хочу сюди!
 

Наталия

49 років, рак, познайомиться з хлопцем у віці 35-55 років

У квітні нас чекає дефіцит палива

  • 22.03.21, 08:34

Незабаром на заправках України можуть подорожчати дизпаливо і автогаз. Блокування силовиками роботи мережі АЗС" Глусько " змусило швейцарського трейдера протонна енергетична група S. A. зупинити постачання палива в Україну з 1 квітня. Час вибрано дуже "вдало", тому що зовсім скоро почнеться посівна. Замістити поставляються компанією обсяги дизельного палива і скрапленого автомобільного газу буде непросто, а тому через можливий дефіцит ресурсу є ризик ажіотажного зростання цін.
Ціна на паливо в роздробі, яка і без того росла слідом за тенденціями в Східній Європі, в середньому на 2 гривні на літрі – в кінці січня і приблизно на 1 гривню на літрі – в кінці лютого, збереже свої темпи зростання, якщо відсутні обсяги вдасться оперативно замістити. В іншому випадку ціни злетять ще вище. Брак навіть 1% здатна викликати неконтрольоване зростання цін.
У 2020 році "Протон" поставив в Україну 1,74 млн т дизпалива (23,4% ринку) і 443 тис.т автогазу – 22,3% всього ринку поставок в Україну. Це солідний обсяг, який може серйозно дестабілізувати цінову ситуацію на ринку автопалива.
У таких випадках на перший план виходить професіоналізм уряду, який повинен не тільки оперативно запропонувати, а й впровадити пакет своєчасних і ефективних антикризових заходів. У той же час в української влади не тільки відсутні інструменти впливу на ринкову ситуацію, але немає навіть розуміння, які це можуть бути інструменти.
Питання створення мінімальних запасів нафти і нафтопродуктів не обговорюються, немає органу контролю над ринком, системи моніторингу цінової ситуації, яка дозволила б розуміти, що на ньому відбувається, і приймати попереджувальні дії щодо його стабілізації. Тому не можна виключати спроби влади неринковими методами вплинути на ситуацію, для недопущення спекулятивного і ажіотажного зростання цін на нафтопродукти.
0

Коментарі