У Запоріжжі СБУ припинила діяльність потужного конвертцентру

  • 28.02.20, 12:48

Виявлений конвертцентр функціонував з січня 2019 року та надавав замовникам «послуги» із переведення коштів у готівку через здійснення фіктивних операцій.

Серед «клієнтів» конверту було понад 60 комерційних структур реального сектору економіки та низка державних та комунальних підприємств із Запорізької, Дніпропетровської та Сумської областей.

За даними слідства, серед виведених у тінь коштів понад 55 мільйонів гривень бюджетні гроші. Загалом державі завдано збитки на суму понад 20 мільйонів гривень через несплату податків та обов’язкових платежів.

У ході слідчих дій також виявлено три «ботоферми», облаштовані організаторами конвертаційного центру.

Тривають слідчо-оперативні дії для встановлення всіх обставин та осіб, причетних до оборудки.

Джерело: https://www.facebook.com/SecurSerUkraine/posts/2626780390885283

Сучасна оновлена СБУ

  • 27.02.20, 17:22

Як відомо, проект закону «Про СБУ» наразі знаходиться на розгляді в Офісі Президента. Цей закон має дати поштовх до перезапуску роботи Служби. Внесені зміни до проекту Закону України «Про Службу безпеки України» передбачають наступне:

1. СБУ боротиметься не за повноваження, а за державу, стане спроможною ефективно забезпечувати її безпеку і демократичні євроатлантичні цінності.

2. Слідство в СБУ стане запорукою збереження високих професійних здібностей вузько кваліфікованих слідчих, а також ефективної взаємодії між оперативними і аналітичними підрозділами задля гнучкого реагування на загрози. Функції досудового слідства буде обмежено законодавчо визначеною підслідністю СБ України, яку у подальшому планується ще суттєво скоротити.

3. СБУ не розслідуватиме корупційні та економічні злочини. У разі отримання ознак вчинення вказаних правопорушень під час операційної діяльності відповідні матеріали направлятимуться до інших органів за підслідністю.

4. Розслідування корупційних та економічних злочинів, які може виявити СБУ в ході виконання своїх завдань із забезпечення державної безпеки, а також кримінальне переслідування осіб, що їх вчинили, здійснюється іншими органами – НАБУ, ДБР, Національною поліцією тощо відповідно до їх компетенції. 

Значна кількість спецслужб країн-членів ЄС і НАТО мають завдання, функції і повноваження, подібні до наявних у СБУ, в т.ч. пов’язані з протидією корупції та організованій злочинності, а також функцію досудового слідства.

5. Кардинальне оновлення завдань і змісту інформаційно-аналітичної роботи. Посилення ролі аналітика забезпечить осучаснення її спроможностей на основі проактивної та аналітично керованої системи організації діяльності.

6. Посилено інформаційно-аналітичне спрямування діяльності СБУ, визначено порядок використання здобутої інформації та надання її відповідним споживачам. СБУ здійснюються комплексні заходи з кардинального оновлення змісту й організації інформаційно-аналітичної діяльності в СБУ, які сприяють перетворенню аналітичного процесу на ключовий елемент в системі виявлення і нейтралізації загроз державній безпеці України та забезпеченню керівництва держави важливою прогнозною інформацією. 

7. Оптимізація структурної побудови та переведення документообігу й процесів прийняття рішень в електронну, а також впровадження аутсорсінгу в окремих сферах діяльності забезпечить гнучкість системи управління та ефективне витрачання ресурсів.

Законопроект про внесення змін до Закону України «Про СБУ» є збалансованим, комплексним та системним, адже розроблений з урахуванням рекомендацій міжнародних партнерів та повністю відповідає букві і духу Закону України «Про національну безпеку України».

8. Вирішено питання чіткого розмежування компетенції СБУ з іншими державними органами. 

Підготовлений законопроект про внесення змін до Закону України «Про Службу безпеки України» розмежовує компетенцію СБУ з іншими державними органами з урахуванням визначених в статті 19 Закону України «Про національну безпеку України» завдань.

9. Розроблено ефективні запобіжники, які зумовлюють зниження ризиків політичного втручання в діяльність СБУ. Зокрема, шляхом визначення права Голови СБУ призначати начальників регіональних органів та начальників функціональних підрозділів ЦУ, детального статусу Голови СБУ (терміну перебування на посаді, який за роками не збігатиметься з терміном перебування на посаді Президента України; кваліфікаційних вимог до Голови СБУ; повноважень Голови СБУ та підстав до його звільнення).

10. Уперше розроблено механізми, які забезпечать надійний демократичний цивільний контроль та нагляд за діяльністю СБУ.

У законопроекті про внесення змін до Закону України «Про Службу безпеки України» здійснено правову регламентацію системи демократичного цивільного контролю та нагляду за діяльністю Служби безпеки України, у тому числі за участі Комітету Верховної Ради України, до повноважень якого належить забезпечення контрольних функцій Верховної Ради України за діяльністю державних органів спеціального призначення з правоохоронними функціями, правоохоронних органів, правоохоронних органів спеціального призначення та розвідувальних органів.

11. Діяльність СБУ за напрямом економічної безпеки переорієнтовано на упередження та локалізацію дій, які створюють загрози об’єктам критичної інфраструктури. 

За прикладом багатьох європейських спецслужб СБ України зосереджує зусилля на контррозвідувальному та антитерористичному захисті критичної інфраструктури держави. 

12. СБУ безпосередньо не протидіє економічній злочинності, а бере участь у формування державної політики у сфері економічної безпеки.

13. Дотримання непорушності прав і свобод громадян, прозорості та підзвітності – основні принципи роботи оновленої спецслужби.

Пріоритетним напрямом реформи є забезпечення організації роботи СБУ на основі чіткого і неухильного, забезпечення підконтрольності та підзвітності. Однак, при цьому повинен бути дотриманий баланс конфіденційності й відкритості. 

Зміцнення стратегічного партнерства з спеціальними службами та міжнародними інституціями на основі взаємної довіри є пріоритетом реформи СБУ. 

Подробнее: https://dafdaf65.livejournal.com/1240.html?fbclid=IwAR0C2JBMG07hYuyiqB4C2DQxBWZPjEVdxKgdvJ3MtzijxNP_47IP0VqISgo

СБУ провела антитерористичні навчання у Білій Церкві

  • 27.02.20, 15:59

Минулого тижня СБУ провела антитерористичні навчання у Білій Церкві та прилеглих районах Київської області.

В цих дійсно масштабних тренуваннях взяли участь підрозділи:

Служби безпеки України
Північного Київського територіального управління Нацгвардії
ГУ Нацполіції в Київській області
Управління патрульної поліції Київщини
ГУ держслужби з надзвичайних ситуацій в Київській області
Центрального управління Військової служби правопорядку
окремих військових частин Міністерства оборони України
Київської обласної державної адміністрації та цивільних служб

Тренування проводилися для вдосконалення тактики боротьби проти диверсійно-розвідувальних груп противника та реагування на терористичні загрози.

Дякуємо всім за відмінний результат цих навчань!

Детальніше дивіться в нашому відео: https://www.facebook.com/watch/?v=1740994816042925

СБУ викрила пропагандисток сепаратизму

  • 27.02.20, 15:43
Служба
безпеки України системно припиняє спроби використання мережі Інтернет
для пропаганди сепаратизму. Так нещодавно двох активних прибічниць
«руського миру» Служба виявила в Донецькій та Сумській областях.

На Донеччині співробітники СБУ залучені до операції Об’єднаних сил
викрили пропагандистку, яка діяла в інтересах так званої «ДНР».

За даними слідства органів безпеки, мешканка Маріуполя регулярно
розміщувала на персональних сторінках однієї із заборонених соціальних
мереж сепаратистський контент. У публікаціях зокрема містилися заклики
до порушення конституційного ладу і територіальної цілісності нашої
країни. Зловмисниця популяризувала терористичні організації «Л/ДНР»,
підтримувала ідею виходу південно-східних регіонів зі складу України.

Деструктивні матеріали жінка отримувала із російських пропагандистських
інтернет-видань та сайтів бойовиків незаконних збройних формувань.

Аналогічно діяла й жителька Конотопа на Сумщині. Зокрема, у соцмережах
жінка агітувала за так звану «Новоросію», а також підтримувала ідею
створення фейкової «Сумської народної республіки».

За місцями проживання зловмисниць правоохоронці вилучили речові докази,
що підтверджують злочинну діяльність.

Наразі мешканці Маріуполя повідомлено про підозру у скоєнні злочину,
передбаченого ч. 1 ст. 110 (посягання на територіальну цілісність і
недоторканність) Кримінального кодексу України. Жителька Конотопа
підозрюється за ч. 2 ст. 109 (дії, спрямовані на насильницьку зміну чи
повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади) та ч. 2
ст. 110 ККУ.

Тривають слідчі дії для притягнення до відповідальності інших осіб,
причетних до незаконної діяльності.

Джерело:
https://ssu.gov.ua/ua/news/1/category/2/view/7198?fbclid=IwAR0f6sdWA_t238tt5X62PJ4pOxFryU7jge5RPKee_wQ6jXtSVhXnMBWPncY#.9SeRbxs9.dpbs

СБУ викрила чиновника Житомирської ОДА

  • 26.02.20, 19:43
Співробітники Служби безпеки України викрили головного спеціаліста Управління екології та природних ресурсів Житомирської облдержадміністрації, підозрюваного у вимаганні неправомірної вигоди за видачу дозвільних документів.

За попередньою версією слідства, чиновник запровадив схему вимагання грошей від підприємств регіону, діяльність яких пов’язана з шкідливим виробництвом. За безперешкодне погодження технічної документації та надання дозволів на роботу зловмисник вимагав до $10 тисяч, залежно від комерційних потужностей підприємства.

За даним фактом відкрито кримінальне провадження, триває досудове слідство.

На Буковині СБУ викрила підпільне виробництво цигарок

  • 26.02.20, 19:28
Співробітники Служби безпеки України виявили та блокували у Чернівецькій області діяльність підпільного цеху з виробництва контрафактних тютюнових підакцизних виробів.

Як з’ясувало слідство, двоє чернівчан облаштували незаконне виробництво цигарок в орендованому складському приміщенні в одному із навколишніх сіл. Сировину вони отримували контрабандою з Молдови, готову продукцію збували зі складу в Чернівцях до мережі роздрібної торгівлі на території регіону, а також до Хмельницької та Івано-Франківської областей. Частину фальсифікату ділки ймовірно нелегально переправляли до Євросоюзу.

Під час слідчих дій за місцем виробництва та на складі в обласному центрі правоохоронці виявили лінію з виготовлення контрафактного підакцизу, 7 тонн сировини, понад 80 тисяч пачок готової продукції, сировину та чорнові записи щодо збуту фальсифікату. Попередня оцінка вилученої продукції та обладнання становить майже 6 мільйонів гривень.

За даним фактом відкрито кримінальне провадження, триває слідство.

На Луганщині поблизу лінії розмежування СБУ виявила схрон

  • 26.02.20, 19:12

Зі схованки, облаштованої поблизу лінії розмежування, на околицях селища Трьохізбенка, правоохоронці вилучили 94 артилерійських снаряди, ручну реактивну протитанкову гранату РПГ-18, п’ять гранат РГД-5 і майже 2500 набоїв різного калібру. Також по периметру схрону виявлено шість протитанкових мін ТМ-62 загальною вагою 42 кг тротилу.

Через небезпеку детонування мін, вони були знешкоджені на місці.

Наразі встановлюються особи, причетні до облаштування місця незаконного зберігання засобів ураження.

 

Джерело: https://www.facebook.com/SecurSerUkraine/photos/a.1539443172952349/2625743480988974/

Сучасна оновлена СБУ

  • 26.02.20, 18:50

Як відомо, проект закону «Про СБУ» наразі знаходиться на розгляді в Офісі Президента. Цей закон має дати поштовх до перезапуску роботи Служби. Внесені зміни до проекту Закону України «Про Службу безпеки України» передбачають наступне:

1. СБУ боротиметься не за повноваження, а за державу, стане спроможною ефективно забезпечувати її безпеку і демократичні євроатлантичні цінності.

2. Слідство в СБУ стане запорукою збереження високих професійних здібностей вузько кваліфікованих слідчих, а також ефективної взаємодії між оперативними і аналітичними підрозділами задля гнучкого реагування на загрози. Функції досудового слідства буде обмежено законодавчо визначеною підслідністю СБ України, яку у подальшому планується ще суттєво скоротити.

3. СБУ не розслідуватиме корупційні та економічні злочини. У разі отримання ознак вчинення вказаних правопорушень під час операційної діяльності відповідні матеріали направлятимуться до інших органів за підслідністю.

4. Розслідування корупційних та економічних злочинів, які може виявити СБУ в ході виконання своїх завдань із забезпечення державної безпеки, а також кримінальне переслідування осіб, що їх вчинили, здійснюється іншими органами – НАБУ, ДБР, Національною поліцією тощо відповідно до їх компетенції. 

Значна кількість спецслужб країн-членів ЄС і НАТО мають завдання, функції і повноваження, подібні до наявних у СБУ, в т.ч. пов’язані з протидією корупції та організованій злочинності, а також функцію досудового слідства.

5. Кардинальне оновлення завдань і змісту інформаційно-аналітичної роботи. Посилення ролі аналітика забезпечить осучаснення її спроможностей на основі проактивної та аналітично керованої системи організації діяльності.

6. Посилено інформаційно-аналітичне спрямування діяльності СБУ, визначено порядок використання здобутої інформації та надання її відповідним споживачам. СБУ здійснюються комплексні заходи з кардинального оновлення змісту й організації інформаційно-аналітичної діяльності в СБУ, які сприяють перетворенню аналітичного процесу на ключовий елемент в системі виявлення і нейтралізації загроз державній безпеці України та забезпеченню керівництва держави важливою прогнозною інформацією. 

7. Оптимізація структурної побудови та переведення документообігу й процесів прийняття рішень в електронну, а також впровадження аутсорсінгу в окремих сферах діяльності забезпечить гнучкість системи управління та ефективне витрачання ресурсів.

Законопроект про внесення змін до Закону України «Про СБУ» є збалансованим, комплексним та системним, адже розроблений з урахуванням рекомендацій міжнародних партнерів та повністю відповідає букві і духу Закону України «Про національну безпеку України».

8. Вирішено питання чіткого розмежування компетенції СБУ з іншими державними органами. 

Підготовлений законопроект про внесення змін до Закону України «Про Службу безпеки України» розмежовує компетенцію СБУ з іншими державними органами з урахуванням визначених в статті 19 Закону України «Про національну безпеку України» завдань.

9. Розроблено ефективні запобіжники, які зумовлюють зниження ризиків політичного втручання в діяльність СБУ. Зокрема, шляхом визначення права Голови СБУ призначати начальників регіональних органів та начальників функціональних підрозділів ЦУ, детального статусу Голови СБУ (терміну перебування на посаді, який за роками не збігатиметься з терміном перебування на посаді Президента України; кваліфікаційних вимог до Голови СБУ; повноважень Голови СБУ та підстав до його звільнення).

10. Уперше розроблено механізми, які забезпечать надійний демократичний цивільний контроль та нагляд за діяльністю СБУ.

У законопроекті про внесення змін до Закону України «Про Службу безпеки України» здійснено правову регламентацію системи демократичного цивільного контролю та нагляду за діяльністю Служби безпеки України, у тому числі за участі Комітету Верховної Ради України, до повноважень якого належить забезпечення контрольних функцій Верховної Ради України за діяльністю державних органів спеціального призначення з правоохоронними функціями, правоохоронних органів, правоохоронних органів спеціального призначення та розвідувальних органів.

11. Діяльність СБУ за напрямом економічної безпеки переорієнтовано на упередження та локалізацію дій, які створюють загрози об’єктам критичної інфраструктури. 

За прикладом багатьох європейських спецслужб СБ України зосереджує зусилля на контррозвідувальному та антитерористичному захисті критичної інфраструктури держави. 

12. СБУ безпосередньо не протидіє економічній злочинності, а бере участь у формування державної політики у сфері економічної безпеки.

13. Дотримання непорушності прав і свобод громадян, прозорості та підзвітності – основні принципи роботи оновленої спецслужби.

Пріоритетним напрямом реформи є забезпечення організації роботи СБУ на основі чіткого і неухильного, забезпечення підконтрольності та підзвітності. Однак, при цьому повинен бути дотриманий баланс конфіденційності й відкритості. 

Зміцнення стратегічного партнерства з спеціальними службами та міжнародними інституціями на основі взаємної довіри є пріоритетом реформи СБУ.

 

Джерело: https://dafdaf65.livejournal.com/1240.html?fbclid=IwAR20IoOU4a6Bp1qsel5vsU7rmRiV-hxudP_6jhTxNlQF1ZDCQ9c-u9kDenc

У Запоріжжі СБУ "Альфа" затримали двох посадовців Нацполіції

  • 26.02.20, 17:15

Зловживання службовим становищем та вибіркове правосуддя. За такими звинуваченнями бійці спецпідрозділу СБУ "Альфа" затримали двох посадовців Нацполіції, які користувалися своїми повноваженнями задля власного збагачення, а не боротьби зі злочинністю.

 

Детальніше: https://www.facebook.com/SecurSerUkraine/posts/2625191607710828

На Львівщині СБУ блокувала незаконне ввезення в Україну товарів

  • 25.02.20, 20:35

 У межах протидії тінізації економіки та боротьби із контрабандними потоками співробітники Управління Служби безпеки України у Львівській області попередили три факти контрабанди у нашу країну товарів європейських виробників на більше ніж 1,7 мільйона гривень.

Нагадаємо, що відповідно до вітчизняного законодавства правопорушення передбачає накладення штрафу в розмірі 200 відсотків вартості товару з конфіскацією нелегального вантажу і транспортного засобу.


Джерело: https://www.facebook.com/SecurSerUkraine/photos/a.1539443172952349/2625141054382550/?type=3&__tn__=-R