Про воду

Задача N 64.Розрахувати всі можливі варіанти числа ступенів вільності на діаграмі стану води.(відповідь–можливі варіанти–0;1та2)
Подібна задача. Назвати, які залежності ілюструють кожна з трьох ліній на діаграмі стану води. Одна з важливих цілей розділу “Фазові рівноваги” - навчити студентів “читати” елементарні діаграми, які у вигляді рисунків наочно ілюструють різноманітні властивості систем. Однією з таких простих діаграм є діаграма стану води. На діаграмі лінії АО, ВО та СО поділяють поле діаграми на три області існування води в кристалічному, рідкому та газоподібному стані залежно від температури та тиску. Лінія АО ілюструє залежність температури плавлення води від тиску. Так, наприклад, при тиску Р1 температура плавлення води буде Т2. З діаграми видно, що зі збільшенням тиску до Р2 температура плавлення води буде Т1. Зменшення температури плавлення води зі
збільшенням тиску обумовлено нахилом лінії залежності температури плавлення води від тиску (АО) ліворуч. Для дуже незначної кількості речовин зі збільшенням тиску температура плавлення зменшується, а для переважної кількості речовин ця лінія має нахил праворуч, тому для більшості речовин зі збільшенням тиску температура плавлення зростає. Про цю особливість

води ще будемо говорити нижче. Лінія ВО ілюструє залежність тиску насиченої пари над рідкою водою від температури. Рідини киплять тоді, коли тиск їх насиченої пари досягне тиску в навколишньому середовищі (наприклад, атмосферного тиску), а тому температура кипіння води при значеннях тиску Р1 та Р2 буде, відповідно, Т3 та Т4. Виходячи з цього, крива ВО може ще трактуватися як залежність температури кипіння води від тиску. Лінія СО ілюструє залежність тиску насиченої пари води над кристалами води (льодом) від температури. Точка, де перетинаються всі три лінії, відповідає безваріантному стану системи (С = 0). За правилом Гіббса для речовини може бути тільки одна така точка. Це потрібно розуміти так, що в стані термодинамічної рівноваги всі три фази води: кристалічна, рідка та газоподібна можуть співіснувати тільки за певних умов. Цю точку часто називають потрійною точкою, і для води вона має значення: Р = 4,5 мм.рт.ст. та Т = 0,01 оС. На прикладі цієї точки можна проілюструвати поняття безваріантність системи (С = 0). Дійсно, не можна змінити ніяким чином ні температуру, ні тиск, щоб одна з фаз не зникла в стані рівноваги. У природі і на практиці часто можна бачити співіснування всіх трьох фаз води, але це тільки тому, що не наступив стан рівноваги в системі, до якого системи можуть прямувати тривалий час. Потрібно прорахувати для інших можливих точок діаграми варіантність і подумати над цим важливим висновком, що витікає з правила фаз Гіббса. (відповідь – дів. весь текст пояснення до задачі)

Жарт із життя

  • 16.10.10, 20:17
Лікарня.
Медична сестра будить паціента в палаті, що дуже міцно спить. Процес затягується, вона досягає мети: пацієнт прокинувся і підвівся.
Сестра: "Вам за розписом час ліки приймати: прийміть снодійне".smile  

Коли ти просиш жінку

  • 15.10.10, 23:36
Коли ти просиш жінку передати тобі запальничку, вона передає тобі запальничку, а не перевіряє твою стрибучість і реакцію.smile

Собор Василія Блаженного

 На красній Площі в центрі Москви розташований Собор Василія блаженного, який вважається гордістю російської архітектури. Він відрізняється не тільки красою і багатством, пам’ятник символізує російську архітектуру в світовій архітектурі. Цей пам’ятник був нововведенням в російській архітектурі.
Архітектурі кожного народу властива художня мова. Не знаючи мови, не можна визначити, до якої культури він належить. В корінні архітектури Собору не можна не побачити елементів тюрсько-мусульманської архітектури. В основі його лежить фундамент у вигляді восьмикінечної зірки (православні храми не сталять на таку основу). Вісім розцвічених, спіралевидних бань Собору нагадують головні убори релігійних і державних діячів ісламського світу. Внутрішнє убрання центрального шатра храму також нагадує зразки ісламської архітектури. В архітектурі Собору неможливо не помітити «арабізмів», «тюркізмів», «фарсизмів». Всі вони є віддзеркаленням арабських, тюрських, персидських особливостей архітектури.
Другого жовтня 1552 року після двомісячної виснажливої облоги і жорстокого штурму, збивши Арські ворота, російське військо увірвалося до палаючої Казані. На всіх міських вулицях і площах йшли бої. Шлях до ханського палацу московітам перегороджував найсильніший опір біля стін мечеті Кул-Шариф. Учні медресе на чолі з воїном, ученим, суфієм Сеїдом Кул-Шарифом витримали декілька нападів московітів. Але незабаром захисники мусульманського Поволжя були переможені і Казань захоплено. Мечеть була розібрана і на 12 підводах вивезена до Москви; ще на протязі двох років залишки будови вивозились. У 1554 р. зі зруйнованої мечеті заклали поблизу Спаських (Фролівських) воріт храм Покрови Пресвятої Богородиці, який в народі прозвали храмом Василія Блаженного, за іменем юродивого пророка, що оберігав храм. Так мечеть суфія Сеїда Кул-Шарифа стала Собором Василія \блаженного. Дуже багато таємниць береже в собі собор. Тільки зараз, у нас неспокійний час, дещо проривається на поверхню. Це Мечеть-пророцтво, Собор-таємниця.

Дамір Хайретдинов.

Християнство

Християнство — це не те, коли люди моляться на ікони, не те, коли вони осіняють себе хрестами, не те, коли вони бояться бісів і диявола, не те, коли вони випрошують собі порятунок од пекла та іншого зла або намагаються вимолити собі всіляких земних благ.

Християнство — це те, коли люди, виконуючи Вчення Ісуса Христа, оголошують нещадну боротьбу своїм порокам, з ретельністю зрощують у собі позитивні якості, яких не вистачає, і всім своїм єством спрямовуються на пошуки Бога-Отця з метою пізнання Його і Злиття з Ним. І хай буде так!

Політичні перевертні України поіменно

Навколо рішення Конституційного Суду щодо скасування політичної реформи 2004 року уже накопичується певна критична маса, і ось-ось в Україні настане черговий пік фестивалю політичних перевертнів.

На диво, що участь у ньому беруть усі головні політичні сили країни. Саме вони складають основу зрушень, на порозі яких стоїть Україна. Вона знову опинилася катастрофічно залежною. В принципі їй ніколи не давали волі свої ж ватажки.
Рівень політичного лицемірства завжди був не найнижчим в країні, але сьогодні він більше, ніж зашкалює. Де взяти сил, щоб розібратися в цій отруйній каші?

Один із зубрів українського табору перевертнів Президент Кучма продавив політичну реформу наприкінці свого президентського терміну. Він прагнув понад усе обмежити владу наступного Президента і узалежнити його від парламенту.

І це робила та людина, яка усі 10 років президентства чубився з Верховною Радою як кіт із собакою. Так і пішов він із влади академіком перевертнів.

Його наступник Президент Ющенко увесь свій строк відчував на собі кучмівський зашморг реформи 2004 року. В його таборі не раз говорили про необхідність переглянути цю кабальну залежність Президента.

Блок Юлії Тимошенко, який від самого початку протистояв кучмівському задуму, не раз відкрито закликав скасувати цю реформу. Але на захист парламентсько-президентської форми правління стояла могутня сила Партії регіонів.

Особливо сильно відчула ця партія перевагу парламенту над Президентом, коли Ющенко дав посаду Прем'єр-міністра Вікторові Януковичу.

Тоді Партія регіонів втратила від активності відчуття балансу і почала скуповувати депутатів, щоб створити конституційну більшість і повністю підкорити собі владу в країні через прем'єрство. Тим самим Партія регіонів створила навколо себе хвилю роздратування і усе закінчилося тотальною кризою.

Нові умови – нові крутійства

Сьогодні все кардинально помінялося. Перевертні обох таборів активно грають недавні ролі своїх суперників. Регіонали захищають ідею скасування реформи. Їх опоненти хапаються за цю реформу, аби якось обмежити владу Януковича.

Між ними як завжди майорить Володимир Литвин. Посада у нього така. Він координував проходження реформи 2004 року. Він же проводжає її в останню путь в 2010 році.

Як у гоголівського Тараса Бульби – «Я тебе породив, я тебе і уб...» Ми не ставимо крапки, оскільки не знаємо, чим усе це закінчиться. Чи не станеться того, що оту реформу буде відновлено? І там, десь поблизу знову стоятиме Володимир Литвин?

Парадокс, але саме він змушений бути посередником її народження і її скасування через шість років після. Чи відчуває він якийсь дискомфорт – це залишається його персональною таємницею.

Назовні виявляється, що Володимир Литвин може робити дві абсолютно протилежні функції з однаковою мірою професійності посередника між перевертнями. Ледве чи міг би він опанувати цю якість, не будучи сам перевертнем вищого ґатунку.

Ще один представник руху перевертнів лідер українського комунізму Петро Симоненко може бути повністю задоволеним – в Україні є достатньо послідовників Леніна як визнаного майстра «текущего момента». Недарма Україну називали кузнею комуністичних кадрів. Наплодила, як для себе, так і з Москвою поділилася.

Отакий політично-бісівський фестиваль в Україні біля останньої чверті 2010 року. Хто там зараз сучасний Гоголь, який описав би це типово українське чортовиння!


http://www.aratta-ukraine.com/text_ua.php?id=1732

історична довідка

Деякі цікаві цитати.
Матвій Шестопал
ЄВРЕЇ НА УКРАЇНІ
(історична довідка)
Повністю: http://exlibris.org.ua/szestopal/index.html

У практиці політичних відносин не було випадку, щоб загарбник, прийшовши до своєї жертви, сказав: я буду тебе грабувати. Для прикриття своїх справжніх цілей він придумує тисячі різних причин. Поляки, наприклад, несли в Україну «світло цивілізації», а вивозили назад плоди української праці. Росіяни завжди подавали руку «братньої допомоги» поки не прибрали до рук Україну. А євреї… євреї, як видно, єдині прийшли сюди з добром, тільки й їх «примусили», бачте, чинити нам зло…
Приховувати правду про експлуататорів українців – значить, виправдовувати євреїв, давати привід для продовження цієї експлуатації в інший час і в нових формах. Балачки про те, що євреїв нібито примушували грабувати українців, мають на меті одне – виправдати їхню спілку з експлуататорами.

***

Горілка в руках колонізаторів була й справді одним із головних знарядь економічного визиску і духовного поневолення трудящих. Позбутися цього лиха було мрією не одного покоління українців.
У повісті І. Франка «Великий шум» селяни по скасуванні панщини в Галичині мріють, як поліпшити своє становище. В їхніх планах на перше місце висувається боротьба із споюванням народу. «І жидів витиснемо з сіл, - міркують уголос селяни, - бо яке їх тут діло? Вони землі не оброблюють, навіть кілька грядок коло корчми скопати самі лінуються та хлопських бабів кличуть. Лише горілку продають та затягують людей у свою лихву. То – п’явки, то – вороги народні. Зробити так, аби їх місця в селі не було, нехай забираються з шумом».
У Росії й Україні існував у минулому сторіччі справжній масовий рух за народну тверезість. І треба визнати, що навіть офіційна влада, зацікавлена в прибутках від виноторгівлі, не чинила опору цьому рухові. На заваді йому стояли тільки євреї. В статті «Мери правітельства относітельно трезвості» газета О. Герцена «Колокол» писала: «Гражданскіє власті нісколько не протіводействовалі распространєнію трезвості. Протівнікамі єйо заявілі себя євреі, і особенно те із ніх, коториє непосредственно заінтерісовани в процветаніі откупа».
Споюючи і розорюючи населення, відкупники і корчмарі наживали величезні багатства.

***

Своїми діями євреї не тільки економічно руйнували українців, а й завдавали великої шкоди народній моралі, сильно понижуючи її рівень.
М.І. Костомаров свідчить: «Мешканці південних і західних губерній знають, як часто іудеї поширюють у селян схильність до пиятики, охоче дають їм у борг горілки, щоб потім заплутати, розорити, щоб всі надбання п’яниці перейшло в їх шинки, як спонукають селян до крадіжки і приймають крадені речі, як прислужуються розпусті і зваблюють жінок, як вміють використати всілякі пристрасті, щоб довести людину до положення, вигідного для себе, хоча б це безповоротно було для неї. Це робиться зовсім не по якому-небудь без моральному мотиву, не через схильності до зла, а по холодності і без участі до світу, що стоїть за межами іудейства».

***

У тому ж «Колоколе» розповідалося про одеських євреїв, які систематично продавали українських дівчат у турецькі гареми. Торгівці жінками записувалися в турецько-молдавські піддані і з турецькими паспортами під виглядом іноземців без кінця переїжджали кордон туди й назад, вербували дівчат, обіцяючи їм золоті гори, а потім з фальшивими паспортами відвозили їх в Константинополь, де продавали на базарі, а «брак» здавали в будинки розпусти.
«З усіх міст Південної Росії привозилися в Одесу «девки, опутанніе долгами рублей в 50 или 100», продавалися місцевим утримувачам, які в свою чергу вербували дівчат в Одесі, і все це відправлялося в Туреччину на торгівлю, словом, торгівля йшла повним ходом. Яка-небудь жидівка їхала «мандрувати» за кордон – з трьома «дочками», з «сином», «жінкою сина» і «сестрою». Через певний час вона поверталася вже з одним сином і турецькою підданою. Потім знову їхала за кордон з «дочками» і так далі».
Лише в 1897р. з Одеси для продажу в гарем і будинки розпусти Константинополя вивезено таким чином до 200 українських дівчат.

***

Услід за купівлею товарів на гроші з’явилася грошова позика, а разом з нею – процент і лихварство. Паразитизм єврейської буржуазії виявився найяскравіше саме в лихварстві, тобто в грошових позиках під високий процент, що було найжорстокішою формою експлуатації селян, ремісників, дрібних крамарів, причиною їхнього масового розорення.

***

Засилля євреїв було однією з головних причин нерозвинутості капіталістичних відносин в Україні і майже повної відсутності української національної буржуазії, яка, мов курча в яйці, не могла пробити потрійної товщі російсько-еврейсько-польської конкуренції. Якщо в незалежних країнах місцева буржуазія користувалася протекціоністською системою, яка провадилася в широких межах і в більшості випадків доходила навіть до повного усунення будь-якої іноземної конкуренції, то для колоніально-залежної України про це нічого було й думати. З цього погляду на особливу увагу заслуговує доля чумацького промислу в Україні.

Чумацтво існувало протягом чотирьох століть – з другої половини 16 ст., тобто з часу виникнення, і до кінця 19 ст. Після землеробства і скотарства воно вважалося одним із найважливіших занять сільського населення і було наймасовішим.
Чумацтво розвивалося спочатку як торговий промисел, що згодом перетворився на торгово-візницький. Предметом чумацького візництва були, крім традиційної риби й солі, кам’яне вугілля, яке почали використовувати як паливо на промислових підприємствах, будівельні матеріали, цукор, імпортні й експортні товари. Про розміри транспортних перевезень можна судити з того, що в середині 19 ст. в Одесу щороку прибувало до 700 тисяч возів, які привозили щонайменше 60 млн. пудів різних вантажів. «Перевезення на чумацьких возах становило не менше 50%, а можливо, навіть значно більше всіх вантажів, що тоді транспортувалися».
За відсутності залізниць і слабкого річкового транспорту чумацтво становило основний вид транспорту в Україні. Воно могло відіграти і почати відіграло важливу роль в економічному житті краю, сприяло зміцненню господарських зв’язків і торговельних відносин між окремими районами України, а також між Україною та сусідніми територіями.
Проте на цьому не вичерпувалась історична місія чумацтва. Торгово-візницький промисел, за умов нормального розвитку, повинен був викликати майнову нерівність і соціальне розшарування селянсько-козацької маси і таким чином породити численні кадри національної буржуазії та її антиподу – пролетаріату. Саме з числа багатих чумаків у процесі первісного нагромадження капіталу повинна була витворитися українська буржуазія, якій належало зосередити у своїх руках усі «нитки і торговельного… і промислового капіталу».
Однак цього, як відомо, не сталося. Радянський історик І.Слабєєв, автор монографічного дослідження про чумацтво, змушений констатувати, що «кількісно група заможних і багатих чумаків (цих потенційних українських капіталістів) була порівняно невелика». І це при масовому характері чумацького промислу! Слабєєв не пояснює причин такого становища. А справа в тому, що в умовах кріпосництва і колоніалізму основна маса чумаків була не вільними робітниками, що працювали на себе, а кріпаками, які, за словами Маркса, «належать безпосередньо до числа засобів виробництва» і є власністю поміщика. Ці чумаки – кріпаки працювали на збагачення своїх гнобителів і, навіть випадково розбагатівши, не завжди могли позбутися свого кріпацького стану. Першою основною умовою буржуазної підприємницької діяльності Енгельс вважав безпеку самого купця і його власність. Такої безпеки деспотичні порядки кріпосницької Росії не могли гарантувати українцям.
Зате євреї, будучи вільними людьми, мали повну свободу комерційної діяльності, що дало їм змогу захопити у свої руки всі вигідні промисли і торгівлю. «Порабощенное состояниє землєдельцев – писав Костомаров, - прічіна, повод, что іудеї продолжали держать в руках промишленность і торговлю».
Можна припустити, що частина кріпаків з числа державних селян, які не відбували панщини, могли б вибитися із злиднів, але їм, як і всім чумакам взагалі, буквально поперек дороги поряд з чужинцем-поміщиком стояв ненависний жид-шкуродер. Орендуючи поміщицький маєток, він брав непомірно високу плату за користування степами, де чумаки випасали худобу, і водопоями, обдирав навіть за проїзд через орендовану ділянку, що робило нерентабельним візництво, економічно невигідним сам чумацький промисел.

Закриваючи на це очі або приховувати правду – значить створювати враження що в українців були рівні з іншими можливості, яких вони з власної вини не зуміли використати. Це не що інше, як спроба виправдати колонізаторів і звести наклеп на український народ.
Таким чином, євреї у своїй масі були не просто представниками експлуататорської верхівки, їдцями-нахлібниками, а виступали в ролі гальма суспільного процесу на Україні.

Шаповал, діяч Центральної Ради, відомий своїми працями з історії революції на Україні, написаними вже на еміграції, цілком слушно вживав до українців означення «неповної нації», тобто народу, соціально-класовій структурі якого бракувало певних компонентів, у даному разі класу поміщиків і капіталістів.

***

Один із персонажів роману, український священик Дудич, у розмові зі своїм сусідом євреєм лікарем Севеллою робить слушний закид: «Під любов’ю до батьківщини угорці розуміють пригнічення всіх не угорців. Свобода для них означає цілковите беправя всіх громадян, які говорять не угорською мовою. А ви, євреї, підтримуєте таку любов до батьківщини, таку свободу! Хіба не так?»

***

«Без перебільшення можна сказати, що «велікая» соціалістична революція була зроблена саме руками євреїв. Хіба темні, забиті «русскіе крестьяне» і робочі могли б самі скинути з себе кандали буржуазії? Ні, саме євреї вели російський пролетаріат до зірки інтернаціоналізму, і не тільки вели, але і зараз радянська справа знаходиться і їх надійних руках. Ми можемо бути спокійними, доки керівництво Червоної Армії належить тов. Леву Троїцькому. Правда, євреїв немає в рядах червоної армії в якості простих рядових. Проте в комітетах і радах, в якості комісарів, євреї і зараз безстрашно ведуть до перемоги маси російського пролетаріату…»
Однією з причин існуючого й досі прихованого антагонізму між євреями і національною більшістю населення країни є нічим не обґрунтована претензія євреїв сидіти «в комітетах і советах», відводячи для всіх інших роль «простих рядових». Ця претензія особливо яскраво виявилася в перші роки радянської влади, і зокрема в Україні.

***

По суті справи громадянська війна в Україні була продовженням війни росіян і євреїв за владу, проти української незалежності. Ця війна велася спочатку відкрито і збройне, хоч і з перелицюванням, а згодом тільки з перелицюванням і головним шляхом політичних репресій.

***

М.І. Костомаров, як видно, був недалеко від істини, коли свого часу писав про євреїв: цей народ «вивчає пружини суспільства», серед якого живе, «пізнає його слабкі сторони, користується ними і, наче в насмішці над тими хто їх зневажає, знаходить собі в неприязному суспільстві таке місце, що захоплюють у володіння найважливіші гілки суспільних сил: крутить королями, папами, баронами, в його руках торгівля, гроші – душа світу. Гроші! «Жид любить гроші, більше за все любить жид гроші» - повторюється із стародавніх часів ця затерта фраза. Справді, і в 12 столітті жид через гроші керував боротьбою італійських партій, і в 16 столітті жид вийшов на сцену в геніальному типі у Шекспіра, в його Шейлоці, і в 19 столітті той же вічний жид з’явився в складному образі європейського банкірства. Цей вічний жид впіймав слабку струнку світу і тримається за неї і водить світом, і світ був обманутий: світ думав, що жид у нього під п’ятою, а сам і не почув, як опинився у жида на прив’язі».

***

В особливий антагонізм на цьому ґрунті зайшли євреї з українцями, яких вони обкрадають упродовж віків і в масштабах, невідомих жодному народові світу. Сам по собі знаменитим є той факт, що Україна була і поки що лишається головним у Європі розсадником єврейства. Формальна ж логіка говорить за те, що хвороботворні мікроби почувають себе найкраще в слабкому організмі. Саме такою слабкою, нежиттєздатною націю, придатною лише на поживу іншим, уявляють українців деякі євреї.
Певною мірою погляди євреїв на Україну висловила ще роза Люксембург. Слідом за іншими ворогами нашого народу, які заперечували право українців на самостійне існування. Роза так само не здобувалася на глибше розуміння українських проблем. У 1918 р. спеціально про Україну вона писала, що ідея української незалежності є «нічим іншим, як простою дурницею пари дюжин дрібнобуржуазних інтелігентів, без якого-небудь коріння в господарському, політичному і духовному відношенні країни, без якої-небудь історичної традиції, так як Україна ніколи не складала нації чи держави; без якої-небудь національної культури, крім реакційно-романтичних віршів».
Аби не відволікатись від теми, не будемо зупинятися на цій злобній інвективі. Звернемо увагу на одну особливість національного характеру євреїв і українців, яким він здається стороннім людям. І тих, і других називають хитрими. Євреїв за те, що вони справді хитрі. В українців же цим словом підкреслюють їхню життєву кмітливість і господарську практичність.
З давніх-давен українець бився над тим, як би зробити так, аби земля родила щедріше, аби жилося на ній людям сито і затишно. Для цього він вдосконалював знаряддя праці і техніку обробітку ґрунту, виводив нові сорти рослин і породи худоби. Він сукав довгу, як вічність, нитку і чинив шкури, шив з них взуття й одяг, добував руду і будував палаци, плавив метал і кував списи та шаблі, яких не випускав з рук протягом усього життя.
Предок свійської корови дикий тур відомий був багатьом мешканцям причорноморських степів. Але не вони, а стародавні руси-українці, приручивши його, методом народної селекції вивели потім безліч порід худоби: сіру українську, лебединську, чорно-рябу, червону степову, буру карпатську, молоко яких так люблять єврейські діти. З праці українця виросли миргородські, кролевецькі, тернавські свині, вівця асканівська тонкорунна, гуска велика біла, качка українська сіра, кури полтавські зозулясті, глинясті, чорні. На ніжному їхньому м’ясі зросли численні покоління євреїв, які потім кпили з «дурного гречкосія». А пшениці: білоцерківська, миргородська, миронівська, одеська… Збагачуючи природу, людина вдосконалювала саму себе. Втому щоденної праці вона змивала чарівною піснею, мрійною казкою, веселим, дотепним словом, які теж стали здобутком людства.
Поки українець займався цими корисними речами, єврей туманив його сивухою, грабував лихварством, підривав його сили тисячею інших способів, а сам при запнутих вікнах крадькома, як той злодій, поїдав награбоване.
Коли над Україною згущалися хмари і ворог з чотирьох боків підступав до її серця, українець вважав за свій святий обов’язок, захищаючи рідний край, перемогти або лягти трупом. А єврей якщо не сприяв ворогові, то, набивши краденим свою кибитку, втікав в інші, спокійніші землі. При цьому він ще й ремствував на свою долю, хоч кров’ю спливав українець.

***

“Дві тисячі літ тому умер Христос, промучившися декілька годин на хресті, а я знаю сотки таких Христів, що все життя своє мучилися в казематах, кріпостях, в Сибіру і умирали в тисячу раз страшнішою смертю. ...Падаємо ми щодня перед образом Христа, то що ж ми повинні почувати перед сими невідомими героями, кістками котрих засія¬лася вся земля, а імен їх не знає ніхто” (Гнат М. Хоткевич, “Вони”).

***

Якщо ворог мудрий і сильний, то вивчай його мудрість і силу, і розбий його своєю мудрістю і силою! Справжнім переможцем є той, хто у ворога силу бере і його ж силою його розбиває. Той, хто мудрого ворога зве дурнем, обманює себе і стає його жертвою.

Л.С.

***

“За українську Україну”, — говорить мудрий і достойний Українець. Ті, які хочуть, щоб в Україні була форма українська, а зміст чужий, ширять гасла — “за християнську Україну”, “за совєтську Україну”.