Шановні громадяни, підприємці!
Звертатися до наших найманих працівників –
урядовців та депутатів, які вкотре вже цього року виявили свою неповагу
до власного народу та нерозуміння економічної ситуації у державі,
небажання здійснення структурних реформ, покращення абсолютно
недружнього інвестиційного середовища вже немає сенсу. Чути нас ніхто не
хоче. Загравання з малим бізнесом закінчаться 1 листопада поточного
року разом з появою результатів місцевих виборів. Абсолютний контроль
ЗМІ не дозволить адекватно висловити і відстояти свою позицію.
Підставою для такого висновку є непереборне бажання уряду знищити
малий бізнес раз і назавжди. Найкращою ілюстрацією для такого висновку є
остання версія Податкового кодексу.
У «старому новому» проекті Податкового кодексу знову порушено презумпцію невинуватості підприємця.
Обов’язок доведення того що будь-яке нарахування, здійснене
контролюючим органом або будь-яке інше рішення контролюючого органу є
помилковим знову покладається на платника податків.
Податкова консультація, як і раніше, має індивідуальний характер і
може використовуватися виключно платником податку, якому надано таку
консультацію. Тобто час та кошти підприємця, пов’язані з пошуками
істини, є проблемою самого підприємця.
Знову документальна перевірка може проводитися на базі отримання
інформації про ухилення від оподаткування заробітної плати, пасивних
доходів фактично від будь-якої особи, чим поширюються і без того
популярні методи недоброчесної конкуренції.
Базою оподаткування при ввезенні товарів на митну територію України є
договірна (контрактна) вартість, але не менша від митної вартості цих
товарів. В умовах формального підходу до визначення митної вартості,
виграш оптової знижки для підприємця просто зникає. Імпортери ставляться
на коліна, а зовнішніх джерел для започаткування бізнесу всередині
держави немає і сліду.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення є будь-яке майно такого платника податків.
Спрощена система у запропонованому вигляді втрачає свою актуальність.
Вилучено надзвичайно широкий спектр видів діяльності, що можуть
застосовувати спрощену систему оподаткування. Знижено до 300.000 грн.
можливий для спрощеної системи оборот.
Збільшено ставку єдиного податку, а в дійсності основа маса платників
вимушена буде платити 1500 грн., оскільки фізичні особи, які провадять
господарську діяльність не за місцем державної реєстрації або на всій
території України сплачують податок за ставкою 1500 гривень з розрахунку
на календарний місяць.
Інша частина відсікається пунктом 11.2. У випадку, якщо платник
податку більше половини свого доходу за три, шість, дев'ять чи
дванадцять місяців наростаючим підсумком з початку року отримав від
одного замовника (клієнта, покупця), такий платник податку позбавляється
права на сплату єдиного податку в цих періодах і сплачує податки і
збори у відповідності до загальної системи оподаткування.
Ще одна цікава норма для спрощенців міститься у розділі ІІІ пункту
8.1.12, яка позбавляє можливості співпраці з підприємцями та
підприємствами, тому що витрати, понесені у зв’язку із придбанням
товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у
фізичної особи — підприємця, що сплачує єдиний податок …. забороняється
вносити до складу витрат.
Також не має розбиття ставки податку, а це тягне за собою автоматично додаткову сплату соціального внеску.
Сплата за найманих працівників страхових внесків до Пенсійного фонду
України і фондів загальнообов’язкового державного соціального
страхування згідно з п. 9.2 передбачається на загальних умовах.
Не знаємо, хто зможе скористатись Єдиним податком у запропонованому
вигляді, тому що основна маса підприємців — реально працюючих осіб
звичайно ж не зможе.
Можливо, зроблено альтернативу – побудовано ефективну загальну
систему оподаткування, якою могли б скористатися і фізичні особи —
підприємці?
У загальній системі ставка оподаткування чистого доходу складає 15%
прибуткового податку та соціальний внесок (Пенсійний фонд та плюс інші
внески) у розмірі 34,7%. Тобто, 15%+34,7%=49,7% — надто велике
навантаження.
У варіанті, запропонованому у кодексі на рівні 49,7%, малий бізнес рухається прямою дорогою до банкрутства.
Науково доведено, що підприємство є рентабельним при оподаткуванні
чистого доходу в межах 10% -30% валового доходу, тут ж усі 50%.
Нагадаємо авторам законопроекту, що дохід підприємця і зарплата
працівника — різні речі (враховуємо відповідальність, ризики, витрати і
т.д.).
На фізичних осіб — підприємців з таким податковим кодексом з нетерпінням очікує тінь або біржа праці.
І не розглядалося питання заміни наявних сьогодні кількох платежів
для спрощенців єдиним платежем та можливість використання свідоцтва про
спрощену систему протягом всього терміну підприємницької діяльності.
Залишено цілий перелік нових штрафів для бізнесу.
Відсутнє розуміння суті статей обліку, зокрема абсолютно неправильно виписано визначення гудвілу.
Не забули автори законопроекту про додаткові затрати та додатковий
облік для бізнесу із обов’язковим застосуванням реєстраторів
розрахункових операцій.
Знову під час проведення перевірок представники податкової мають
право обстежувати території, приміщення якщо такі активи можуть, на їхню
думку, бути джерелом погашення податкового боргу без рішення суду.
Підприємці зобов’язані допускати посадових осіб контролюючого органу
до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що
використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням
об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань
обчислення і сплати податків та зборів без рішення суду. Такі методи
легалізації зайнятості, на нашу думку, є неприпустимими.
Збитки, завдані неправомірними діями посадових осіб контролюючих
органів, як і раніше підлягають відшкодуванню за рахунок коштів
державного бюджету, а не за власний рахунок посадових осіб, що такі
збитки спричинили своїм невіглаством чи бажанням підзаробити.
Це лише незначний перелік «переваг» нового варіанту кодексу.
Ми вважаємо, що теперішній уряд України своєю неадекватною роботою
над кодексом повністю вичерпав кредит нашої довіри, а тому повинен
надати можливість асоціативним структурам бізнесу України самим провести
роботи з підготовки Податкового кодексу, основною метою якого є не
руйнування бази оподаткування, знищення малого бізнесу.