Православный календарь 16 июня (3 июня ст.ст.)
- 16.06.11, 08:14
Сплошная седмица. Пост отменяется
Иконы Божией Матери, именуемой «Споручница грешных», Корецкой (1622) (переходящее празднование в четверг 1-й седмицы по Пятидесятнице ).
В этот день:Русская Православная Церковь отмечает память святых: Мучеников Лукиллиана, Клавдия, Ипатия, Павла, Дионисия и Павлы девы (270-275). Прмч. Киприана (1934). Сщмч. Михаила пресвитера (1938). Перенесение мощей блгв. царевича Димитрия из Углича в Москву (1606). Сщмчч. Лукиана еп., Максиана пресвитера, Иулиана диакона, Маркеллина и Сатурнина в Бельгии (81-96). Прп. Афанасия, чудотворца Сицилийского. Сретение образа прп. Димитрия, игумена Прилуцкого, Вологодского чудотворца (1503). Иконы Божией Матери «Югская» (1615). Св. Иерии, вдовицы Месопотамской. Св. Клотильды, царицы Галльской (Галл.). Прп. Кевина, отшельника и игумена Глендалофского (618) (Кельт. и Брит.). Св. Мериасека еп. Камборнского. Прп. Паппоса (Греч.). Св. Ахиллия, патр. Александрийского (312). Мч. монаха Варсава, настоятеля Иштарского и с мим 10-ых в Персии (342). Новомч. Иосифа митроп. Солунского (1821). Храни вас Господь, Матерь Божия и все святые, их же память мы сегодня отмечаем!
Молитвы:Тропарь праздника Пятидесятницы, глас 8. Благословен еси, Христе Боже наш, / Иже премудры ловцы явлей, / низпослав им Духа Святаго, / и теми уловлей вселенную, / Человеколюбче, слава Тебе.
Кондак, глас 8.Егда снизшед языки слия,/ разделяше языки Вышний,/ егда же огненныя языки раздаяше,/ в соединение вся призва;/ и согласно славим Всесвятаго Духа.
Блгв. царевича Димитрия. Тропарь, глас 3.Днесь вельми хвалится царствующий град Москва,/ имея в себе праведный твоя мощи,/ благоверне царевиче Димитрие,/ яко цвети благоуханный,/ пребываеми во святем храме,/ просвещение подают душам и телом нашим./ Тем радостно тя восхваляем,/ и честное пренесение мощей твоих верно почитаем, и молим тя:/ моли Христа Бога/ даровати нам велию милость.
Ин тропарь, глас 2.Яко благочестиваго царскаго корене/ Боголюбивый произыде плод,/ яко агня незлобиво,/ неповинно во младенчестве заклан бысть от властолюбца,/ вкупе и от злаго раба,/ тем, яко златыми крилы душевною чистотою/ и младенческим незлобием к Небесней высоте возлетел еси, Димитрие,/ и ныне кровь твоя от земли тайно вопиет к Богу,/ яко Авеля праведнаго,/ и сего ради покланяемся верою твоих мощей ране,/ из неяже реки чудес изливавши/ приходящим ти с верою/ и любезно целующим многоцелебныя твоя мощи,/ славящим прославльшаго тя Бога./ Егоже моли, державный страстотерпче Димитрие,/ православным сыновом русским спастися.
Кондак, глас 4.Яко пресветлая звезда,/ явился еси днесь в царствующем граде Москве,/ благоверне царевиче Димитрие,/ сияя праведными своими мощми./ К нимже притекающе, исцеления дар приемлем и глаголем:/ радуйся, всекрасне душею,/ благородие Димитрие,/ яко приял еси от Бога велий сей дар/ и венец нетленный.
Сретение образа прп. Димитрия. Тропарь, глас 4.Возсия днесь, яко солнце,/ пречестный образ священнолепнаго твоего подобия,/ паче солнца лучами чудес твоих всех озаряя,/ тьму бесовскую без вести творя,/ егоже радостно сретаху,/ духовныя лики составльше,/ непрестанно вопием ти:/ Димитрие, отче наш, моли Спаса всех/ сохранити град твой и страну нашу,/ стаду твоему спасение подавая/ и велию милость.
Кондак, глас 8.Христа единаго в жизни сей во след идти возжелал еси/ и, Того любовию земная отринув, преминув Небесными,/ с лики Ангел водворяяся, неотступно предстоиши Богови,/ тем и ныне пресвятому твоему образу сретения праздник радостно сотворяюще,/ от недуг исцеление приемлем, благодарно вопиюще:/ радуйся, преподобие отче Димитрие, постников удобрение.
Иконы Божией Матери «Югская». Тропарь, глас 4.Днесь, яко солнце пресветлое,/ возсия нам на воздусе/ всечестная икона Твоя, Владычице,/ лучами милости мир просвещающи,/ юже великая Россия,/ яко некий дар Божественный, свыше благоговейне восприемши,/ прославляет Тя, Богомати, всех Владычицу,/и от Тебе рождшагося Христа Бога нашего/ величает радостно./ Емуже молися, о Госпоже Царице Богородице,/ да сохранит вся грады и страны христианский/ невредимы от всех навет вражиих/ и спасет верою покланяющихся/ Его Божественному и Твоему Пречистому образу,/ Дево Неискусобрачная.
Кондак, глас 8.Притецем, людие, к Деве и Богородице Царице,/ благодаряще Христа, Бога нашего,/ и, к Тоя чудотворней иконе умильно взирающе,/ припадем и возопием Ей:/ о Владычице Марие,/ присетивши страну сию Твоего честнаго образа явлением чудесно,/ спасай в мире и благовременстве страну нашу и вся Христианы,/ наследники показующи Небесныя жизни,/ Тебе бо верно зовем:/ радуйся, Дево, миру спасение.
Святитель Феофан Затворник. Мысли на каждый день года(Рим. 1, 28-2, 9; Мф. 5, 27-32). «Всякий, кто смотрит на женщину. . . уже прелюбодействовал с нею». Как же быть, если живя в обществе, нельзя не смотреть на жен? Но ведь не просто смотрящий на жену прелюбодействует, а смотрящий с вожделением. Смотреть — смотри, а сердце на привязи держи. Смотри очами детей, которые смотрят на женщин чисто, без всяких дурных мыслей. Женщин и любить должно, ибо в заповеди о любви к ближним не исключаются и они, — но любовью чистою, в которой имеется в мысли душа и духовное средство, помимо всего прочего. . . В христианстве, как перед Богом, нет мужеского пола, ни женского, так и во взаимных отношениях христиан. Всячески, скажешь, трудно. Да, без борьбы не бывает, но борьба предполагает нехотение худа; нехот
Pages: 1 2 3
Коментарі