Головна
Розділи
Вхід
Реєстрація
Пошта
Фінанси
Карти
TV
Погода
Гороскоп
Музика
Радіо
Кіно
Переклад
Органайзер
Файли
Робота
Каталог
Закладки
RSS
Оголошення
Новини
Відповіді
Шпалери
Листівки
Групи
Народ
Приколи
Знайомства
Фото
Блоги
Відео
Рецепти
Блоги
Головна
Створити блог
Популярні
приколи
відео
1
Відразу видно, хто тут головний
1
Яке значення мають сни
1
Як зрізати коту когті
хочу сюди!
Знайомства
Марина
47 років
, овен, познайомиться з хлопцем у віці 40-50 років
TatianaR
попередня
наступна
TatianaR
«Лілі Марлен» Сергія Жадана в контексті розвитку творчості автор
17.03.20, 09:10
2009 рік. Після вдалого всеукраїнського PR-туру з «Ефіопією» Сергій Жадан публікує книгу «Лілі Марлен», другу за цей рік. Щоправда, вона укладена як збірка вибраного – і лише 10 нових поезій письменника з ексцентричною підназвою «Лесбійки» увійшло до неї. Ця підназва неоднозначно вказує на те, що загальновизнаний оспівувач міських звалищ, нетрищ і завулків взявся за тему нетрадиційного кохання. Якось-то (давно-давно) мене надто вразив фільм німецького режисера Райнера Вернера Фасбіндера «Кулачне право свободи», в якому розповідалось про одностатеву любов, і не стільки зверненням митця до такої слизької теми, скільки його розповіддю про пристрасті, що вирують у міжлюдських стосунках, про меркантильність посеред коханців в інтимній сфері, про зраду, про любов, любов у широкому розумінні цього слова, коли немає значення чи чоловік любить жінку, чи чоловік чоловіка, чи взагалі розглядається любовний трикутник: чоловік-чоловік-чоловік. У той час (глибокого радянського застою) ренесансні побудови кадрів і античні постаті чоловіків у гей-клубах виглядали певним протестом до усталеної моралі й зашкорублих звичаїв. В момент виходу на екран (1975 року) цей фільм був революційним, він був викликом усьому традиційному, узвичаєному, Р.В.Фасбіндер у фільмі "Кулачне право свободи" виглядав певним гімном свободи у людському соціумі, так само, як і інший Фасбіндерів фільм «Гіркі сльози Петри фон Кант», що досі вражає своєю відвертістю порядне товариство. Проте сьогодні у нашому пострадянському просторі звернення до теми одностатевої любові звучить більше екстраваґантно, ніж революційно. І якщо Фасбіндер оповідав про любов між людьми, чоловіками чи жінками, так би мовити, зсередини любовних стосунків, описуючи кожен нюанс пристрасті, зради, заглиблюючись у підсвідомі бажання, комплекси, жалі, то Жадан береться відтворювати зовнішній шар цієї любові, певною мірою її привабливість. Несподівано, і навіть епатажно звучить заключна фраза у вірші «Жінки» (єдиному з-поміж десяти, що прямо присвячений лесбійській любові): «Ось саме тому я її люблю, як тільки жінка може любити жінку». Адже до цієї фрази у даному творі поет витончено і глибоко за допомогою поетичного слова розповідає про «повітря» нерозуміння, що утворилося між коханцями в процесі стосунків, про непорозуміння між ними, про страх близької розв’язки взаємин... Якби не остання фраза «... як тільки жінка може любити жінку», можна сміло подумати, що у поезії йдеться про звичайне кохання між чоловіком і жінкою. Але такий вже Жадан літератор – він любить парадокси... У інших дев’яти віршах «Лесбійок» Жадан розповідає про те та се, наприклад: як жінки чистять килими, як жінка фотографує дерева, як жінка курила бельгійський тютюн. У цих віршах жінка розглядається як особистість, як постать, як предмет натури, з якої списує свої образи поет. Жадан розповідає про світ очима жінки, саме так, як він вважає, могла б побачити його жінка... Проте автор це розповідає з позиції чоловіка, як чоловік собі уявляє, що саме і як бачить жінка. В цьому є певний зміст – в поезії виникають проекції, перспективи на нашу дійсність, і тому письмо Жадана наділено особливим поглядом. Його вірші звучать неординарно, і образи, що він захоплює у тенета свого вірша, показують реальний стан речей. І тому наше життя, побут, кохання постають під призмою його неординарного світобачення.В цьому сенсі, а саме з позиції розвитку творчості Жадана, звернення до теми нетрадиційного кохання вказує на те, що він як автор сучасних поезій стоїть на певному творчому роздоріжжі. Про це я говорила у відгуку про «Ефіопію» (
http://blog.i.ua/community/662/285193/0
). І цей вибір перед Жаданом стоїть мабуть тільки у виборі теми, зовсім не у царині С.Жадан і "Собаки в космосі" естетичних пошуків. Тут його напрямок однозначний – це шлях Майстра. Про це свідчать рівень його нових поезій. Уже в «Ефіопії» вбачається новий досконалий і вишуканий Жадан. Але рамки старих тем: отих міських нетрищ, немитих готелів, забитих барахолок, таємних доріг наркоділків стали замалі для нього як митця. Тому на сьогодні найактуальнішою проблемою для Жадана у його творчості, як на мене, є проблема вибору теми. (Тут може простягнутися широкий діапазон: від філософських трактатів до пошуків у царині підсвідомості.) Ще хочеться звернути увагу видавців на те, що хоч книги Сергія Жадана сміливо можна видавати обсягом у 10 віршів, і вони будуть розходитись межи людьми надзвичайними тиражами, та його талант – є національним інтелектуальним скарбом України, а не машиною для здобування прибутків. © Риженко Тетяна,2009
Источник:
https://gloss.ua/
© https://gloss.ua/
0
Останні
статті
Афоризм
27.02.2019, 09:30
магія грошей
25.11.2016, 15:27
євро
25.06.2020, 16:02
Микола Вінграновський. шлях від першої публікації до останнього
17.03.2020, 10:38
Коментарі
Коментарі