хочу сюди!
 

Марина

35 років, телець, познайомиться з хлопцем у віці 29-45 років

Богдан Бо

попередня
наступна

Нова Конституція України

  • 15.06.09, 15:19
Я маю право мати право

Слова з одної сатиричної пісеньки у Львові періоду 90-х років "Я маю право мати право" були спрямовані проти декларативних прав, які наче б то мали всі громадяни СРСР за Конституцією та іншими законами, але в реальних життєвих умовах практично всі ті права були повною фікцією.
По закону народ мав всі важелі державного керівництва, але насправді владу в країні узурпувала КПРС, комуністична партія, в структурах якої і вирішувались усі питання державного життя.

Загальновідомо, що так звана "сталінська конституція" 1936 р. була за своїм змістом сама демократична в тогочасному світі, але як дотримувались її норм в Радянському Союзі - загальновідомо: зовсім не дотримувались. Саме тоді і виник термін "телефонне право", який розкривав суть тогочасної правової системи, де все йшло не за нормами писаного закону, а за нормами внутріпартійної комуністичної доцільності і все вирішувалось по телефону між керівниками певних рівнів влади. І тоді виникло усвідомлення у правлячих кіл, що закон існує не для них, а для сіроми, тобто простого народу.

Ця біда залишилась у спадок і в керівних верхах самостійної України, що за часи президенства два терміни Кучми переродилось у відкриту корупцію і вседозволеність посеред правлячої номенклатури і як наслідок - повного правового нігілізму в країні. Законодавчий процес керувався не нормами узгодженого для всієї спільноти права, а обслуговува потреби на данний час виключно правлячої купки людей. Хіба не показовим є те, що коженого разу перед новими виборами депутати Верховної Ради України приймали новий Закон про вибори, щоб зробити все, аби знову залишитись при владі.

Прийнята у 1996 р. Конституція України не стала цементуючим законом для суспільства хоч на певний період, а одразу була дискредитована самим президентом Кучмою, який у першу річницю її святкування привселюдно визнав недоречними багато положень в підписаній нещодавно ним же Конституції України. Всі його подальші спроби щодо внесення змін до Конституції остаточно дискредитували цей Основний Закон джержавного устрою, що і призвело до загальнодержавної політичної кризи.
Загрозливі антизаконні процеси 2004, що спровокували суспільне повстання в Україні, яке отримало назву "Помаранчова революція", і нещодавня спроба "конституційного перевороту" через внесення "законних змін до Конституції України" шляхом змови народних депутатів ВРУ - остаточно показали необхідність створення нової Конституції України і прийняття її на всеукраїнському референдумі, після чого всі зміни можливі також тільки через референдум і через певний часовий проміжок в 1-3 роки, а не щомісяця. Просто треба підготувати добрий якісний документ, який би не потребував змін. І це стосується не тільки Конституції України, але і всього законодавчого процесу в України, бо до мало не кожного закону у нас приймаюсть ще надцять законів зі змінами та поправками, що надзвичайно ускладнює дотримання і виконання законів без порушень.

Отже одним з головних завдань на теперішній час є необхідність розробки нової Конституції України, до чого і закликаю всіх бажаючих.
Налаштування нормального і головне реально діючого правового середовища в Україні без пустопорожніх декларацій і законів, які ніхто не виконує, - одне з головних завдань української спільноти на теперішній момент.
Ми маєм не просто право мати право, а мати реально діючі права!
4

Коментарі

116.06.09, 14:34

"Прийнята у 1998 р. Конституція України" ...

1996 р.

    218.06.09, 12:22Відповідь на 1 від N 47-ий

    Дякую. Помилка.
    Але вже один уважний читач - добре є.
    Може якісь ще пропозиції виникнуть?
    Рекомендую ще своє
    http://together.lviv.ua/index.php?id=513

      318.06.09, 12:29Відповідь на 2 від Богдан Бо

      Просто "конституційні" питання викликають інтерес.

        418.06.09, 15:35Відповідь на 3 від N 47-ий

        Не тільки. Більше література, яка вміщає в собі суміш усіх наук і часів.
        Займатись питанням творення Конституції для людин, яка нічого не вирішує - це просто "Забави для Фауста"
        Але це бавлення в інтелект у вигляді "можливої соціальної користі" мені значно цікавіше за ефектні ігрища типу "Що? Де? Коли?", де розум підміняють глобальною ерудицією.

          518.06.09, 15:45Відповідь на 4 від Богдан Бо

          Тематично раджу поцікавитись "Конституційним (державним) правом" й "Теорією держави та права"...

            618.06.09, 15:58Відповідь на 5 від N 47-ий

            Мене найбільше цікавить, коли я знайомився з проектами нових Конституцій і Ющенка, і ПРіБЮТ - хто їх укладав, - ці речі читав?
            Я сам цікавлюсь, але не фахово, бо у нас в Україні юристів як гною... Брешу: гною в Україні вже менше, бо тваринництво занепадає, скоро одна Верховна Рада полишиться для його виробництва.
            А я не збираюсь творити нову конституцію, а хочу залучити людей розумних, фахових і неупереджених до її творення чи принаймні до обговорення теми.

              718.06.09, 16:01Відповідь на 6 від Богдан Бо

              Мені теж цікаво.

                86.10.11, 10:02

                "Отже одним з головних завдань на теперішній час є необхідність розробки нової Конституції України, до чого і закликаю всіх бажаючих." -

                - пане Богдане, у майже усіма українцями визнаваємої - як колоніальної совіцької Україні (1918 - 1991 рр.) було 4 чи 5 (за різними підходами) конституцій, в її теперішньої трансформації 2 чи 3 ( за різними підходами) конституції ...
                конституція, як й усі інши правові акти, є проекцією на папері суспільних відносин теперішних з їх урядовою/владною регуляцією тепер,...
                та перенесенням їх в теперішне-майбутне,...
                ... то які суспільні відносини тепер...? ... й чия урядова\владна регуляція...?
                ... а що роблять підвладні...?

                  96.10.11, 14:33Відповідь на 8 від Zaremba

                  Я досить детально вивчав питання конституційного творення законодавчого поля і бачу, що відбувається підміна закону як норми регуляторної у норму декларативну, що досить різне в процесі виконання.
                  Потрібно дві речі: чітка і прозора норма конституційного закону, яке є реальним тлом державного буття, а не фіктивним.