Як перестати сумніватися в собі і виділитися
- 03.04.16, 19:01
Придумайте гарне визначення того, чим ви займаєтеся, - ви побачите, як змінюється ставлення оточуючих , як подача своїх послуг набуває чіткі контури і зростає внутрішня впевненість у правильності рішень. Вся ваша робота раптово просочується особистим досвідом, а довіра до вас зростає як на дріжджах.
У світі, де люди зайняті виключно своїми завданнями і проблемами, цікаве позиціонування допомагає виділитися, довести не тільки іншим, а й собі, цінність своєї роботи і додати гостроти звичайним робочим ритуалам.
У світі, де люди зайняті виключно своїми завданнями і проблемами, цікаве позиціонування допомагає виділитися, довести не тільки іншим, а й собі, цінність своєї роботи і додати гостроти звичайним робочим ритуалам.
Професійне позиціонування - вкрай важливе повідомлення в комунікації з іншими. Все наше життя може бути цим повідомленням - це наші справи і проекти, про які потім можна розповідати. Самі основні проблеми, з якими стикаються люди в пошуках свого позиціонування, можна вмістити в одну фразу: «Ми надмірно інформоване покоління, але недостатньо аналізуємо те, що відбувається навколо».
Методика, яку пропонує експерт, часто повторюється в різних книгах *. Вона описує покроковий процес, як зрозуміти свою місію і знайти особисту цінність. В Японії для цього використовують термін «ікигаї» - життєве призначення. Те, що змушує прокидатися вранці.
Отже, потрібно дати чіткі і прості відповіді на питання:
1. Що я люблю робити?
2. Що у мене добре виходить?
3. За що мені платять (можуть заплатити)?
4. Що потрібно людям?
Так ви аналізуєте чотири важливі сфери свого життя. На перетині цих відповідей, як правило, і знаходяться цікаві рішення і дивовижні думки. Це буде відповіддю на важливе життєве питання: «Як мені заробляти, роблячи те, що мені подобається, при цьому створюючи цінність для суспільства?».
Цей підхід більшою мірою підходить тим, хто тільки замислюється про справу своєї мрії, своє позиціонування, шукає, чим зайнятися в наступному проекті. Його складно реалізувати, працюючи у великій міжнародній компанії. Тут, як правило, обмежені можливості вибору проекту, горизонтальних кар'єрних рухів і зміна їх напрямків. Однак це все одно не має стати перешкодою на шляху до усвідомлення власної професійної цінності.
Дуже часто хороші ідеї залишаються нереалізованими, бо у нас в голові щільно засіла думка: «Я не гідний». Ми чомусь впевнені в тому, що не гідні мати хорошу роботу, заробляти багато грошей, ділитися досвідом та ін.
Щоб побороти свої сумніви, задайте собі питання - «Чому я можу навчити оточуючих?» Або «Як знання про те, що я роблю, може поліпшити життя людей навколо?». Потім запитайте у своїх друзів і знайомих - «Що в мені хорошого, корисного і цінного ви бачите?». Відповіді можуть бути дуже цікавими і несподіваними для вас.
До речі, техніка «Колесо балансу» також допомагає в самоаналізі. Якщо коротко, відповідно до цієї методики, ви уявляєте своє життя у вигляді кола, розбитого на важливі сфери (сім'я, робота, розвиток, навчання, спорт, хобі, друзі, подорожі - кількість і назви сфер залежить від ваших пріоритетів), і оцінюєте свої досягнення по кожній з них по 10-бальній шкалі. Завдяки цій оцінці ви бачите, в яких сферах ви процвітаєте, а над чим ще потрібно попрацювати.
Також зробіть звичкою підведення підсумків і фіксацію своїх успіхів. У справі пошуку своєї місії і усвідомлення власної цінності дуже допомагає регулярне перерахування того, що у вас вийшло за підсумками року / кварталу / місяця. Підводити підсумки можна в будь-якому вигляді. Не соромтесь ділитися своїми успіхами з іншими, наприклад, в соціальних мережах. Перевага публічного обговорення полягає в тому, що до вас починають підтягуватися люди зі схожими інтересами та планами.
Ми дійсно звикли себе недооцінювати і применшувати свої досягнення. Пробувати, пробувати і ще раз пробувати - єдиний варіант боротьби із соромом. Якщо на перших порах страшно і соромно виставляти напоказ свої думки, підсумки, досягнення, плани на майбутнє, то можна спробувати спочатку ділитися ними з невеликою аудиторією. Наприклад, поділіться досягненнями та планами тільки з близькими друзями.
В описі своїх успіхів експерт радить використовувати формулу конкретизації: «Я домігся таких результатів за такий термін завдяки цьому». Вона стане в нагоді вам як в дружніх бесідах, так і при складанні резюме, проходженні співбесіди, переговорах тощо Так ви показуєте конкретний вимірний результат і говорите за рахунок чого він був отриманий. Навколишні / партнери / роботодавці бачать, що, наприклад, велике замовлення не впало вам на голову, а великий клієнт став вашим, бо ви місяць вивчали підступи до нього.
Існує ціла серія питань, яка допоможе вам знайти чіткі формулювання для визначення себе на ринку праці і заявити про себе. Наприклад, закінчите фрази:
1. «Оточуючі будуть знати мене як людину, яка ...»;
2. «Мені цікаво робити ...»;
3. «Мені можуть заплатити за ...»;
3. «Я можу дати корисне в ...»;
4. «Я хочу бути ...» (відповідь повинна складатися з прикметників);
5. «Я хочу, щоб оточуючі і мої партнери по бізнесу запам'ятали мене як людину, яка зробила / досягла / реалізувала / запустила ...».
Навчаючись правильно позиціонувати себе для зовнішнього середовища і зустрічаючись з людьми, ви практикуєте короткі і ємні формулювання. Вчіться виділятися , щоб бути більш привабливим для роботодавців та партнерів.
Сьогодні є маса інструментів, щоб показати свій активний професійний розвиток. Наприклад, позначка про відвідини профільної конференції в соцмережах, сертифікат про проходження онлайн-курсу, особистий відгук про цікавий ресурс - все це може зіграти вам на користь.
Уважно проаналізуйте те, де ви з'являєтеся в інтернеті. Як мінімум, перевірте, що дає пошук в Google. Переконайтеся, що ви представлені на всіх важливих майданчиках, особливо тих, що добре індексуються - у вас повинні бути акаунти з актуальною інформацією в соціальних, в тому числі професійних, мережах, з перелінковкою між собою.
Методика, яку пропонує експерт, часто повторюється в різних книгах *. Вона описує покроковий процес, як зрозуміти свою місію і знайти особисту цінність. В Японії для цього використовують термін «ікигаї» - життєве призначення. Те, що змушує прокидатися вранці.
Отже, потрібно дати чіткі і прості відповіді на питання:
1. Що я люблю робити?
2. Що у мене добре виходить?
3. За що мені платять (можуть заплатити)?
4. Що потрібно людям?
Так ви аналізуєте чотири важливі сфери свого життя. На перетині цих відповідей, як правило, і знаходяться цікаві рішення і дивовижні думки. Це буде відповіддю на важливе життєве питання: «Як мені заробляти, роблячи те, що мені подобається, при цьому створюючи цінність для суспільства?».
Цей підхід більшою мірою підходить тим, хто тільки замислюється про справу своєї мрії, своє позиціонування, шукає, чим зайнятися в наступному проекті. Його складно реалізувати, працюючи у великій міжнародній компанії. Тут, як правило, обмежені можливості вибору проекту, горизонтальних кар'єрних рухів і зміна їх напрямків. Однак це все одно не має стати перешкодою на шляху до усвідомлення власної професійної цінності.
Дуже часто хороші ідеї залишаються нереалізованими, бо у нас в голові щільно засіла думка: «Я не гідний». Ми чомусь впевнені в тому, що не гідні мати хорошу роботу, заробляти багато грошей, ділитися досвідом та ін.
Щоб побороти свої сумніви, задайте собі питання - «Чому я можу навчити оточуючих?» Або «Як знання про те, що я роблю, може поліпшити життя людей навколо?». Потім запитайте у своїх друзів і знайомих - «Що в мені хорошого, корисного і цінного ви бачите?». Відповіді можуть бути дуже цікавими і несподіваними для вас.
До речі, техніка «Колесо балансу» також допомагає в самоаналізі. Якщо коротко, відповідно до цієї методики, ви уявляєте своє життя у вигляді кола, розбитого на важливі сфери (сім'я, робота, розвиток, навчання, спорт, хобі, друзі, подорожі - кількість і назви сфер залежить від ваших пріоритетів), і оцінюєте свої досягнення по кожній з них по 10-бальній шкалі. Завдяки цій оцінці ви бачите, в яких сферах ви процвітаєте, а над чим ще потрібно попрацювати.
Також зробіть звичкою підведення підсумків і фіксацію своїх успіхів. У справі пошуку своєї місії і усвідомлення власної цінності дуже допомагає регулярне перерахування того, що у вас вийшло за підсумками року / кварталу / місяця. Підводити підсумки можна в будь-якому вигляді. Не соромтесь ділитися своїми успіхами з іншими, наприклад, в соціальних мережах. Перевага публічного обговорення полягає в тому, що до вас починають підтягуватися люди зі схожими інтересами та планами.
Ми дійсно звикли себе недооцінювати і применшувати свої досягнення. Пробувати, пробувати і ще раз пробувати - єдиний варіант боротьби із соромом. Якщо на перших порах страшно і соромно виставляти напоказ свої думки, підсумки, досягнення, плани на майбутнє, то можна спробувати спочатку ділитися ними з невеликою аудиторією. Наприклад, поділіться досягненнями та планами тільки з близькими друзями.
В описі своїх успіхів експерт радить використовувати формулу конкретизації: «Я домігся таких результатів за такий термін завдяки цьому». Вона стане в нагоді вам як в дружніх бесідах, так і при складанні резюме, проходженні співбесіди, переговорах тощо Так ви показуєте конкретний вимірний результат і говорите за рахунок чого він був отриманий. Навколишні / партнери / роботодавці бачать, що, наприклад, велике замовлення не впало вам на голову, а великий клієнт став вашим, бо ви місяць вивчали підступи до нього.
Існує ціла серія питань, яка допоможе вам знайти чіткі формулювання для визначення себе на ринку праці і заявити про себе. Наприклад, закінчите фрази:
1. «Оточуючі будуть знати мене як людину, яка ...»;
2. «Мені цікаво робити ...»;
3. «Мені можуть заплатити за ...»;
3. «Я можу дати корисне в ...»;
4. «Я хочу бути ...» (відповідь повинна складатися з прикметників);
5. «Я хочу, щоб оточуючі і мої партнери по бізнесу запам'ятали мене як людину, яка зробила / досягла / реалізувала / запустила ...».
Навчаючись правильно позиціонувати себе для зовнішнього середовища і зустрічаючись з людьми, ви практикуєте короткі і ємні формулювання. Вчіться виділятися , щоб бути більш привабливим для роботодавців та партнерів.
Сьогодні є маса інструментів, щоб показати свій активний професійний розвиток. Наприклад, позначка про відвідини профільної конференції в соцмережах, сертифікат про проходження онлайн-курсу, особистий відгук про цікавий ресурс - все це може зіграти вам на користь.
Уважно проаналізуйте те, де ви з'являєтеся в інтернеті. Як мінімум, перевірте, що дає пошук в Google. Переконайтеся, що ви представлені на всіх важливих майданчиках, особливо тих, що добре індексуються - у вас повинні бути акаунти з актуальною інформацією в соціальних, в тому числі професійних, мережах, з перелінковкою між собою.
0
Коментарі