Завершено шосте засідання у справі МН17

  • 11.06.20, 12:59

У судовому комплексі «Схіпхол» у Нідерландах закінчилося шосте судове засідання у справі МН17, в ході якого прокурори оприлюднювали деталі розслідування.

Так, прокурор Тайс Бергер повідомив, що є свідок, який бачив «Бук» і запуск ракети. Крім того, йшлося про дослідження роботи ракет ЗРК «Бук», тож були випробувані два типи ракети – 9М38 та 9M28-M1.

Також у залі суду заслухали перехоплені телефонні розмови, за якими змогли ідентифікувати бойовиків.

Таким чином, прокурор Вард Фердінандуссе зазначив, що четверо підозрюваних: громадяни РФ – колишній офіцер ФСБ, так званий колишній міністр оборони «ДНР» генерал Ігор Гіркін (на час збиття літака полковник ГРУ генштабу збройних сил РФ), глава «ГРУ ДНР» Сергій Дубинський, підполковник-спецпризначенець ГРУ Олег Пулатов, а також громадянин України – Леонід Харченко, який воював на боці «ДНР» – не є комбатантами з точки зору міжнародного права, тож не можуть скористатися імунітетом!

Таким чином, нідерландська сторона констатувала відсутність перешкод для їх кримінального переслідування.

Кремль, який весь цей час наполягав на версії «вибуху», вирішив змінити риторику і погодився з тим, що літак було збито з «Бука». Однак наразі РФ наполягає, що цей «Бук» є українським і стріляв з села Зарощенське. Кремль навіть продемонстрував супутникові знімки української бази, де 14 липня «Бук» є, а на другому від 17 липня – його вже немає.

Проте, коли JIT запросили супутниковий знімок української військової в Європейському космічному агентстві, виявилося, що з бази нічого не зникло, да й не могло зникнути, адже єдиний на базі «Бук» – в неробочому стані!

Ще на прес-конференції у 2014 році міністерство оборони РФ продемонструвало фото, де нібито видно українські «Буки» в районі селища Зарощенське. Єдине, що не врахував Кремль, відповідно до офіційних даних метеорологічних служб, в той день було настільки хмарно, що зробити такий знімок було б технічно неможливо.

Більш того, незважаючи на те, що JIT неодноразово впродовж декількох років звертався до Росії з проханням надати оригінал цих фото, Москва так нічого й не прислала, а потім заявила, що оригінали «не збереглися».

І це ще не все! Навіть якби російські супутники дійсно змогли б зробити фото крізь хмари, це навряд чи щось кардинально змінило! Адже у ті дні селище Зарощенське було під контролем «ДНР», про що говорять не лише чисельні свідки, а й перехоплені переговори бойовиків, які й самі були шоковані версією Москви про постріл з території села Зарощенське.

Окрім цього, однім з важливих «доказів» МО РФ є відео «Бука» без однієї ракети, який пересувався в районі Луганська, стверджуючи, що адрес на рекламному плакаті — місто Красноармійськ, який тоді знаходився під контролем України.

Казус цього відео полягає у тому, що в Красноармійську (наразі Покровськ) немає і ніколи не було вулиці Дніпропетровська, яка нібито значилася на рекламному плакаті. Більш того, JIT вдалося одержати оригінал цього відео, і метадані підтвердили, що воно знято в Луганську (і ніякої адреси з вулицею Дніпропетровська на ньому, зрозуміло немає). І коли JIT звернулося до Міноборони з проханням надати відомі дані щодо цього відео, міністерство відповіло, що воно … ФЕЙКОВЕ!, вочевидь забувши, що самі надавали його на прес-конференції!

Ще 28 травня JIT запросила у Росії дані про дату виробництва та приналежності фрагментів ракети, яку було знайдено на місці катастрофи. Росія заявила, що цей номер ракети, надійшов до озброєння 223-ій зенітно-ракетній бригаді в Україні, і що російська влада має документальне підтвердження акту передачі ракети в цю військову частину. Зрозуміло, що незважаючи на чисельні прохання JIT, Москва не надала цей документ!

Отже, наступне засідання суду відбудеться 22 червня, тож захист матиме змогу «відреагувати» на все, що було представлено. Чекаємо на нові «сенсації»!

Детальніше: https://inozmi.info/zaversheno-shoste-zasidannya-u-spravi-mn17-fejky-kremlya-tanut-na-ochah/?fbclid=IwAR3ysM8nJUFd_wPuG45X5jt3ArOwPzBK5P6JkBhNax7t9dCmq7XmiGCK6Sg

Так вот почему в России падают самолеты

  • 11.06.20, 12:51

То, что российскую авиацию комплектуют некачественной продукцией из "ЛНР" вряд ли станет сенсацией для авиапромышленников РФ.

 Речь идет о ЧАО "Первомайский механический завод", еще с советских времен производивший пневмо- и гидроагрегаты систем управления для вертолетов, самолетов и ракетно-космической техники. С 90-х годов предприятие находится в предсмертной агонии. Падение рынков сбыта, устаревшее оборудование, высокая себестоимость и некомпетентное руководство привели к полной деградации предприятия, бывшего, в свое время градообразующим в Первомайске. Непрерывная текучка молодых кадров, процветающий алкоголизм среди рабочих и воровство руководства, естественно, не в лучшую сторону сказались на качестве продукции.

В 2015-м году завод «отжал» предприниматель из России Гайк Магакелян. Это скандально известный владелец новосибирского «СК «Афина Паллада», афера которого по строительству «легкого метро в Дамаске» на сумму $ 250 млн. была предметом рассмотрения в суде по факту фиктивного банкротства. Тогда связи в Кремле спасли Магакеляна от неизбежной «отсидки».

  Восстановить производство и настроить нормальную работу завода его новые хозяева, естественно, не смогли. Поэтому, оборудование для вертолетов и самолетов начали клепать из некондиционных материалов. А чтобы произведенную на оккупированной территории продукцию можно было легализовать в России, в качестве «прокладки» была привлечена московская АО "Авиа-ФЕД-Сервис", которая и поставляет заведомо некондиционную продукцию российским государственным авиапредприятиям. Для придания выходной продукции большей солидности боевики решили добавлять к сопровождающим документам акты о проверках качества с печатями несуществующего подразделения Минобороны Украины. Интересно, что этот трюк срабатывает, т.е. налицо фактическое признание Кремлем "документов", подписанных на временно оккупированных территориях Украины. Вскрылась и

Другим откровением стало то, что несмотря на официальный отказ "Укроборонпрома" от поставок в Россию и российских заявлений про полное импортозамещение, российский авиапром оказался не способен обойтись без продукции украинских предприятий.

  Фактически, российские предприниматели-авантюристы, при явной поддержке Кремля, получили доступ к украинскому оборонному предприятию, но из-за жажды наживы и коррупционных схем поставляют российским государственным авиакомпаниям заведомо некачественную продукцию, применение которой напрямую угрожает безопасности полетов и может привести (и приводит) к авиаинцидентам, катастрофам с гибелью пассажиров.

При этом, при любых подобных ситуациях российские пропагандисты будут обвинять Украину…

 

Подробнее: https://enigma.ua/articles/tak-vot-pochemu-v-rossii-padayut-samolety

СБУ попередила укладання збиткового контракту

  • 11.06.20, 12:26
Служба
безпеки України у ході контррозвідувального забезпечення об’єктів
критичної інфраструктури попередила укладання екологічного контракту під
гарантії Уряду з недобросовісним підрядником.

Оперативники спецслужби встановили, що кошти на реалізацію цільових
екологічних проектів Україні виділила одна з європейських країн.
Інвестиції були необхідні нашій державі у період дії Кіотського
протоколу до Рамкової конвенції ООН про зміну клімату.

Частина грошей у розмірі 103 мільйонів гривень була перерахована на
проект одного з комунальних підприємств Запорізької області. Він
передбачав реконструкцію систем теплозабезпечення для зменшення
шкідливих викидів в атмосферу.

Під час перевірки співробітники СБУ встановили, що переможцем тендеру
стала компанія, яка відповідно до законодавства перебуває під санкціями,
зокрема, за співпрацю з так званими «Л/ДНР». Менеджмент фірми приховав
цей факт під час подання конкурсної документації.

Встановлено, що власники комерційної структури планували частину грошей,
отриманих з бюджету, перерахувати афілійованим структурам у РФ і
тимчасово окупованим районам Донбасу.

Завдяки втручанню Служби безпеки України перемога в тендері сумнівної
структури була скасована, а державі не завдано багатомільйонні збитки.
Детальніше:
https://ssu.gov.ua/ua/news/1/category/21/view/7681?fbclid=IwAR0ccsR_3Vd-Z5WjEzFk7bAg-E2eYabsglbMsLAazbjobrZQkI4ZJldk7ow#.Y3a1OT8Q.dpbs

У Сєвєродонецьку контррозвідка СБУ блокувала роботу call-центру

  • 11.06.20, 12:17
Діяльність
нелегального call-центру, який обслуговував кілька провідних російських
операторів мобільного зв`язку та одну з торговельних мереж
країни-агресора, блокували контррозвідники Служби безпеки України у
районі проведення операції Об`єднаних сил.

За даними досудового слідства, підпільну фірму організував приватний
підприємець із Сєвєродонецька. Сall-центр протягом кількох місяців діяв в
обхід податкового законодавства. Тіньова структура надавала послуги
диспетчерського зв`язку та забезпечувала роботу служби клієнтської
підтримки російських компаній, які причетні до фінансування терористів і
окупаційної адміністрації в ОРДЛО.

Під час обшуків у приміщенні call-центру правоохоронці вилучили
електронні та паперові носії інформації, які доводять співпрацю
нелегальної структури з країною-агресором.



Зареєстровано кримінальне провадження за ч. 1 ст. 109 (дії, спрямовані
на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на
захоплення державної влади), ч. 2 ст. 110 (посягання на територіальну
цілісність і недоторканність України), ч. 1 ст. 258-3 (створення
терористичної групи чи терористичної організації) Кримінального кодексу
України.

Триває досудове слідство. Перевіряється причетність співробітників та
організаторів call-центру до діяльності спецслужб РФ на тимчасово
окупованих територіях.

Припинення незаконної діяльності проводилося під процесуальним
керівництвом прокуратури Луганської області.
Детальніше:
https://ssu.gov.ua/ua/news/1/category/21/view/7680?fbclid=IwAR3OkDVmo9oPA-LuCUv0qZamvcrCquA0xsvRUGgxZ640VfvyG_VN12jfQls#.WHE6YHwx.dpbs

СБУ викрила державного реєстратора на оборудках із нерухомістю

  • 10.06.20, 14:41

Служба  безпеки України системно захищає інтереси держави та бізнесу від  протиправних посягань з боку злочинних груп та окремих корумпованих  можновладців. Рейдерські захоплення майна, махінації з нерухомістю  підривають економічний потенціал країни та створюють загрозу державній  безпеці.

Так на цьому тижні на протиправних діях із майном погоріли троє посадовців з Харкова та столиці.

Зокрема, незаконні оборудки з нерухомістю організувала державна реєстраторка  однієї з селищних рад Дергачівського району Харківської області. До  викриття вона разом зі спільником встигла перереєструвати на підставних  осіб комунальну нерухомість в обласному центрі на майже 1 мільйон  гривень. Найближчим часом за матеріалами СБУ на незаконно відчужене  майно буде накладено арешт та розпочато процедуру його повернення  громаді міста.

Відразу двох арбітражних керуючих викрили напередодні співробітники спецслужби у столиці.

Один із них вимагав $100 тисяч  від приватного забудовника за відмову від позову на відчуження майна та  призупинення процесу ліквідації підприємства. За ці гроші він обіцяв не  лише відкликати свій позов, але й «владнати» питання із суддею  Господарського суду. Хабар зловмисник згодився отримувати частинами.

Інший арбітражний керуючий, причетний до вимагання грошей від керівника компанії з іноземними інвестиціями. За 175 тисяч гривень  посадовець обіцяв бізнесмену передати компанії в оренду заставне майно,  а також затвердити порядок його реалізації. Для проведення оборудки він  залучив посередника.

Дії організаторів та їх спільників  кваліфіковано як підкуп та зловживання повноваженнями особою, яка надає  публічні послуги, шахрайство, підроблення документів.

Джерело: https://ssu.gov.ua/ua/news/1/category/21/view/7676?fbclid=IwAR0iTnjQiqJJy8H_nUdIoMTXKXBm-HRLiHpXSA_tLHSaEweGW9-DyriSsgk#.SgCIN6Cv.dpbs

Корупція чи гібридна загроза?

  • 10.06.20, 13:48

«Корупція та економічні злочини не відносяться до компетенції СБУ. В Служби безпеки потрібно забрати будь-які повноваження у цій сфері»… Такі заклики останнім часом все частіше ми чуємо від громадськості.

Але що стоїть за цими гаслами і до чого вони призведуть? Наскільки відповідає така вимога українським реаліям? І не лише українським, а й світовим? На ці питання ми чуємо різні відповіді, проте одна справа – викладати теоретичні аргументи, а зовсім інша – практика і ті загрози, з якими СБУ, і не тільки вона, стикається щодня. 

Не секрет, що подолання корупції – одна з головних вимог суспільства до роботи силових структур. Саме це стало однією з причин Революції Гідності. Тому, до речі, ще в 2014 році прийнято антикорупційне законодавство та створені нові органи – НАБУ та НАЗК. Ми всі покладали на них великі надії. Але 270 детективів НАБУ поки що не змогли побороти корупцію. І, мабуть, на превеликий жаль, не зможуть.

Бо корупція – не просто перелік злочинів, які можна знайти в Кримінальному кодексі. На сьогодні це в тому числі одна з загроз національній безпеці та елемент гібридної війни проти України. Адже російські спецслужби (і не лише вони) цілком здатні використовувати корупційні інструменти у своїх цілях.

Аби не ходити далеко, згадаймо хоча б «м’яку федералізацію» – цю серію «проєктів» для знищення української держави та її територіальної цілісності. Здавалося б, хіба це справа СБУ, коли депутату місцевої ради дають хабар нібито від «представника бізнесу» за підтримку рішення про економічну автономію території? На перший погляд – ні, звичайний корупційний злочин. А якщо ми маємо справу із низкою таких пропозицій неправомірної вигоди, об’єднаних єдиним планом і задумом, під час активної фази гібридної агресії проти нашої країни? Коли так званими «представниками бізнесу» виступають співробітники російських спецслужб або ж їх агенти… Звучить занадто нереально чи як «чергова спроба СБУ маніпулювати фактами»? Але насправді саме це намагалася реалізувати РФ через свої спецслужби. І цьому якраз треба протидіяти. А як це робити, якщо в Служби заберуть необхідні повноваження?

Давайте говорити відверто: корупція - це в тому числі ефективний інструмент розвідувально-підривної діяльності. І протидія останній повинна носити комплексний характер – з усіма методами спецслужб: виявлення мережі ворожих агентів, проникнення в агентурний чи кадровий склад служби противника, дезінформування тощо.

Така робота дуже глибока й тонка. І погодьтеся, це однозначно парафія Служби безпеки, а не антикорупційного органу. Бо на перший план тут виходить, власне, не стільки корупційне правопорушення, як розвідувально-підривна діяльність. І простим затриманням корупціонера тут справі не зарадиш.

Я погоджуюсь - не повинна реформована СБУ ловити голів селищних рад на хабарах. Але вона повинна моментально «вмикатися», коли через корупцію намагаються вплинути на безпеку країни.

Звісно, нам всім потрібна конструктивна кооперація між СБУ та антикорупційними органами, а не їхня конкуренція. Саме на це має бути зорієнтований, зокрема, і законопроєкт про реформу Служби безпеки. Просто позбавляти СБУ будь-яких функцій в антикорупційній галузі... Це, можливо, і простий вихід, але, скоріш за все – вихід в нікуди. 

Аналогічні підходи, до речі, мають бути у сфері боротьби з оргзлочинністю. На думку активістів, її теж варто передати в Нацполіцію. Не питання! А що потім робити з великими транснаціональними злочинними групами – без кордонів і обмежень, та ще й з корупційними зв’язками в правоохоронних та інших державних органах? Які також легко й ефективно використовує Росія в своїх інтересах.

Хіба ми «забуваємо», що саме канали товарної контрабанди використала РФ, зокрема, аби перекидати зброю для «зелених чоловічків» та інших своїх посіпак на сході України та в Криму?

Принагідно зазначу, що в країнах НАТО та ЄС служби внутрішньої безпеки ведуть активний контррозвідувальний пошук у середовищі організованих злочинних угруповань. А в окремих із них завдання протидія оргзлочинності визначена на законодавчому рівні. До прикладу, мова йде про Агентство внутрішньої безпеки (ABW) Польщі, Службу внутрішньої безпеки (KAPO) Естонії та деяких інших.

Наступне питання – а якщо оргзлочинність настільки потужна, що «підміняє» офіційну владу на місцях і спрямовує до неї своїх «представників» – це ще «звичайна» ОЗУ чи вона вже загрожує державному управлінню, як його визначає Конституція? Що скажуть прибічники радикальних змін, коли така ОЗУ активізується у прикордонних регіонах країни? І головне – хто, окрім СБУ із її інструментарієм та підходами, повинен і зможе цьому ефективно протистояти?

Тому категоричність – гарна риса, але має бути ще й далекоглядність і моделювання ситуацій. І в таких ризик-прогнозах СБУ після реформи не завадило б мати всі інструменти, щоб захищати державну безпеку. Такий підхід диктує нам сучасний світ гібридних загроз і ми зобов’язані це враховувати.

 

Джерело: https://censor.net.ua/blogs/3201052/koruptsya_chi_gbridna_zagroza?fbclid=IwAR1jbmWE6kK7U2eGjFDD0GvAZODFHkWm6DPYfssvxKnHIRSCpe_MFfrUuX8

Нет электроэнергии из РФ!

  • 09.06.20, 20:44

Энергетика Украины в апреле снизила в 3 раза экспорт и импорт электроэнергии.

В торговую зону ОЭС Украины, синхронизированную с энергосистемами России, Беларуси и Молдовы, в апреле поступило 2700000 кВт * ч (менее 0,03% от общего производства электроэнергии), что в 3,4 раза меньше, чем в марте 2020. При этом, импорт электроэнергии из России в течение месяца не осуществлялся, а из Беларуси уменьшился в 2,9 раза (с 7700000 кВт * ч до 2700000 кВт * ч).

Для обеспечения операционной безопасности в апреле импорт в торговой зоне ОЭС Украины суммарно ограничивали на 98%.

Импорт в торговую зону «острова Бурштынской ТЭС», работающий синхронно с европейским энергообъединением ENTSO-E, в апреле 2020 составил 147 900 000 кВт * ч, что в 2,9 раза меньше, чем в марте 2020 года.

Больше всего (102940000 кВт * ч) электроэнергии было импортировано из Словакии (в 3 раза меньше, чем в марте).

Для обеспечения операционной безопасности «острова Бурштынской ТЭС» в апреле было ограничено импорт из Словакии.

Экспорт электроэнергии в апреле 2020 составил 237 900 000 кВт * ч, что в 3,25 раза меньше, чем в марте. Экспорт за указанный период был маленький за последние 3,5 года, начиная с сентября 2016 года.

В то же время, объемы экспорта в апреле превысили импорт на 58%. Больше всего было экспортировано в Венгрию (129500000 кВт * ч, что в 3,3 раза меньше, чем в марте).

Подробнее: https://enigma.ua/articles/net-elektroenergii-iz-rf

Присутствие ЧВК как индикатор интересов России

  • 09.06.20, 14:30

Про частные военные компании (ЧВК), начали массово говорить после того, как Россия стала пользоваться услугами ЧВК практически в каждом конфликте…

В начале мая этого года западные СМИ массово растиражировали конфиденциальный доклад Панели экспертов ООН, ставший доступным вследствие утечки и посвященный российским наемникам, которые в составе частных военных компаний (ЧВК) ведут боевые действия в различных „горячих точках”. В ответ масс-медиа РФ разразились большим количеством опровержений, что косвенно говорит о том, что данная тема очень сильно зацепила Кремль. Россия настаивает на том, что речь идет о сфабрикованном докладе, носящем предвзятый характер. Утверждается, что он был заказан неким антироссийским лобби, его утечка была запланирована изначально, а доказательная база, якобы, не выдерживает никакой критики, сообщает myc.news.

19 мая 2020 постоянный представитель РФ при ООН В. Небензя, выступая на заседании Совета безопасности, решительно заявил, что доклад основывался на непроверенных данных, а его главной целью являлась дискредитация российской внешней политики в целом и в Ливии в частности. Тем не менее, на Западе информацию из данного доклада ООН не подвергают ни малейшему сомнению.

Кремль, преследуя на международной арене как государственные цели, так и корпоративные интересы российской элиты, часто прибегает к услугам ЧВК, которые используются либо тайно (в идеале), либо неофициально (вне малейшей связи с МИД РФ и МО РФ). Как любят повторять высшие российские политики – от В. Путина в 2014 г. в связи с Украиной до В. Небензи в 2020 г. по отношению к Ливии – „их там нет” (то есть, и наемники, и военнослужащие, и военная техника РФ, якобы, полностью отсутствуют в разных „горячих точках”).

Фото: В. Небезня

При этом, если знаменитый французский „Иностранный легион” подчиняется МО Франции, то в законодательстве РФ использование наемников запрещено, сама практика наёмничества подпадает под преследование Уголовного кодекса, а ЧВК являются незаконными формированиями. Если же правозащитники, журналисты и дипломаты приводят конкретные факты про различные действия российских наёмников, то в Кремле либо утверждают, что не обладают никакой информацией и не имеют никакого отношения к этим лицам, либо признают, что граждане России действительно могут принимать участие в боевых действиях за рубежом, однако, сугубо в частном порядке. В свое время, крылатым выражением стала фраза В. Путина про то, что на юго-востоке Украины воюют не кадровые российские военные и наемники, а исключительно „шахтёры и трактористы Донбасса”.

Итак, Москва пользуется услугами ЧВК в Сирии (с 2015), Судане (с 2018), Центральноафриканской Республике (с 2018), Ливии (с 2016), Мозамбике (с 2019), Мали (с 2019), Венесуэле (с 2017) и Украине (с 2014). На государственном уровне для Москвы представляют интерес те территории, где все ещё существуют возможности позиционировать РФ не как страну-изгоя, а как великую державу, – Ближний Восток, Африка, Латинская Америка и постсоветское пространство. В свою очередь, на корпоративном уровне кремлевские элиты предоставляют поддержку в той или иной стране конкретному лидеру (партии, военной силе) в обмен на доступ к различным активам (чаще всего, речь идет о сырье). Например, в ЦАР российские структуры получили контракты на охрану алмазных шахт и золотых рудников в обмен на часть выручки, а в соседнем Судане они занимаются обучением войск, привлекаются к подавлению антиправительственных протестов в столице (г. Хартум), а также охраняют золотые прииски в обмен на часть прибыли.

Вообще, присутствие российских ЧВК является индикатором наличия интересов РФ и указателем на то, чего добивается Кремль в той или иной стране.

Фото: ЧВК , вооруженные конфликты

В Сирии Москва, во-первых, старается сохранить режим Б. Асада, как гаранта функционирования своих военных баз и опорных пунктов в этой стране. Во-вторых, пытается гарантировать себе значительные экономические преференции (добыча нефти и газа, заказы на строительство инфраструктуры, сотрудничество в сфере медицины). В-третьих, не допустить (или хотя бы ослабить) постоянное присутствие в регионе военного контингента США. В-четвертых, укрепить своё сотрудничество с Ираном. И, наконец, в-пятых, Россия использует территории активных боевых действий в Сирии в качестве полигона для испытаний новых видов вооружений и военной техники, а также – отработки боевой тактики подразделений.

В ЦАР интересы РФ распространяются на залежи урана, алмазов, золота и нефти. Также Москва осуществляет поставки своих вооружений в эту страну (объемы которых она планирует увеличить) и занимается подготовкой местных военных.

В Мозамбике Москву интересуют, прежде всего, развитие военно-технического сотрудничества и разработка местных природных ископаемых. В частности, компания „Роснефть” подписала договор с Национальной корпорацией углеводородов Мозамбика про сотрудничество в процессе добычи природного газа на шельфе этой страны. Кроме того, „Роснефть” планирует построить нефтепровод с побережья Мозамбика в Зимбабве.

В Ливии речь идет об интересах РФ в нефтегазовом секторе, а также – об её амбициях контролировать ряд миграционных маршрутов с Африканского континента на Европейский. Последнее предоставляет Москве крайне серьезные и очень мощные инструменты влияния как на внутреннюю, так и внешнюю политику Евросоюза, а также – практически неограниченные возможности инфильтрации своей агентуры во всём регионе Магриба и Средиземноморья.

Фото: Частные военные компании


По данным доклада ООН, на сегодня в Ливии насчитывается до 1,2 тыс. российских наёмников из ЧВК „Wagner Group”, которые воюют на стороне „Ливийской национальной армии” под командованием фельдмаршала Х. Хафтара. Последняя противостоит официально признанному Советом безопасности ООН правительству национального согласия Ливии (г. Триполи). Цифры из доклада ООН подтвердил президент Турции Р. Т. Эрдоган, заявивший о присутствии в Ливии даже 2 тыс. российских наёмников. Причём, Р. Т. Эрдоган подчеркнул, что, по его информации, Россия управляет конфликтом в Ливии „на самом высоком уровне”.

Бойцы из ЧВК „Wagner Group” принимают участие в совершении воздушных и артиллерийских обстрелов, а также ведут активный снайперский огонь. Данная ЧВК была неоднократно опознана благодаря использованию техники, предназначенной исключительно для Вооруженных сил РФ.

Кроме того, командиры ЧВК вербуют бойцов для участия в войне на территории Ливии, как минимум, среди граждан Сирии (возможно, и в других неблагополучных странах). По крайней мере, сирийским наемникам обещают зарплату в размере $1 тыс. в месяц, а также компенсацию от $25 тыс. до $50 тыс. в случае ранения или гибели. Таким образом, вербовкой, прямым участием в конфликте и поставками вооружений Россия открыто нарушает декларации ООН, эмбарго на поставки оружия в Ливию и итоговою декларацию конференции в Берлине 19 января 2020 г., в которой содержится призыв воздерживаться от боевых действий в Ливии.

По данным экспертов ООН, в настоящее время в ЧВК „Wagner Group” насчитывается более 5 тыс. человек, обладающих опытом в рамках всего спектра военных специальностей. В основном, ЧВК комплектуется людьми из числа бывших военных, уволившихся сотрудников МВД и ФСБ, особенно, ветеранов подразделения „Вымпел” Центра специальных назначений ФСБ. Однако, учитывая плачевное состояние российской экономики и высокий уровень безработицы в стране, „Wagner Group” рекрутирует и неопытных юношей, в частности, отдавая предпочтение молодым людям, имеющим садистские наклонности и особые пристрастия к проведению пыток.

Как предполагается, данная ЧВК получила свое название благодаря позывному Д. Уткина („Wagner”), который руководит организацией и планирует операции. При этом, Д. Уткин также управляет консалтинговой компанией „Конкорд”, принадлежащей личному другу В. Путина – Е. Пригожину. Вообще, ЧВК „Wagner Group” работает, используя целую сеть связанных между собой и реальных, и подставных компаний. Все они так или иначе контролируются Е. Пригожиным (сюда же относятся команды кибер-шпионов, хакеров и так называемые фабрики троллей).А профинансированный «поваром Путина»тенденциозный фильм «Ржев» явился ярким примером того, как российская власть стремится манипулировать общественным сознанием и даже обвинить Германию в том, что РФ напала на Украину. Характерно, что фильм провалился в российском прокате, продемонстрировав, тем самым, нежелание зрителя воспринимать интерпретацию истории в подобном ключе.

Фото: Участие ЧВК в войнах

Также эксперты ООН упомянули в своем докладе такие ЧВК как „Щит” (про неё известно очень мало) и „Российские Системы Безопасности” („RSB-Group”), которой руководит бывший офицер ФСБ О. Криницын. Последняя компания нелегитимно осуществляла

коммерческий контракт по очистке от мин и взрывчатых веществ (возле г. Бенгази), а команда её механиков обслуживает авиацию „Ливийской национальной армии” (например, на авиабазе Аль-Кхадим происходит улучшение истребителей „МиГ” и „Су” российского производства).

Итак, российские власти делают ставку не на развитие экономики страны (и отказ от сырьевой модели), а на иллюзорное поддержание дряхлеющего имиджа „великой державы”. С этой целью Москва ведет целый ряд гибридных войн, посылая своих военных в слабые страны и нестабильные регионы (от близкой Грузии до далёкой Венесуэлы). Где-то Россия сама развязывает кровавую бойню (как в Украине), где-то она вовлекается в уже существующие конфликты (как в Сирии).

В любом случае, РФ всегда старается действовать латентно, не признавая участия своих военных в той или иной „горячей точке”. Как обычно заверяет Кремль, „мы никуда не посылали наших военных, их там нет, разве что, это какие-то добровольцы, уехавшие воевать по собственной инициативе”. Остаётся лишь удивляться, откуда в России такое количество инициативных граждан, которым не нужно ни семьи, ни работы, ни хлеба и зрелищ, лишь бы сорваться с места в какую-нибудь отсталую глушь и вволю пострелять?

 

Подробнее: https://www.0642.ua/news/2785262/prisutstvie-cvk-kak-indikator-interesov-rossii?fbclid=IwAR02p9m5jXJ5cgnmkQwrg-cUANOcw-OGbxwuVGSk-Khy9E8j9qzVhtkiEuo

Рапопортleaks: проєкт виборів “губернаторів” в україні

  • 09.06.20, 14:21

В дампі пошти Рапопорта є проєкт, який він отримав 20.01.2014, в якому обгрунтовується ідея просування через Януковича регіональних виборів в Україні, за аналогією російських виборів губернаторів.

Цитуємо:

            Можем избирать “своих” губернаторов.

            Один только прямой экономический эффект окупит все старания: протекционизм российским товарам, заключение двусторонних договоров, преференции российскому бизнесу и т.д.

            Автоматически активизируется пророссийская пропаганда, которая станет естественным элементом внутриукраинской политики.

            И самое замечательное в этом, что везде работают украинские деньги, и сами же украинские политики все это и сделают, будут тратить на свои кампании и пророссийскую пропаганду.

            Если Янукович откажется (например, американцы запретят ему), то тему этой реформы можно раскрутить публично в медиа через коммунистов, депутатов Верховной Рады, видных политиков, которым выгодны выборы губернаторов, которые бы хотели реализовать себя на региональном уровне. Через крупных бизнесменов (“олигархов”), которым это тоже выгодно, так как сейчас, например, кому-то из них приходится финансировать всю Партию Регионов, его деньги распыляются, а его интересы в каком-то конкретном регионе, и он мог бы вложить финансы адресно (“купить” себе регион, губернатора).

            В этом случае для законодательного оформления реформы необходимо будет провести спецоперацию по массовой покупке депутатов Верховной Рады. Договоренность с каждым индивидуально через “связных” (спецслужбы, российские бизнес-партнеры).

            100 тысяч долларов помогут любому из них забыть на время о своей политической позиции и партийной принадлежности. Тем более, что тема информационно уже будет раскручена, обсуждаема и положительно восприниматься в обществе. Любой политик, выдвигающий ее, увеличит свой рейтинг. Поддержать популярную тему и получить за это хорошие деньги – что в этом плохого?

            Введением прямых губернаторских выборов на Украине мы заложим мощнейший инструмент изменения всего политического пространства, которым сможем управлять.

 

Власник пошти [email protected], з якої надіслано документ – Матвейчев Олег Анатольевич, політолог, співробітник адміністрації Путіна (в Чистилищі, сайт), політтехнолог владних російських виборчих кампаній, учасник багатьох провідних кремлівських проєктів типу Селігера, для якого “Янукович по идеологии тот же бандеровец, только умеренный” (жж).

Здавалося б, документ 2014 року, з тих пір відбулось багато змін, Януковича давно нема в нашій країні, 6 років війни, на міжнародному рівні визнано факт російської збройної агресії щодо України, може це вже не є актуальним?

Однак, нещодавно в Україні знов були вкиди в публічну площину цих кремлівських ідей.

1 липня 2019 голова ОП Андрій Богдан в інтерв’ю говорив, що в їх команді обговорювалась ідея виборів “губернаторів” (так-так, саме так, по-російські, він це називає).

13.12.2019 виступив з цією ініціативою черкаський міський голова Анатолій Бондаренко (ФБ).

Детальніше: https://lost-kib.org/article/rapoportleaks-proekt-viboriv-gubernatoriv-v-ukraini?fbclid=IwAR0zJ-S7qAYUSvVMmG7mt1vsV2axNRyKQoAoR8_oZpQumj34S4tMMcm6kuc

Реформа СБУ: революція чи еволюція

  • 09.06.20, 13:04

Реформи, проведені за останні 5 років, можна описати одним постійно відтворюваним алгоритмом. Cпроба тотального оновлення кадрів через механізми атестаційних комісій, до яких залучаються активісти. Після цього рішення комісій оскаржуються в судах і в підсумку всі, хто мав бути звільнений, поновлюється. При цьому поновлення часто відбувається і через кілька років, а розміри компенсації становлять сотні тисяч гривень.

Безумовно можна списувати все на недосконалість судової системи, яку, до речі, теж постійно намагаються реформувати з залученням активістів, однак якщо відкинути емоційну площину, більшість судових рішень про поновлення на роботі є законними та обґрунтованими. І тут питання полягає в тому, що застосовуваний механізм в принципі є нежиттєздатним в умовах необхідності дотримання законності. Звісно можна не погоджуватися з цією тезою, але Україна у будь-якому випадку зобов’язана виконувати рішення Європейського суду з прав людини. Так от рішень проти України, спрямованих на поновлення звільнених чиновників вже вистачає. Достатньо згадати нещодавно прийняте резонансне рішення у справі «Полях та інші проти України», яким констатовано порушення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод внаслідок звільнення особи шляхом застосування Закону «Про очищення влади».

До речі, очевидно саме тому Конституційний Суд України вже більш ніж п’ять років не наважується взяти на себе відповідальність щодо прийняття рішення про конституційність Закону «Про очищення влади». Простіше кажучи КСУ перебуває в своєрідному шпагаті між усвідомленням необхідності дотримуватися вимог конституційності, практики ЄСПЛ та думкою певної частини суспільства, що джерелом всіх бід є кляті українські чиновники, поголовне звільнення яких перетворить Україну в землю обітовану. Втім досвід останніх п’яти років засвідчує, що запропонований громадськості алгоритм є м’яко кажучи малоефективним, а нові чиновники часто відрізняються лише віком та належністю до грантових організацій. Відтак, можливо до реформування органів державної влади та правоохоронних органів треба застосовувати все ж таки інші підходи?

Спробою змінити філософію реформування правоохоронних органів є закладена в ініційованому президентом проекті Закону «Про внесення змін до Закону України «Про Службу безпеки України» щодо удосконалення організаційно-правових засад діяльності Служби безпеки України». Відповідно до частини п’ятої статті 6 проекту загальна чисельність СБУ має стати 15000 осіб (замість наявної 27000), а в умовах надзвичайного стану чи в особливий період може бути збільшена до 20000 осіб. При цьому згідно з прикінцевими та перехідними положеннями проекту закону зменшення чисельності відбуватиметься поетапно: з 1 січня 2021 року – 25 000 осіб; з 1 січня 2022 року – 23 000 осіб; з 1 січня 2023 року – 21 000 осіб; з 1 січня 2024 року – 19 500 осіб; з 1 січня 2025 року – 18 000 осіб; з 1 січня 2026 року – 16 500 осіб; з 1 січня 2027 року – 15 000 осіб.

Логіка поступового зменшення чисельності полягає в наступному. Втілений у законопроекті підхід до оптимізації штатної чисельності СБ України базується на рекомендаціях, викладених у візії МДГ «Бачення сучасної європейської спецслужби» (2018), розділ «Структура, добір персоналу й управління кадрами». Передбачена у законопроекті поетапність скорочення має забезпечити здатність СБУ безперебійно виконувати свої завдання та гарантувати соціальний захист співробітників. При цьому скорочення здійснюватиметься відповідно до міжнародного досвіду, зокрема припинення прийому на службу/роботу ( «заморожування вакансій»). Такий метод оптимізації чисельності персоналу державних органів призводить до економії бюджетних витрат в середньостроковій і довгостроковій перспективі. Так, в Німеччині з 1992 року було введено скорочення чисельності чиновників на 1,5% щорічно шляхом скасування вакантних ставок після виходу чиновників на пенсію. В результаті в наступні 13 років вдалося досягти скорочення майже на 20%.

Таким чином, законопроектом передбачено комбінований варіант поступового скорочення персоналу: скорочення чисельності персоналу сержантського складу; достроковий вихід на пенсію на час реформування для осіб, що мають військові звання; припинення набору на службу та навчання; щорічне скорочення вакантних посад після виходу співробітників на пенсію. Обраний підхід дозволить уникнути проведення одномоментних компенсаційних виплат, що можуть спричинити значне навантаження на щорічний бюджет держави.

P.S. Звичайно можна говорити про те, що поступове скорочення СБУ лише зацементує діяльність спецслужби. Однак, радикальний революційний підхід радше повністю зруйнує систему безпеки, ніж дійсно її покращить. Спроби реформ органів внутрішніх справ, прокуратури та судової системи як раз це і доводять. Один мій хороший друг, аналізуючи судові реформи, які час від часу з періодичністю раз на два-три роки відбуваються, підсумував. З кожною судовою реформою стан судової системи лише погіршується. Часто систему покидають саме порядні і професійні судді, самостійно звільняючись, втомившись доводити всім навколо свою доброчесність. При цьому відтік кадрів не компенсується приходом нових кращих. Тож можливо до реформи СБУ слід підійти обережно, припинивши наступати постійно на одні і ті самі граблі.

Детальніше: https://lb.ua/blog/olexandr_moskaliuk/458698_reforma_sbu_revolyutsiya_chi_evolyutsiya.html?fbclid=IwAR3BdJAIEUgfPMxnFaBk7277DA_qj1q9Tl4bAT_mYwVwqhracRbJIKRmF8Q