Православный календарь 26 июня (13 июня ст.ст.)
- 26.06.11, 04:14
Неделя 2-я по Пятидесятнице. Всех русских святых.
Петров пост. Разрешается рыба В этот день: Русская Православная Церковь отмечает память святых: Всех преподобных и богоносных отцев, во Святой Горе Афонской просиявших (переходящее празднование во 2-ю Неделю по Пятидесятнице ). Всех святых, в Болгарии просиявших (переходящее празднование во 2-ю Неделю по Пятидесятнице ). Калужской иконы Божией Матери (1771) (переходящее празднование в 1-ое воскресение Петрова поста ). Мученицы Акилины (293). Свт. Трифиллия, еп. Левкусии Кипрской (ок. 370). Св. Александры, основательниы Дивеевского конвента (1789). Сщмч. Александра пресвитера (1918). Сщмч. Димитрия пресвитера (1940). Прмц. Пелагии (1944). Прпп. Андроника (ок. 1395), ученика прп. Сергия Радонежского и Саввы (XV), игуменов Московских. Мц. Антонины (284-305). Прпп. Анны (826) и сына ее Иоанна (IX). Свт. Антипатра, еп. Бостры Аравийской. Обрет. мощей новомч. Николая, диакона Лесбосского (Греч.). Свт. Евлогия, патр. Антиохийского (Греч.). Мч. Диодора Емесского, распятого (Греч.). Св. Антима Иверского, митр. Влахии (1716) (Груз.). Храни вас Господь, Матерь Божия и все святые, их же память мы сегодня отмечаем!
Молитвы:
Всех русских святых. Тропарь, глас 8. Якоже плод красный Твоего спасительнаго сеяния,/ земля Российская приносит Ти, Господи, вся святыя, в той просиявшия./ Тех молитвами в мире глубоце/ Церковь и страну нашу Богородицею соблюди, Многомилостиве.
Ин тропарь, глас 4. Иерусалима Вышняго гражданы,/ от земли нашея возсиявшия/ и Богу во всяцем чину/ и всяким подвигом угодившия,/ приидите, воспоим, вернии:/ о всеблаженнии земли Российския заступницы,/ молитеся ко Господу,/ да помилует сию от гнева Своего,/ исцеляя сокрушение ея,/ и верныя люди Своя утешит.
Кондак, глас 6. Предстателие страны нашел неусыпный,/ ходатаи о нас ко Творцу непрестаннии,/ не презрите молений наших,/ но, предваряюще на помощь, яко сродницы наши,/ ускорите на молитву/ и потщитеся на умоление,/ предстательствующе присно о чтущих вас.
Кондак святых, глас 3. Днесь лик святых, в земли нашей Богу угодивших, предстоит в Церкви/ и невидимо за ны молится Богу./ Ангели с ним славословят,/ и вси святии Церкве Христовы ему спразднуют,/ о нас бо молят вси купно/ Превечнаго Бога.
Всех преподобных и богоносных отцев, во Святой Горе Афонской просиявших. Тропарь, глас 1. Пустыни Афонския отцы,/ Ангелы во плоти,/ исповедники вкупе и преподобный,/ святители же и мученики в пениих почтим,/ подражающе добродетелем их,/ зовуще согласно и глаголюще:/ слава Прославльшему вы,/ слава Венчавшему вы,/ слава в бедах предстатели нам вы Показавшему.
Кондак, глас 4. Онебесившия Гору сию,/ и показавшая в ней житие ангельское,/ и множество монахов собравшия отцы,/ приидите, благохвалим вси, к ним взывающе:/ веяния беды и искушения нас избавите,/ множество преподобных,/ Афонская похвало.
Всех святых, в Болгарии просиявших. Тропарь, глас 4. Собор ваш честный почитающе/ и память святую празднующе,/ снятии, от болгар просиявший,/ прилежно молим вы:/ Господа о всех молите,/ паче же о присных,/ сохранитися земли Болгарстей от всяких бед/ и народу утвердитися на веки в вере Православной,/ яко да, мирное житие благочестно поживше,/ вкупе с вами улучим вечное Отечество/ в блаженнем Христа Бога Царствии.
Кондак всем святым болгарским, глас 2. В молитвах не усыпающе/ и в предстательствах не престающе,/ Господа милостива нам творите,/ святии, от болгар просиявший,/ яко да, память вашу празднующе,/ с радостию сию творим,/ до втораго Судий пришествия и всех Воскресения.
Калужской иконы Богородицы. Тропарь, глас 4. Заступнице от враг иноплеменных Необоримая Калужския земли, / и Избавительнице от смертоносныя язвы Милостивая! / Избави рабы Твоя от всяких бед и болезней, / с верою и любовию прибегающия к чудотворней иконе Твоей, / и спаси души наша.
Кондак, глас 6. Не имамы песней, ниже словес,/ како достойно восхваляти Тя,/ Мати Христа Бога нашего,/ явления ради чудотворныя иконы Твоея земли Калужстей,/ токмо можем вопити Тебе:/ не отврати милости Твоея от нас,/ и ниспосли ю всем притекающим к цельбоносней иконе Твоей.
Величание. Величаем Тя,/ Богородице Дево,/ и почитаем чудотворную икону Твою,/ еюже благоволила еси спасти землю Калужскую/ от нашествий вражиих и всегубительных болезней.
Тропарь воскресный, глас 1. Камени запечатану от иудей / и воином стерегущим Пречистое Тело Твое, / воскресл если тридневный. Спасе, / даруяй мирови жизнь. / Сего ради силы небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: / слава воскресению Твоему, Христе, / слава Царствию Твоему, / слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.
Богородичен, глас тойже. Гавриилу, вещавшу Тебе Дево, радуйся,/ со гласом воплощашеся всех Владыка,/ в Тебе, Святем Кивоте,/ якоже рече праведный Давид:/ явилася еси ширшая небес,/ поносивши Зиждителя Твоего./ Слава всельшемуся в Тя,/ слава прошедшему из Тебе, / слава свободившему нас Рождеством Твоим.
Кондак, глас тойже. Воскресл еси яко Бог из гроба во славе,/ и мир совоскресил еси;/ и естество человеческое яко Бога воспевает Тя, и смерть исчезе;/ Адам же ликует, Владыко; / Ева ныне от уз избавляема радуется, зовущи:/ Ты еси, Иже всем подая, Христе, воскресение.
Мц. Акилины. Тропарь, глас 4. Агница Твоя, Иисусе, Акилина/ зовет велиим гласом:/ Тебе, Женише мой, люблю/ и, Тебе ищущи, страдальчествую,/ и сраспинаюся, и спогребаюся крещению Твоему,/ и стражду Тебе ради,/ яко да царствую в Тебе,/ и умираю за Тя, да и живу с Тобою;/ но, яко жертву непорочную, приими мя, с любовию пожершуюся Тебе./ Той молитвами,/ яко Милостив, спаси души наша.
Тропарь святителя Трифиллия, глас тойже. Правило веры и образ кротости,/ воздержания учителя/ яви тя стаду твоему/ Яже вещей Истина./ Сего ради стяжал еси смирением высокая,/ нищетою богатая,/ отче Трифиллие,/ моли Христа Бога/ спастися душам нашим.
Кондак святителя Трифиллия, глас 8. Изрядством жития чистоту девства прием, Трифиллие,/ первопрестольник показался еси Левку сии/ и явился еси тем провозвеститель и Богоразумия наставник./ Сего ради радостно взываем ти:/ радуйся, святителей украшение.
Кондак, глас 2. Девства твоего добротами предочистивши душу твою,/ на высоту мучением востекла еси Акилино всечестная,/ любовию Жениха твоего Христа уязвившися,/ Емуже со Ангелы предстоиши, веселящися,/ с нимиже не престай моляся всех наас.
Андроника, Саввы и Александра Московских, Даниила Черного, Андрея Рублева. Тропарь, глас 2. Плоды добродетелей на земли принесше,/ преподобнии отцы,/ в Небесных чертозех ныне благоухаете, яко райстии цвети,/ и лицем к лицу зрите Пресвятую Троицу,/ Юже дерзновенно молите/ спастися душам нашим.
Ин тропарь, глас 2. Плоды добродетелей на земли принесше,/ преподобнии отцы,/ в Небесных чертозех ныне благоухаете, яко райстии цвети,/ и лицем к лицу зрите Пресвятую Троицу,/ Юже дерзновенно молите/ спастися душам нашим.
Ин тропарь, глас 1. Безмолвие от юности возлюбив,/ на гору Маковец пришел еси, Андрониче блаженне,/ обитель общаго жития устроил еси в земнем граде Москве,/ во обители Небеснаго града ныне ликовствуеши,/ молися Христу Богу/ спастися душам нашим.
Кондак, глас 3. Вас молим, преподобный отцы наши,/ телом почивающий на земли,/ духом же Божию престолу предстоящий:/ молитеся о граде Москве/ и о всех, почитающих честную память вашу.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Рим. 2, 10-16; Мф. 4, 18-23). Позвал Господь Петра и Андрея, и они тотчас, оставя все, пошли за Ним. Позвал Он Иакова и Иоанна, и они тоже тотчас оставили все и пошли за Господом. Отчего же они так скоро и охотно пошли? Оттого, что увидели лучшее. Таков уж закон у нас в душе, что узнав и вкусив лучшее, она отвращается от худшего и бросает его. Тут совершается то же, что потом Господь изобразил в притче о сокровище, сокрытом на селе, и о бисере многоценном. Это сокровище и бисер — вера в Господа и общение с Ним по силе веры. Обладателями этого мы нарицаемся еще в крещении. Отчего же мы так мало ценим такое сокровище и, мало ценя, меняем на пустошь? Оттого, что во время воспитания не вводят нас во вкус этого сокровища, и оно становится чуждо нашему сердцу. Сердце наше не знает этого лучшего. Оно знает только, что из нехорошего меньше нехорошо и что больше, и на этом основывает свой взгляд. Тут и причина вся, отчего иных зовет Господь и они идут, а мы, и призванные, бежим от Него.
Тэги: Календарь, Православный
Коментарі