Михайло Гаврилко за роботою над погруддям сотника В. Дідушка
Доля Михайла Гаврилка, уродженця Полтавщини, тісно пов’язана з долею українців Австро-Угорщини та Російської імперії, адже в історію він увійшов не тільки як митець, але і як провісник Самостійної України, як організатор війська (Українських січових стрільців та Сірої дивізії Армії УНР), яке і мало здобути національну свободу.
Михайло Гаврилко – творець бурхливої Шевченкіани. Тараса Шевченка він увічнив у погруддях, пам’ятниках, барельєфах, горельєфах, портретах, медальйонах та у слові. Тарас Шевченко був для Гаврилка, поруч із князем Святославом, головною фігурою української історії та української духовності. Гаврилко вважав, що “кожне слово Шевченка-пророка паде, як стріла божого грому, ведучи в шалений бій найпалкіші серця найкращих синів Україні за неї”. З вогненним словом Шевченка полтавський козак пішов у бій проти Російської імперії, громадянином якої був, пішов, бо вона поневолила його Батьківщину. Під час Першої світової війни ведучи до бою свою чоту, сформовану з гуцулів та галичан, він звертався до Дажбога, щоб той охоронив його вояків, і до Сварога, щоб накидав на ворогів блискавок. Попри таку дивовижну для греко-католиків поставу, Михайло Гаврилко став одним з найулюбленіших старшин січового стрілецтва. Про Михайла Гаврилка хотів написати повість Юрій Липа, але трагічна смерть не дала йому здійснити свої плани. Ця книга є спробою втілити мрію Юрія Липи, який вважав, що “широке полотно його пригод, поданих у повісті, викликало би більше цікавості, як не один західноєвропейський динамічний роман”. Прес-служба Історичного клубу “Холодний Яр”Соборність чи ні!!! Навіщо створювати черговий фарс. Взагалі, хто-небуть вивчає нашу історію? Було б добре, щоб вивчали.
Полистав простори павутинки, чого тільки клоуни не понаписують. Цитувати не буду, лише два цікаві єпізоди.
1. Партія регіонів покладе квіти до пам’ятників Шевченкові і Грушевському.
Як можна ставити памятники і вшановувати тих, хто привів державність до поразки? Тих, хто несе всі види відповідальності за програш і його наслідки для держави і народу! Яка влада - такі герої.
2. Архієпископ Гузар пояснив, чому УГКЦ не святкує День Соборності Архієпископ Києво-Галицький Української греко-католицької церкви Любомир Гузар пояснив відсутність офіційних представників Української греко-католицької церкви на урочистостях з нагоди Соборності України у Києві. "Слово «соборність» означає «єдність». Чи можна святкувати соборність, якщо ми не є об’єднані?” – зазначає Л.Гузар. Він вважає, що кращим вчинком у такій ситуації буде звернення кожного українця до Господа із молитвою про єдність.
Чому б пану привелебному Гузару не попиздувати назад до Італії чи США, звідки він там приперся. Чому? Тому що він із своєю сектою і є головним ГАЛЬМОМ, що заважає об"єднанню українського народу в єдиній державі з єдиною церквою та мовою. Тому що він, ставлячи інтереси своєї секти вище загальноукраїнських, загальнодержавних, загальнонародних інтересів, і не бажає зробити крок до об"єднання українських церков.
І тоді ми бачимо, що (НЕ)Українська ГКЦ не святкує дня Соборності, а (НЕ)Українська ПЦ М (відділ КДБ) не святкує Дня незалежності, бо це свято для московського імперіалізму неприйнятне. Ось вам...
Тут можна коротко ознайомитися з динамікою подій 18 -20 року. Подяка товаришу за переклад
Хмельницький, поламавши стару ієрархію, яка закріплювала підневільний стан українського народу, підніс дух народу, перетворив гречкосіїв на козаків, витворив вояцьку верству. Ліквідувавши встановлені окупантами національні, класові та спадкові привілеї для їхньої провідної верстви, він створив нову ієрархію, нову еліту, українсько-старшинську, войовничу, державотворчу.
[ Читати далі ] [ Читати далі ] Еліта може бути тільки національною. Тільки вона відстоюватиме національні інтереси, національну честь, плекатиме національний дух. Поки національна еліта не стане до державного керма, Українська держава не потрапить у світову еліту, а народ український лишатиметься упослідженим. Отож потрібна нова Хмельниччина, яка породить нових лицарів, нову (українську!) провідну верству, що й приведе до щастя наш народ, поверне йому гідне місце у світовій ієрархії.У передмові видавництва до другого видання споминів «Слідами новітніх запорожців. Похід Болбочана на Крим» (Нью-Йорк: Т-во запрожців ім. полковника Петра Болбочана, 1956) зазначено: «Шалений гін тогочасної молоді до козацької Традиції самочинно створив у 1917 році Військо і намітив покозачення цілої України з територіальними полками. Ця Ідея навіть охопила загал і так горіла, що лякала ворогів. Але Провід був сліпий і глухий… Провід боявся проявів козацького духу, жахався українських «Наполеонів», Гетьманів і не перебирав… засобами, щоб тільки забезпечити себе перед уявленою загрозую. Тому свідомо й несвідомо плентався (він) у хвості за гаслами однодумців – нових володарів упавшої російської імперії. В таких обставинах обезголовлений нарід мусів загубити національну дорогу й піти манівцями… Це була трагедія народу, котрого пробуджені національно- козацькі почуваня загнано в русло інтернаціональної ріки…»