Православный календарь 24 июня (11 июня ст.ст.)
- 24.06.11, 04:50
В этот день: Русская Православная Церковь отмечает память святых: Преподобного Варлаама Хутынского (1192) (переходящее празднование в 1-ю пятницу Петрова поста ). Табынской иконы Божией Матери Курской-Коренной икон Божией Матери (переходящие празднования в 9-ю пятницу по Пасхе ). Апостола Варфоломея Апостола Варнавы (I). Преподобного Варнавы Ветлужского (1445). Перенесение мощей прп. Ефрема Новоторжского (1572). Иконы Божией Матери, именуемой «Достойно есть» («Милующая») (X). Перенес. мощей прп. Аркадия Вяземского и Новоторжского. Свт. Нифонта, патр. Константинопольского (Рум.). Воспоминание явления Архангела Гавриила (X) монаху Афонскому и откровение гимна “ Достойно есть ”. Св. Варнавы Васского около Лимасола на Кипре (Греч.). Мч. Феопемпта и четверых с ним (Греч.). Храни вас Господь, Матерь Божия и все святые, их же память мы сегодня отмечаем!
Молитвы:
Табынской иконы Божией Матери. Тропарь, глас 4. Наста днесь пресветлый праздник, Пречистая Дево,/ честныя Твоей Табынския иконы, Владычице,/ яже паче лучей солнечных возсия,/ от Источника приснотекущаго, Христа, Бога нашего,/ источаеши целебныя дары/ с верою к Тебе притекающим,/ Тя бо Христос Помощницу людем Своим дарова,/ покрывати и спасати от всякия беды рабы Своя,/ едину Благословенную.
Иконы Богородицы «Достойно есть» («Милующая»). Тропарь, глас 4. Oтцев все Афонское множество,/ соберитеся, верно празднующе,/ днесь радующеся и светло восклицающе вси в веселии,/ Божия бо Мати ныне от Ангела преславно воспевается./ Темже, яко Богородицу, присно Сию славим.
Ин тропарь, глас 4. Притецем, вернии, со дерзновением/ к Милующей Царице Богородице/ и умиленно воззовем к Ней:/ низпосли на ны милости Твоя богатыя:/ град сей избави от всякаго обстояния,/ мир даруй мирови/ и спасение душам нашим.
Ин кондак, глас 8. Архангельский глас вопием Ти, Всецарице:/ достойно есть, яко воистинну,/ блажити Тя, Богородицу,/ Присноблаженную и Пренепорочную/ и Матерь Бога нашего.
Кондак, глас 4. Празднует днесь весь Афон,/ яко песнь прият от Ангела чудно/ Тебе, Чистей Богоматери,/ Юже вся тварь чтит, славящи.
Апостолов Варфоломея и Варнавы. Тропарь, глас 3. Апостоли святии,/ молите Милостиваго Бога,/ да прегрешений оставление/ подаст душам нашим.
Ин тропарь, глас тойже. Язык огнедохновен в силе Духа приемше,/ во плоти пришедшее Слово проповедаете всюду,/ Егоже ради ов во главу усечен,/ ов же камением побиен,/ и есте апостольскому лику украшение,/ Варфоломее и Варнаво,/ темже память вашу почитаем и просим:/ молите Христа Бога подати нам грехов оставление.
Кондак, глас 3. Господень был еси всеистинный служитель,/ апостолов же явился еси седмидесятих первый,/ озарил еси и с Павлом проповедь твою,/ всем возвещали Христа Спаса,/ сего ради песнопении Божественную память твою, Варнаво, совершаем.
Кондак, глас 4. Явился еси великое солнце вселенней/ учений сияньми и чудес страшных, световодя почитающия тя,/ Варфоломее, Господень апостоле.
Перенесение мощей прп. Ефрема Новоторжского. Тропарь прп. Ефрему, глас 1. Божественною свыше благодатию просветився, Богомудре,/ и по смерти яви тя светлость жития твоего,/ темже источаеши мирови благоухание,/ иже с верою притекающим к раце мощей твоих, Ефреме преподобне./ Тем вопием ти:/ слава Давшему ти чудесем благодать,/ слава Прославльшему тя в чудесех,/ слава Действующему тобою всем исцеления.
Кондак, глас 8. Светозарную лучу похвалим, преподобие,/ твою честную раку,/ многосветлою свещею просвещает бо Господь церковь твою от цельбоноснаго гроба твоего/ и озаряет омраченная наша сердца./ Якоже солнце незаходимое, отче,/ подобие образа твоего возсия нам,/ и град Торжек тобою благодать приемлет,/ обогащающу ти всех нас добротою чудес,/ содеянием благодати поющих ти: аллилуйя.
Прп. Варнавы Ветлужского. Тропарь, глас 1. Желанием духовным распалився/ и мятежи мирския отринув,/ к Богу любовию прилежно присовокупися./ И Того вседушне взыскуя, во внутреннюю пустыню отшел еси,/ при водах вселися,/ идеже во слезах и трудех пребывая многолетное время,/ в терпениих мнозех житие ангельское проходил еси/ в наставлении Божественнаго разума/ и множество монахов собрал еси, мудре,/ ихже, посещая не остави,/ Варнаво преподобне, отче наш,/ Пресвятей Троице моляся,/ от зол всяческих избавити и спасти души наша.
Кондак, глас 8. От юности, преподобие, плоть твою в постех и молитвах истончил еси/ и, крест твой взем, усердно последовал еси Христу,/ темже и к Вышним течение радостно совершил еси,/ идеже со всеми святыми предстоиши./ И ныне стадо твое посещай, поминая чтущих всесвятую память твою,/ да вси благодарственно вопием ти:/ радуйся, Богомудре Варнаво, наставниче пустынный.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года
(Рим. 5, 17-6, 2; Мф. 9, 14-17). Спрашивали Господа: почему ученики Его не постятся? Он отвечал: потому что еще не пришло для них время. Потом приточною речью показал, что, вообще, строгость внешнего подвижничества должна соответствовать обновлению внутренних сил духа. Прежде возгрей дух ревности, а потом налагай на себя и строгости, ибо в таком случае есть в тебе внутренняя новая сила, способная с пользою выдержать их. Если же, не имея этой ревности, возмешься за строгости, увлекаясь или только примером других, или показностью подвижничества, то не на пользу это будет. Немного еще продержишься в этой строгости, а потом ослабеешь и бросишь. И будет тебе еще хуже, чем было прежде. Строгость без внутреннего духа — то же что заплата из сырцового полотна на ветхой одежде, или вино новое в старых мехах. Заплата отпадет, и дыра делается еще больше, а вино прорывает мех, и само пропадает и мех делает негожим. Это, впрочем, не значит, что строгости не годны, а внушается только, что надо начинать их в порядке. Надобно сделать, чтобы потребность их шла извнутрь, чтоб они удовлетворяли сердцу, а не теснили только совне, как гнет.
Коментарі