Морські лоцмани: монополія чи конкуренція?

  • 29.09.20, 14:19
Руйнувати державну монополію на морських лоцманів без СБУ небезпечно

Ринок послуг морських лоцманів – приклад виключень з конкурентних правил, коли питання монополії чи конкуренції не має вирішуватись конкурентним відомством з огляду на економічні мотиви. Україна досі шукає відповідь на питання з заголовку, та досі немає чіткої позиції з цього приводу. Попри те, що питання чіткої визначеної державної морської політики, як морська держава, ми мали поставити в пріоритет. Адже його неврегульованість несе загрозу національній безпеці.

Лоцманське проведення суден – це підведення судна до берега або іншого місця для швартування, з використанням кваліфікованим лоцманом  знань цього району. Без лоцманів у більшості випадків забороняється швартувати судно. За кожним портом закріплені свої лоцмани. Їх послуги є платними.

Чинними наказами Мінінфраструктури в Україні закріплено монополію державних лоцманів та покладено функції лоцманського проведення суден виключно на ДП «Дельта-лоцман» (сьогодні філія «Дельта-лоцман» ДП «Адміністрація морських портів України»). Всі лоцмани, що здійснюють діяльність в Україні, перебувають у трудових відносинах саме з «Дельта-лоцман».

 У 2017 році Антимонопольний комітет проводив дослідження стану конкуренції на лоцманському ринку, зосереджуючись перш за все на питаннях кваліфікаційної підготовки морських лоцманів, теоретичну та практичну частину якого проводить також виключно вищезгадана філія державного підприємства. Однак, відомство  торкнулось вивчення і безпосередньо ринку надання послуг лоцманського проведення суден.

Під час дослідження Комітет побачив, проаналізував та врахував протиріччя між законодавчими та підзаконними актами. Адже, якщо Кодекс торговельного мореплавства не обмежує право надання лоцманського проведення суден виключно державними лоцманами (як це було до 2012 року), то постанова Кабінету міністрів №405 відносить лоцманське проведення до спеціалізованих послуг суб’єктів природних монополій у морському порту, а надання послуг наказами Мінінфраструктури покладено на філію «Дельта-лоцман» ДП «АМПУ».

Висновок Комітету стосовно теоретичної підготовки був однозначним – закріпити можливість отримання теоретичної підготовки для кваліфікації морського лоцмана на конкурентних засадах та знищити державну монополію. Але в питанні демонополізації лоцманських послуг АМКУ був більш обережним, передавши естафету пошуку відповіді на це питання перш за все Міністерству інфраструктури та Службі безпеки.

І хоча ще три роки тому з’явились приватні компанії, що готові надавати лоцманські послуги та домагаються від держави права виходу на цей ринок, Комітет не наважився взяти на себе відповідальність за прийняття такого рішення. Це пояснюється багатьма причинами: починаючи від збройної агресії Росії та зацікавленістю російських «лоцманів» в отриманні доступу до нашого «берега», закінчуючи світовим досвідом, який в цьому питанні є різним та чимало держав надають перевагу монополії, в тому числі державній.

Для прикладу, відповідно до Правил надання портових послуг (Port Services Regulation), затверджених 15.02.2017 рішенням Європарламенту та Ради ЄС (Постанова 352/2017 ЄС), у портах Європи галузь виконання лоцманських проведень проголошено локально регульованим видом діяльності, що має бути вивільнений від впливу принципів вільної ринкової економіки  та конкуренції, які призводять лише до зниження якості надання послуг. Зазначене рішення Європарламенту набрало чинності 24.03.2017 та, починаючи з 24.03.2019, стало обов’язковим для виконання в усіх державах-членах ЄС.

У  серпні 2020 року АМКУ у відповідь на заяву ТОВ «Пі Енд Оу Мерітайм Юкрейн» знов повернувся до питання лоцманського проведення суден, але змінив свою позицію та все ж таки рекомендував Мінінфраструктури  привести власні накази у сфері лоцманського проведення до вимог Кодексу торговельного мореплавства України та Закону України «Про морські порти України». В даному випадку зазначені вище протиріччя між законодавчими та підзаконними актами, які не дають можливості приватним компаніям вийти на ринок, Комітет вже оцінив як адміністративні бар’єри та рекомендував їх усунути.

Висновок Комітету на цей раз також базувався на світовій практиці, але вже на іншій її частині: не всі країни обрали монопольну модель ринку. Та на оновленій позиції профільного міністерства, яке, на відміну від 2017 року, на цей раз, на думку АМКУ, не надало аргументів щодо вивільнення лоцманських послуг від впливу принципів вільної ринкової економіки.

Мінінфраструктури, хоча і не висловлює тенденційно як в 2017 році, так і сьогодні, чіткої публічної позиції, але з обережністю відноситься до подібного кроку, перш за все з огляду на національну безпеку України, про що Комітету відомо. Тому скоріш за все кінцеве слово у питанні виконання рекомендацій Комітету належатиме українським спецслужбам, які несуть відповідальність за безпеку країни та мають більше за інших інформації про загрози для неї «з моря». Та більш жорсткі подальші дії АМКУ, з огляду на це, навряд чи будуть можливими.

 Проте важливо, що довго така невизначеність тривати не може та Україна врешті-решт має вирішити та закріпити свою однозначну позицію в цьому питанні у нормативних актах.


Детальніше: https://blog.liga.net/user/gvertsimakha/article/38019?fbclid=IwAR2FRL8zSZ4MYQyrEmhqVFUaK4boW6uFdwo_gX0hRjI71G7GH9EuhEeOAy8

Рапопортleaks:Презентація з агітаційними проєктами Петра Кірьяна

  • 29.09.20, 13:53

Серед купи документів в дампі електронної поштової скриньки Б.Рапопорта є презентація з агітаційними проєктами, автором якої є Петр Кірьян, "руководитель Лаборатории социальных исследований Института региональных проблем (ИРП)".

Він є розробником, він же є і експертом, який надає коментарі ЗМІ відсторонено, ніби то як незалежна особа. Це є одним з прийомів, який в Кремлі широко застосовують, по дампу Рапопорта таких "експертів" можна легко встановити.

Цей "експерт" розказує, що волонтери круче політтехнологів, успіх кампанії забезпечили саме вони. А те що застосування волонтерів то є політтехнологічний задум він, звісно, замовчує.

В цій презентації є прийом "Керовані вороги", коли в топових шоу на ТВ протилежну владній позицію відстоюють якісь неприємні люди, з якими пересічна людина ніколи б не схотіла солідаритизуватися. В даному випадку з голосуванням щодо конституції вони збиралися використовувати тему ЛГБТ (див.скрін). Але цей же прийом вони застосовують і щодо війни з Україною, коли такими керованими ворогами на російському телебаченні підпрацьовують деякі українські громадяни.

Недарма майже всі вони вже на обліку в Миротворці.


Детальніше: https://lost-kib.org/uk/article/rapoportleaks-prezentatsiya-z-agitatsiynimi-proektami-petra-kiryana?fbclid=IwAR34iBkZPs-0_-EGPF0YX-VxjOkuYV36dZDkaYnx8nHcB3p4nIVoMaJowDs

СБУ протидіє контрабанді

  • 29.09.20, 13:46

З початку року Служба безпеки України вилучила 238 кг наркотиків, 223 кг прекурсорів та 56 кг психотропних речовин, які намагалися перевезти через кордон. Також СБУ блокує незаконне перевезення через кордон тютюнових виробів – зокрема, вилучено 8,5 млн. пачок цигарок, 26,7 тонн контрафактного кальянного тютюну та 22 тонни сировини для виготовлення цигарок.

Із найбільш масштабних випадків: блокування двох партій кокаїну, що прибув з Південної Америки, у морському порту «Південний». У травні було вилучено 53,4 кг, а у вересні – понад 100 кг.

При цьому Служба безпеки ефективно взаємодіє із правоохоронцями з інших країн. Наприклад, завдяки спільній операції СБУ з Євроюстом, Європолом і колегами з Франції, Польщі та Словаччини було припинено діяльність потужного угруповання. Воно спеціалізувалося на виробництві й контрабанді оптових партій стероїдів. У міжнародній спецоперації брали участь понад 270 правоохоронців. У результаті на території ЄС затримано 24 фігуранти і заарештовано активи на загальну суму майже 2,1 мільйона євро. 

Загалом з початку року СБУ розпочала 39 кримінальних проваджень за фактами контрабанди наркотиків, психотропів і прекурсорів. За такі злочини було засуджено 24 особи.

Що стосується контрабанди тютюнових виробів, то зазвичай таким чином намагаються переправити контрафактну продукцію.

Наприклад, майже 6,5 млн пачок контрафактних цигарок вартістю понад 112 млн гривень було виявлено на Дніпропетровщині. Під виглядом відомих брендів їх збували в Україні та доставляли в ЄС.

Ще понад 1,5 млн пачок контрафакту і майже 15 тонн тютюну СБУ виявила, коли провела слідчі дії у чотирьох областях – Херсонській, Одеській, Дніпропетровській і Закарпатській. Тут зловмисники вирощували тютюн, а потім нелегально виготовляли цигарки і збували великі партії до Євросоюзу.

А на Волині СБУ блокувала контрабанду просто на складах і вже у вантажівці. Через кордон зловмисники планували переправити 500 тис. пачок контрафактних цигарок на суму 15 млн гривень.

Детальніше: https://ssu.gov.ua/novyny/sbu-protydiie-kontrabandi-vylucheno-238-kilohramiv-narkotykiv-i-85-milioniv-pachok-tsyharok?fbclid=IwAR2ltrj1L2D-03bkrlpXbY-23T7GqIIPnA80le_j7sxuT6QySux863vqtlc

Історичні паралелі

  • 28.09.20, 19:17

Людство схильне забувати свою історію, особливо якщо ця історія пов’язана з насиллям. Все менше бажаючих вивчати історію війн і конфліктів, мається на увазі – досконально вивчати, адже це негативно впливає на самопочуття та заважає перетравленню вегетаріанського сніданку чи обіду.

Тому не дивно, що молоді люди (і не тільки молоді, а й старші за віком) не знають або вже забули, що стало причиною розв’язання другої світової війни.
Отже, не завважить трохи нагадати, як починалась друга світова війна, яка забрала 50 мільйонів життів.

Приводом для війни стали претензії Германії на частину території Польщі для влаштування транспортного коридору до міста Данцига (Гданська), проголошення Данцига вільним містом і відмова Польщі надати такий коридор. За лаштунками цього конфлікту стояв Радянський Союз, який 23 серпня, тобто за тиждень до початку воєнних дій, підписав пакт Молотова-Ріббентропа із секретними протоколами про розділ Польщі між Германією і СРСР, тобто фактично спровокував війну.

Після підписання пакту Германією була організована провокація на радіостанції міста Гляйвіц, яку нібито захопили польські диверсанти. У відповідь на захоплення радіостанції німецькі війська 1 вересня 1939 року перейшли кордони Польщі. Так це було. Здавалося б – дрібниця, провокація, а які наслідки для людства.
Значно важче з людською пам’яттю щодо подій, які передували підписанню пакту та військовим діям. Особливо погано з історичною пам’яттю у керівництва держав, що входять до Євросоюзу, та у керівництва США.

Отож, почалося все у 1933 році, коли до влади в Германії прийшла націонал-соціалістична робітнича партія Німеччини (NSDAP), очолювана Адольфом Гітлером. Так, саме робітнича і соціалістична, з відповідною соціалістичною програмою у 25 пунктів, серед яких націоналізація усуспільнених трестів, участь робітників у розподілі прибутків крупних підприємств, значне збільшення пенсійного забезпечення, негайна передача великих магазинів у комунальну власність і ще багато інших дуже привабливих положень. Цікаво, що цю програму видавав за свою кандидат у Президенти України Сергій Каплін у 2019 році.

Втім, Адольф Гітлер мав і свою особисту програму, викладену у книзі "Mein Kampf", програму реваншу і голокосту. На переконання Гітлера, Німеччина мала двох заклятих ворогів: зовнішнього – Францію, яка поставила Германію на коліна Версальським мирним договором, і внутрішнього – євреїв.

За Версальським договором Німеччина втрачала до 15% своїх територій, Рейнська область перетворювалась у демілітаризовану зону, армія кількісно обмежувалась 100 тисячами, без важкого озброєння та авіації, обов’язкова військова служба скасовувалась тощо. Репарації (матеріальне відшкодування за нанесену шкоду) були настільки великими, що їх Германія закінчила виплачувати аж у … 2010 році. Коротше кажучи, переможці зробили все для того, щоб Германія не відродилась як сильна держава.

Тому Гітлер, ставши канцлером Німеччини, доклав всіх зусиль для розірвання кайданів Версальського договору. У цьому він отримав підтримку більшості населення держави, яке теж вважало Версальський договір національною ганьбою та гнобленням з боку переможців.

У березні 1935 року в Германії було введено загальну військову повинність. По суті, це було розірванням Версальського договору, а для Франції і Британії – привід для війни. Але і Франція, і Британія зробили вигляд, ніби нічого не сталось.

7 березня Гітлер ввів війська у Рейнську демілітаризовану зону. Ще один привід для війни, бо такі дії Германії розцінювались як агресія. Проте, Британія і Франція навіть не ворухнулися.

Гітлер припиняє постачати вугілля в рахунок репарацій. З боку переможців – тиша.

У 1938 році Гітлер приєднує до Германії Австрію (аншлюс), причому переважна більшість населення Австрії підтримала таке рішення під час плебісциту. Це вже кричуще порушення Версальського договору. А що ж Франція та Британія? А нічого.

У березні 1939 року Гітлер захоплює Чехословаччину і розділяє її на частини, приєднавши Судетську область, населену переважно німцями, до Германії. Перед цим у Мюнхені Германією, Францією, Британією та Італією було підписано відповідну угоду про розділ Чехословакії, яку чехи і словаки назвали Мюнхенською зрадою. А британській прем’єр-міністр заявив англійцям, що він привіз їх мир.

Всі ці мовчазні, по суті, поступки тільки заохочували Гітлера до остаточного знищення Версальського договору. До наступного кроку – до 1 вересня 1939 року залишалось менше півроку.

Тепер зрозуміло, що якщо б на будь-якому з цих етапів агресивна політика Германії отримала належну відсіч, не було б війни світового масштабу. А вже після Польщі приборкати Гітлера було вже дуже важко. В 1940 році нестримну агресію Германії відчула на собі Франція, яку розгромили за два тижні.

А тепер наведемо "етапи великого шляху" ще однієї держави, яка формально виникла у 1991 році після розвалу СРСР, але бажає створити нову імперію на руїнах колишньої "імперії зла":
- військова допомога у війнах республіки Сербії (1991-1999);
- громадянська війна у Таджикистані (1992-1993);
- військова допомога у збройному конфлікті Придністровської Молдавської республіки і республіки Молдова (1992)
- осетинсько-інгуський конфлікт (1992);
- перша російсько-чеченська війна (1994-1996);
- дагестанська війна (1999);
- друга російсько-чеченська війна (1999-2003);
- російсько-грузинська війна (2008);
- захоплення Криму (2014);
- російське вторгнення на Донбас (2014);
- участь у громадянській війні у Сирії (2015-2020)

Замислимося – а чи не схожа ситуація, коли провідні європейські держави – Британія і Франція, при потуранні США (свого часу США позичили Германії гроші для погашення її боргів по репараціях; у свою чергу, отримавши ці кошти, Британія і Франція мали віддати їх США в рахунок наявних боргів за економічну допомогу США в роки війни) фактично заохочували до агресивної політики Германію у 1935-1939 роках, і ситуація, що склалась у Європі після 1991 року, коли реакція Європейського союзу і НАТО на прояви агресивної політики Росії обмежилась офіційним засудженням та економічними санкціями, що вже не так і боляче вдарили по Росії. Муляють, як гвіздок у чоботі, але йти можна.

З одного боку – санкції, з іншого – Північний потік-2 та Турецький потік, будівництво яких фінансується, у тому числі, і за рахунок західних кредитів. Нічого не нагадує? Коли виникає дилема – стати на бік жертви агресії чи залишитись у добрих відносинах з агресором, чомусь члени G-7 та G-20 вибирають добрі відносини з агресором. Хоча ні – вибирають гроші, які можна заробити на агресорові.

Складається враження, що і Євросоюз, і НАТО ще не замислювались над питанням – а що вони будуть робити, коли (не дай боже) Росія поглине Білорусь і Україну та впритул наблизиться до східних кордонів НАТО?

Чи не буде запізно посилювати дипломатичний, економічний і, боже збав, військовий тиск на агресора, який вже зараз обіцяє застосувати до своїх кривдників ядерну дубину? Як вони будуть спиняти Росію, якщо вона порушить кордони Естонії чи Молдови – лупасити по своїх? Та й чим вони будуть спиняти агресора ?

Вже сьогодні Україна, Польща, Литва, Естонія та Латвія всерйоз стурбовані імперськими амбіціями східного сусіда. Бо є підстави для історичних паралелей, бо ще жива пам'ять про вистелені людськими кістками шляхи до Сибіру і Колими. Вам так не здається? 

Детальніше: https://censor.net/ru/blogs/3221644/storichn_paralel

Головний рабин України о ситуації з хасидами

  • 28.09.20, 16:18

Ситуація з натовпом хасидів на українському кордоні – це провокація з боку Білорусі. Таку думку висловив в інтерв’ю Релігійній правді головний рабин України Яков Дов Блайх, вказавши на те, що рішення про закриття кордонів від 28 серпня до 28 вересня було ухвалене не лише в інтересах України, але й Ізраїлю. “У тому, що сталося в …

Ситуація з натовпом хасидів на українському кордоні – це провокація з боку Білорусі.

Таку думку висловив в інтерв’ю Релігійній правді головний рабин України Яков Дов Блайх, вказавши на те, що рішення про закриття кордонів від 28 серпня до 28 вересня було ухвалене не лише в інтересах України, але й Ізраїлю.

“У тому, що сталося в Білорусі (коли їм хтось сказав, їдьте через Білорусь вас пустять), винна не Україна. І те, що [білоруські] митники їх пустили в нейтральну зону, знаючи, що Україна їх не пускає – ненормально. Ймовірно, думали, що створять тиск на Україну”, – зауважив Яков Дов Блайх.

Він додав, що ця ситуація була використана російськими і білоруськими пропагандистами.

“З’явилася маса телевізійних передач на російському телебаченні: Україна не пускає хасидів. Звичайно, тут важко засуджувати владу”, – вважає головний рабин України.

Що стосується співу хасидами в національних костюмах, Яков Дов Блайх каже, що не зрозумів цього.

“Швидше за все, вони хотіли висловити свою доброзичливість до України, вони ж кричали: “Слава Україні”. Не знаю, хто це організував, але знаю, як це використовувала Росія. Це дивно, смішно, цікаво”, – сказав головний рабин України.

 

Детальніше: http://religionpravda.com.ua/2020/09/28/%d0%93%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%b2%d0%bd%d0%b8%d0%b9-%d1%80%d0%b0%d0%b1%d0%b8%d0%bd-%d0%a3%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd%d0%b8-%d0%a2%d0%b5-%d1%89%d0%be-%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%bb%d0%be%d1%81%d1%8f/

На Сумщині СБУ провела навчання

  • 28.09.20, 15:12

Координаційна група Антитерористичного центру при Управлінні Служби безпеки України у Сумській області провела тактико-спеціальні антитерористичні навчання на об’єктах критичної інфраструктури регіону.

У дводенних тренуваннях взяли участь регіональні підрозділи СБУ, Збройних Сил України, Державної прикордонної служби, Національної гвардії, Держслужби з надзвичайних ситуацій, Національної поліції, а також представники органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Метою проведення заходів стало підвищення рівня міжвідомчої взаємодії для попередження диверсійно-терористичних загроз, у тому числі у прикордонних районах області.

За легендою навчань, декілька умовних «диверсійних груп» проникли на територію регіону для вчинення «терактів» на об’єктах критичної інфраструктури, зокрема газотранспортної системи України.

Завдяки злагодженим та професійним діям силовиків їх своєчасно викрили і затримали. Для виявлення і нейтралізації «диверсантів» учасниками тренувань була задіяна авіаційна техніка Держприкордонслужби.

Представники Координаційної групи проаналізували кожен етап проведених заходів і відзначили високий рівень підготовки підрозділів до попередження терористичних загроз та диверсій у прикордонному регіоні. Також особлива увага була приділена посиленню рівня захищеності стратегічних об'єктів на території Сумської області.

Детальніше: https://ssu.gov.ua/novyny/na-sumshchyni-sbu-provela-navchannia-z-poperedzhennia-teraktiv-na-obiektakh-krytychnoi-infrastruktury?fbclid=IwAR3RVPEeB3kD6xQoeyZvijyyU-3ez-vbl4wFZX1cdNtGuuaxwYi9Qs4JqDw

CБУ блокувала масштабну контрабанду бурштину

  • 28.09.20, 15:01

Служба безпеки України блокувала масштабний канал контрабанди обробленого бурштину до однієї з азійських країн.

У межах розпочатого кримінального провадження оперативники спецслужби встановили, що організував незаконний бізнес громадянин однієї з Закавказьких держав спільно з українцями. Ділки скуповували незаконно видобутий бурштин з північних районів Рівненщини. Обробку «сонячного каміння» зловмисники здійснювали на виробничих потужностях приватного підприємства у Рівненській області.

Співробітники СБ України задокументували, що ювелірні вироби з підробленими товарно-супровідними документами вивозили з країни через міжнародні пункти пропуску в аеропортах «Бориспіль» та «Львів».

Під час обшуків правоохоронці вилучили 833 кг бурштину, зокрема 169 кг готових виробів, 401 кг обробленого каміння, 263 кг необробленого каменя загальною вартістю майже 4 мільйони гривень. Також виявлено обладнання для обробки бурштину, документи, комп’ютерну техніку та інші підтверджуючі матеріали протиправної діяльності. 

Наразі вирішується питання щодо накладення арешту на вилучене майно та оголошення підозр причетним особам.

Триває досудове розслідування за ч. 2 ст. 240-1 Кримінального кодексу України.

Операція проводилась під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області.

Детальніше: https://ssu.gov.ua/novyny/cbu-blokuvala-masshtabnu-kontrabandu-burshtynu-do-odniiei-z-aziiskykh-krain?fbclid=IwAR19xR310R3Qc8QBtOo2qFJNevqniAMLISjyTqMTxVxRZEbKKQ_lVRS5DsA

СБУ блокувала протиправну схему

  • 28.09.20, 14:53

Служба безпеки України блокувала протиправну діяльність організованої злочинної групи, учасники якої незаконно виготовляли та реалізовували фальсифіковані анаболічні та сильнодіючі препарати на мільйони гривень.

У межах кримінального провадження оперативники спецслужби встановили, що організували нелегальний бізнес четверо мешканців Харкова та Києва. Сировину для виготовлення фальсифікату вони отримували поштовими відправленнями з однієї з країн Східної Азії. Виробництво медикаментів зловмисники здійснювали кустарним способом в орендованому приміщенні у харківській промисловій зоні. Для підробки упаковки, голограм та інструкцій учасники злочину використовували потужності однієї з міських типографій, де працював один із спільників.

Учасники угруповання реалізовували підробки під виглядом продукції відомих фармацевтичних виробників через інтернет-магазин. За попередніми оцінками, обсяг проданого товару оцінюється у понад 15 мільйонів гривень на рік.

Чотирьом учасникам групи оголошено про підозри у скоєнні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 321-1 Кримінального кодексу України. Двом з них судом обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Триває досудове слідство.

Операція проводилась Головним управлінням контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки СБ України під процесуальним керівництвом Київської місцевої прокуратури № 7.

Детальніше: https://ssu.gov.ua/novyny/sbu-blokuvala-protypravnu-skhemu-realizatsii-falsyfikovanykh-likarskykh-zasobiv-na-miliony-hryven?fbclid=IwAR2vDXSPWHl9alhtTXNeu0kfbZBAfx_BHg1PDqfApCGAWN26clfrreashV8

СБУ попередила вбивство столичного бізнесмена

  • 28.09.20, 14:29

Під час спецоперації Служба безпеки України затримала у Київській області лідера організованого злочинного угруповання на спробі вбивства столичного бізнесмена.

За попередньою версією слідства, раніше засуджений за вчинення тяжких і особливо тяжких злочинів уродженець однієї з країн Близького Сходу організував озброєну групу. Зловмисники намагалися пограбувати і вбити одного з підприємців Києва.

Для цього лідер банди планував вночі із засідки обстріляти автомобіль бізнесмена, в якому він перевозив 200 тисяч доларів США, та заволодіти готівкою.

Для попередження злочину співробітники СБУ спільно із спецпідрозділом поліції КОРД відбили напад і затримали ватажка угруповання, який чинив активний супротив правоохоронцям.

Під час обшуків за місцем проживання учасників банди правоохоронці вилучили вибухівку, вогнепальну та холодну зброю.

Наразі вирішується питання щодо повідомлення затриманому про підозру за ч. 1 ст. 15, ч. 1 ст. 115, ст. 187 Кримінального кодексу України і обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Тривають слідчі дії для притягнення до відповідальності інших учасників групи.

Заходи проводились спільно з управлінням карного розшуку Національної поліції Київської області під процесуальним керівництвом прокуратури Києво-Святошинського району.

Детальніше: https://ssu.gov.ua/novyny/na-kyivshchyni-sbu-poperedyla-vbyvstvo-stolychnoho-biznesmena?fbclid=IwAR1MdJwRhHjj5PVYUKyr7BYKLHaZZJaIHrxukJFcu87p9mCCQCerrbC7xBQ

Фейк: В Перу приостановили контракт на закупку самолетов

  • 26.09.20, 17:23

Контракт между Украиной и МВД Республики Перу является действующим и соответствует взаимным интересам.

Российские и прокремлевские издания «Lenta.ru», «РИА Новости», «Взгляд», «АвиаПОРТ», «Regnum» и другие распространили информацию о том, что Министерство внутренних дел Перу приостановило действие контракта на закупку украинских самолетов Ан-178 для национальной полиции. В подобных новостях ссылаются на некий «источник в сфере военно-технического сотрудничества» от РИА Новости.

«По его словам (источника – ред.), МВД Перу приостановило действие контракта на закупку украинских самолетов Ан-178 для национальной полиции, который был заключен в 2019 году с поставкой в 2021-м. В настоящее время самолет готов лишь на 40 процентов, и вопрос его комплектации очень проблематичен, так как для него нет российских комплектующих, пояснил источник», — говорится в подобных новостях.

Также российские медиа со ссылкой на «источник» добавили, что Россия готова предоставить свой самолет на замену, а «украинская сторона фактически дезинформировала перуанское руководство, пообещав, что трудностей с российскими комплектующими не будет за счет более широкой кооперации с европейскими и американскими партнерами». 

После публикации подобной информации StopFake обратился с  запросом в государственное предприятие «Антонов» с просьбой подтвердить или опровергнуть информацию, распространяемую в российских СМИ.  В пресс-службе сообщили, что продолжают выполнять работы.

«ГП «АНТОНОВ» продолжает выполнять работы по постройке среднего транспортного самолета Ан-178 по заказу Министерства внутренних дел Республики Перу. В конце августа завершена стапельная сборка планера этого самолета. Все работы, связанные с модернизацией самолета и установкой нового оборудования, выполняются в соответствии с графиком производства», — сообщили в пресс-службе, добавив, что контракт на поставку самолета заключала компания «СпецТехноЕкспорт».

 В свою очередь, в пресс-службе «СТЕ»  StopFake также сообщили, что контракт продолжает исполнятся.

«Внешнеэкономический контракт между ГП «Спецтехноекспрт» и МВД Республики Перу является действующим и соответствует взаимным интересам. Следовательно, информация о приостановлении МВД Перу действия контракта на приобретение самолета АН-178 не соответствует действительности», — сказали в «СТЕ».


Подробнее: https://www.stopfake.org/ru/fejk-v-peru-priostanovili-kontrakt-na-zakupku-ukrainskih-samoletov-an-178/?fbclid=IwAR0tUo5u-eBoRaLhKJqSQ9L7b5p4kqKGhLtuUMRKNd4uvG-ltbq-L_Ji_6c