хочу сюди!
 

MELANA

39 років, рак, познайомиться з хлопцем у віці 49-51 років

Вшанування святих Ангелів

  • 02.10.13, 21:07


Поки Господь Бог покликав до існування людину, то найперше створив Ангелів. Це невидимі, безсмертні, дуже Досконалі і чисті духи, що мають бистрий розум і свобідну волю їхнє число безмірно велике. Пророк Даниїл бачив у видінні престол Бога, де "тисячі тисяч Йому служили, і силенна безліч перед Ним стояла" (7, 10). А св. Іван Богослов у книзі "Об'явлення" каже: "Потім я бачив і чув голос Ангелів багатьох навколо престола і істот і старших; і було число їх — множини множин і тисячі тисяч" (5, 11). Сам Ісус Христос говорить у св. Євангелії про легіони Ангелів (Мат. 26, 53).

Від Псевдо-Діонісія Ареопагіта (V ст..) принявся в Церкві звичай ділити всіх Ангелів на три чини, по три хори кожний, цебто разом дев'ять ангельських хорів: Серафими, Херувими і Престоли; Господства, Власти і Сили; Начала, Архангели й Ангели. Господь Бог по створенні Ангелів був виставив їх на пробу й тоді велика частина Ангелів була збунтувалася проти Нього. Св. Іван Богослов говорить про війну на небі (Об'явл. 12, 7). У проводі добрих Ангелів станув Архангел Михаїл і переміг Люципера і його ангелів. Звідси св. Церква в почитанні Ангелів ставить св. архангела Михаїла на першому місці.

Св. Ангели мають подвійне завдання: відносно Господа Бога і відносно людей. Головне завдання Ангелів у небі це вічно прославляти Господа Бога. Пророк Ісая бачив у видінні, як Серафими в небі ззивали: "Свят, свят, свят Господь сил: вся земля повна його слави" (6, 3). Наша св. Літургія на кількох місцях говорить про це почесне завдання Ангелів. "Владико Господи Боже наш, — каже молитва входу .— що установив на небі чини і воїнства Ангелів і Архангелів на служіння Твоєї слави...". В молитві під час тропарів священик молиться: "Боже святий, що в Святих перебуваєш, Тебе трисвятим голосом Серафими оспівують і Херувими славословлять, і всі небесні сили Тобі поклоняються". Друге завдання Ангелів щодо Господа Бога це ревне і скоре служіння Богові. Слово "Ангел" це грецьке слово і значить: посланець, вістун. Тож Ангели це Божі посланці, вістуни. Про їхню роль як посланців Божих багато прикладів у Старому й Новому Завіті.

Відносно людей Ангели з волі Божої це наші опікуни й хоронителі. У псальмі 90 сказано: "Бо Ангелам своїм Він повелить про тебе, щоб берегли тебе на всіх твоїх дорогах" (Стих 11). Ангелів, що їх завданням є хоронити людей, звемо Ангелами-Хоронителями. Св. Отці Церкви вчать, що кожна людина має свого Ангела-Хоронителя. Св, Василій Великий каже: "Ніхто цього не заперечить, що кожний вірний має свого Ангела" (Проти Евномія З, 1). Подібно говорить і св. Іван Золотоуст: "Кожний з нас має Ангела" (Бес. 26 на Діян. 12, 1-3). У просительній єктенії св. Літургії просимо в Бога про Ангела-Опікуна: "Ангела миру, вірного наставника, хоронителя душ і тілес наших у Господа просімо". На основі св. Письма вчать св. Отці, що не тільки кожна людина, але й кожна громада. Церква й народ мають свого Ангела Хоронителя.

По тім, що вище сказано, стає ясно, чому св. Церква плекає та поручає культ Ангелів, та чому вони мають особливе місце в нашому церковному році і в наших богослужіннях. Почитання Ангелів у Східній Церкві почалося ще в III-му столітті, а в IV-му вже було загально поширене. Про це свідчить храм у честь св. Архангела Михаїла, що його збудував на передмісті Царгороду цісар Костянтин Великий (274 - 337). В цьому храмі за свідоцтвом історика Созомена було багато чудесних уздоровлень. На св. Літургії в часі проскомидії приписує наша Церква ставити осібну частину просфори в честь "Чесних небесних сил безплотних". У службі нашого Октоїха Ангелам є присвячений понеділок, перший день тижня, мабуть, тому, що Ангели це перші Божі створіння, а в небі після Божої Матері стоять найближче Божого престола. Празник у честь св. Архангела Михаїла і других безтілесних Сил був установлений у IV столітті. Цей празник зветься собором тому, що цього дня Церква празнує собор-збір усіх безтілесних Сил враз зі св. Архангелом Михаїлом, а також собор-збір людей на землі для прослави небесних Сил. Празнуємо Собор св. Архангела Михаїла в листопаді, бо колись, коли рік починався від місяця березня, тоді цей місяць був дев'ятим у році, тож має символічне відношення до дев'яти ангельських хорів.

Празник св. Архангела Михаїла і св. Ангелів ставить нам перед очі велике значення Ангелів для нашого спасіння. Він пригадує нам і на наші обов'язки відносно св. Ангелів, а передусім нашого Ангела-Хоронителя. Через ціле наше життя, кожної хвилини й на кожному місці він з волі Божої над нами чуває, нас хоронить, нам піддає добрі думки, нас перестерігає перед гріхом, за нас вставляється перед Богом. Наш Ангел-Хоронитель це наш провідник до неба, помічник у покусах, товариш у хвилині смерті. Він сталий свідок наших думок, наших слів і наших діл. Щойно колись у вічності ми побачимо, скільки ми завдячуємо своєму Ангелові-Хоронителеві. Звідси пливе наш обов'язок святих Ангелів почитати, їх славити та їм кожного дня дякувати за поміч і опіку. "Прославляти Ангелів — читаємо у проповіді, що її приписують св. Іванові Золотоустові на Собор Архангелів — це наш обов'язок. Вони прославляють Творця, об'являють Його милосердя і любов до людей". Від колиски поручаймо наших дітей їхньому Ангелові-Хоронителеві, навчаймо їх його любити та щодня до нього молитися. Історія Церкви знає дуже багато випарків, де Ангел-Хоронитель у чудесний спосіб захоронив дітей у небезпеці. "Ангели є придані нам — каже Слуга Божий Митрополит Андрій Шептицький — як Хоронителі й Опікуни на ціле життя, тож без сумніву та щоденна опіка Ангела для кожного з нас зокрема повинна бути товчком до сердечного почитання і вдячності для нашого Ангела Хоронителя" (Про Почитання Святих, 1941).

Наша набожність до свого Ангела-Хоронителя буде йому особливо мила, коли ми не тільки будемо його почитати і до нього молитися, але передусім, коли будемо його наслідувати. Він дає нам прегарний взір святості. Він нас учить своїм прикладом, як Бога любити, йому служити та Його славити. Тож стараймося так гаряче Бога любити, як він Його любить, і так ревно сповняти Божу волю, як він її сповняє, і як сповняють її всі ангельські хори в небі.
3

Коментарі