Т. Г. Шевченка

ОО – освітній округ

ОТГ – об’єднана територіальна громада

РДА – районна державна адміністрація

СРСР – Союз Радянських Соціалістичних Республік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Актуальність теми. Особливості розвитку суспільства, а також зміни, які відбуваються в суспільно-політичному житті нашої країни за останні десятиліття, обумовили необхідність нової освітньої політики, спрямованої на задоволення потреб громадян незалежної України. Це вимагає суттєвої перебудови освіти та переходу від державного управління галуззю до громадсько-державного.

У Національній доктрині розвитку освіти України зазначено, що «сучасна система управління освітою має розвиватись як державно-громадська, а діяльність освітян спрямовуватися на пошуки нових демократичних відкритих моделей управління освітою та їх постійний розвиток. При цьому важливо передбачити органічне поєднання засобів державного впливу з громадським управлінням [75].

У Конституції України [47], Державній національній програмі «Освіта» («Україна 21 століття»); Національній доктрині розвитку освіти України [75]; законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Положенні про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу» визначенні основні стратегічні завдання розвитку управління освітою, серед яких важливими є перехід від державно-громадської до громадсько-державної моделі управління, розмежування функцій між державними структурами, регіональними, районними та місцевими органами управління освітою, організація самоврядування навчальних закладів, гармонійне поєднання інтересів особистості, суспільства та держави [10].

Нині найбільш пріоритетним завданням реформування в країні є перетворення освітньої галузі у відкриту систему, що передбачає перехід до децентралізованої моделі управління та розвиток громадського впливу на освіту.

Реформування освіти потребує не тільки зміни ціннісних орієнтацій, впровадження нових технологій у навчання та виховання, але й модернізації управління освітою. На порядку денному стоїть важливе завдання передачі повноважень в управлінні освітою органам місцевого самоврядування. При цьому важливе значення має органічне поєднання засобів державного впливу з громадським управлінням, що значно розширює управлінські можливості.

Питання удосконалення управління освітою ґрунтовно розглянуто в роботах Ю. Бабанського, Є Березняка, В. Бондаря, Л. Даниленко, В. Пікельної. Психологічні аспекти управління відображенні в працях Л. Карамушки.

Дослідженням громадсько-державного управління освітою займались вітчизняні і російські науковці: Г. Балихін, В. Бочкарьов, В. Грабовський, Г. Дмитренко, Г. Єльнікова, О. Зайченко, Ю. Кавун, В. Князєв, М. Комарницький, Т. Лукіна, А. Мазак, О. Марчак, В. Маслов, О. Пастовенський, Р. Пастушенко, Т. Шамова та ін.

Водночас, як засвідчує аналіз літературних джерел та практичного досвіду, проблеми формування й розвитку громадсько-державного управління освітою на районному рівні досліджені недостатньо. Враховуючи це, темою кваліфікаційної роботи було обрано «Формування громадсько-державного управління освітою в умовах району».

Мета дослідження: теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити систему громадсько-державного управління освітою та проаналізувати перспективи його формування в умовах району.

Для досягнення мети визначено наступні завдання:

1.     Дослідити теоретичні основи управління освітою та його особливості в Україні на сучасному етапі.

2.     Здійснити ретроспективний аналіз взаємодії держави й громадськості в управління освітою.

3.     Обґрунтувати та експериментально перевірити авторську систему громадсько-державного управління освітою в умовах району.

4.     Проаналізувати перспективи формування й розвитку громадсько-державного управління освітою в районі в умовах чинного законодавства.

 

Об’єкт дослідження: управління системою освіти.

Предмет дослідження: громадсько-державне управління освітою та перспективи його формування в умовах району.

Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що в роботі розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено систему громадсько-державного управління освітою та проаналізовано перспективи його формування в умовах району, набуло подальшого розвитку ретроспективне дослідження взаємодії держави та громадськості в управління освітою.

Практичне значення одержаних результатів полягає в запровадженні елементів системи громадсько-державного управління освітою в умовах чинного законодавства в Черняхівському районі.

Методи дослідження. Для вирішення визначених у роботі завдань застосовувались наукові методи дослідження: теоретичні (аналіз і синтез, класифікація, порівняльний і ретроспективний аналіз, логічне узагальнення, побудова аналогій, моделювання); емпіричні: (вивчення документації, бесіди, анкетування, тестування, спостереження, педагогічний експеримент).

Апробація результатів дослідження. Результати дослідження представлено на Всеукраїнських науково-практичних конференціях «Наукові підходи в управлінні навчальними закладами» (Житомир, 2015 р.), «Теоретико-методологічні засади професійної підготовки керівників навчальних закладів» (Житомир, 2016 р.).

Публікації. Основні результати дослідження відображенні в 2 наукових статтях.

Структура дослідження. Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків до них, загальних висновків, списку використаних джерел. Повний обсяг кваліфікаційної роботи складає 116 сторінок, обсяг основного тексту 97 сторінок. Список використаних джерел становить 136 найменувань.

0

Коментарі