право проводити свою діяльність, керуючись тільки добровільно прийнятим ними статутом, без всякого втручання роботодавців.
Пунктом 9.2.2 Статуту профспілки визначено, що роботодавці не можуть бути членами виборних органів профспілки будь-якого рівня, а також вищих органів профспілки та профспілкових організацій. Стаття 12 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» забороняє втручання роботодавців у статутну діяльність профспілкових організацій.
В ході цієї звітно-виборної кампанії профспілки у профорганізаціях Львівської залізниці позиція багатьох керівників виробничих підрозділів була спрямована на те, щоб послабити, знесилити, а, може, і взагалі позбутися компетентного голови профкому. Ми відчули, що на противагу боротьбі за трудові права, протидія діяльності профспілковим комітетам стає більш організованою і скоординованою, особливо під час проведення звітів і виборів у первинних організаціях колійного господарства, де чинився прямий тиск на керівників підрозділів і голів профкомів. Не існує просто активістів зі служб, які приходили на наші збори і конференції під приводом боротьби за справедливість. Це були намагання нейтралізувати діяльність активних голів первинних профспілкових організацій, а інших перетворити їх "кишенькових" партнерів.
Такі запобіжні заходи керівництва спрямовані на забезпечення контролю на всім, в тому числі і над громадським життям, зводять нанівець усі спроби налагодити позитивний соціально-психологічний клімат у колективах та формувати належну корпоративну культуру. Маємо самогубство напередодні звітно-виборної конференції голови первинної профорганізації вагонного експлуатаційного депо Тернопіль В.Пилипчика. Розслідування причин трагічної смерті профспілкового лідера не проведено.
На ХХХІ звітно-виборну конференцію дорожньої профорганізації членськими організаціями в порушення Статуту профспілки було обрано делегатами трьох роботодавців. З цього питання завчасно було надруковано роз'яснення Ради профспілки в газеті "Львівський залізничник". Постійно діюча мандатна комісія дорожньої профорганізації 5 травня п. р. теж не визнала їх повноваження.
11 травня звітно-виборна конференція дорожньої профорганізації не підтвердила їх повноваження, але як учасникам конференції їм було надано можливість обговорювати діяльність дорожнього комітету профспілки за звітний період та висловити бачення напрямків роботи дорожньої профорганізації на наступні 5 років.
Ми побачили їхні показові емоції, почули «гарні» слова, чергову тріскотню та істерію популізму, а ще – гострі слова, адресовані діючому голові дорожньої профорганізації.
Дивним видалося бажання роботодавця очолити дорожню профорганізацію, кандидатура якого не відповідає вимогам Статуту профспілки і який звик спілкуватися з членами профспілки на оперативних нарадах. Скорочення чиновників є об'єктивно очікуваним, тож деякі й вирішили поборотися за профспілкові посади.
Після виступу в. о. начальника регіональної філії «Львівська залізниця" І.Груника, що першим покинув конференцію, поспішно за ним вийшли і роботодавці та велика група підтримки керівного складу залізниці, а також начальники дирекцій, яких на конференцію навіть не було запрошено. За ними залу залишили делегати Ужгородської та Рівненської територіальних профорганізацій, окремі делегати від організацій Коломийського і Львівського вузлів. Було влаштовано демарш, застосування адмінресурсу з метою зриву конференції. Частина делегатів, що залишилися для продовження роботи конференції, отримали смс-повідомлення про припинення подальшої участі в роботі конференції.
Нас не покидає гірке відчуття, що ми зайшли в глухий кут. Є колективна негативна реакція на некоректність та ірраціоналізм дій роботодавця. Ганьба.
Їм вдалося посіяти ненависть, створити зону тривалого напруження між профкомами і керівництвом. Тож доводиться готуватися до постійного непорозуміння із профорганами, які підтримують роботодавців. У нас немає іншого виходу, як запропонувати делегатам чергового з'їзду профспілки передбачити додаткові можливості для захисту профактивістів від утисків роботодавця шляхом відмежування в Статуті профспілки від їх членства.
Ми розцінюємо це як замовну кампанію. Можливо, керівники філії очікують, що знову прикриються рішеннями ПАТ "Укрзалізниця" і будуть далі вирішувати давно перезрілі питання виходу з технічного занепаду галузі за рахунок посилення експлуатації працівників, заморожування і знецінення заробітної плати, урізання соціального пакету працюючих, погіршення умов праці.
Делегати конференції висловлюють сподівання, що під час подальшого реформування галузі не буде допущено подібних випадків, направлених проти діяльності виборних профорганів, і це буде сприяти налагодженню нормального морально-психологічного клімату в колективах.
Реальність на залізничному транспорті сьогодні є песимістичною, але люди не опускають рук, працюють з надією на відродження галузі та покращення життя.
Вважаємо, що будь-які питання трудового життя повинні вирішуватися у площині діалогу. Ми в одному колективі, тож повинні піднімати та розвивати економіку товариства.
Наша спільна стратегічна мета – це справедлива соціальна держава, в якій кожен працівник зможе заробити на гідні умови життя своєї сім'ї, мати повноцінне збалансоване харчування, предмети довготривалого користування, комфортабельне житло, транспортні засоби, отримувати достойну пенсію за рахунок підвищення заробітної плати.
Zalp.org.ua :
Контакти:
03049 м. Київ, Повітрофлотський пр-т, 15 А
тел. (044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80(044) 465-00-80; тел/факс(044) 465-00-78
........
продовження: http://zalp.org.ua/content/view/2673/1/lang,ukrainian/ дал буде
надав для власного навчання А.Грабовський 17.05.16.
Коментарі