Тематична збірка дописів польських авторів з відкритих джерел в Польщі, [Інтернет, ] на генеральну тему - …
профспілки, громадськість про польські залізниці … - для власного навчання…
[усього 5 дописів станом на 02.03.2013; на 13 сторінках].
З Інтернету: огляд польських медіа [для власного навчання]http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12752/Dzis-spotkanie-zwiazkowcow-z-PKP-ws-ulg.html Twoja lokalizacja: Strona gwna > Informacje > Strajk na kolei
22.02.2013 08:55 Newseria Dzi spotkanie zwizkowcw z PKP ws. ulgСьогодні зустріч профспілківців з PKP у справі пільг Fot. Rafa Wilgusiak http://kurierkolejowy.eu/images/news/Zwiazkowcy_Fot_RW.jpg Сьогодні (себто – 22 лютого п.-р., п’ятницю. - перекладач ) залізничні профспілковці зустрінуться з владцями PKP S.A., (Польські Державні Залізниці S.A.) для розмови по пільги на залізничні поїздки для залізничних пенсіонерів. Профспілківці заповідають, що якщо працедавець перестане доплачувати до їх пільг як дотепер, то оголосять генеральний страйк. На порозуміння вони дали час до кінця лютого.
– Якщо буде конечність оголошення генерального страйку, то згідні хоча ж би з домовленостями, які були на форумі OPZZ, але й в інших профспілкових централях, генеральний страйк на залізниці та комунікаційний параліч може зумовити консолідацію різного роду протестів інших галузі, - застерігає Лешек Ментек, голова Конфедерації Залізничних Професіональних Союзів.Проте підкреслює, що профспілківцям залежить на досягненні порозуміння.
Має бути залишена знижка на рівні 99 процентів для працюючих залізничників. Колективний спір однак точиться про пільги на проїзд для залізничних пенсіонерів. Після введення запропонованих владою PKP змін, залізничники-пенсіонери могли би отримати знижку на рівні 80 процентів при оплаті у розмірі 140 ( 320 грн. - перекладач) злотих щорічно. Дотепер доплату на знижку для залізничних пенсіонерів покриває група PKP. На такі зміни не погоджуються профспілковці, які домагаються місячній компенсації для працівників, або утримання існуючих пільг. За головою Конфедерації Залізничних Професіональних Союзів пільги на поїздки – це не найбільша проблема PKP. Лічить на то, що до кінця лютого удаси досягнути порозуміння в справі знижок, аби можна було приступити до вирішення інших справ, таких, як от наприклад, питання безпеки залізничного руху. – Маємо проблеми, якщо йдеться про питання функціонування регіональних перевезень, усього процесу регіонального самоврядування, ефектом чого є хоча би хаос на Шльонську, з чим до сьогодні маємо справу, - перелічує далі Ментек. – Іншою запальною проблемою є заповіді ліквідації залізничних ліній, приватизація залізничних спілок тільки за тим, аби заплатити борги PKP, ані тому, аби знайти тим спілкам гроші на розвиток. Коли то не удало би ще опрацювати порозуміння у справі пільг на поїздки, залізничні профспілкові ні приховують, що можливий є генеральний страйк. Право на його оголошення дає їм оформлення протоколу розбіжностей, Це наступить, якщо згоди між владцями спілки та залізничниками такі не буде до кінця лютого. Ментек говорить, що вже в грудні (2012 - перекладач) застерігав міністра, що генеральний страйк на залізниці може мати значне поважне продовження. – Генеральний страйк на залізниці може переродитись в дуже поважний протест. Є багато груп відкинутих, наприклад, молодь, яка працює на умовах mieciowych, звільнені люди, хоча ж би на Шльонську, де ситуація є драматичною зі звільненнями, служба здоров'я та багато інших сфер тощо, - тлумачить голова залізничних профспілківців. Tagi: zwizki zawodowe, mediacje, ZPK, PKP S.A., ulgi przejazdowe Джерело: 23.02.13.http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12752/Dzis-spotkanie-zwiazkowcow-z-PKP-ws-ulg.html (з польської мови переклав: А. Грабовський,) 25.02.2013.; Дебальцеве За достовірність першоджерела несе відповідальність його автор. При перекладі дається обов’язкове посилання на джерело. Оглядач не завжди згідний з думкою автора/авторів і не відповідає за фактичні помилки, яких вони припустились. З Інтернету: огляд польських медіа [для власного навчання] Twoja lokalizacja: Strona gwna > Informacje > Biznes 22.02.2013 17:15 MW, AB Porozumieli si ws. ulg. http://kurierkolejowy.eu/images/news/porozumienie_ulgi_mw.jpg
Fot. Micha Wjcicki
Порозумілись у справі пільг
У садибі Федерації Союзів Професіональних Працівників PKP у Варшаві сьогодні (себто: 22.02.2013 р., п’ятниця - перекладач) дійшло по укладення порозуміння з працедавцями справі пільг на проїзд. Видьмо генерального страйку на залізниці було усунено. Важне 2013-02-22 17:15 Офіціальна інформація щодо погодження сторонами пільг. Згідно з порозумінням:Безплатна пільга на проїзд першим класом для залізничників перестала були чинною, натомість 99 про центова пільга в другому класу буде чинною до часу усталення остаточної системи пільг,
діти працівників будуть мати пільгу в розміру 80 проц. , що буде повністю фінансуватись працедавцем, подружжя будуть мати пільги в розміру 80 проц. при збереження часткової оплати (працівник платить 50 проц. вартості пільги за іншого подружжя), Пенсіонери та працюючи залізничники будуть мати право на 99 процентову пільгу, при збереження часткової платні: два пакети на перевізників (перший пакет: PKP Intercity, Мазовецькі Залізниці, SKM Тримісте [конгломерат Гданськ, Гдиня, Сопот - перекладач], Варшавська Приміська Залізниця, та другий пакет: Регіональні Перевезення, Великопольські Залізниці, Шльонська Залізниця) ціною 50 злотих/рік кожний. 2013-02-22 16:27 Порозуміння було підписане, а загроза страйку була відсунути, бо ж залізничник до кінця року мають запевнені засади визнання пільг. Й далі триває колективний спір між профспілками та працедавцями. 2013-02-22 16:06 Досягнуте сьогодні порозуміння регулює умови системи пільгових перевезень, що діють виключно до кінця цього року. Скорі розпочнуться розмови на тему повністю новій системи, яка буде діяти з 2014 року. Залізничники визначили термін закінчення чергових перемов – 1 липня поточного року. ОПЕРАТИВНО 2013-02-22 16:02 Знаємо особливості порозуміння стосовно пільгового проїзду для працівників спілок Групу PKP. Про них поінформував Лонгін Комоловський, перемовник. Працівники спілок зможуть отримати 90 проц. знижку на проїзд. Ці пільги поширюються на II клас й будуть купуватись працедавцями. Працівники зможуть докуповувати за 162 злотих проїзд в I класу. Працюючі та залізничні пенсіонери збережуть 99-проц. знижку. Завдяки погодженим сьогодні умовам, Група PKP має заощадити у цьому році 200 млн. злотих. 2013-02-22 15:47 ОПЕРАТИВНО 2013-02-22 15:39 Власне порозуміння вже підписане. 2013-02-22 15:33 Профспілкові та працедавці усталили засади чинності пільг до кінця 2013 року. До червня цього року мають були сторонами відпрацьовані нові засади для пільгових перевезень, які увійдуть в життя з початку 2014 року. 2013-02-22 15:19 І далі не знаємо обставини домовленостей. Генрік Ґримель, шеф залізничної «Солідарності”, повідомив нашому журналістові, що працедавці та профспілкові погодились на певні поступки, й що обидві сторони є задоволені сьогоднішніми усталеннями. 2013-02-22 14:52 З наших джерел виникає, що Якуб Карновський, голова PKP S.A., пристав на жадання профспілок, та продовжив термін дії пільг на проїзд для працівників залізниці та їх родин. http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12766/Porozumieli-sie-ws-ulg-Strajku-nie-bedzie.html Профспілкові та працедавці працюють на деталями протоколу погоджень, якими закінчується останній етап перемов. Завдяки порозумінню профспілкові відступають з оголошення страйку.Tagi: ulgi przejazdowe, zwizki zawodowe, PKP S.A.
Джерело: 27.02.13.http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12766/Porozumieli-sie-ws-ulg-Strajku-nie-bedzie.html (з польської мови переклав: А. Грабовський,) 01.09.2011.; Дебальцеве За достовірність першоджерела несе відповідальність його автор. При перекладі дається обов’язкове посилання на джерело. Оглядач не завжди згідний з думкою автора/авторів і не відповідає за фактичні помилки, яких вони припустились. Також перекладає тексти авторів. з якими він не погоджується. З Інтернету: огляд польських медіа [для власного навчання] Twoja lokalizacja: Strona gwna > Informacje > Regulacje 14.01.2013 11:48 Dziennik Gazeta Prawna Cakowita liberalizacja rynku kolejowego nastpi za 6 lat?Повна лібералізація залізничного руху наступить за 6 літ? http://www.kurierkolejowy.eu/images/news/desiro_642-039_boleslawiec_fot_pbjezierski.jpg Fot. Przemysaw B. Jezierski До кінця цього місяця (себто – січня п. р. – перекладач ) Європейська Комісія представить пропозиції повного відкриття для міжнародної конкуренції пасажирських перевезень в усієї Унії. В рамах так званого четвертого залізничного пакету від 1 січня 2019 року кожний перевізник отримає право до надання послуг на внутрішніх лініях іншої держави Спільноти, - доносить „Dziennik Gazeta Prawna”.
У ринковому сенсі стратегічні положення для четвертого залізничного пакету доточать: структурного розділу між управлінням інфраструктурою і наданням транспортних послуг, Європейського регуляторного органу, що має реформувати управління на ринку залізничної інфраструктури, підприємств для обслуговування залізничних транспортних коридорів, посилення компетенції Європейської Залізничної Агенції ERA та перейменування її в європейський орган у справах безпеки з регіональними відділами,
ревізії директиви у справах залізничній безпеки.
Революційною зміною також буде повне відкриття крайових ринків пасажирських залізничних перевезень. Відповідно до планів має то наступити шляхом впровадження відкритих торгів на оті послуги. Виграє той, хто з економічного погляду представить найкорисніші умови реалізації замовлення. Тоді не виключено, що німецький перевізник, Deutsche Bahn (Німецька Залізниця - перекладач) возила би пасажирів поміж Вроцлавом та Краковом, а іспанська Renfe курсувала з Ґданська до Варшави. За переконанням унійних урядовців, така конкуренція повинна вплинути на покращення якості послуг, та реально знизити їх ціни. Tagi: liberalizacja, UE, Komisja Europejska, czwarty pakiet kolejowyДжерело : 23.02.13.http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11993/Calkowita-liberalizacja-rynku-kolejowego-nastapi-za-6-lat.html (з польської мови переклав: А. Грабовський,) 28.02.2013.; Дебальцеве За достовірність першоджерела несе відповідальність його автор. При перекладі дається обов’язкове посилання на джерело. Оглядач не завжди згідний з думкою автора/авторів і не відповідає за фактичні помилки, яких вони припустились. Також перекладає тексти авторів. з якими він не погоджується. З Інтернету: огляд польських медіа [для власного навчання]22.02.2013 15:33 BM Na jak sie nas sta? На яку мережу нас стачить? http://kurierkolejowy.eu/images/opinie/malyska_barbara_opinie.jpg Fot. Wiktor Kuc На близько 2 тис. кілометрів залізничних колій PKP PLK (Польські Залізниці - перекладач ) PLK (Польські залізничні лінії - перекладач) планує з 2014 р. тимчасово припинити рух, - мовить Барбара Малиська, головний редактор Залізничного Кур’єра. По місяцях спекуляцій та очікувань медіа керівник інфраструктуру вирішив уявити перелік ліній, призначених до так званій оптимізації. Під цією назвою криється «тимчасово припинення провадження руху на лінії”, - так пояснює це віце-голова PKP Польських залізничних ліній Анджей Філіп Войцехівський. Ліній – з неофіціальних джерел – мало бути навіть 4 тис. км., а є – близько 2 тис. км. в межах 90 дільниць. Це в контексту заповіді наполовину менше, але чи то мало? На думку представників PKP PLK є то як правило лінії, по яким вже кільку літ не відбувається рух пасажирських та вантажних поїздів. Тож через це їх виключення не буде мати Больших суспільних чи господарчих наслідків, а водночас позволить PKP PLK заощадити від 60 до 80 млн. злотих щорічно на їх утримання. На думку експертів, сторонників залізниці та різних організацій, що боронять залізничні колії в регіонах, то є подальше продовження «різанини залізничних ліній”, що її маємо від початку структурної трансформації. А наслідком того заощаджень не буде, а менше буде замовлень на вантажні та пасажирські поїзди. На маргінесу того спору варто застановитись, що це все діється на тлі колись дискутуваного багаторічного контракту PKP PLK з відомством транспорту. Сьогодні він пішов в забуття, а то власне у ньому маємо знайти відповіді на питання: яку залізничну мережу ми потребуємо, і на яку то мережу нас (як державу) стачить. Tagi: PKP PLK, optymalizacja Коментарі 22.02.2013 15:50 ja22.02.2013 15:50 Дарлове – Славне дійсно було бездіяльне, мало людей їздило і т.п., чиж би PLK було в порозумінні з Західнопоморським воєводством, яке спеціально завісило курси, аби PLK могло оптимізувати цю лінію? Усіх мають за ідіотів. 22.02.2013 17:59 rsanok linia 108!22.02.2013 17:59 Напрям поступу PKP з владою та автобусним лобі: - поволі прибирати пари поїздів з розкладів руху - знеохочення пасажирів до користування поїздами - подальше витіснення поїздів - рішення про закриття ліній в оперті на … «брак зацікавлення пасажирів” - збільшення впливу штрафами на водіїв-перевізників, бо ж люди змушені їздити автомобілями. Чи вони мають нас за ідіотів? Dodaj komentarzAutor:* Джерело: 23.02.13.http://kurierkolejowy.eu/opinie/752/Na-jaka-siec-nas-stac.html (з польської мови переклав: А. Грабовський,) 28.02.2013.; Дебальцеве За достовірність першоджерела несе відповідальність його автор. При перекладі дається обов’язкове посилання на джерело. Оглядач не завжди згідний з думкою автора/авторів і не відповідає за фактичні помилки, яких вони припустились. Також перекладає тексти авторів. з якими він не погоджується. З Інтернету: огляд польських медіа [для власного навчання] http://naszymzdaniem.dlastudenta.pl/artykul/Polska_kolej_modernizuje_sie_wstecz ,61911.html Polska kolej modernizuje si wstecz 2011-01-11Польські Залізниці модернізуються назворот http://naszymzdaniem.dlastudenta.pl/artykul/Polska_kolej_modernizuje_sie_wstecz ,61911.htmlЯк виглядає подорож залізницею в Польщі знає хиба чи не кожний. Зимою, коли навіть Японці змагаються з поважними обставинами у вигляду запізнень поїздів, які сягають кільку секунд, Польські Залізниці безпорадно складають руки, і своїм клієнтам пропонують найбільш чи чай для сугріву, взамін за кількагодинне очікування поїзду. Однак, ми протягуємо руки до пасажирів, та представляємо обставини, в яких пасажирам належить відшкодування за неналежне виконання послуги.
Права і обов’язки пасажирів регулюються законом про Право Перевезення від 1984 року (з новелами). Окрім того, що він походить з попереднього сторіччя та устрою, надається і далі бути актуальним, бо ж залізниці в Польщі модернізуються назворот. Перед війною подорож на трасі Варшава – Лодзь займала 60 хвилин, сьогодні ж 87 хвилин (вочевидь планових, а в дійсності – 96). «Літаючий Вроцлав'як” трасу Берлин – Вроцлав поконував за 2 години 34 хвилини, сьогодні подорож триває неповних 6 годин. У контексту новорічних подорожив Поляків найбільш гарячою проблемою було був стандарт подорожі залізницею. У статті 14 закону про Право Перевезення перевізник зобов’язується щоправда до «запевнення подорожнім відповідних умов безпеки та гігієни, та вигоди і належного обслуговування ”, але, то сформульована настільне розпливчасто і не має правових наслідків при недотриманні цього припису, що не можна на його підставі довести порушення. Винятком є подорож з викупленим місцем. Якщо ж, при понесених додаткових витратах, не можемо знайти сидячого місця, а тим більше дістатись до поїзду, можемо домагатись повернення коштів квитка від Польських Залізниць. Чергова болячка пасажирів PKP – це запізнення поїздів на кількасот хвилин. У такому випадку, подорожні мають право подати заяву про відшкодування, якщо запізнення становило щонайменше 60 хвилин (тоді буде повернення 25 % вартості квитка). Якщо запізнення становить 120 хвилин, подорожній отримає повернення у розмірі 50 % вартості квитка. Проте, Польські Залізниці застерігають, що не будуть задовольняти заяви, в яких причиною запізнення є погані атмосферні умови. Як мовить вроцлавський Речник Споживачів Єжи Баранський, погані атмосферні умови не звільніють залізницю від відповідальності за шкоду пасажирам внаслідок запізнення поїздів. Мова про ситуацію, коли пасажир мав квиток з пересадкою, і, внаслідок запізнення, не зміг продовжувати подорож в пункту пересадки. У цьому випадку, якщо подорожній вирішить не продовжувати подорож, залізниця має обов’язок повернути кошти квитка, та запевнити йому дармове повернення до станції посадки. А якщо запізнення спричинить багатогодинне очікування поїзду, або конечність ночівлі, залізниця має обов’язок виплатити подорожньому відшкодування. Аналогічно, якщо внаслідок запізнення, було запізненя на працю, внаслідок чого працедавець застосував щодо нас фінансові наслідки (позбавлення премії, пониження зарплатні, конечність відпрацювання часу запізнення), належить нам з того титулу відшкодування. Натомість залізниця не відповідає у випадках, де шкоду не можна виміряти в грошах, наприклад, коли ми запізнились на іспити, що спричинилось до їх незарахування.
При поданні рекламації належить встановити – послугами якої спілки PKP ми користались, й там подати заяву – рекламацію. Також доконечним є доведення шкоди, яку завдано внаслідок невиконання залізницею угоди, яку уклали при купівлі квитка. З цієї метою належить зберігати квиток, та звернутись до станції призначення за інформацією та отримати пораду в який спосіб підтвердити конкретну шкоду. Заяви – рекламації розглядаються протягом 30 днів, а потрібна інформація знаходиться на інтернет-сторінках Польських Залізниць.Karolina Sapko Кароліна Сапко
([email protected] ) Fot. ukasz BeraДжерело : 21.02.2012.http://naszymzdaniem.dlastudenta.pl/artykul/Polska_kolej_modernizuje_sie_wstecz ,61911.html (з польської мови переклав: А. Грабовський,) 03.03.2013; Дебальцеве За достовірність першоджерела несе відповідальність його автор. При перекладі дається обов’язкове посилання на джерело. Оглядач не завжди згідний з думкою автора/авторів і не відповідає за фактичні помилки, яких вони припустились. Також перекладає тексти авторів. з якими він не погоджується.
Коментарі