Ігор Лосєв проти Остапа Дроздова

    Відповідь україномовному українофобу з Галичини російськомовного українофіла з Криму.

"ДЕРЖАВОТВОРЧІСТЬ В УКРАЇНІ ЗАМОРОЗИЛАСЯ"

Остап ДРОЗДОВ, автор і ведучий політичної програми "Прямим текстом" (телеканал ЗІК), Львів:

- Україна програла. Це все, що я можу сказати на 20-му році незалежності. Програно всі стратегічні пункти державності: від маркування власної території до формування культурно-історико-ментальної спільності. Я Україну розцінюю як номінальну, формальну державу. Вона є і її немає. Східного кордону немає. Валюта гривня – рекордно девальвована (відтак зарплата – в доларах, прибутки – в євро). Прапор – догори ногами, як однозначно твердить наука вексилологія. Українська мова – декларативно державна, а насправді у вжитку відсутня в цілих регіонах. Церков – чотири, не рахуючи сотень харизматичних рухів.

Жодного сучасного українського кіно, жодного загальнонаціонального телеканалу, жодної мультиплікації. 7 мільйонів українців щасливі з того, що виїхали геть, і люблять Україну лише на Різдво та Великдень. Нічого солідарного святого – навіть Голодомор не визнається безапеляційно... Зате повні штани патріотизму, національного пафосу й ненависті невідомо до кого, буцімто хтось із космосу упосліджує 77% корінних українців в їхній власній країні.

20-ті роковини ми відзначаємо, перебуваючи в найнижчій точці державотворчого процесу. Нижче немає уже нічого – лише бездержавність. Фактично державотворчість в Україні заморозилася до невизначеного терміну. І цей анабіоз треба використати як ідеальну клінічну картину для встановлення діагнозу. Я точно можу вказати, якою Україна вже ніколи не буде. По-перше, усім "живим і ненародженим" треба визнати, що Україна ніколи не стане класичною національною державою. Відтак особливої злоякісності набуває допотопна теза "Україна – для українців", яка відкидає країну на століття назад. Україна вже ніколи не буде українською у вузькоетнічному розумінні. Сповідувати такі примітивні тези – це те саме, що в залу Ради Європи в'їхати у вишиванках з оселедцями на голові й на підводі. Не розуміти це можуть лише безсилі люди, які вузьконаціоналістичні тези сповідують у позі вічно ображеного.

Так само Україна вже ніколи не буде всуціль україномовною. Зараз Україна – типово двомовна країна, громадяни якої мають іншу рідну мову, і це святе. Тож будь-яка українізація буде дорівнювати такій самій насильницькій русифікації, адже українська мова, будьмо відвертими, лягла під сильнішу, престижнішу, статуснішу російську. Двомовність я, україномовний галичанин, розцінюю як єдиний шлях української мови проникнути в російськомовну частину України. Бо в ранзі апломбно-єдинодержавної українська мова стає там радше паперовою.

На 20-му році незалежності також слід визнати й те, що українці фактично втратили свою суб'єктність у державотворенні. Перефразовуючи Пахльовську, Україна все маліла й маліла, а патріоти спокійно читали газети й дискутували на кухні. Панове, Україну вже давно ніхто не будує. Махання стягами на мітингу – це різновид злочину проти народу, бо, як показує західноукраїнська практика, немає нічого цинічнішого, як великий патріот при владі. Він так цінує Україну, що "такси" за вирішення земельних та комунальних питань підскочили пропорційно до кількості слів "Бандера" та "національна ідея" під час сесії міськради.

Вважаю, що Україна – наш спільний дім, уже збудований, заселений і обжитий. Я назвав би наш дім так: експериментальна політична держава без етнічного, національного заземлення, з частковими оазами автентичної українськості де-не-де. Якщо хтось хоче мати українську Україну, то повинен негайно обстоювати конфедеративний устрій, який дасть змогу зафіксувати українство в своєму ареалі. Вибір, звісно, є: спостерігати за швидкісною асиміляцією України в недо-Україну – аби стрімголов рятувати ті оази українськості, які ще можна врятувати. Ну а якщо ви адепт соборності від Сяну до Дону, то будьте ласкаві сприйняти Україну такою, якою їй судилось бути, а саме: не лише українською. І злегка штучною. Більше половини українців не знають ні слів гімну, ні року ухвалення Конституції, ні стрижневих історичних постатей. Та сама більшість українців проголосує проти незалежності України, якщо такий референдум був би наступної неділі. Панове, настав час перестати бавитися в самообман і писати пафосні статті для вузького кола однодумців, а нарешті вголос сказати: в природі не існує тієї уявної, ідеальної, едемної України, схожої на малюнки в брошурках свідків Єгови, де повсюдно – расові правильні українці, щасливі, україномовні, з цитатами Мазепи та Міхновського на вустах, з Ліною Костенко в руках, з арійською кров'ю в жилах і гривневим депозитом у банку "Україна". Такої України – омріяної, бажаної, стерильної – нема і не буде. І в цьому наша величезна перевага, адже маємо унікальний шанс утверджувати Україну як прихильну, до сліз рідну всім її мешканцям країну, в якій не буде гегемонії чогось одного. Такий собі полігон показового співіснування й толерантності. Наступне 20-річчя мимоволі буде присвячене саме цьому – утвердженню прото-федеративної України як політичної держави з політичною нацією на засадах співмешкання різних, ба навіть антагоністичних світоглядів. Українська, однакова, однотипна, моно-Україна не відбулася. Шанси втрачено. Тож потрібно йти далі – в третє тисячоліття, а не вростати бездіяльними мріями в XIX сторіччя.

Наостанок я хотів би зазначити, що українська нація (як етнос) демонструє унікальну кволість і нездатність бути маховиком своєї власної історії. Майдан 2004 року був останнім в історії громадянським актом половини країни. Усі наступні акти вже ніколи не будуть громадянськими, а такими собі шлунково-соціальними. На захист зарплати, пенсії, грошей, цін на харчі – так, але на захист свободи, власної громадянської гідності чи мови українці не постануть. Влада буде мінятися з теперішньої на попередню (і так до безконечності), але не на якісно нову. Іноді дивлюся на загальносуспільну деградацію і переконуюсь: зважаючи на те, як люди ставляться до самих себе, до країни, до ближнього, до честі, до природи, до найближчого простору, до грошей – мало хто заслуговує на достойне життя. Найнижча точка триває. Її треба не лише пережити, а й зробити висновки. Інакше ми надовго тут застрягнемо.

На Ігоря ЛОСЄВА, доцента кафедри культурології Києво-Могилянської державної академії, політолога, публіциста, журналіста, кандидата філософських наук текст справив незабутнє враження:

Згадалися рядки Володимира Висоцького: "Если правда оно, ну, хотя бы на треть, остается одно: только лечь, умереть". Львівський експерт повідав, що Україна все програла і минулі двадцять років слід назвати "пропащим часом". Україна – це, виявляється, реально не існуюча держава, оболонка без вмісту, міраж, чиясь невдала вигадка. І кордону на сході немає (він є на карті, він делімітований, але не демаркований на місцевості), і прапор не такий, і гривня "рекордно девальвована" (та 1 долар за 8 гривень – це зовсім не найбільша девальвація у сучасному світі).

Остап Дроздов не лише підбив підсумки, а й озвучив ряд пророкувань: "Я точно можу вказати, якою Україна вже ніколи не буде. По-перше, усім "живим і ненародженим" потрібно визнати, що Україна ніколи не стане класичною національною державою". Шкода, що пан Дроздов не навів приклад "класичної національної держави", тому важко судити, що він має на увазі. Наприклад, Франція підпадає під таке визначення, чи ні? А Італія? А Польща? А Угорщина? А Швеція?

Львівський експерт лякає гаслом, яке ніколи, на жаль, не втілювалося в Україні в життя: "Україна – для українців". Я запитаю: а якщо не для українців, то для кого? Для якої етнічної, національної, конфесійної спільноти? До речі, антитезою заклику, що злякав пана Дроздова, може бути лише цей: "Україна – не для українців".

Між тим, можна дещо заспокоїти львів'янина, якщо нагадати йому належне М. С. Грушевському визначення українців, яке зводиться до того, що українець, – усякий, хто живе в Україні, любить Україну і працює для України.

ПРОБЛЕМА НЕ В ЯКОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ, А В АНТИУКРАЇНСЬКІЙ ПОЛІТИЦІ

Висловився експерт із мовного питання: "...Україна вже ніколи не буде всуціль україномовною". Що має на увазі автор – загадка. Німеччина – всуціль німецькомовна? Потім пан Дроздов переходить до конкретики, вимагаючи державної двомовності, оскільки російська мова "престижніша, більш статусна" і як аргумент наводячи той факт, що особисто він – "україномовний галичанин". Як колишній російськомовний, а нині україномовний севастополець, на підставі власного кримського досвіду можу з усією певністю сказати, що державна російсько-українська двомовність із залізною невідворотністю призведе до того, що українська мова не лише не з'явиться в Криму, а й в історично близькій перспективі зникне і в Галичині. Дроздов ототожнює природну українізацію з примусовою русифікацією, яка мала місце в Російській імперії, СРСР, та і в нинішній Україні йде повним ходом. Закриття українських шкіл в Донбасі і радикальні протести батьків школярів – останній за часом факт.

Престиж і статус мови є наслідком не її особливостей, а державної політики. Були часи, коли внаслідок мовної політики Відня в Австро-Угорщині непрестижною була чеська мова, але все принципово змінилося з виникненням незалежної Чехословаччини. Інша річ, що за усі 20 років незалежності України у нас не проводилося послідовної політики, спрямованої на підвищення престижу і статусу української мови. Натомість зусилля (як місцеві, так і "імпортні") в протилежному напрямі були колосальними. Хай пан Дроздов відповість мені, який орган в Україні відповідає за розвиток і поширення української мови? А скільки коштів виділяється на підтримку української мови? Маленька Ірландія, населення якої дорівнює за кількістю населенню Львівщини, багато років виділяє на відродження ірландсько-кельтської мови сотні мільйонів євро. У сусідній Росії, де нічого не загрожує російській мові, є однойменна державна програма, яка фінансується в межах мільярдів доларів. Російська верхівка ще більш злодійкувата, ніж наша, але за 500 років у неї сформувалося те, що відсутнє у наших начальників, – державницький рефлекс. А цей рефлекс забезпечує розуміння важливих обставин. До речі, вищеназвана програма "Російська мова" орієнтована на іноземні, переважно сусідні держави, з метою сформувати, зберегти і укріпити там зони русфонії, бо, як сказала Людмила Путіна, "Росія усюди, де говорять по-російськи".

Отже, не українську мову треба ховати, а недоукраїнську й антиукраїнську політику в Україні, що згубно позначається на всьому нашому житті, у тому числі і на українській мові.

Наступний заклик Остапа Дроздова – "конфедеративна Україна". Раніше опонент задовольнявся федерацією. А конфедерація – це сукупність практично не пов'язаних між собою держав, що перебувають в нестійкому тимчасовому союзі з метою вирішення якихось загальних завдань. Вирішили завдання – і розбіглися, хто куди. Інколи пан Дроздів дозволяє собі з пристрасною переконаністю говорити неправду. Наприклад: "...більшість українців проголосує проти незалежності України, якби такий референдум відбувся наступної неділі". Навіть у найрадикальніших даних, представлених Інститутом соціології НАНУ, людей, що висловилися проти незалежності України, налічується близько 28%. Це багато, це загрозливо багато, та це не більшість.

Я розумію, що наша "толерантність" живиться ідеалами безмежної свободи слова. "Хай, як сто кольорів, розцвітають сто думок", – закликав свого часу Мао Цзедун. Але на цьому вже багато хто зламав собі шию. Наприклад, в УНР за часів Винниченка надавали всі можливі трибуни більшовицьким агітаторам. А потім безбережна свобода кудись зникла. Разом із УНР... У 1930-ті роки в Чехословаччині надавали трибуни п'ятій колоні. Та потім лібералізм і свобода кудись зникли. Разом із Чехословаччиною...

П'ятій колоні в Україні гріх скаржитися. Вона забезпечена трибунами і рупорами значно краще, ніж патріотично налаштовані громадяни. Не варто було б нам забувати про сумний досвід УНР і довоєнної Чехословаччини.

Знаючи хід думок моїх потенційних опонентів, превентивно заявляю: панове, лише не порівнюйте Остапа Дроздова з Іваном Франком. Великий Каменяр ніколи не вичавлював із себе українця.

Оскільки Остап Дроздов є кумиром нашого пана Кр-ка, бажав би почитати його коментар.

(С) http://narodna.pravda.com.ua/politics/4e6396df8bd14/view_print/

Просто...

18 серпня 1941 року о 20:00~20:30 після прориву німецьких військ в районі Запоріжжя гребля ДніпроГЕСу була підірвана працівниками НКВС[1]. В результаті вибуху 20 тонн толу у греблі виникла пробоїна завдовжки 135 метрів, через яку ринула вниз багатометрова хвиля, спричиняючи руйнування і загибель людей, що опинились у береговій зоні. В зону повені потрапили як німецькі війська, так і червоноармійці, що здійснювали переправу через Дніпро, а також цивільні мешканці острова Хортиця та прибережної зони. Німецьке командування оцінювало свої втрати в живій силі в 1500 осіб. Жертви серед червоноармійців та цивільного населення оцінюються істориками цифрами від 20 тисяч[2] до 80 тисяч осіб[3].

АЛЕ: 

- на офіційному рівні через ЗМІ засудити злочинний підрив ДніпроГЕСу органами НКВС, в зв'язку з тим, що нагальної потреби в підриві греблі в той час не було, адже основні сили Вермахту надійшли до Запоріжжя лише через 47 днів, а кількість загиблих сягнула 100 тисяч; на офіційному рівні через ЗМІ засудити підрив органами НКВС хлібозаводу разом з робітниками. які там працювали.

То

Я видел всякое. Но увидеть цельную в своем природном идиотизме, нацию кретинов устроивших самим себе стихийное бедствие... На такое способны только РУССКИЕ!

П.С. Найвірогідніше, що затопили невинних овець Кримська, щоб уникнути підтоплення міжнародних курортів, в тому числі з іноземцями, в пік сезону. От і вся правда. 

Чому всі такі здивовані, обурені? Це ж Московія і кацапня. А там на Кубані може не всіх хохлів добили, то трохи утопне чи дотопне. 

Просто...кілька думок.

Романія

У давнину світ був розділений згідно з країнами і народами на безліч держав, тираній, князівств. Звідси постійні  війни і пов’язані з ними спустошення  і розбої. Причина поділу полягала у різниці богів, яким поклонялися люди. Нині, коли хрест, знаряддя порятунку і знамення перемоги, зявився на землі і постав проти демонів, справа демонів, тобто хибних богів, зникла, як дим; держави, князівства, тиранії, республіки віджили свій час. Єдиний Бог сповіщений усім людям; єдина імперія існує, щоб обійняти і стримувати всіх людей – Римська імперія. Так у той самий час, за велінням неба, зросли два зерна, піднялися над землею і покрили світ своєю тінню – Римська імперія і християнська віра. Вони призначенні обєднати вічною згодою весь людський рід. Греки, варвари, народи, які жили на окраїнах невідомих берегів, уже почули голос істини. На цьому перемоги не зупиняться. Істина (!!!!!!!!!!!!!ето не шолібикак) поширить свою владу до рубежів землі, і її справа здійсниться швидко і легко. У світі буде один народ, і люди утворять єдину під скіпетром спільного батька. 

Церковний історик Євсевій Кесарійський, він же – Євсевій Памфіл (близько 265-340), про устрій світу

Словянофілам

З того моменту, як словяни накинулися на римську країну, вони били, не зважаючи на вік, усіх, хто потрапляв їм до рук, так що вся країна, що утворює Іллірію та Фракію, була завалена трупами, залишеними переважно без поховання. При цьому вони не вбивали тих, хто потраплявся на їхньому шляху, мечем, сокирою чи якимось звичайним способом, але вони міцно вкопували у землю камені, кінці яких вони попередньо обточували, роблячи їх гострими, і по-звірячому саджали на них свої нещасні жертви, занурюючи в їхні тіла  вістря каменів, так, що останні проникали через усі нутрощі, й, у такий спосіб, позбавляли життя. Іноді ці варвари забивали у землю чотири міцних колоди, до яких прив’язували своїх бранців за руки і за ноги, потім починали невпинно завдавати сильних ударів батогом по голові, й, у такий спосіб, вбивали їх, як собак, змій чи інших небезпечних тварин. Інших вони замикали в їхніх будинках разом з биками і баранами, яких  не могли забрати з собою, і немилосердно спалювали їх. І в такий спосіб словяни винищили всіх, кого тільки знайшли на своєму шляху.

 

Прокопій Кесарійський у «Війні з готами» про навалу словян 551р.

 

Той таки рік, третій після смерті цезаря Юстина (581 р.), був відомий також вторгненням проклятого народу, що звався словянами, який пройшов усю Грецію, і область фессалонікійців, й усю Фракію, і захопив міста, й узяв безліч фортець, і спустошував, і палив, і захоплював людей у полон, і став панувати по всій країні, і оселився у ній, пануючи, і живе в ній без страху, немов би це його власна земля. І от чотири роки тепер минуло, а цезар (Маврикій) зайнятий війною з персами, і відіслав усі свої війська на Схід, і словяни живуть вільно на землі, і перебувають у ній, і поширились вдалину і вшир, настільки Бог дозволяє їх, і грабують, і палять, і беруть у полон. Й у грабунках дійшли навіть до зовнішніх стін Міста, і забрали всі імператорські табуни коней, числом багато тисяч, і все інше, що змогли  знайти. І навіть донині (585р.)… вони все ще розташовуються тут, і живуть мирно на російських землях, без занепокоєння і страху, і захоплюють полонених, убивають і палять,  і збагатилися вони золотом, і сріблом, і табунами коней, і зброєю, і навчилися воювати краще ніж ромеї, хоча спочатку були грубими дикунами, які не насмілюватися показатися з лісів і місць, захищених деревами, а щодо зброї, то вони навіть не знали, що таке, за винятком двох чи трьох метальних списів і дротиків.

 

Сирійський церковний історик Іоанн Егейський (Близько 507-585) про поселення словян на території Імперії.

 

Автори перебільшують у притаманній традиції, але цікаво, хто саме виступає під цим етноніом "словяни"??? 

"Археолагі, аууу"

  • 14.07.12, 22:49

Бетоную вдома опорну стінку і знаходжу в піску зуб доісторичної тварини. Пісок річковий з Дніпра. Схоже на зкам"янілий  зуб, може ікло. Геометрія досконала, камінцем бути не може. 

16 липня 1919 року

День обєднання Армій ЗУНР і УНР. Акт Злуки, битва під Крутами, битва під Базаром, Зимовий похід основні події періоду УНР, які відзначає українське суспільство. Проте, українська історія це не тільки трагедія Базару, але й величні та славні перемоги, про які ми не згадуємо. Як відомо, через два тижні після проголошення Акту Злуки, тобто 4 лютого 1919 року, Київ зайняли більшовики і дві України УНР та ЗУНР зажили своїм осібним життям. Але події розгорталися таким чином, що консолідація українців була неминучим явищем. Відчувши на собі всі «принади» більшовизму, 14 липня 1919 року селянська армія на чолі з Юрком Тютюнником, пройшовши 1000 кілометрів по запіллю ворога, прибуває в район Копайгорода (сьогодні смт. Барського району Вінницької області) для зєднання з Армією УНР. Не встоявши перед корпусом Галлера, озброєним Антантою «до зубів», 16 липня через річку Збруч переходить УГА, щоб стати поруч з Великою Україною проти спільного ворога. Генерал Армії УНР Микола Капустянський, який в те памятне літо був начальником оперативного відділу штабу української армії, так говорив про ті події: «Створено єдину збройно-революційну українську силу. Український нарід і ми, революційні борці, повинні, на нашу думку, цю історичну, стратегічно-політичну подію шанувати й святкувати як світлу традицію і категоричний дороговказ для сьогоднішніх і прийдешних часів»?. Видатний український військовий діяч Омелянович-Павленко називає цю подію витворенням Соборної Національної армії: «Необхідно підкреслити, що це вперше стало так, що Велика та Західна землі єдиної й соборної України стали одна проти одної, як два світи, що століттями політично були поділені; зрештою, так тісно зійшлися й силою обставин були змушені подивитися один одному до очей, і це було на добро! Здорові національні паростки ще раз перемогли (хай це було на час), знайшлася спільна політична думка: за націю й волю, за свою національну армію.» Коли ми обєдналися ми стали перемагати. Більшовики переважали числом, проте українська армія була сильніша духом і більш вмілою. Українці наступали трьома групами: на Одесу група Тютюнника і О. Удовиченка; на Київ група генерала А. Кравса; на Житомир і Коростень група полковника Вольфа. Повстанський кіш Тютюнника, відпочивши і впорядкувавшись, протягом 3-х днів разом із Запорізькою Січчю Божка розгромили більшовиків на Жмеринському напрямку. Наші частини захопили ст. Копайгород і Бар. Взято сотні полонених і багато зброї. Протягом 15-16-го липня 3-тя дивізія полковника Удовиченка завдала поразки 45-й совєтській дивізії, проявивши свою високу боєздатність. Червоні намагалися обхопити дивізію з двох боків. Удовиченко, виставивши заслону проти Томашполя, кидається на північ і після жорстокого бою протягом 16-го липня виходить на ст. Ярошенка. Не гаючи часу, дивізія повертає на південь і наступає на Тульчин Вапнярку. Дух дивізії піднесений, і полковник Удовиченко заявляє: «Які б обставини на Проскурівському напрямку не склалися, дивізія назад не піде, тільки вперед». Бої за Вапнярку тривали з 17 липня по 2 вересня 1919 року, за цей час 3-тя дивізія при допомозі Волинської групи та 11-ї Галицької бригади на завершальному етапі операції розгромила десятитисячне угрупування червоних. Знищені найкращі підрозділи ворога: Матроський полк та полк імені Леніна, сформовані з одеських кримінальних злочинців. Не допомогла більшовикам і майстерність канонірів Чорноморської флоти, що обслуговували бронепоїзди, наші артилеристи завжди перемагали їх у двобої. Ще одна яскрава перемога нашої армії це розгром Січовими Стрільцями Таращанської бригади - найкращого підрозділу більшовиків 22 липня 1919 біля м. Смотрич. Більшовики намагалися через Смотрич прорватися до Камянець- Подільського, де вже перебували урядові установи УНР та ЗУНР, та перешкодити розгортанню корпусів УГА. Штаб наказав підрозділу Коновальця стягнути резерв і вдарити по тилах червоних, але Коновалець та Мельник вагалися через втому війська. Штаб наполягав виконати маневр за всяку ціну. Прийнявши рішення, січовики розбили більшовиків комбінованим ударом своєї 11-ї дивізії під кермуванням полковника Р. Сушка і кінним дивізіоном Ф. Бориса з частинами стрільців. Був повністю знищений найкращий полк Таращанської дивізії. А ще були важкі бої за Проскурів, які вели чотирі Галицькі бригади й Запорожці і братерська взаємодопомога партизанських відділів Павловського, Шепеля, Соколовського та інших заради спільної перемоги. 21 серпня взято Бердичів, Фастів, Білу Церкву, а 31 серпня українські війська зайняли Київ. Наступ українського війська остаточно зірвав плани радянського командування з ліквідації Армії УНР та прориву до Східної Європи на допомогу угорській комуні. Справедливим і доречним було б відзначення в Україні славетної дати 16 липня 1919 року, коли всі військові та політичні сили України обєдналися у боротьбі проти спільного ворога за Україну, і вшанування біля памятних знаків періоду УНР всіх козаків, стрільців, старшин, сотників, полковників і генералів Соборної Української Національної Армії. . Історія дала українцям 16 липня 1919 року урок єдності. Тож відзначення цієї події дуже добра нагода засвоїти його заради сьогодення та майбутнього України. Література: 1. М. Капустянський «Похід українських армій на Київ і Одесу в 1919 році» / Київ, Вид-во «Темпора». 2004. С. 255.

2. М. Омелянович-Павленко «Спогади командарма» / Київ, Вид-во «Темпора». 2007. С.191.3. Там же С.224.

***