хочу сюди!
 

Марта

48 років, козоріг, познайомиться з хлопцем у віці 50-60 років

Як вибудовувати ефективні комунікації і бути зрозумілим в сучас

Изображение
Цифровий етикет
1. Якщо необхідно, заведіть два профілі в соціальних мережах
Інформаційні технології проникли в усі сфери нашого повсякденного життя, як в професійну діяльність, так і особисте спілкування. Незалежно від сфери ми використовуємо одні й ті ж засоби комунікації, через що стираються всі межі. Однак тепер ми самі змушені стежити за тим, щоб для всього залишалося своє місце.
Наприклад, відомі випадки, коли співробітники іменитих компаній одним репостом запису, що відражає лише їхню власну думку, могли викликати безліч питань до самої компанії. За брендами і їх сторінками в соцмережах спостерігають, щоб дізнатися найновішу інформацію про їхню діяльність, зрозуміти ставлення до новин і реакцію на них, визначити політику на ринку і т.д.
Тому якщо одна і та ж соціальна мережа служить вам як для робочих завдань, так для особистих, тоді відмінним рішенням може бути реєстрація відповідних «альтер-его» у вигляді різних акаунтів, щоб уникнути можливих непорозумінь і коментарів. Така практика стає все більш поширеною. Так, на першій сторінці ви робите заяви від імені компанії, поширюєте новини щодо вашої сфери діяльності і, можливо, ведете ділову переписку. Другий профіль - тут ваше особисте життя, фото головних подій в житті, спілкування з друзями, шейрінг і публікація заміток, які відображають тільки вашу особисту позицію, а тому не можуть оцінюватися з позиції діяльності компанії.
Нехай навіть віртуально, в Мережі, де поступово стираються межі між професійним і особистим, для вас все ще існує власний робочий простір, своєрідний «офіс», а після натискання кнопки «Вийти» і нової авторизації зустрічає фото разом з домашнім котом на аватарі і альбом зі свіжими фото з недавньої відпустки.
Якщо ж ви не хочете створювати два аккаунта, тоді налаштуйте власні налаштування приватності, щоб, наприклад, особиста інформація була доступна тільки найближчим людям.

2. Шанобливо ставтесь до авторського права
Якщо в своїх публікаціях в соціальних мережах ви використовуєте чужий матеріал - завжди вказуйте джерело. Інтернет став не тільки доброю нагодою для того, щоб заявити про себе і свою творчість іншим, але і відмінним засобом, щоб відстояти свої права, в тому числі і авторські. І навряд чи варто сподіватися на те, що присвоєння результатів чужої інтелектуальної діяльності залишиться непоміченим. До того ж, справжній автор має право подати до суду. Але навіть якщо він цього не зробить, ваша професійна репутація все одно може постраждати.


3. Відповідайте на повідомлення і листи протягом 24 годин
Або ж обов'язково попередьте співрозмовника, що він отримає відповідь трохи пізніше, якщо у вас немає можливості написати відразу або потрібно обміркувати свою відповідь. Люди в сучасному світі звикли ставити запитання і отримувати на них оперативні відповіді. Цьому сприяє розвиток соціальних мереж і IT-технологій в цілому, доступність практично будь-якої інформації і т.д.
Тому, отримуючи нове повідомлення, ми вже автоматично розуміємо, що відповідь бажана «чим раніше, тим краще». Але коли вона вимагає достатньої кількості часу на обдумування або відповісти прямо зараз немає можливості, варто написати про це. Тоді відправник буде знати, коли він зможе отримати вашу відповідь, і не буде губитися у здогадах, чому ви мовчите.
До слова, ми чекаємо такої ж реакції у відповідь на наші листи і повідомлення від інших. Але при цьому не варто зайвий раз нагадувати про відправлене повідомлення, якщо мова не йде про щось термінове. Так, коли діалог відбувається в соцмережах, значок «онлайн» навпроти імені співрозмовника зовсім не означає, що він може відповісти в ту ж секунду.

4. Не зловживайте телефонними дзвінками
Практично весь час нашого віддаленого спілкування з друзями і колегами відводиться на месенджери, соцмережі і пошту - з їх допомогою вирішуються найважливіші питання. Ритм сучасного світу змушує нас більш оперативно реагувати і знаходити рішення для тих чи інших завдань, вимагає дбайливо ставиться до свого часу і часу інших людей.
Тому раптовий телефонний дзвінок без важливого приводу абсолютно вибиває з ритму. Ми із задоволенням і довго спілкуємося по телефону з кращими друзями і батьками, але другорядна робоча задача прекрасно може обійтися без нашої миттєвої участі в затяжних телефонних переговорах.
Люди, які були не готові до вашого дзвінка, будуть недостатньо включені в предмет розмови, а значить, її ефективність буде низькою. Якщо вам дійсно краще що-небудь обговорити по телефону, краще заздалегідь попередити про те, що ви хочете зателефонувати. Так ви заодно з'ясуйте, чи є час на розмову і  чи налаштована людина до конструктивної бесіди.

5. Уникайте зайвих формальностей
У сучасного стилю спілкування є неоціненна перевага: він дозволяє вести себе природніше і вільніше, ніби людина, з якою ви ведете діалог, перебуває прямо перед вами. Тому в діловому спілкуванні намагайтеся уникати зайвих формальностей. Наприклад, не варто вживати застарілі форми вітання - наприклад, «шановний», що було доречно в листуванні ще з десяток років тому. Формулюючи свої думки, обмежуйтеся лаконічними, але конкретними формулюваннями.
Змінилося ставлення навіть до помилок. Їх складно уникнути, якщо ви набираєте текст швидко і на ходу. Але в деяких випадках набагато важливіше швидкість відповіді. У той же час не варто забувати про грамотність при складанні ділових пропозицій - в них якість тексту є показником вашого ставлення до одержувача листа.

6. Ведіть ділову переписку правильно
Завжди приділяйте увагу темі листа. По-перше, вона повинна бути обов'язково. По-друге, з неї має бути максимально зрозуміло, навіщо ви пишете людині. Також завжди використовуйте функцію «прихованої копії», якщо одержувачів кілька і не передбачається, що вони повинні бачити адреси один одного. У той же час завжди ставте в копію листа ту людину, яка згадується в тексті. Так ви проявляєте відкритість намірів, завдяки чому буде простіше вести діалог.
Якщо у вашого листа кілька одержувачів, то натискайте кнопку «відповісти всім», тільки коли дійсно кожен з учасників розмови повинен прочитати вашу відповідь відправнику.
Також не перевантажуйте листи важкими вкладеннями. Для цих цілей краще всього використовувати хмарні сховища і в листі вказувати посилання на потрібний файл. Зважайте на те, що більшість перевіряють пошту за допомогою сервісів в телефоні, і переглянути вкладення за посиланням буде набагато зручніше.

7. Завжди представляйтесь онлайн
Кількість друзів у соціальних мережах часом доходить до сотень і тисяч, а спроби згадати, як відбулося знайомство з конкретною людиною і хто вона, часом ні до чого не приводять. Особливо це стосується нових друзів. Ми часто буваємо на різних професійних заходах, після яких оновлюється наш френдлист.
Тому якщо ви хочете додати в друзі чужу людину, з якою ви перетнулися лише на пару хвилин або годин, для більш успішної комунікації при відправленні запиту, на додавання коротко, представляйтесь, нагадуючи, де відбулося знайомство, і вказуючи причину додавання. Інакше ваш запит ризикує залишитися без підтвердження і викликати роздратування.

8. Поважайте особистий простір інших
Ілюзія колективної цілісності, що виникає під час серфінгу по сторінках соцмереж, руйнує всі видимі межі між особистим і суспільним. В результаті нас часто додають в групи, в яких ми не хочемо перебувати, відзначають на фотографіях, якими б не хотілося ділитися або на яких ми взагалі відсутні - все це може викликати роздратування і обурення.
Тому навіть якщо інша людина, яка не є вашим близьким другом в офлайні, додала вас в свій френдлист, це не означає, що ви автоматично можете дозволити собі більше. Шанобливо ставитеся до особистого простору інших. Пам'ятайте: хоч у нас і з'явилася можливість бути ближче один до одного, все ж ми хочемо залишитися і у самих себе.
0

Коментарі