Із Іллінців до села є штук п’ять
на день автобусів, але ймовірність їх відправки за графіком досить низька (згідно
з bus . com . ua ). Напряму з Вінниці можна їхати дашівським автобусом до
села Паріївка, звідки треба пройтись ще чотири кілометри. Цей варіант я і обрав.
По мірі наближення у ранковому
тумані все чіткіше проступали обриси села. А дорогою активно бігали вантажівки
з буряками, так що їх аж запах у повітрі стояв. Благо і в Іллінцях, і в Бабині
цукрові заводи працюють, і для них був якраз гарячий сезон.
Прибувши до села, найперше іду
шукати панський маєток. Традиційно він будувався коло води, а саме ставка.
Ставок у Бабині великий і в центрі, не оминути ніяк.
На вході до колись панського
парку зустрічає явно дореволюційна хатинка, що найпевніше виконувала роль
якогось флігеля чи сторожки.
А також старовинний мур із
радянськими воротами.
Палац, що сховався у глибині
парку, збудований в 1863 році і належав Ярошинським. Потім його перетворили на
багатоквартирний житловий будинок, і зараз тут так все по-домашньому: з
килимами на балконі й супутниковими тарілками.
Попри те, що він давно втратив
первісне призначення і місцями трохи облізлий, екстер’єр зберігся непогано.
Видно, що це саме палац, вигадливої несиметричної форми. А все ж цікаво, як
вони його змогли перепланувати під квартири, особливо в плані вбиралень.
Собак у дворі, на моє щастя, не
було, але один пильний абориген все ж запримітив чужака.
Парк при маєтку повинен був мати
якийсь ландшафтний стиль, зараз то все втрачено. Але восени він все одно
виглядає казково.
Ну а далі треба йти аж на східний
край села, де перпендикулярно головній вулиці проходить залізнична лінія. На
цій лінії зберігся вокзальчик, і якщо палац в Інтернеті більш-менш є на фото,
то це – взагалі майже повна терра інкогніта.
Станцію «Дашівська» було відкрито
у 1913(1914?) році, тоді ж з’явився цей маленький красень. Він не унікальний, а
типовий, подібна станція є в сусідніх Сороках і ніби зустрічаються ще десь на
лінії Київ – Ковель. Але це ніскільки не зменшує його історичної цінності і
приємного відчуття знахідки незвіданого для мене.
Ця залізнична гілка геть
маленька, є відгалуженням від станції Оратів . Тупикова станція «Сороки» діє як
вантажна, а от «Дашівську» закрили (законсервували). Також не використовується лінія
від вокзалу до Бабинського цукрового заводу.
Вокзал і ще одне станційне
приміщення також облаштували як житлові будинки. У дворі був один з мешканців,
добрий дядько, з яким можна було і парою слів про долю станції обмовитись, і
він навіть пса притримав, щоб я міг сфотографувати з тилу:
На багатьох картах це місце
позначено як окреме селище Дашів (яке не варто плутати з однойменним великим
смт ). Підозрюю, що мешканці станції і складають усе населення цього селища.
Шикарний дерев’яний декор:
А потім треба було вертатись
назад. Попутно додивлявся, що ще цікавого є у Бабині. Церква нетипової
архітектури і від початку, певно, була чимось іншим:
У 1915 р. коштом Ярошинських
почали будувати шпиталь. 1919 року його перетворили на школу, якою він є і
донині.
Ще один старий будинок:
От чого, правда, не вистачає
жителям Іллінеччини, то це співчуття до пішоходів. Усі чотири кілометри назад
до траси я так само чесав пішки, так і не зловивши жодної попутки. Тому на самі
Іллінці залишилось набагато менше часу, ніж розраховував.
Коментарі
Гість: v s_
12.04.19, 19:39
пешеходу, транспорт не нужен, так как он, пешеход
atttonikam
22.04.19, 21:01
BESTIA555
32.04.19, 23:56
Дивлячись на ці чудові фото, щє раз впевнююсь, що осінь найпрекрасніша пора року, найулюбленіша...
visnyk
43.04.19, 00:15Відповідь на 3 від BESTIA555
мені все ж більше до вподоби літо і спека. а на осінь можна дивитись і на фото)
Nech sa paci
54.04.19, 00:34Відповідь на 4 від visnyk
disu
610.04.19, 22:14Відповідь на 5 від Nech sa paci
і сніжок щоб пролітав,ага
Nech sa paci
710.04.19, 22:41Відповідь на 6 від disu