хочу сюди!
 

Natalia

43 роки, близнюки, познайомиться з хлопцем у віці 35-50 років

Як не бути трудоголіком...

Трудоголізм - це залежність і порушення життєвого балансу. Людина занадто захоплюється чимось, і її просто не вистачає на інші події в житті. Трудоголіки ставлять роботу на перше місце. Дуже часто вони забувають про своє здоров'я і навіть елементарний відпочинок. Для людей, які захоплені роботою, але знають в цьому міру, цілком нормальним може бути ревна праця без вихідних і свят над важливим проектом. Але за кожним таким складним періодом має слідувати відновлення.
Фотография
Ви довго засиджується на роботі, а у вихідні не можете відволіктися від думок про офіс або проект? Не уявляєте, чим будете себе займати, якщо раптом втратите роботу? Придивіться до себе уважніше - чи немає у вас ознак трудоголізму?

Безумовно, робота і все, що з нею пов'язано, займає значну частину нашого життя і багато в чому робить її наповненою і щасливою. Не дивно, що навіть вдома буває важко відволіктися від посадових питань, термінових завдань та інших дуже важливих справ, які ніяк не можуть почекати до понеділка або ранку. Але в результаті такого підходу страждає не тільки особисте життя, а й власне здоров'я.

Чим люди, які просто важко працюють, відрізняються від трудоголіків, і як побороти залежність від роботи.

Знайдіть 10 відмінностей
Проблеми трудоголізму хвилюють вчених по всьому світу, і вони постаралися дохідливо пояснити, як роботодавцю або колегам визначити, з ким вони мають справу - з людиною, якій потрібна допомога, або просто з добропорядним співробітником:

1. Люди, які багато працюють, сприймають працю як необхідне і місцями приємне заняття. Трудоголіки, в свою чергу, сприймають роботу як можливість дистанціюватися від проблем.

2. Старанні співробітники, незважаючи на роботу, завжди приділяють час родині, а трудоголіки ставлять в основу роботу, роботу і нічого, крім роботи.

3. Трудоголіки приходять в захват від нездійсненних завдань, а звичайні працівники - ні.

4. Просто старанні співробітники завжди можуть безболісно відірватися від роботи і зробити перерву, а трудоголікам це не під силу.


Крім того, справжніх трудоголіків відрізняє постійне бажання викроїти додатковий час для роботи, відмова від хобі і стрес в разі постійної або тимчасової втрати необхідної як повітря роботи.

Проте, як відзначають психологи, не варто вважати, що всі, в чиєму списку завдань одне з перших місць займає робота, є трудоголікам. Історії відомі випадки, коли люди будували успішні кар'єри, практично жили на роботі, але, при цьому, вміли приділяти увагу собі, родині, друзям і навіть викроювали час на хобі. Таким старанним співробітникам не важливий сам процес роботи, їм куди потрібніше отримати фінансову винагороду і мати хороші відносини в колективі.

Отже, якщо підсумувати все, що вже сказано вище, можна виділити кілька основних ознак типових трудоголіків. Перевірте себе:

1. Вони приходять на роботу з першими променями сонця, а йти їх змушує лише той факт, що офіс закривається.

2. Вони й гадки не мають, що таке обідня перерва.

3. У них немає хобі.

4. Вони погано себе почувають, коли не на роботі.

5. Вони вважають роботу набагато важливішою за  особисте життя.

6. Відпустка? Яка відпустка?

7. Думками вони завжди на роботі.

8. Лікарняних для них теж не існує.

9. Вони зловживають мікроменеджментом.

10. Вони не відмовляють начальству, але відмовляють друзям.

11. Вони не визнають свій трудоголізм.
Що робити?
Фотография
Ольга Евланова, психотерапевт, тренер, коуч
Думка експерта
Щоденник. Якщо ви відчуваєте, що можете перетворитися на трудоголіка, я раджу, перш за все, завести щоденник. Записуйте в нього, скільки часу і на що ви приділяєте протягом дня. Якщо ви розумієте, куди йде часовий ресурс, то зможете легко визначити, як можна перегрупувати завдання.

Колесо балансу. Ще один спосіб боротьби з трудоголізмом, який я рекомендую спробувати, називається «Колесо балансу». або «Колесо життя». Вам буде потрібно намалювати коло і розділити його на 10 рівних секторів, які відповідатимуть за найрізноманітніші сфери нашого життя:

1. Перший сектор - «Я» (ваше ставлення до себе);

2. Другий сектор - «Відносини з коханою людиною»;

3. Третій сектор - «Відносини з дітьми і родичами»;

4. Четвертий сектор - «Зона розвитку» (знаходите ви час для власного зростання);

5. П'ятий сектор - «Робота»;

6. Шостий сектор - «Відпочинок»;

7. Сьомий сектор - «Будинок, побут»;

8. Восьмий сектор - «Здоров'я»;

9. Дев'ятий сектор - «Хобі» (ідеї і справи, якими ви живете);

10. Десятий сектор - «Натхнення».

Для кожного з перерахованих вище напрямків і сфер життя вам необхідно визначити і оцінити за шкалою від 0 до 10 ступінь своєї реалізації - те, скільки сил, часу і бажання ви вкладаєте в них. Після того, як бали будуть проставлені, сектора потрібно з'єднати між собою.

Ви отримаєте колесо. Рівність його ліній і відсутність перекосів свідчить про баланс або дисбаланс у вашому житті. Якщо якийсь із секторів «перетягує ковдру на себе» (наприклад, та ж робота), подумайте, що можна зробити для того, щоб виправити ситуацію.

Страхи. Щоб не допустити розвитку трудоголізму, перш за все, зізнайтеся собі у власних страхах. Боятися - це нормально. Дуже часто в моїй практиці зустрічаються випадки, коли людина сильно переробляє тільки через те, що  не знає, як правильно вибудовувати відносини в родині або з другою половинкою після довгих років спільного життя. Йому важко спілкуватися вдома і тому він «закривається» в роботі.

Варто враховувати  те, що часто трудоголізм може бути станом юнацтва, коли людина шукає себе і своє місце. Для віку від 20 до 30 років - це цілком нормально. Важливо не допустити, щоб переробки стали нормою і визначили стиль у подальшому житті.

Крім того, людям, які надмірно захоплені своєю роботою, я рекомендую взяти на себе відповідальність за те, скільки вони проживуть. Дуже часто трапляється так, що людина настільки йде з головою в кар'єру, що просто не розуміє, якої шкоди завдає власному здоров'ю.

Хтось цілком може заперечити, що бути трудоголіком - не так і погано, з огляду на той факт, що саме у таких співробітників найбільше шансів закріпитися на роботі і отримати непогане просування. Однак, за даними одного з опитувань топ-менеджерів, тільки 37% керівників компаній будуть раді бачити в рядах своїх підлеглих трудоголіків, а решта охочіше віддадуть місце в компанії людині, яка просто любить свою роботу.

Якщо ж робота захлеснула вас з головою і зупинитися самостійно ніяк не виходить, можна спробувати  постаратися розставити пріоритети.

1. Займіться спортом. Швидше за все, ви вже давно закинули затію ходити в спортзал, оскільки робота займає весь час. Поставте собі за мету відвідувати тренування хоча б раз на тиждень і без зайвих вагань відмовляйтеся від бажання попрацювати в цей час. Коли втягнетеся - можна збільшити кількість тренувань.

2. Згадайте про хобі. Ваше улюблене заняття теж не витримало конкуренції з роботою і відійшло на другий план. Саме час повернутися до нього. Малюйте, вишивайте, танцюйте - робіть те, що вам подобається. Найкраще записатися на курси, щоб наявність чіткого графіка занять хоч якось мотивувало вас йти з роботи вчасно.

3. Складайте план на день. І не забудьте згадати в ньому час для відпочинку. Приділяйте робочим питанням строго відведений час, а решту дня залишайте на дозвілля.

4. Не відмовляйтеся від посиденьок з друзями або в колі сім'ї. Це допоможе вам не тільки налагодити відносини з близькими, а й «перезавантажити» думки.

5. Оцінюйте масштаб втрачених можливостей. Порахуйте, скільки цікавих подій за останній час ви пропустили, просто тому що самі відмовили собі в них і вирішили ще попрацювати? Це як мінімум шкодить вашому особистісному і професійному розвитку. Записуйтеся на заходи і купуйте квитки заздалегідь, щоб ви були просто зобов'язані туди піти.
Фотография
25 порад, як не засиджуватись на роботі
1. Придбайте навушники.

2. Вимкніть оповіщення в телефоні на час роботи.

3. Закрийте всі чати і месенджери.

4. Відмовтеся від ідеї виконувати кілька справ одночасно.

5. Пам'ятайте про «квадрат Ейзенхауера». Сконцентруйте основну увагу на виконанні важливих, але не термінових завдань. Так вони не стануть терміновими.

6. Складайте детальний список справ. Розписуйте покроково кожне завдання.


7. Робіть перерви.

8. Будуйте реалістичні плани. Аналізуйте, які справи дійсно можна встигнути зробити, а які можна залишити на наступний день.

9. Плануйте час після роботи. Це допоможе сконцентруватися на виконанні завдань.

10. Не забивайте графік вщерть. Залишайте тимчасові кишені. Графік, що «з'їхав» може зруйнувати весь план.

11. Аналізуйте, які офісні зустрічі вам необхідно відвідувати, а з яких питань можна обмежитися листуванням.

12. Контролюйте прокрастинація. Якщо не можете почати виконувати завдання? Придумайте найменший перший крок (наприклад, складіть таблицю, розпишіть план і т.д.) і зробіть його.

13. Не залишайте найскладніші і комплексні завдання на кінець дня. Краще, наприклад, почніть з них свій день. «Бридкі жаби» - перш за все.



14. Користуйтеся таймером. Наприклад, допоможе популярна техніка тайм-менеджменту Pomodoro - чергуються 20 хвилин концентрації і 5 хвилин відпочинку.

15. Навчіться делегувати повноваження і завдання.

16. Не відпускайте графік на самоплив. Контролюйте, на що йде робочий час.

17. Підтримуйте порядок на робочому столі і в комп'ютері.

18. Поставте перед собою годинник.

19. Контролюйте емоції і стрес.

20. Не втягуйтеся в офісні інтриги і плітки.

21. Чи не з'являйтеся у суді вранці.

22. Контролюйте свій перфекціонізм. Запитайте себе, чи не страждаєте ви «синдромом відмінника».

23. Отримуйте задоволення від результатів своєї роботи. Навіть якщо це не робота вашої мрії, але ви створюєте щось нове, допомагаєте людям, досягаєте невеликих цілей, які залишилися б невиконаними без вас.

24. Якщо у вас багато рутинних поточних справ, групуйте однотипні завдання. Наприклад, телефонні дзвінки, які потрібно зробити, або листи.

25. Не звинувачуйте себе за непродуктивність. Просто проаналізуйте, куди йде ваш час і як можна перебудувати графік.
У кожного з нас - свій графік, так що універсальних порад годі й шукати. Але хоча б парочка з них - точно стане в нагоді. Правда, вони, на жаль, не застрахують від керівників, які всіма силами хочуть затримати своїх співробітників на роботі довше :)
0

Коментарі