Цього року мені випала нагода побувати у кількох точках Хмельницької
області, куди людині без авто дістатись не так то просто.
І перша з цих точок – село Сутківці Ярмолинецького району. Туристів сюди
добирається зовсім мало, лякає погана дорога, хоча це ще не найгірший із
варіантів. Від траси між Хмельницьким та Кам’янцем 4 км, і ще 2 км по самому
селу до церкви, яка і є його основною пам’яткою.
Є кандидатьська робота, на типу "оборонних"церков
Річ в тому, що до церкви, навіть на подвіря, заборонялось заходити зі зброєю. Тоді як пов'язати їх з явними мурами?
Здогадка така, що частини міст належали різним вірним, і часто різним власникам. Відносини між ними переважно не були рівними
Аналогію можу пригадати у Хусті, де готична німецька кірха мала стіну до православного району, а верхній православний храм відділений ровом ріки Хустець від "жидів"
Гість: InnaFL
38.10.17, 21:38
Гість: NoTaRь
48.10.17, 21:46
А от ця "гонтова" реставрація веде свій початок ще з кінця 19 ст. і пов'язана з словянофільщиною, не дуже характерною для власне середньовіччя
Гонт склали по самих бідних приходах
Гонтовий дах , як відомо, покладено чехами у 20х на Невицькому замку , всеукраїнськи відома баштами з дашком, який на оригіналі ніколи не був
Гість: NoTaRь
58.10.17, 21:59
Була така радянська структура- "Західукрречтаврація", діяльність якої дуже протиречива. З негативного вони формально консервували пам'ятку, накидуючи цементу під готовий "типовий" "середневічний" проект, псуючи прилеглу територію, зносячи залишки мурів і фундаментів
З позитивного- в принципі те що ми бачимо те вони не дали перетворити на склади, чи просто під знос
Дякую за цікаву інфу. Про гонт згоден, а ще він мав загорятись легше, по ідеї.
Щодо заборони заходити зі зброєю, це якось не укладується в моє попереднє уявлення про церкви (може то для якихось особих конфесій - протестантів, старообрядців?). Бо навіть монахи православні у випадку чого брались за зброю і могли навставляти пістонів кому треба. Да і монастирів-зАмків он скільки було.
Бо навіть монахи православні у випадку чого брались за зброю і могли навставляти пістонів кому треба. Да і монастирів-зАмків он скільки було.Монах, що володів зброею, переважно був вояком на старості, таке було характерно для Київської лаври в11-12 ст, ну і для кримських грецьких монастирів
Монахи інших епох ставали ними з отроцтва
В оборонах монастирів братія помагала молитвами і піклуванням про поранених, битва зі зброєю належала вже мирянам часто іноконфесійним, як наприклад у Почаєві
Щодо заборони заходити зі зброєю, це якось не укладується в моє попереднє уявлення про церкви
Да і монастирів-зАмків он скільки було.У ранньому середньовіччі типовим було відлучення від церкви за порушення заборони заходити озброєним навіть за церковну огорожу. Або увязнити злочинця на території храму
Воінствуючі ордени не характерні взагалі для ,Сх. Европи
Можливо таким чином попереджувалась можливість пограбунку церкви озброєними людьми
Монастирі дуже неохоче жертвували матеріальні блага на оборону, навіть в критичних ситуаціях
Коментарі
Гість: сім на вісім
18.10.17, 21:27
Гість: NoTaRь
28.10.17, 21:36
Є кандидатьська робота, на типу "оборонних"церков
Річ в тому, що до церкви, навіть на подвіря, заборонялось заходити зі зброєю. Тоді як пов'язати їх з явними мурами?
Здогадка така, що частини міст належали різним вірним, і часто різним власникам. Відносини між ними переважно не були рівними
Аналогію можу пригадати у Хусті, де готична німецька кірха мала стіну до православного району, а верхній православний храм відділений ровом ріки Хустець від "жидів"
Гість: InnaFL
38.10.17, 21:38
Гість: NoTaRь
48.10.17, 21:46
А от ця "гонтова" реставрація веде свій початок ще з кінця 19 ст. і пов'язана з словянофільщиною, не дуже характерною для власне середньовіччя
Гонт склали по самих бідних приходах
Гонтовий дах , як відомо, покладено чехами у 20х на Невицькому замку , всеукраїнськи відома баштами з дашком, який на оригіналі ніколи не був
Гість: NoTaRь
58.10.17, 21:59
Була така радянська структура- "Західукрречтаврація", діяльність якої дуже протиречива. З негативного вони формально консервували пам'ятку, накидуючи цементу під готовий "типовий" "середневічний" проект, псуючи прилеглу територію, зносячи залишки мурів і фундаментів
З позитивного- в принципі те що ми бачимо те вони не дали перетворити на склади, чи просто під знос
G07
68.10.17, 22:29
Які місця!
І це ж поруч з нами
visnyk
78.10.17, 23:38Відповідь на 5 від Гість: NoTaRь
Дякую за цікаву інфу. Про гонт згоден, а ще він мав загорятись легше, по ідеї.
Щодо заборони заходити зі зброєю, це якось не укладується в моє попереднє уявлення про церкви (може то для якихось особих конфесій - протестантів, старообрядців?). Бо навіть монахи православні у випадку чого брались за зброю і могли навставляти пістонів кому треба. Да і монастирів-зАмків он скільки було.
Гість: NoTaRь
89.10.17, 00:19Відповідь на 7 від visnyk
Монах, що володів зброею, переважно був вояком на старості, таке було характерно для Київської лаври в11-12 ст, ну і для кримських грецьких монастирівМонахи інших епох ставали ними з отроцтва
В оборонах монастирів братія помагала молитвами і піклуванням про поранених, битва зі зброєю належала вже мирянам часто іноконфесійним, як наприклад у Почаєві
Гість: NoTaRь
99.10.17, 00:29Відповідь на 7 від visnyk
У ранньому середньовіччі типовим було відлучення від церкви за порушення заборони заходити озброєним навіть за церковну огорожу. Або увязнити злочинця на території храмуВоінствуючі ордени не характерні взагалі для ,Сх. Европи
Гість: NoTaRь
109.10.17, 00:36Відповідь на 9 від Гість: NoTaRь
Можливо таким чином попереджувалась можливість пограбунку церкви озброєними людьми
Монастирі дуже неохоче жертвували матеріальні блага на оборону, навіть в критичних ситуаціях