Популярні приколи

відео

хочу сюди!
 

Киев

49 років, рак, познайомиться з хлопцем у віці 42-53 років

Росія пішла в наступ на нашу авіацію

Відмова від кооперації із ДП «Антонов»: втрата Україною головного ринку збуту чи стимул для пошуку нових?
10 квітня, 2013 - 10:07
ФОТО РЕЙТЕР
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»
Максим АРСЛАНОВ: «Це один із аргументів для переговорів з інших питань... Потрібні якісь поступки, наприклад в напрямку Митного союзу»
Валентин БАДРАК: «Потрібно буде знаходити інші можливості для забезпечення обороноздатності країни, тобто військово-технічне співробітництво будувати з країнами Заходу або з країнами, що динамічно розвиваються у Південно-Східній Азії...»

Президент Російської Федерації Володимир Путін доручив прем’єр-міністру Дмитру Медведєву розглянути питання самостійної модернізації літаків без узгодження з іноземним розробником до 1 серпня 2013 року (документ вже є у вільному доступі в Інтернеті).

 «Примите меры по скорейшему внесению в авиационные правила изменений, позволяющих проводить модернизацию воздушных судов иностранного производства без согласования с держателем сертификата типа», — йдеться у дорученні Президента РФ Дмитру Медведєву від 7 січня 2013 року.

Директор Центру досліджень армії, конверсії і роззброєння Валентин Бадрак розцінює цей документ, як прямий наступ на українського авіавиробника. Адже «воздушные суда», які потребують модернізації у повітряному флоті РФ, переважно виробництва українського ДП «Антонов». Навіть без назви конкретних компаній у дорученні Путіна всім добре відомо, що один зі стратегічних авіаційних партнерів Росії — це Україна, яка отримала у спадок від Радянського союзу потужну науково-технічну базу. І в Білокам’яній ніколи не приховували свого інтересу до цього спадку. В Росії давно мріють самостійно зайнятися продовженням ресурсу, технічним обслуговуванням і модернізацією всіх літаків Антонова, що виробляються і літають в РФ (Ан-140, Ан-148, Ан-158, Ан-124 і застарілі — Ан-24 і Ан-26), каже експерт. Щоб виконати ці завдання Росії може не вистачити кваліфікованих кадрів і російські компанії розпочнуть «перекуповувати» українські інженерні кадри. Тож цілком реально існує загроза, припускає він, що одна з цілей цієї літакової містерії — «поставити на коліна» ДП «Антонова», хоча б шляхом відсікання від контролю власних проектів та різкого зниження рівня кооперації з Україною.

У ДП «Антонов» «Дню» відповіли, що на сьогодні офіційних звернень від РФ до них не надходило. Не знає фінального рішення сусідки і генеральний директор спільного російсько-українського підприємства «Об’єднана авіабудівна корпорація — Антонов» Юрій Грудінін. Він відмовився від будь-яких коментарів, зіславшись на те, що це компетенція керівництва ДП «Антонов». «День» намагався зв’язатися з президентом-генеральним конструктором ДП «Антонов» Дмитром Ківою, але він знаходився за кордоном. Як стало відомо «Дню», зараз Ківа перебуває на міжнародному авіаційному салоні LAAD-2013 в бразильському Ріо-де-Жанейро. Зокрема, там українське підприємство домовляється з країнами Латинської Америки про глибоку модернізацію військово-транспортних літаків Ан-32 силами ДП «Антонов».

Утім, якщо теоретично припустити, що Бадрак правий і загроза усунення українських авіабудівників існує, якими можуть бути наслідки? «Авіанаступ» Росії на українську авіацію в стратегічному плані навряд чи обмежиться тільки однією поставною глави держави. Нагадаємо, що раніше Росія вже заявляла про наміри замінити два українські літаків своїми «аналогами»: Ан-70 на Іл-476 ( модернізація літака сорокарічної давнини) та Ан-140 на Іл-112, який поки що існує на папері. Свідченням збереження цих планів є те, що нещодавно Міністерство оборони РФ підписало контракт на поставку 39 російських літаків Іл-476. А як же тоді бути з ідеєю російського оборонного відомства про закупку 70 літаків Ан-70? Тож, схоже, що російські авіакомпанії почали інтенсивніше лобіювати свої інтереси.

Забезпечуючи «тепличні» умови своїм товарам та відтісняючи таким чином українські літка з внутрішнього ринку, Росія забуває про ризики. Один з них полягає в тому, що для напрацювання нової авіаційної науково-технічної бази потрібно чимало часу, а існуючі розробки не завжди дотягують до українських аналогів. На думку Бадрака, незважаючи на модернізацію, проект Іл-476 за багатьма параметрами залишається старим сорокарічним Іл-76. У порівнянні з новими літаками його витрати на пальне в 1,7 разу перевищують Ан-70. Через малий діаметр вантажної кабіни він може провезти лише 70% існуючого озброєння, на відміну від 98% у Ан-70.

Почесний президент ПАТ «Мотор Січ» В’ячеслав Богуслаєв так прокоментував «Дню» питання стосовно розмов про самостійну модернізацію Росією літаків: «Бажання, звичайно, таке є, але гроші треба за все платити... Потрібно платити за розробки...»

З юридичної точки зору самостійна розробка Росією літаків можлива, говорить у коментарі «Дню» оглядач «Центру транспортних стратегій» Максим Арсланов. Адже, продовжує він, через певний час інтелектуальна власність стає загальною. «Але чи вдасться це реалізувати технічно, якщо вся документація знаходиться тут, і в Росії не так багато реально працюючих конструкторських бюро — це дуже велике питання», — говорить він.

Чому Росія іде на такий крок? Арсланов вважає, що більше йде про політичний тиск, аніж реальні наміри самостійно виробляти літака. «Це один з аргументів для переговорів з інших питань... Потрібні якісь поступки, наприклад, в напрямку Митного Союзу», — припускає експерт.

За словами високопоставленого джерела «Дня» у військово-повітряних силах України, зараз не потрібно робити якісь поспішні висновки про подальші «льотні» плани між двома країнами. Він говорить, що якщо і відбуватиметься модернізація АН-140, то лише в межах, на які вже дала раніше згоду українська сторона. І така кооперація вигідна обом країнам. А от з літаком Ан-124 шансів у Росії дуже мало, припускає на правах анонімності співрозмовник «Дня». Цей літак, за його словами, розроблявся на початку 1980-х років. Пройшло понад 30 років і ринку зараз такий Ан-124 не треба. Але є розробки конструкторського бюро Антонова, які впроваджені в конструкцію цього літака, який зараз літає. Так от, продовжує співрозмовник «Дня», аби самостійно виготовити такі розробки конструкторським підприємствам РФ потрібно десяток років. Стосовно подальшої співпраці з Ан-70, то співрозмовник нагадав, що робити якісь припущення рано, бо ніхто офіційно не виходив з міжурядових домовленостей, а самостійно Росія не зможе його виробляти, бо потрібної документації в неї немає.

Україна не повинна допустити розірвання співпраці з Росією, кажуть опитані «Днем» експерти. Адже для України реалізація цього сценарію означає втрату одного з основних ринків збуту. «Поставки здійснюються у дуже невеликих обсягах у Латинську Америку, на Близький Схід чи Африку. Але для нової авіаційної техніки основним ринком збуту є Росія», — розповідає про збут української авіаційної продукції Арсланов. Європі наші літаки не потрібні, додає експерт, бо в них є свої і європейці до останнього захищають свій ринок.

Згодний з ним і головний інженер «Інженере бюро Авіаційного інституту» Григорій Черепащук, який підтримує ідею спільного виробництва літаків в кооперації з Росією. Така ситуація, додає він, «має бути стимулом для пошуку нових ринків». «Ринки треба шукати. Але всі ці країни Єгипту в результаті революцій втрачені, бо туди прийдуть Boing, а не АН. І ринок потенційний ще скоротиться», — говорить він.

«Перед Україною стоїть виклик. З одного боку, їй потрібні серйозні гроші на переозброєння і комплектацію армії, з другого, Російська Федерація демонстративно відмовляється від роботи з Україною за проектами, які пов’язанні з боєздатністю, безпекою і оборонною промисловістю. Сьогодні по всьому фронту, починаючи з протиповітряної оборони, Росія відмовляється від модернізації зенітно-ракетних систем, комплексів і літаків, від фактично всіх авіапроектів, у тому числі від Ан-70 і ремонту по військово-морській тематиці. Потрібно буде знаходити інші можливості для забезпечення обороноздатності країни, тобто військово-технічне співробітництво будувати з країнами Заходу або з країнами, що динамічно розвиваються у Південно-Східній Азії...», — підкреслив нещодавно в рамках прес-конференції Валентин Бадрак.

Наталія БІЛОУСОВА, Віталій СЕЛИК, «День»

18

Коментарі

114.04.13, 12:24

Добре, гади, знають що антонівцям буде важко без ринку російського вижити.Ох і банда же ж!

    214.04.13, 14:21

      Гість: ZlaTitka

      314.04.13, 15:03

      Вже давно пора про себе думати, а не про москалів.

        414.04.13, 15:09Відповідь на 3 від Гість: ZlaTitka

        У авіапрмисловості не вийде без співробітництва.Це не та галузь.

          Гість: ZlaTitka

          514.04.13, 15:16Відповідь на 4 від uraha

          У авіапрмисловості не вийде без співробітництва.Це не та галузь.Я вже це чула. Не розумію чому?
          Чому в Північній Кореї ядерну бомбу зробили і плювати хотіли, на інших?

            614.04.13, 15:39Відповідь на 5 від Гість: ZlaTitka

            Будете плювати на інших - інші будуть плювати на вас.Не раджу.Не раджу того робити нікому.У авіапромисловості головне не сам літак як продукція, головне ринок.Літак цілком можна виготовити в Україні.Ємність ринку ринку українського для вантажних літаків Антонова - декілька десятків штук.Добре,якщо антонівці покриють свої затрати на їх створення.а їмжепотрібні обігові кошти для створення нових моделей.Західна Європа просто не впускає їх на свій ринок, хоча своїх подібних літаків вона не має поки і тільки планує створювати.Росія теж не має, але купувати не поспішає.У Росії є свої авіабудівні заводи, які їй потрібно завантажити.Їй потрібні тільки креслення наших літаків і право на технічне обслуговування.Причому бажано задурно.

              714.04.13, 15:40Відповідь на 6 від uraha

              Тому потрібно домовлятися.

                814.04.13, 16:09

                Не подобається мені "Україна, яка отримала у спадок від Радянського союзу потужну науково-технічну базу. " Ми не бідні внучки.Ми цей спадок саиі створювали.
                А ринок треба шукати в Азії...

                  Гість: ZlaTitka

                  914.04.13, 16:44Відповідь на 6 від uraha

                  Про корею я вже до слова згадала
                  Просто складується враження, що хтось кинув у обговорення одну думку і всі підтримують, замість того, щоб розглянути проблему зі всіх сторін.
                  Чому європейці не хочуть наших літаків?
                  Окрім Європи і Росії є ще Середня Азія, Африка, Південна Америка.

                    1014.04.13, 17:14

                    Чеську Сесну купує увесь світ, наші літаки не гірші

                      Сторінки:
                      1
                      2
                      3
                      4
                      6
                      попередня
                      наступна