хочу сюди!
 

Наталия

49 років, рак, познайомиться з хлопцем у віці 35-55 років

Трохи про айтішників....

Изображение
Уміння працювати з Big Data залишається туманною перевагою при працевлаштуванні
Хоча всі говорять про те, що потрібні фахівці з Big Data, кожна компанія вкладає в це поняття своє бачення. А деякі взагалі більше орієнтуються на тренд при створенні такої вакансії, ніж на реальну потребу в такій функції. Потреба в нових компетенціях поки що не оформлена в якихось чітких рамках.
Хоча не можна відразу пояснити, як саме зв'язати колір очей, тип і колір кросівок, програмне забезпечення на мобільному і переваги при покупці електроніки, але це можливо. Володіння такою інформацією - потенційна конкурентна перевага, яку би хотіла мати власне будь-яка технологічна компанія з прицілом на міжнародний ринок.

Big Data особливо актуальна для рекомендаційних систем великих торгових майданчиків, типу Prom.ua або Olx.ua. Коли користувачеві показуються товари на підставі його попередніх покупок, сторінок, які він відкриває, банерів, на які він клікає - це все потрібно зводити в бази і аналізувати.

Я стикався з прикладом інтернет-магазину, який аналізував прочитаний користувачами медіа-контент і на основі отриманих висновків пропонував набори товарів. Це була складна система з елементами Big Data. Для того, щоб користувачі клікали і купували пропозиції повинні бути максимально релевантні, саме в цьому сенс роботи з даними в сфері продажів.

Загалом, Big Data - це круто, модно, сучасно, але далеко не всім реально потрібен фахівець з цього питання. Попит на цей інструмент тільки формується, я вже не кажу про те, що для справжніх Big Data, потрібні потужності, які взагалі мало у кого є. Гарного веб-аналітика з головою вистачить, щоб закрити велику частину завдань з аналізу поведінки клієнтів 99% українських компаній.

У веб-аналітиці тепер десятки професій, з необхідністю глибокої спеціалізації
Що зараз відбувається на ринку реклами? Ставки в контекстній рекламі ростуть, займатися нею стає складніше. Необхідно аналізувати набагато більше різних характеристик від коефіцієнта конверсії до джерел телефонних звернень через call tracking. Крім того, крім динаміки по своїх позиціях, потрібно відстежувати ключові слова конкурентів. Я не виключаю, що в найближчі роки з'являться нові вакансії, які будуть займатися виключно аналізом звітів різних маркетингових SaaS-інструментів.

Раніше основним завданням інтернет-маркетолога були CTR і позиції в пошуку, сьогодні завдання в розрахунку рентабельності, ROI та інших економічних показників. Інтернет-маркетинг практично стикається з традиційними завданнями маркетингу підприємства.

На моє запитання щодо трендів у розвитку професії веб-аналітика Analytics Strategist в агентствіNetpeak Олексій Данилін відповів, що зараз все націлене на те, щоб збирати, перетворювати і обробляти дані, як можна швидше.

«З'являється все більше сервісів, в яких можна вирішувати складні завдання за допомогою простого інтерфейсу і з мінімальними витратами часу. В результаті у аналітика залишається більше часу на сам аналіз, а не на підготовку до нього. Також все більш доступними стають можливості по роботі з великими даними. Різні хмарні сервіси дозволяють обробляти величезні масиви даних за короткі проміжки часу. В результаті з'являється все більше можливостей врахувати нові джерела даних, об'єднати їх з уже наявними і отримати результат, що призводять до дій  », - вважає Олексій Данилін.
Изображение
Знання технологій і популярних хмарних сервісів стало must-have при відборі кандидатів
Схожа думка у HR-менеджера SaaS-сервісу Competera Галини Никончук. Вона вважає, що з ростом компаній і обсягів оброблюваної інформації використання технологічних рішень стає критично важливим.
«Зараз складно знайти вакансію, в якій не було б вимог до базової технічної грамотності, особливо якщо ми говоримо про IT. На так званих нетехнічних позиціях замість переліку технологій і фреймворків буде перелік CRM і SaaS необхідних для роботи. Це стосується таких, здавалося б зовсім нетехнічних фахівців, як Sales Manager, Customer Support і Customer Success Manager.

Безумовно, так само як і у випадку з програмістами, відсутність досвіду з якимось CRM і SaaS не стане причиною відмови ідеальному по інших критеріях кандидату, але за інших рівних умов ми виберемо швидше кандидата, який вже має навички роботи з використовуваними сервісами.

Можна вибудувати навіть загальний тренд по ринку, як з ростом компанії і обсягів інформації вони переходять від одного технологічного рішення до іншого, поки не зупиняються на оптимальному. Оскільки Competera достатня молода компанія ми на собі відчули ці етапи пошуку відповідних рішень і не у всіх департаментах вони ще завершені », - ділиться досвідом Галина Никончук.

Від себе додам, що в Ringostat ми теж стикаємося з випадками, коли компанії вказують наш сервіс в якості інструментів, досвід роботи з якими вітається. Поки що це саме таке формулювання, але досвід розвитку інших технологічних ніш показує, що з часом це стає жорсткою вимогою до здобувачів.

5 фактів про те, що потрібно знати про продажі і клієнтську підтримку в IT
1. Фахівців потрібно вирощувати. Якщо ви шукайте хорошого Sales-менеджера або фахівця по роботі з клієнтами, то ви швидше за все відчуєте, що на ринку є «кадровий голод» за цими вакансіями. Людям, які приходять за нашими заявками, потрібна  тривала  адаптація та додаткове навчання. Навіть якщо людина продавала послуги телефонії, їй буде непросто перемкнутися на продаж call tracking.

2. Ми не шукаємо "продажників". У людей все ще занадто багато стереотипів, пов'язаних з тим, що таке продаж. Вони уявляють собі людину, яка нав'язує якийсь абсолютно непотрібний товар, застосовуючи стратегії НЛП, використовуючи особистий контакт і т.д. Так продавати технологічні продукти не вийде.

3. Чим більше фідбек, тим вище rate укладених угод. Спеціаліст з продажу SaaS-продуктів або професійних послуг у сфері IT - це дуже часто людина з високим рівнем експертності, яка може не тільки розповісти про продукт, а й розібратися в проблемах клієнта, знайти відповідне рішення. Йому потрібно бути бізнес-консультантом, бізнес-аналітиком і одночасно досконально знати те, що пропонує. Щоб угода відбулася - не можна, щоб один говорив, а другий мовчав, це діалог, де кожен повинен виграти.

4. Вважайте LTV. Щоб стати успішним фахівцем з продажу в IT, потрібно думати в термінах Life Time Value, тобто довгострокової вартості клієнта для компанії. Якщо ви продаєте, щоб продати послуги на один місяць - ви швидко розоритесь. Основне завдання - зробити клієнтів адвокатами вашого бренду, довести, що довгострокове співробітництво буде вигідно  всім.

5. Працюйте строго по воронці продажів. Маркетологи займаються пошуком і навчанням перспективних клієнтів, коли ми бачимо, що клієнт готовий обговорити комерційну пропозицію - включаються Sales-менеджери.

Після укладання угоди його ведуть Customer Success менеджери, які моніторять рівень залученості, лояльності клієнта, оцінюють рівень використання функцій продукту. В цей же час Customer Supportзаймається виключно проблемами і відповідає на термінові питання. Завдяки тому, що вони працюють одночасно, клієнти звертаються в компанію не тільки коли незадоволені сервісом, але і коли хочуть добитися більшого, ставлять амбітні завдання.

Висновки
Ця філософія - важливий елемент на ринку праці. І він по суті і є фактором еволюції професії. Я можу на пальцях перерахувати компанії, які заводять собі Customer Success менеджерів або взагалі в принципі знають, чим вони повинні займатися. Аналогічна ситуація з Life Time Value або концепцією того, що Sales-менеджери більше не продають, так як це робили в Україні років десять тому.

Еволюція вакансій в IT-сфері дійсно вражає. Правда основна проблема в тому, що ринок праці не встигає наздогнати те, що зараз потрібно бізнесу. Єдиним виходом залишається створення корпоративних курсів, шкіл, коуч-програм, що дорого, але результативно, як для Ringostat, так і для інших учасників ринку.

А якщо заглянути трохи вперед, в список вакансій, які з'являться найближчим часом, то все більш очевидно, що IT потрібні власні університети, щоб задовольнити попит в нових фахівцях.

На ринку з'являється все більше як Entreprise софта, так і Open Source рішень, які стають все доступніше для малого і середнього бізнесу завдяки технології SaaS. Зростає попит на фахівців Big Data, так і на те, щоб стати таким фахівцем. Це все тренди, які важливо враховувати, як компаніям, які комплектують свої команди, так і тим, хто замислюється про працевлаштування в IT.

Изображение
4 приводу влаштуватися на роботу в інтернет-магазин
1. Не потрібно профільну освіту
Якісь ВНЗ намагаються розглядати окремі сфери на кшталт інтернет-маркетингу, але тут все змінюється з такою швидкістю, що через півроку будь-які знання втрачають цінність. Люди вчаться в процесі роботи, тому релевантний досвід куди важливіше вищої освіти.
Більшість роботодавців розуміють, що треба самим ростити персонал, тому в середніх і великих інтернет-проектах майже завжди є вакансії для джуніор, де потрібно тільки бажання вчитися і працездатність.
«У Rechi.Ua ми майже завжди готові взяти без досвіду в e-commerce, але з палаючими очима: помічника маркетолога, контентщиків і хорошого менеджера з продажу. Наприклад, нашим контент-відділом завідує фінансист за освітою, а маркетингом - педагог-лінгвіст », - розповідає Інеса Бачуріна.

2. Посади, спеціалізації та функції досі розмиті
Чим менше інтернет-магазин, тим більше функцій там поєднує одна людина. Але з урахуванням того, що це дуже складний технологічний бізнес, стати дійсно фахівцем відразу в декількох напрямках неможливо. Тому великий список функцій в резюме на останньому місці роботи швидше скаже про те, що здобувач володіє всім цим дуже поверхнево.
«Коли ми шукаємо спеціаліста по контекстній рекламі, то найбільший інтерес у нас викликають здобувачі, які на останньому місці роботи займалися тільки контекстною рекламою, а не ще і SEO, і SMM», - арт-директор Rechi.Ua розкриває особливості підбору персоналу.

3. Поріг входу в галузь - один з найнижчих
Поріг входу в галузь - один з найнижчих, тому ринок переповнений мікро-інтернет-магазинчиками зі штатом до 5 чоловік, які створюються нефахівцями, мляво існують і помирають через рік-два. Іноді простіше навчити людину без досвіду, ніж переучувати після роботи в такому проекті.
Досвід в даній сфері важливий, якщо він був отриманий в великих цікавих проектах. В інших випадках він або нічого не вирішує, або шкодить. Тому в більшості випадків ми просто оцінюємо особистісні та професійні якості претендента.

4. Ринок росте і кар'єрні перспективи істотні
E-commerce - одна з небагатьох галузей в останні роки, тому якщо потрапити в правильну компанію, можна за пару років зробити серйозну кар'єру. За словами Інеси Бачурін, в Rechi.Ua всі керівники відділів виросли і навчилися всередині компанії.
0

Коментарі