У Намібії живе плем'я «хімба», в якому датою народження дитини
вважається, не момент його появи на світ, і не дата його зачаття, а той
день, коли матері його прийшло в голову завести дитину. Коли жінка
вирішує мати дитину, вона віддаляється абикуди під деревце і вслухається
в тишу, поки не почує пісні дитини, просячись у світ.
Почувши
пісню, вона йде до людини, яка буде батьком дитини, і вчить цій пісні
його. Потім відбувається зачаття, і вони знову співають цю пісню, закликаючи його.
Коли ж мати важчає, вона вчить цій пісні сільських повитух і старших
жінок. У підсумку, коли дитина народжується, старші жінки і все навколо
співають цю пісню, вітаючи його. Поки дитина росте, інші жителі теж
завчають пісню дитини. І якщо раптом дитина впаде, вдариться коліном,
хтось підніме його і заспіває йому його пісню. Коли дитина робить щось
добре, коли проходить обряд ініціації, то шануючи підлітка, сільські
співають його або її пісню.
Є ще один привід для співу. Якщо
раптом люди здійснюють недобре, порушуючи соціальні норми, таких
ставлять у центр селища, народ оточує їх і знову співає їм їхні пісні.
Плем'я вважає, що виправляється антигромадська поведінка не покаранням,
а любов'ю і повагою особистості. Коли дізнаєшся свою власну пісню,
зникає бажання або необхідність робити щось, що засмучує інших.
Це проходить через все їхнє життя. Пісні співають спільно дружини.
Нарешті, коли дитина лежить в ліжку, близька до смерті, все село знаючи
його або його пісню, співають її востаннє.
Коментарі
Ми Ла
119.10.15, 12:51
Плем'я дотримується культу предків
http://navlasniochi.com/publ/afryka/pivdenna_afryka/afrikanske_plem_39_ja_khimba/8-1-0-47
Гість: DANAH
219.10.15, 16:09
Голосистый народ . Вот откуда обычай гимны петь