На минулорічне свято Покрови, що припало на
середу, добрав два вихідні із залишків відпустки та махнув на п’ять днів
провітритись у Карпати, точніше, в селища на передгір’ї. Головний висновок,
який я зробив для себе з цього досвіду, що ніколи бля не варто планувати
Карпати восени заздалегідь, бо погода може всяке викинути. Притому, що
буквально впритул до поїздки було скільки завгодно варіантів житла і квитків на
поїзд, щоб маневрувати з датами, але я такий молодець, що уже забронював собі
готель зі штрафом за скасування. Тим не менш, навіть у здебільшого хмарному
вигляді наші гори виглядають чудесно, і дивитися та фотографувати там було що.
А осінні тумани – то взагалі щось космічне.
1. Базувався у ті дні я в селищі Ясіня,
йому і буде присвячена більша частина моїх підкарпатських історій. Назва селища
має наголос на останній склад, і означає воно множину, а не жіночий рід, як
можна було б подумати. До того ж, там купа варіацій залежно від говірок,
по-гуцульськи має бути Ясінє, хоча на місці я ні від кого такої вимови не чув.
Словом, на правильність відмінювання назви не претендую, та й не про те мова.
Центр селища лежить на 650 м над рівнем моря, тобто за нашими мірками цілком
високогірний, ну а вертикальний перепад висот між горішніми й нижніми вулицями
складає сотні метрів. Що забезпечує неймовірну фотогенічність навіть у похмуру
погоду. У ті дні мені легко вдалося піймати сонце в сусідніх Рахові та
Яблуниці, і тільки над нещасним селищем між ними, здавалося, його вимкнули за
несплату.
Посміхнуло слово "урбанізація".
ЯсінЄ це скопище десяти тисяч ділянок без доріг, з будинками на видноколі, що далеко одні від одного. Якось ще тулилися ближче де мадяри жили, донедавна їх було багато там.
До Струківської на "свЄта" збираються досить мальовничі гуцули, в кептарях, вже єдині де у Закарпатті, і то переважно старше покоління.
Що без доріг, я за ті дні відчув на собі сповна) на мадярів наче не натикався, а от румунів багато було влітку, коли підіймалися на Свидовець.
Знав би за гуцулів на свята, прийшов би до церкви не в суботу посеред дня.
Що без доріг, я за ті дні відчув на собі сповна) на мадярів наче не натикався, а от румунів багато було влітку, коли підіймалися на Свидовець.
Знав би за гуцулів на свята, прийшов би до церкви не в суботу посеред дня.В неділю ще, але людям нелегко сходити щотижня до церкви, то більше по святах.
"Сьвєта", то мається на увазі храмове свято, раз на рік? Певно ще на Великдень і Різдво.Коли не працюють. Загалом двунадесяті релігійні свята плюс Паска.
В давнину так казали і на неділю
Коментарі
NoTaRь
115.03.21, 19:45
Посміхнуло слово "урбанізація".
ЯсінЄ це скопище десяти тисяч ділянок без доріг, з будинками на видноколі, що далеко одні від одного. Якось ще тулилися ближче де мадяри жили, донедавна їх було багато там.
До Струківської на "свЄта" збираються досить мальовничі гуцули, в кептарях, вже єдині де у Закарпатті, і то переважно старше покоління.
nasinynka
215.03.21, 19:50
Чудові фото! Власне, як завжди
visnyk
315.03.21, 20:00Відповідь на 1 від NoTaRь
Що без доріг, я за ті дні відчув на собі сповна) на мадярів наче не натикався, а от румунів багато було влітку, коли підіймалися на Свидовець.
Знав би за гуцулів на свята, прийшов би до церкви не в суботу посеред дня.
visnyk
415.03.21, 20:01Відповідь на 2 від nasinynka
дякую!
яНат
515.03.21, 20:04
NoTaRь
615.03.21, 20:05Відповідь на 3 від visnyk
В неділю ще, але людям нелегко сходити щотижня до церкви, то більше по святах.
nasinynka
715.03.21, 20:13Відповідь на 1 від NoTaRь
"Сьвєта", то мається на увазі храмове свято, раз на рік? Певно ще на Великдень і Різдво.
NoTaRь
816.03.21, 00:16Відповідь на 7 від nasinynka
Коли не працюють. Загалом двунадесяті релігійні свята плюс Паска.В давнину так казали і на неділю
Hrab
916.03.21, 10:14
visnyk
1016.03.21, 10:47Відповідь на 8 від NoTaRь
Загалом на Покрову теж мали би прийти.