Саме завдяки залізниці Помічна і
виникла: вона веде свою історію з 1868 року, коли цим краєм пройшла гілка з
Ольвіополя до Єлизаветграду. Тоді тут з’явився залізничний роз’їзд та селище аж
із 9 хат.
А вже на початку 20 ст. будується
вокзал, депо та купа іншої відповідної інфраструктури. У 1967 р. Помічна
отримала статус міста.
Логічно, що 99% цікавого
зосереджено навколо вокзалу. Сам він острівного типу, сучасна споруда 1951
року. Платформи обабіч називаються нетривіально, Бахмацька (хоча здавалось би,
де той Бахмач) і Кіровська.
Обов’язкова на таких станціях
присутність паровозу із одвічно закритим вагоном-музеєм.
Транспорт на передньому плані не
мій, звісно, просто добре вписався.
Перше, що впадає у вічі при
виході в місто, велика кількість будівель, укритих плиткою-«кабанчиком».
Міська рада:
А в частині однієї з таких
примостилась навіть церква.
Але більшість будинків
паралельної до колій вулиці Перемоги куди більш цікаві. Такі примітні,
атмосферні й характерні для залізничників; старовинні, милі та затишні з виду
водночас.
Дорогою можна вийти до колишнього
паровозного депо, од якого лишилась тільки одна стіна; на передньому плані
облаштували скверик з усякими підряд пам’ятниками і скульптурами, від чого він сприймається
якось не дуже.
По фасаду помітно, як колись його
збільшили при перебудові.
А це вже сквер у центрі. Також
скульптури, малюнки:
Та й нащо взагалі їхати в той
Париж?..
Як зійти з головної вулиці,
Помічна одразу відчутно міняє свій вигляд. Там більше тиші, приватного сектору
та бруківки.
Але й приємні сюрпризи є. Чого
тільки вартий справжній маленький палац за недобудованою лікарнею.
Просуваюсь далі на північ. Ще
одна риса залізничних міст – пристосовані у господарстві вагони або їх
фрагменти:
Школа №2 з не декомунізованою
цитатою.
Головне, заради чого варто йти
далеко від вокзалу, знаходиться на північній околиці міста, по той бік колій
відносно центру. Це – одна з небагатьох збережених водонапірних веж інженера
Шухова. Видно її ще на підступах:
Стоїть у простому й затишному
дворику п’ятиповерхівки на перетині вулиць Степової та Енергетиків.
Чудесна як не крути:
На відміну від Черкас , цю вежу
можна в буквальному сенсі помацати руками. Зблизька також видно, настільки вона
в поганому стані, але поки тримається.
Заворожуюче мереживо контурів та
ліній:
По цій же стороні відносно колій
вертаюся назад.
По дорозі є ще одна вежа,
простіша, також переживає не кращі часи.
Свято-Преображенська церква,
колишній кінотеатр:
Із пішохідного мосту над коліями
роблю ще один прощальний кадр – металевий хаос на тлі вежі Шухова. А там пора й
сідати на наступну електричку.
Коментарі
visnyk
120.07.19, 21:27
В какой-то мере он похож на белый кирпич.)
Анна-Марія
221.07.19, 09:45
цікаво, а будинки залізничників як із Голандії
visnyk
321.07.19, 11:21Відповідь на 2 від Анна-Марія
Насправді як із П'ятихаток
Nech sa paci
421.07.19, 16:53Відповідь на 2 від Анна-Марія