Югославські Сітроєни
- 29.08.23, 20:53
Випадково дізнався, що в колишній Югославії виготовляли не лише ліцензійні копії Фіата і власні варіації. Виявилось, що окрім марки Zastava, був ще один бренд — Cimos. Його назва розшифровується, як поєднання "Citroёn" і "Tomos" (дивна назва?).
Інформації не густо, але, начебто, на спільному підприємстві Cimos випускали чи складали (наймовірніше) французькі автомобілі Citroёn. Причому в широкому асортименті. Але з різноманіття моделей виділяється мікро фургончик Cimos-Citroёn DAK, який відрізнявся від французького аналогу.
Буклет на підтвердження (щоб не думали, що вигадав).
Назва югославської моделі розшифровується як "Dyane" (на базі якої зробили фургон) + "AK" (назва фургонів, зроблених на базі попередника Dyane — легендарному 2CV). У Сітроєна фургончик називається від зворотньої послідовності назв — "Acadiane".
До речі, "Dyane" теж складали в Югославії. Правда, назву змінили на "Diana".
Які у нього локальні особливості — читайте під врізкою. Сподіваюсь, що не перевантажу подробицями.
Югославський фургончик відрізняється від французького лише місцевими шинами. Проте існувала власна комплектація "Mixte" (на картинці) з вікнами і відкидними сидіннями в будці.
Cimos-Citroёn DAK вважався кращим, ніж оригінальна продукція французів, тому цю модель заборонили продавати за межами Югославії. Тому з 1981 по 1985 таких машинок виготовили лише 2200 шт.
А так, це дрібновузлове складання (CKD) зі зварюванням і фарбуванням, а не просто прикручування коліс.
У фургончика був родич — пікап (з тентом і без) Cimos-Citroёn Geri. Їх зробили менше — лише 900 екз.
Фірма Cimos не збанкрутувала і продовжує існувати донині. Правда, вона не виробляє автомобілі, бо переорієнтувалась на виробництво автозапчастин.
2
Коментарі
Vivyenn
130.08.23, 00:14
Навіщо, усе прочитавши, щось писати, якщо ти ігноруєш мої коменти?
Makcімаліст
230.08.23, 17:03Відповідь на 1 від Vivyenn
Ну, я ж не можу відповідати цілодобово.