10 фатальних помилок в стартапах
- 28.04.16, 05:49
1. Слабка віра в ідею
Якщо вас мучать сумніви з приводу вашого «грандіозного» починання, не беріться за цю справу. Без непохитної віри, впевненості в успіх, не варто затівати новий бізнес. Коли творець коливається, що вже тоді говорити про інших людей: партнерів, підлеглих, клієнтів або інвесторів? Такий стартап нежиттєздатний і приречений на смерть ще на етапі . Пройти весь шлях, від зародження бізнес-ідеї до стадії її реалізації, вдається одиницям - тим, хто, незважаючи на всі складності і численні перешкоди, зберігає безмежну відданість, пристрасть і непорушну прихильність до свого проекту.
2. Море по коліно
Цілком віддаватися новій справі - це прекрасно, але всьому є розумні межі. Можна бути зухвалим мрійником, але при цьому потрібно залишатися реалістом. Часто-густо можна зустріти фанатичних стартаперів, які настільки захоплені своїм продуктом або послугою, що відмовляються помічати очевидні речі. Трапляється так, що ринок не готовий прийняти їх товар, або на момент втілення задумки в життя клієнти мають абсолютно інші потреби. Проте творці стартапів настільки сліпо захоплені своїм новим творінням, що категорично відмовляються миритися з реальністю. Вони не бажають змінювати, адаптувати свій продукт до нових умов, що склалися і «прогинатися» під ринок.
3. Одиночна прихильність
Персоніфікована прихильність бізнесу рано чи пізно може зіграти не на руку його творцеві. Якщо люди в організації з прохолодою відносяться до того, чим вони займаються, то в кінцевому підсумку така компанія приречена. Чому? В першу чергу засновник не вічний. Ніхто не знає, що з нами станеться завтра, через місяць або через рік. Якщо раптом трапиться так, що керівник захворіє або, не дай бог, помре, то тягнути непідйомну ношу буде нікому.
Зрештою час йде, люди змінюються, дорослішають, потім старіють. Запаси оптимізму, ентузіазму та фізичні сили засновника не вічні. Тому дуже важливо, щоб з самого початку заснування бізнесу прихильність до справи була розділена між усіма членами команди.
4. Головна мотивація - прибуток
Ті, хто починає новий бізнес зі словами «він принесе мені багато грошей», можуть не розраховувати на успіх. Прибуток з першого дня роботи компанії - це небачений виняток, ілюзія, якою тішать себе недалекі підприємці. Перш ніж бізнес почне приносити якісь гроші, може пройти рік, а то і пара-трійка років. За цей час в нього потрібно вкласти багато сил і енергії. А звідки її взяти, якщо головна мотивація - це прибуток? Ось так і вмирають більшість стартапів, ледь побачивши світло. Їх засновникам не вистачає енергії продовжувати розпочату справу, адже ніщо не підживлює їх мотивацію.
Доктор Адізес на цей рахунок приводить відмінну аналогію: «Коли дитина перебуває в колисці, хіба батьки доглядають за нею тільки в розрахунку на те, що коли-не будь він стане лікарем або адвокатом і забезпечить їм безбідну старість? Напевно це не так ». Компанія, орієнтована на задоволення потреб клієнта - ось якою має бути головна мета будь-якого стартапера.
5. Неправильне фокусування
Багато починаючих підприємців, яких в результаті посягає невдача, роблять одну і ту ж типову помилку - вони роблять неправильний наголос. Вони фокусуються не так на питанні «чому» потрібно випускати той чи інший продукт або послугу, а на самому продукті. А раптом продукт виявиться незатребуваним? Саме з цієї причини, головним питанням має бути питання «чому», потім «хто» (команда професіоналів), «що» (продукт, його позиціонування на ринку, ключові характеристики, переваги перед конкурентами), і нарешті - «як» і « коли ».
6. Акцент на вдосконалення продукту, а не на збут
У людей, які засновують свою справу, як правило, домінує Е-функція. Креативність і творча енергія «Підприємця» б'є через край. Він готовий безперервно генерувати ідеї, покращувати свій продукт і з кожним днем винаходити все нові і нові стратегії його розвитку. Але на етапі дитинства така поведінка породжує патологічні проблеми. Замість того, щоб швидкими темпами нарощувати збут, компанія товчеться на одному місці. Безперечно, покращувати якість продукції необхідно, але на початкових етапах розвитку набагато важливіше робити акцент на продажу. В іншому випадку дефіциту грошових коштів не уникнути, і організація стане банкрутом.
7. Нереалістичний бізнес-план
Необдуманий бізнес-план, зліплений «побистрячку» - одна з основних причин провальних стартапів. Завищені очікування творців молодого бізнесу, непередбачені витрати, гостра нестача грошових вливань - все це призводить до неплатоспроможності компанії, і «лавочку» доводиться передчасно згорнути.
8. Відсутність належного фінансового контролю
Слабке місце будь-якого стартапу - дефіцит грошових коштів. Безграмотна кредитна політика призводить до того, що приплив грошових коштів зменшується, і компанія втрачає мобільність. Тому вкрай важливим на початкових етапах росту організації здійснювати безперервний контроль за фінансовими потоками компанії, а також ключовими фінансовими показниками ефективності бізнесу. У той же час не варто випускати з виду своєчасне погашення дебіторської заборгованості і стежити за обігом матеріальних запасів, оскільки саме вони є найменш ліквідними з усіх оборотних активів підприємства.
9. Зниження ціни
Прагнучи збільшити виручку, молоді керівники часто істотно знижують ціну на товари. При цьому вони не враховують, що отримана виручка може не покривати змінних витрат на виробництво продукції: на сировину, оплату праці співробітників, електроенергію і т.д. В результаті компанія починає працювати собі в збиток.
10. Венчурні інвестиції
Компанії-немовлята вимагають безперервного фінансування, і це природно. Але будьте обережні, не варто забувати про у правила в світі бізнесу, де гроші відіграють чільну роль: хто платить, той і музику замовляє. Підписуючи договір з інвестором, підприємець погоджується на те, що інтереси «багатого дядька» відтепер будуть понад його власних.
Якщо вас мучать сумніви з приводу вашого «грандіозного» починання, не беріться за цю справу. Без непохитної віри, впевненості в успіх, не варто затівати новий бізнес. Коли творець коливається, що вже тоді говорити про інших людей: партнерів, підлеглих, клієнтів або інвесторів? Такий стартап нежиттєздатний і приречений на смерть ще на етапі . Пройти весь шлях, від зародження бізнес-ідеї до стадії її реалізації, вдається одиницям - тим, хто, незважаючи на всі складності і численні перешкоди, зберігає безмежну відданість, пристрасть і непорушну прихильність до свого проекту.
2. Море по коліно
Цілком віддаватися новій справі - це прекрасно, але всьому є розумні межі. Можна бути зухвалим мрійником, але при цьому потрібно залишатися реалістом. Часто-густо можна зустріти фанатичних стартаперів, які настільки захоплені своїм продуктом або послугою, що відмовляються помічати очевидні речі. Трапляється так, що ринок не готовий прийняти їх товар, або на момент втілення задумки в життя клієнти мають абсолютно інші потреби. Проте творці стартапів настільки сліпо захоплені своїм новим творінням, що категорично відмовляються миритися з реальністю. Вони не бажають змінювати, адаптувати свій продукт до нових умов, що склалися і «прогинатися» під ринок.
3. Одиночна прихильність
Персоніфікована прихильність бізнесу рано чи пізно може зіграти не на руку його творцеві. Якщо люди в організації з прохолодою відносяться до того, чим вони займаються, то в кінцевому підсумку така компанія приречена. Чому? В першу чергу засновник не вічний. Ніхто не знає, що з нами станеться завтра, через місяць або через рік. Якщо раптом трапиться так, що керівник захворіє або, не дай бог, помре, то тягнути непідйомну ношу буде нікому.
Зрештою час йде, люди змінюються, дорослішають, потім старіють. Запаси оптимізму, ентузіазму та фізичні сили засновника не вічні. Тому дуже важливо, щоб з самого початку заснування бізнесу прихильність до справи була розділена між усіма членами команди.
4. Головна мотивація - прибуток
Ті, хто починає новий бізнес зі словами «він принесе мені багато грошей», можуть не розраховувати на успіх. Прибуток з першого дня роботи компанії - це небачений виняток, ілюзія, якою тішать себе недалекі підприємці. Перш ніж бізнес почне приносити якісь гроші, може пройти рік, а то і пара-трійка років. За цей час в нього потрібно вкласти багато сил і енергії. А звідки її взяти, якщо головна мотивація - це прибуток? Ось так і вмирають більшість стартапів, ледь побачивши світло. Їх засновникам не вистачає енергії продовжувати розпочату справу, адже ніщо не підживлює їх мотивацію.
Доктор Адізес на цей рахунок приводить відмінну аналогію: «Коли дитина перебуває в колисці, хіба батьки доглядають за нею тільки в розрахунку на те, що коли-не будь він стане лікарем або адвокатом і забезпечить їм безбідну старість? Напевно це не так ». Компанія, орієнтована на задоволення потреб клієнта - ось якою має бути головна мета будь-якого стартапера.
5. Неправильне фокусування
Багато починаючих підприємців, яких в результаті посягає невдача, роблять одну і ту ж типову помилку - вони роблять неправильний наголос. Вони фокусуються не так на питанні «чому» потрібно випускати той чи інший продукт або послугу, а на самому продукті. А раптом продукт виявиться незатребуваним? Саме з цієї причини, головним питанням має бути питання «чому», потім «хто» (команда професіоналів), «що» (продукт, його позиціонування на ринку, ключові характеристики, переваги перед конкурентами), і нарешті - «як» і « коли ».
6. Акцент на вдосконалення продукту, а не на збут
У людей, які засновують свою справу, як правило, домінує Е-функція. Креативність і творча енергія «Підприємця» б'є через край. Він готовий безперервно генерувати ідеї, покращувати свій продукт і з кожним днем винаходити все нові і нові стратегії його розвитку. Але на етапі дитинства така поведінка породжує патологічні проблеми. Замість того, щоб швидкими темпами нарощувати збут, компанія товчеться на одному місці. Безперечно, покращувати якість продукції необхідно, але на початкових етапах розвитку набагато важливіше робити акцент на продажу. В іншому випадку дефіциту грошових коштів не уникнути, і організація стане банкрутом.
7. Нереалістичний бізнес-план
Необдуманий бізнес-план, зліплений «побистрячку» - одна з основних причин провальних стартапів. Завищені очікування творців молодого бізнесу, непередбачені витрати, гостра нестача грошових вливань - все це призводить до неплатоспроможності компанії, і «лавочку» доводиться передчасно згорнути.
8. Відсутність належного фінансового контролю
Слабке місце будь-якого стартапу - дефіцит грошових коштів. Безграмотна кредитна політика призводить до того, що приплив грошових коштів зменшується, і компанія втрачає мобільність. Тому вкрай важливим на початкових етапах росту організації здійснювати безперервний контроль за фінансовими потоками компанії, а також ключовими фінансовими показниками ефективності бізнесу. У той же час не варто випускати з виду своєчасне погашення дебіторської заборгованості і стежити за обігом матеріальних запасів, оскільки саме вони є найменш ліквідними з усіх оборотних активів підприємства.
9. Зниження ціни
Прагнучи збільшити виручку, молоді керівники часто істотно знижують ціну на товари. При цьому вони не враховують, що отримана виручка може не покривати змінних витрат на виробництво продукції: на сировину, оплату праці співробітників, електроенергію і т.д. В результаті компанія починає працювати собі в збиток.
10. Венчурні інвестиції
Компанії-немовлята вимагають безперервного фінансування, і це природно. Але будьте обережні, не варто забувати про у правила в світі бізнесу, де гроші відіграють чільну роль: хто платить, той і музику замовляє. Підписуючи договір з інвестором, підприємець погоджується на те, що інтереси «багатого дядька» відтепер будуть понад його власних.
0
Коментарі